kimni Geplaatst 4 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2010 Ik ben een alleenstaande moeder van 44, heb twee ontzettende lieve meiden. Ik heb 4 jaar een relatie met een geweldige man. Mijn probleem is dat ik weet dat ik te veel drink, in het begin had ik het excus, dan slaap ik beter. Maar ik ben voor mezelf tot de ontdekking gekomen dat ik nu elke avond 1 fles wijn leeg tutter en niet omdat ik dan beter zou slapen want tegen een uur of 3 snacht ben ik al weer wakker. Elke avond op die klok kijken mag het al, is het nu een verantwoorde tijd om te mogen gaan drinken. Op feestjes is er al helemaal geen houden aan, eenmaal begonnen is de rem zoek.In mijn familie komt alchoholverslaving wel voor maar of dat het dan ook erfelijk kan zijn ?? Mijn ouders waren beiden alcholisten, zij zijn met de hulp van elkaar gestopt met roken en drinken zo van de ene dag op de andere, mijn moeder is inmiddels overleden, maar mijn vader heeft tot op de dag vandaag nog steeds niets aangeraakt. Ook heb ik een oom gehad die zich letterlijk en figuurlijk dood heeft gedronken, iets wat ik dus echt niet wil. Vaak zit ik dan de volgende ochtend met een schuld gevoel, het goede voorbeeld geef ik niet echt. Ik heb al geprobeerd om te stoppen door het gewoon niet meer in huis te halen, maar na een tijdje vlieg je tegen de muur op, echt werken deed dat dus ook niet, maar zo door gaan kan ook niet meer. Binnen kort mag ik examen gaan doen, mag mezelf dan officieel binnenhuisarchitect noemen, dan wil ik in de spiegel kunnen kijken en trots op mezelf zijn dat ik dan niet alleen mijn diploma heb mogen halen, maar dat het me ook gelukt is om te stoppen met drinken.Zo kan het niet langer meer, ik weet het, maar ik weet ook dat het me zal gaan lukken om verder te leven zonder een druppel alchol.Groetjeskimni Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2010 Lieve kimni,welkom hier op het forumen ik hoop dat je hier zult vinden wat je kan helpen.ik heb hier de training ADB gedaan en ben i.p.v. te minderenmeteen gestopt. Extra individuele hulp en het forum samenmaakte het voor mij mogelijk om al bijna 5 maanden niet te drinken.de aanleiding bij mij was een ruzie met puberdochter en zij was ookde reden in eerste instantie waarom ik stopte. Wil een goed voorbeeld zijnen zag dat ik respect van haar verloor. En wat ben ik bkij inmiddels dat iknu anders met haar om kan gaan. Ze heeft inmiddels haar eerste drinkenschap achter de rugen ik had nooit goed in kunnen grijpen als ik zelf nog zo krom bezig was.Het is niet gemakkelijk, fysiek wel, maar psychtisch kom ik nu de redenen tegen waar ik om dronken moet ik alsnog die dingen aangaan.Maar ik kan je verzekeren dat stoppen veel rust geeft, het is duidelijk en die uren die jij nu al kijktwanneer is het een verantwoorde tijd. Dat worden straks uren wanneer mag ik er een, een paar, nou vooruit nog wat, dan morgen niets og minder enz. Dat gebeurt er als een alcoholist probeert te minderen.Over het algemeen dus he, er zijn er ook die het kunnen, maar dat zijn er niet veel.Als je de behandeling start krijg je daar hulp bij, kiezen wat, hoe en wanneer het bij jou past, want iedereen is anders. Het kan online, anoniem en via verzekering of gratis.Succes en als je mee wilt lezen/schrijven is de ditjes&datjesdraad waar je moet wezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kimni Geplaatst 4 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 januari 2010 Hoi Jane4,Morgen ga ik ook nog met de huisarts praten.Ik weet dat minderen niet gaat gewoon in éénkeer stoppen en gewoon niet meer in huis halen.Goed van je dat je al bijna 5 maanden zonderkunt. Ik heb de hele site al door zitten lezenvandaar dat ik de stap heb durven zetten omme hier aan te melden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bakkom Geplaatst 4 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2010 Hoi Kimni,Ook ik ben nog maar pas onder behandeling via een huisarts en kreeg een online hulpverlener toegewezen. Het gaat goed en tot nog toe is het alleen met oud en nieuw uit de hand gelopen. Geweldig hoor, binnenhuis architect! Ik dronk net als jij een fles wijn per dag en ben het helemaal beu. Ik laat me toch zeker niet de les lezen door die stomme alcohol? Heel