Spring naar bijdragen

ff voorstellen


kookgek

Aanbevolen berichten

Het was zover vanmorgen om 8.15 afspraak met de huisarts.Heel slecht geslapen 2.5 uur maar voelde me redelijk fit.Heb alles uitgelegd en verteld dat ik alcohollist ben,ook dat ik mijn kinderen,familie,werkgever alles heb verteld omdat ik al genoeg heb gelogen heb ik open kaart gespeeld.Kreeg het advies en verwijs kaart van het Novadic,heb ze gelijk gebeld maar kan pas de 1ste week Oktober terecht.Oh dat is schrikkken maar heb me er bij neergelegd kan er in ieder geval naar uitkijken,want ik heb echt hulp nodig,ondanks dat ik vanaf afgelopen zaterdag droog sta ga ik het niet redden in mijn eentje.Nu moet ik het volhouden moet moet moet.Lieve mensen het is het allemaal niet waard .Alcohol steelt mijn geld,zelfvertrouwen,moed en gezondheid.Vaak denk ik´´Wake me up when its all over´´ Geen optie° Ik ben Alcohollist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kookgek, welkom hier. Je staat droog sinds zaterdag, dus dit is je 6e dag. Dan heb je het moeilijkste van de lichamelijke ontwenningsverschijnselen al gehad. En ook realiseer je je wat alcohol je kost. En dan bedoel ik niet alleen financieel, maar ook in de diverse relaties met mensen om je heen. Heel goed!

Wat mij hielp was om alles klein te houden en het niet-drinken elke dag opnieuw met mezelf af te spreken. En ook kijken naar wat je wél mag: bijvoorbeeld op een terrasje een hele grote Ice-tea met ijsblokjes en een schijfje citroen. :)

Als je het wilt, dan kun je meeschrijven in onze huiskamer. Links zie je "Ditjes, datjes en dagdraad" staan. Als je daar op klikt, dan zie je bovenin de datum van vandaag staan. Daar tref je de mensen die op dat ogenblik online zijn. Heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom kookgek,

het is goed je zo te lezen en ik hoop

dat wij hier je kunnen helpen de ruim 2 maanden te overbruggen.

Hoe meer je adb wordt des te betere basis heb je om straks op voort

te borduren. het gaat om jouw besluit nu en idd de fysieke afkick gaat

snel, de psychische ontwenning kan moeilijker zijn en langer duren,

want je gaat nu waarschijnlijk wel de redenen tegenkomen waarom je dronk.

Het klinkt vast betweterig, maar alcohol is niet actief; alcohol steelt niks en niemand.

Er is een mechanisme waardoor wij alcohol gebruik(ten) en wij zijn wel actief.

Dus ook wij kunnen actief stoppen. Misschien nog met vallen en opstaan, misschien

nu, met behulp van het forum in één keer. maar voor nu ben jij verantwoordelijk

en met jouw posting en stoppen heb je die verantwoordelijkheid al actieg genomen.

heel veel succes en ik hoop jouw zelfinzichten een actief en positief vervolg krijgen:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Kookgek,

Welkom hier, ook van mij. Ik begon meestal te drinken tijdens het koken en maakte ook heel veel gerechten met drank erin, van stoofschotels tot desserts. Tegenwoordig neem ik eerst een glas bouillon, of soep en dat vermindert de trek en is zo een nieuwe gewoonte geworden. De dingen die je zult meekrijgen zijn o.a.: een alcoholschrift bijhouden (ook als je niet drinkt: wanneer had je trek, waar was je, met wie, waarom), ontdekken van je valkuilen, verkeerd gedrag vervangen door alternatief goed gedrag enz.

Misschien helpt het je om dingen van je af te schrijven. Je kunt die dan later gebruiken in je therapie.

Ik wens je veel succes en vind het geweldig van je dat je al 6 dagen droog staat. Nu volhouden!

Kom in onze virtuele huiskamer, liefst voor je gedronken zou hebben, dan kunnen we proberen je te steunen. Er zijn op Thema's en op Adviezen allerlei draadjes met tips en ervaringen van mensen die hier eerder kwamen. Misschien zitten er voor jou nuttige tips bij.

Tot wederhoren,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...