Spring naar bijdragen

Even voorstellen..


Jojo1

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Sinds vandaag heb ik me op deze forum aangemeld omdat ik wil stoppen met alchohol…. Afgelopen dagen heb ik ook weer genoeg gedronken en daar voel ik mij zo schuldig over…sinds gisteren niet meer uit m'n bed gekomen omdat ik er zo depressief van wordt en dat ik het allemaal niet zie zitten.. Wil daar zo graag verandering in brengen!

 

Ik ben een vrouw van 44 jaar en woon alleen, heb geen kinderen. Heb heel goed contact met m'n familie (2 oudere zussen, waarvan 1 zus 2 dochters heeft en m'n ouders) Ik heb veel meegemaakt, ik ben als baby afgestaan omdat m'n ouders me niet wilde omdat ik lichamelijk gehandicapt ben. Gelukkig werd ik toen ik een half jaar was in een ziekenhuis geplaatst waar toen een hele lieve verpleegster werkte (en die dus getrouwd was en nog steeds is en al 2 dochters hadden) mij in huis genomen. Ik ben heel vaak geopereerd.

 

Ik woon zelfstandig in een appartement en krijg hulp via pgb, maar ik voel me soms dan toch alleen of heb dan pijn, dan pak ik de fles en op dat moment voel ik me goed, maar weet dan dat ik de volgende dag me nog ellendiger voel!

 

Ik drink lang niet elke dag maar als ik drink wil ik altijd meer en weet ik niet meer te stoppen waardoor ik gewoon dingen niet meer weet wat er gebeurd is en daar schaam ik me dan erg voor!

 

Mijn ouders drinken allebei m'n zussen ook dus ik weet niet beter, maar hun weten wel hun maat en ik niet. Vaak zeg ik dan ook dingen tegen mensen die m'n erg dierbaar zijn die ik dan beter niet had moeten zeggen… en dan heb ik weer spijt en dat wil ik niet want dat gevoel is zo erg!

 

Mijn zus die vlakbij woont heb ik een hele goeie band mee en ze heeft een eigen lunchroom/cafe en daar kom ik dan ook geregeld en dat zou ik ook graag willen blijven doen want dan ben ik er toch even tussenuit maar ik wil dat zonder drank kunnen. Door alchohol durf ik ook meer.

 

Ik wil en ben dus sinds gisteren gestopt met drinken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jojo :rose:

Wat goed dat je je hier hebt aangemeld!

 

Je drinkt als je pijn hebt, of je alleen voelt. Voor beide is alcohol natuurlijk geen oplossing. En , zoals je zelf al aangeeft, voel je je de volgende dag slecht. Ook schijnt alcohol vaak goed somber te maken. Allerlei redenen voor iemand, die geen maat kan houden om het anders te gaan doen.

 

Er is hier veel te lezen. En als je schrijft, krijg je vaak reacties.

Hoe ben je trouwens van plan om dit aan te gaan pakken? Helemaal op eigen kracht, of met hulp?

 

Veel succes Jojo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie, ik wil het graag op eigen kracht ervan af komen, maar wil het wel kenbaar gaan maken aan m'n familie zodat ze me ondersteunen... Ik heb vandaag al veel gelezen op deze forum en ik hoop dat het me gaat ondersteunen want vandaag had ik met een vriendin afgesproken om samen te eten maar afgezegd omdat ik zo in de dip zit doordat ik teveel gedronken heb afgelopen weekend en dat wil ik niet, door drank gebruik zeg ik vaak dingen af...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jojo, ja wat kun je je rottig voelen door die drank....goed dat je er wat aan wil doen, want dingen afzeggen is natuurlijk zonde.

Bij Ditjes en datjes is een draad met de datum van vandaag, daar schrijven vaak forumleden over wat hen bezig houdt.

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jojo

ik gun je zo een kwalitatief beter leven

en net als bij mij en de meesten hier

begint dat met niet meer drinken.

Je moet door een paar fasen heen

die best lastig zijn. Onder ogen zien

dat jij die momenten waarop je tot nu toe dronk

ook aan kunt zonder verdoving. Beter zelfs, uiteindelijk.

En dan ook hen waar je om geeft, weer dat kunt geven dat zij

en jij verdienen. Zoveel echter word je dan weer. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaat het dus alleen doen, met wat ondersteuning uit de familie en misschien wat van het forum hier.

Laat je regelmatig wat van je horen? Ook als het een keer niet helemaal gaat zoals je wilt? Dan zeker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel erg bedankt voor jullie reacties, doet me goed! Ik zou het zeker moeilijk krijgen, vooral op momenten dat ik me alleen voel..Maar door alchohol dat gevoel eigenlijk alleen maar verergerd, vooral de dag erna.. Ik zal zeker deze forum vaak bezoeken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...