veel succes alvast! Je kunt het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kimni Geplaatst 4 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 januari 2010 Dank jullie voor het welkom,zie er best wel een beetje tegen morgen op, voor het eerst aan iemand face to face vertellen dat je een alcholprobleem hebt. Al zal het met lood in de schoenen zijn, ik ga. Het is zoals jij het zegt, Bakkom, ik laat me de les niet lezen door die stomme achol, dat zal nu andersom zijn, ik leer die alchol een lesje eens kijkenwie het laatste lacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bakkom Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Beste Kimni,Goed zo meid!!! heel veel succes met het naar buiten komen. Laat je wensen maar eens helder en klinkklaar door die praktijk galmen. Vergeet niet, je hoeft niet bang te zijn, het is JOU wens!Gewoon doen meid.Groetjes van Monique. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kimni Geplaatst 6 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Vandaag is het dan zo ver, om 14:10 naar de huisarts.Maar vandaag is ook zo een dag, waar doe ik het voor?Voel me ontzettend verdrietig, kan om niets wel een potjegaan zitten janken( net als nu).Natuurlijk weet ik wel waar ik het voor doe, voor mezelf,voor mijn meiden en mijn vriend, maar hoofdzakelijkvoor mezelf.Met roken weer begonnen, twee dingen tegelijk, iets te veel van het goede.Vanmorgen met de boodschappen toch wat meer moeiteom het drankenschap voorbij te lopen, maar heb het welgedaan, toch even een klein momentje van triomf.Vandaag mijn 2e dag, het gaat me lukken, ik wil het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjaak Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Hoi Kimni,Erg goed dat je niet hebt toegegeven. De stappen die je nu zet kunnen je hele leven bepalen.Mijn dochter smeekte om een goed voorbeeld, om iemand waar ze tegenop kan kijken. Ik zal er verdomme voor zorgen dat ik diegene ben. Laat de kids en je man de motivatie zijn om ook daar te komen waar je wildt komen. Ik ben nu vijf weken gestopt met roken. Ik heb heel duidelijk gezegd dat ik een "niet roker" ben en hieruit put ik de kracht om vol te houden. En als je somber bent proberen niet te kijken naar de dingen die niet fijn zijn, maar proberen te kijken naar de positieve dingen die er wel zijn.Je kinderen en je man. Meid, kop op, dit gaat en moet lukken.Groetjes,Sjaak Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kimni Geplaatst 6 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Hoi Sjaak,en jawel hoor, weer zit ik met tranen.Heel even dacht ik dat ik onopgemerkt zou blijven, aangezien op mijn bericht bij dagdraadjes niet eens werdopgemerkt.Dank je voor je bericht en natuurlijk probeer ik naarde goede dingen die er zijn te kijken.Thnx voor je berichtje Liefs,Kimni Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kimni Geplaatst 6 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Zo nu de meiden ophalen en dan een drukke middag voor de boeg.Doei tot vanavond en anders morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Kimni, wat een herkenbaar verhaal!Ga er voor meid! Je hebt zoveel om het voor te doen (of laten).medestrijder Cathy:present:(sorry, zal je berichtje nalezen van vandaag...) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Ha Kimni,Succes straks bij de HA, wees maar zo eerlijk mogelijkelke stap is er een, hoe moeilijk ookGoed dat je de alco laat staanen wees idd maar niet te streng voor jezelf,dat roken komt wel als je hier steviger in staat.Zo ben ik meer gaan snoepen en koffie drinken,jammer dan. Doordat ik nu tegen dingen aanloopwaarvoor ik voorheen dronk, heb ik zat te doen.Als ik daar stevig genoeg insta is het snoepen aan de beurten misschien daarna weer de koffie. Maar alco is prioriteit nr een,want daar beschadig en kwets ik anderen mee en mezelf natuurlijk helemaal.Jij kunt het ook Kimni, voor jezelf en voor je kinderen en relatie.Zet m op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Nog voor jou Kimni.Ik las dat je het met je dochter had over lijnen. Wees voorzichtig: het zal niet het eerste meisje zijn dat moeder navolgt (o, is lijnen belangrijk? Dan zal ik ook eens goed in de spiegel kijken...) en vervolgens