Spring naar bijdragen

Pascha even voorstellen


Pascha

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben een vrouw van 55 jaar ben getrouwd en heb een zoon van 17 jaar, ik heb me een aantal jaren geleden opgegeven voor de cursus alcohol de baas, ik zelf vond dat ik te veel dronk, met name voor het eten een paar glazen wijn en dan nog de rest. Aangezien mijn vader alcoholist was en mijn moeder ook wel graag dronk , deed ook vaak een sherrydieet, was ik bang om ook zo te worden, dus zelf toen de stoute schoenen aangetrokken en er mee aan de slag gegaan, dit ging redelijk! Maar mijn man lustte ook graag een pilsje, dus verleiding!!!! 

Tot dat afgelopen september 2015 hij met spoed werd opgenomen, bijna doodgebloed door slokdarmspataderen die gesprongen waren, conclusie...... levercirrose!!! hij mag geen alcohol meer, en daar houd hij zich ook aan. Alleen door de spanning en allerlei andere zaken ben ik nu weer stiekum gaan drinken, stom stom......

Het is natuurlijk ook een gewoonte geworden, en die wil ik door breken vandaar naar huisarts geweest en heb me aangemeld voor internet behandeling, ik moet nog even wachten tot dat er een behandelaar is dus.....

Het vervelende is dat ik meestal met een tablet bezig ben , omdat mijn laptop soms niet doet en de behandeling kan niet via tablet. Trouwens ik ben kostwinner en werk alleen in de nacht, doe terminale nachtzorg, ik vind het ook heerlijk om na mijn nachtdienst een paar glazen wijn te drinken ter ontspanning en beloning! is niet goed maar ja.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Pascha,

en ja verleiding alom,

elke reden lijkt een reden

maar zeker met je man in gedachten

is natuurlijk meer een excuus dan een reden.

Je lijkt nog niet te kunnen kiezen

wat je nu wilt. Ik hoop dat de online training

je daarbij helpt, want zolang de knop niet echt om is

blijft het aanmodderen ben ik bang.

Je laptop doet het soms niet schrijf je? Dan kun je altijd bij

een bibliotheek terecht, dus dat gat is alvast gedicht ;)

succes! (ik was ook 55 toen ik stopte en nog geen dag spijt!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je lady jane, ik weet het wel, de knop moet om, dus vandaar ook dit forum, ik dacht (denk) ik functioneer toch goed, verzuim niet van mijn werk, ben er op tijd uit, zorg dat het huishouden op orde is, verzorg de honden en noem maar op ! het valt allemaal wel mee, niet dus want ik weet soms niet meer wat er gisteren afgesproken is dus...... heb ik al korsakov?  je begint aan je zelf te twijfelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Pascha, welkom.

Goed van je dat je al belangrijke stappen hebt genomen.

Zelf heb ik veel aan de internet behandeling gehad. Ik heb 5 jaar niet gedronken en dat beviel ( na natuurlijk de nodige strijd) heel goed.

Ik dacht dat ik wel weer zo nu en dan een glaasje kon nemen.

Maar dat kan ik dus niet, omdat het steeds vaker gebeurde en ik me realiseerde dat de alc. Weer de baas was, dat ik het weer "nodig " had. Verkeerde manier van ontspannen, mijzelf belonen en troosten.

Alle redenen die jij aangeeft, herken ik.

Voor mij werkt alleen volledig stoppen.

Ik hoop dat je helder krijgt wat je wilt bereiken en dat het je lukt om dat doel te halen.

In ieder geval kunnen jij en je man elkaar steunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom!

 

Dat rottige ouder worden speelt ook een rol mee hoor...!

Op enig moment gaat het domweg niet meer, ook al functioneerde het (jij) lang... maar dan

toch gaat het ergens knellen. Let maar eens goed op (.)

 

Ik ben zowat 63 nu. Drinken als voorheen zal nooit meer gaan.

Afscheid nemen dus.

Om erachter te komen dat er nieuwe tijden aankomen: met meer kwaliteit van leven.

En na een tijd flink minderen ben ik bv al veel minder somber.

Ik ga voor kwaliteit. Ik hoop jij ook!

 

Een internetbehandeling (alweer?) is veilig en op afstand.

Overweeg je niet liever face to face behandeling?

Ik vind het fijn en verdoezel mijn probleem daardoor minder dan ik voorheen deed.

 

Hopelijk lees ik je hier vaker terug en kunnen (we) volgen.

 

Ga goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Pascha,

Internetprogramma en forum hebben voor mij het grote verschil gemaakt, wens ik jou ook toe.

Het levert zo veel op, niet meer drinken. Geen drankduiveltje meer in je hoofd na verloop van tijd, de keus weer terug bij jezelf.

 

Eigenlijk is het heel simpel, en tegelijkertijd heel moeilijk. 'Gewoon' langere tijd het spul laten staan, en dan komt vrijheid weer terug, komt er een moment dat je denkt: tjee, het hoeft niet. Onbetaalbaar, bevrijding van dat stemmetje in je hoofd, uit die ratrace mogen stappen.

Veel succes, en schrijf vooral van je af   :rose:  :rose:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook namens mij een hartelijk welkom hier, Pascha :rose:

 

Wat drinken na het werk voor de ontspanning en als beloning... erg herkenbaar.

De ontspanning is echter nep. Kennelijk moet je ontspannen na je werk en dat hebben meer mensen. Alcohol geeft de suggestie van ontspannen, maar dat waarvan je moet ontspannen lost het niet op. Langzaam maar zeker verleer je om jezelf echt te ontspannen en op het laatst is er nog maar één oplossing over. Voor beloning geldt hetzelfde verhaal. 

Er staat hier op het forum een filmpje, een presentatie van 35 minuten over verslaving. Ik vind dat nog steeds erg verhelderend. Als je het wilt zien en het niet kunt vinden, dan roep je maar even.

Ik wens je heel veel succes, lekker lezen en schrijven hier. Ook als het tegen mocht zitten. Juist dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ten eerste wil ik even aan Mijn Gerrit vragen wat voor filmpje? en ik ben nu gestart met internet behandeling, vandaag telefonisch contact gehad met mijn behandelaar, heel fijn. Ik zelf zou ook heel graag naast internet nog naar een lotgenotengroep willen, ook advies van mijn huisarts, weet iemand iets mn in het noorden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt alsof je goede stappen zet!

Het filmpje staat hier op het forum onder 'tips en adviezen': http://forum.verslavingdebaas.nl/topic/8662-presentatie-verslaving-valkuilen-en-behandeling/#entry963461

Er staan ook ergens linkjes naar zelfhulpgroepen maar ik weet ff niet waar. Als ik ze tegen kom dan post ik ze, anders vast iemand anders vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je zin hebt in geklep dan hebben we dagelijks onder thema 'ditjes, datjes & dagdraad' een draadje met de datum van vandaag (de dagdraad). Daar krijg je op praktische vragen vaak snel antwoord. Het is een soort huiskamer. Vaak gezellig, soms prikkelbaar en meestal alles door elkaar. Je bent er welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pascha, weet niet hóe noordelijk je het zoekt, maar ik weet dat er in Zwolle diverse groepen zijn:

op maandag Intact (lotgenoten zelfhulpgroep voor verslaafden, meerdere verslavingen maar de helft heeft alcoholisme)

op maandag en donderdag AA

op vrijdag NA

 

boven Zwolle weet ik weinig, zie websites?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...