Spring naar bijdragen

ook ik stop ermee.

poohtje

Aanbevolen berichten

Hoi ik ben poohtje en ook ik heb besloten dat ik liever stop met alcohol. Vanaf maandag ga ik dan ook een vijf daags programma volgen voor extra steun. Ik ben meestal niet een hele grote prater, maar zou graag ook af en toe wat willen delen en of meelezen. Daarnaast wil ik vragen of de mensen die al gestopt zijn eens willen vertellen wat voor lichamelijke en geestelijke voordelen zij hebben ondervonden. Zelf is mijn conditie zeer slecht en ben ik ook behoorlijk aangekomen in al die jaren. Hopelijk gaan deze ongemakken ook snel weer vooruit.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Poohtje, welkom hier :rose:

Je hebt besloten dat je liever stopt met alcohol, schrijf je. Kreeg je er problemen door, of begonnen mensen in je omgeving te protesteren?

Je vraagt naar de lichamelijke en geestelijke voordelen. Voor mij is het iedere ochtend weer een cadeau om niet met een suffe kop op te staan en gewoon te kunnen functioneren als een normaal mens. Ik heb minder pijn in mijn lijf, kan weer normaal schrijven. Ik hoef geen drank meer te kopen en het drinken niet meer te plannen. Ik kan gaan en staan waar en wanneer ik wil want ik ben nuchter. Ik ervaar dingen zonder sluier en reageer veel echter. Het heeft wel even geduurd voordat ik zover was hoor.  

Ik wens je veel succes en hoop je vaker te lezen hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi MijnGerrit, dank je voor je reactie. Drank zorgt bij mij toch zeker wel voor problemen. Ik drink vaak en heel veel sterke drank. Soms weet ik niet eens meer wat ik gedaan heb of loopt het op ruzie uit. Daarnaast irriteren mijn gewicht en mijn conditie me mateloos. Dus zal vast nog veel meer aan te pakken hebben zoals stoppen met roken en gaan sporten. Maar laten we bij 1 beginnen. Ik ben nu 33 en worstel vanaf mijn 15 al met drank en een hoop andere experimenten qua drugs. Nu is dat alleen nog drank en sigaretten en ook dat wil ik graag uit mijn leven hebben. Daarnaast zal mijn familie ook hartstikke blij zijn als het goed met me gaat natuurlijk. Wat goed om te horen dat je er zo op vooruit ben gegaan. Succesverhalen zijn natuurlijk grote steun.

Veel liefs Poohtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Poohtje, man of vrouw?

Welkom hier,

op het forum is erg veel info te vinden m.b.t. misbruik van alcohol en gevolgen, ook na te zijn gestopt.

Dat betekent dat je je hier kunt verdiepen: er is veel te halen en dat kost veel tijd!! Maar o zo belangrijk!

(onder Tips, bij Presentaties een pittig verhaal van de psychiater Mw Noorlander: heel belangrijk, omdat zij excact verteld wat er met je brein

gebeurd.

Ik kan zelf (ben 63) enkel praten vanuit gevolgen op langere termijn: je versuft a.h.w. en dekt je bestaande problemen af, kunt minder goed verwerken en gaandeweg kom je door het drinken problemen tegen in relaties, werk etc. ... daar kun je op wachten    :(    (of niet!) :)

Maar ik hoor dat je het aangaat! Klasse!

Wat houdt dat 5 daags program in? Dagbehandeling?

Het zou fijn zijn als je bleef schrijven; zelfs al ben je geen prater: doe het toch omdat het uiteindelijk voor jezelf is.

Zorg dat je jezelf de moeite waard vindt om voor aan het werk te gaan.

Ik wens je heel veel succes, hoop je hier vaker te horen over je bevindingen! :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Smart. Bedankt voor de tips. Ik zal er zeker naar kijken. De behandeling is inderdaad dagbehandeling en verder weet ik eigenlijk nog niet hoe deze verder zal verlopen. Maar ben zeer benieuwd en gemotiveerd.(nu nog) Hopelijk blijft dat ook maar denk dat dat onrealistisch is. Maar ik ga het aan en ik zal zeker laten weten hoe het gaat.

Oh ja en ik ben een vrouw.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het goed is, dat je drank en roken uit elkaar haalt en één voor één aanpakt.

Ik hoop natuurlijk dat je zo gemotiveerd blijft als je nu bent. Of dat onrealistisch is? Dat ligt eraan.

Voordat ik me hier op het forum aanmeldde en voor de internetbehandeling van Tactus, heb ik een aantal jaren geworsteld met vormen van minderen en gecontroleerd drinken. Dat lukte nooit, eigenlijk ging ik steeds meer drinken. De motivatie was dan steeds ver te zoeken en eigenlijk geloofde ik er niet meer in.

Opeens had ik het te pakken, de knop was om. Toen bleef de motivatie en die is er nog steeds. Het kan dus wel.

Goede dag vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Poohtje,

Sterkte en succes!

Een paar lichamelijke en geestelijke voordelen die ik duidelijk merk, betere conditie, beter slapen, beter wakker worden, betere concentratie en ik kan beter voor mezelf opkomen dan toen ik nog dronk. Maar een van de belangrijkste voordelen voor mij is dat ik niet meer depressief ben. En als ik toevallig wel weer een keer een sombere bui heb, dan is het alleen maar een klein buitje.

Hou vol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou voor nu focussen op niet meer drinken, Poohtje. Het lijkt soms wel een beetje bij veel forumdeelnemers te horen, om alles (tegelijk) te willen en wel nu.

Maar om een antwoord op je vraag te geven: ik viel in het begin van mijn stoppen inderdaad af. De calorieën van de alcohol kwamen niet meer binnen...

Daarna begon ik al snel meer te snoepen, vooral zoetigheid. Dat lees en hoor ik wel vaker. Ik kwam dus aan. Ik ben wel een kilo of zes aangekomen zo. Die ben ik nu pas net weer kwijt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen starten met de groep. Vandaag maar wat kleding bijgehaald omdat er niet veel passends meer ik de kast hing en omdat er zeker een nieuwe indeling van de dagen en vooral weekenden gemaakt moet worden. Bij thuiskomst keuken geschrobt en eten gekookt. En dan na zo een heerlijk zonnige en voldane dag op de bank tv kijken. En dan komt toch weer het idee om de hoek. Wat zou een lekker drankje nu toch smaken... Al zijn het er maar 2. Zucht. Ja al het echte werk moet nog komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...