een eetstoornis ontwikkelt.Je hoeft het er toch niet over te hebben, letterlijk? En als je gewoon wat uit je doen bent door het stoppen met alcohol en ze ziet je huilen, dan mag dat toch ook gewoon omdat je je even verdrietig voelt?Nou, en verder, ben ik zelf na een tijdje kalm aan en struikelen ook sinds gisteren weer begonnen.Gaan we samen tellen? Doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Hoi Kimni,Had je berichtje wel gelezen op Ditjes & Datjes maar had niet begrepen dat je er ook een reactie op verwachtte. Ik had er juist steun aan en nam het in me op hoe JIJ je probleem aan het aanpakken was.Meestal reageren er een aantal mensen, het is vaak zo druk op het forum, nu dus net niemand. Ik zal er beter op letten.Ben je ook echt aan het lijnen naast je alc.-stop, of noem je het alleen maar zo naar je kinderen toe?Ik ben vandaag op mijn 14e droge dag aaneen (na eerst een paar weken jojo-en, dat minderen werkte toch niet voor mij) en ben nog bezig met de internetbehandeling. Ik rook nog 1-2 sigararetten per dag (veel minder dan toen ik dronk), maar tegelijk lijnen zou teveel van het goede zijn. Nu eerst 's avonds ipv een fles wijn een potje thee, goed eten anders snoep ik teveel, en als ik honger heb stijgt ook de trek in alc.! Het belangrijkste probleem (alc.) is eerst aan de beurt, de reat komt straks.Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kimni Geplaatst 6 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Hallo allemaal,Wel zojuist terug van de huisarts en zie al die berichtjes, zal proberen zoveel mogelijk te beantwoorde.Cathy, Mijn dochtertjes weten dat ik aan de lijn ben omdat ik nadat ik mijn vriend heb leren kennen 12 kilo ben aangekomen, dus ik noem het lijnen omdat ik ze nog te jong vind 8 en 9 jr. om al met alcho. problemen geconfronteerd te worden, maar dat is mijn mening, iedere ouder heeft daar zijn/haar eigen kijk op.Ik ben ondertussen trouwens wel op eigen kracht 4 kilo afgevallen, gewoon gezonder eten en zij hebben niets in de gaten omdat er elke avond gewoon een maaltijd op tafel staat.Het roken, en daar moet ik je gelijk in geven, is doordat ik nu niet meer drink inderdaad minder geworden. Normaal rookte ik zeven shaggies op een avond, toen ik gisteravond in de asbak de peuken telde lagen er vier, scheelt al. De meiden weten dat mama een zeer gevoelig typje is, dat wil zeggen, dat ik emo's oppik van de mensen om me heen, door de alcho. was dat geblokkerd en komt nu dus in alle heftigheid binnen, iets waar ik me dus weer even op moet concentreren, afsluiten en bij mezelf blijven, maar dat ze me zien huilen is voor hen niets vreemds.Het lijkt me leuk om samen met jou te mogen tellenJane en Isa,Vandaag bij de huisarts heb ik alles verteld, hoe ik er achter ben gekomen dat ik met een alco.probleem zit, wanneer voor mij het moment is om naar die fles te grijpen, hoe ik voor mezelf het besluit genomen heb om er wat aan te gaan doen, dat ik me aan heb gemeld bij jullie site, hoe dat ik gister, maar ook hoe ik vandaag door de winkel heb gelopen, echt alles.Nou heb ik het geluk een vrouwelijke arts te hebben, vind dat net ff makkelijker praten.Ze feliciteerde me met de ondernomen stappen en dat ik toe durfde te geven dat ik een alco.probleem heb, ze vond het knap van me dat ik zo eerlijk alles vertelde. Ik ga volgende week Woensdag weer naar haar als overbrugging, want de verslavings consulente had die week daarop pas een plekje.Isa en Alaine,Het is niet zo dat ik perse een reactie wilde, al ben ik bang dat het zo inderdaad is overgekomen, op dat moment zat ik in een klein dipje en misschien verwachten ik ook wel te veel. Als je kijkt hoeveel mensen er in de ochtend een groet brengen dan is zo een lang verhaal als dat van mij van vanmorgen geen doen.Alaine, fijn dat je juist steun haalde uit mijn verhaal, toch iets goeds gedaan vandaag ghihi Het is niet zo dat ik bewust lijn, ik let gewoon op, op wat ik eet, gezond en gevarieerd,en mocht ik s'avonds trek krijgen dan gaan er een paar wortels of tomaten aan, en de kinderen zij eten al die gezonde dingen mee, wat wil je nog meer.Dank voor jullie berichtjes, steun en adviezen, en zeker voor de reacties .Lieve groet, Kimni Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden