Spring naar bijdragen

Kater stelt zich voor


Allegro

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Als je je ergens voorstelt doe je meestal je best om jezelf beter voor te doen dan je eigenlijk bent. Vrolijk en enthousiast.

Hier hoeft dat gelukkig niet en kun je je ellende in een keer op de tafel gooien.

Ik zit hier met een enorme kater achter mijn laptop omdat ik me voor de zoveelste keer niet kon inhouden. Ik ben sinds een maand weer op mezelf gaan wonen na een relatie van 11 jaar. Toen ik nog samenwoonde was mijn drankgebruik nog wel controleerbaar omdat mijn partner daar erg op lette en mij daarin beschermde door bijvoorbeeld de boodschappen te doen en geen drank te kopen. Het ging wel eens mis maar dat was niet zo erg omdat het dan vaak in het weekend gebeurde bij een etentje bij ons thuis.

Nu ik echter op mezelf ben is er niemand meer die mijn drankgebruik controleert en lijkt het wel of al mijn grenzen zijn verdwenen. Ik denk dat ik in de afgelopen maand 7 dagen nuchter ben geweest en de rest dronken. Het ergste ervan is dat ik daardoor ook regelmatig mijn afspraken niet nakom.

Ben niet op mijn werk verschenen, kom mijn afspraken niet na zelfs als het belangrijk voor me is. Ook deze morgen ben ik mijn afspraak niet nagekomen en heb voor de zoveelste keer een fantastische smoes verzonnen om niet op te komen dagen. Nou ja, smoes, gewoon een dikke vette leugen.

Ik ben mijn drinkgedrag zo spuugzat omdat ik op deze manier mijn hele leven aan het verwoesten ben als ik mijn afspraken niet nakom en ben ook mijn gelieg kotsbeu.

Misschien is dat nog wel het ergste, dat liegen en doen alsof er niets aan de hand is. Angstvallig proberen om alles voor je omgeving verborgen te houden. Nee hoor, met mij gaat het prima......

Eveneens ga ik op momenten dat ik dronken ben regelmatig vrienden bellen of mailen en zeg dan soms de ergste dingen waar ik dan de volgende dag weer enorm spijt van heb. Ben op deze manier ook in de afgelopen jaren wel een aantal vrienden kwijtgeraakt omdat die er geen zin meer in hadden.

Ik heb me aangemeld voor een intensieve behandeling bij Tactus en hoop dat ik daarmee van mijn gezuip word verlost. Het zal niet makkelijk zijn maar ik denk dat als ik het nu niet doe, ben 44, dan komt er niets meer van mij terecht.

Ik houd me altijd aanbevolen voor tips. Ben blij om te zien dat ik niet de enige ben.

Fijne dag, ik ga nog maar even slapen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foei Allegro! :) … Nee hoor, welkom in het land van “niet de enigen”. Jezelf hier voorstellen is een niet te onderschatten stap. Daarvoor alvast mijn complimenten.

Je bent op een punt waarbij je beseft dat je ergens aangeland bent waar je helemaal niet zijn wilt. Hopelijk ook op een punt waarop je besluit om er ZELF iets aan te doen. Dat kan mét hulp of zonder. Maar wie wil er nu geen steuntje in de rug. Dit forum kan zo’n steuntje zijn.

Je vraagt om tips. Laat ik daarvoor dan eens een zin van jezelf gebruiken en wel de volgende:

“Ik heb me aangemeld voor een intensieve behandeling bij Tactus en hoop dat ik daarmee van mijn gezuip word verlost.” …

Probeer eens na te denken over een kleine wijziging van deze zin. Wat denk je van:

"Ik ga mezelf verlossen van mijn gezuip en hoop dat een intensieve behandeling van Tactus mij daarbij kan helpen."

Begrijp je het verschil? Succes en ik hoop hier meer van je te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerlijk gezegd word er moedeloos van in plaats van dat ik het moedig vind. En ja, je hebt gelijk Dylan, ik ga mezelf verlossen is een veel actievere manier van denken. Maar ja.... Afgelopen maandag is het weer helemaal uit de klauw gelopen. Na wat stressvolle momenten heb ik een paar trappistjes weggewerkt en nog wat wijn en vervolgens mijn afspraak van de volgende dag afgezegd. En zo gaat het elke keer.

En teneinderaad, de periode dat ik in Belgie woonde heb ik alleen nog maar meer gedronken en meer leren drinken. Bij jullie hoort drank veel meer dan hier tot het dagelijks leven. Overal en bij iedereen is drank. Mijn belgische vrienden zeggen en zeiden nooit iets over mijn drankgebruik. Ik zat regelmatig met een vriendin om 10.00 al aan de champagne en niemand vond dat raar. Sinds ik weer terug ben in Nederland en mijn nederlandse vrienden vaker zie hoor ik regelmatig dat ze vinden dat ik te veel drink en dat ze zich zorgen maken.

In die zin ben ik blij dat ik nu weer hier woon en er meer op mij wordt gelet", hoe gek dat misschien ook klinkt. Heb overigens altijd met heel veel plezier in Belgie gewoond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, ook van mij, Allegro.

Wat mij aansprak in je bericht was, dat je dat gelieg zo zat bent. Dat vond ik ook verschrikkelijk van mezelf. Nu heb je een punt bereikt waarin je heel stellig de knop om wilt zetten. Fijn dat je daarbij hulp krijgt. Ik hoop vurig voor je dat je niet al te lang moet wachten voor je aan de beurt bent.

Eén van de tips die hier veel gegeven wordt is: bekijk het per dag, desnoods per uur. Nú drink ik niet/ vandaag neem ik die eerste niet!

Op Thema's en het draadje Adviezen staan allerlei dingen die mensen al eerder hebben bedacht. Misschien zitten er voor jou bruikbare tips bij.

Het is heel belangrijk zelf de controle over je drankgebruik te krijgen. Als een ander je tegen die drank beschermt, ben je, m.i., zonder die hulp zo kwetsbaar. Pak jezelf bij elkaar man, voordat je straks je werk e.d. kwijt bent. Je hebt nog een half leven voor je, dat zo mooi kan zijn zonder drank.

Ik wens je alle succes en vooral, zet door, ook al zou je ongewild een keertje struikelen. Sta op, kijk waarom het gebeurd is, veeg je knietjes af en vooruit weer met de geit!

We hebben hier een dagdraad, ditjes en datjes, daarop is onze virtuele huiskamer, waar je over alles kunt kletsen. Het is momenteel een beetje stil vanwege de vakanties en de warmte, maar daar heb je de grootste kans iemand te treffen.

Hou vol.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Allegro,

je erkent hier eerlijk dat je een giga drankprobleem hebt,

dat je liegt en je afspraken niet nakomt.

En je neemt stappen om daar van af te komen.

Nu je geen sociale controle hebt wordt duidelijk dat jij dit probleem hebt

en dat je jezelf voorgelogen hebt om de verantwoording uit de weg te gaan.

Want ja als je iets eerlijk erkent, dan moet je er wat mee he.

Dus in die zin is het ontzettend moedig om het zwart op wit te delen en zelf

te lezen en het onder ogen te zien. De 1e stap van verantwoording nemen dus. Wij hier weten uit ervaring hoe belangrijk die stap is.

Bij de intensieve behandeling ga je inzichten verwerven en krijg je handvaten hoe

je met het geleerde om kunt gaan.

Toen ik alleen kwam te staan heeft het me een jaar gekost om erachter te komen dat

met het stoppen van die relatie ook veel stress was weggevallen en ik wel degelijk

zonder drank kon. En dat was het moment dat ik deze site en dit forum ontdekte.

En ik was al 55 jaar. Wat heerlijk voor jou dat jij dit alles hier al zo veel eerder ontdekt.

Dat geeft je kans op 11 jaren extra, waarvan je later kunt zeggen dat je het leven aan bent gegaan zonder verdoving en mèt verantwoording die bij een volwassen mens hoort.

Jijzelf, je werk en je vrienden worden daar beter van en het is zo heerlijk om weer trots

op jezelf te kunnen zijn en de uitwerking daarvan via anderen gereflecteerd te zien.

Het zal niet makkeljk worden, en het is zoo de moeite waard.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Jane, met het wegvallen van mijn relatie ben ik heel veel stress kwijt en kan ik me weer richten op de dingen die ik belangrijk in het leven vind. En ik zie mezelf steeds verder afglijden. Het helpt om zwart op wit te zetten dat ik het spuugzat ben en hoop dat ik door het een en ander te delen het voor mezelf de moeite waard vind om het over een andere boeg te gooien.

Eigenlijk vind ik het prettigste van drank dat het me verdoofd zodat ik niets meer hoef te voelen. En daar zal iets anders voor in de plaats moeten komen. Heb daar nog geen oplossing voor terwijl ik er toch al van alles aan doe om dat gedrag te kunnen controleren. Ben al een half jaar in therapie maar ben nog steeds niet zo ver gekomen dat ik daar de controle over heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...