Spring naar bijdragen

nieuw hier. Ik wil zo graag stoppen!

mikki

Aanbevolen berichten

nog een paar nachtjes en dan stop ik definitief met de ambulante detox. Ik wil enorm graag en niets gaat mij stoppen! maar ik ben bang voor de lichamelijke klachten: bang voor een hartstilstand, delerium etc etc.

Wie heeft er lange tijd 2 flessen wijn per dag gedronken en toen  ambulante detox aangegaan? Ik heb even wat positieve ervaringen nodig. ben best bang!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dronk een paar flessen sterke drank en een paar fles wijn per dag

Ik ben afgekickt met medicatie en met begeleiding van huisarts.

Ik was al afgekickt voordat ik met verslavingszorg in contact kwam.

Eerder was er geen plek voor mij.

Moet zeggen dat het afkicken best goed ging met medicatie.

Wel heel veel spierpijn en zweten en ontzettend moe.

Het idee dat ik stopte was heel eng..want ik had geen idee wat er op me af zou komen.

En dat is ook niet zo gek met zoveel drank

Dus ik snap je zorg.

Maar ambulant is ook met begeleiding.

Vertrouw daar maar op.

Het er naar toe Leven maakt angstig

Komt goed

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben gestopt zonder dat ik lichamelijke afkickverschijnselen merkte. Wel enorme trek de eerste dagen. 

Ik snap dat je bang bent maar ik zou me geen zorgen maken. Vele vele duizenden zijn je voor gegaan. Ze weten echt wat ze doen bij die ambulante detox.

Jij kunt het ook.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mikki,

Angst zal wel vaker opduiken de komende tijd omdat het bij veranderingsprocessen altijd op de loer ligt. Angst  'wil' dat alles bij het oude blijft en trommelt alle onrusttroepen bij elkaar. Laat je er niet door bepalen. Merk het op, baal ervan, maar ga toch door en hou je vast aan het weten dat Angst het uiteindelijk opgeeft, zolang jij het geen ruimte geeft.

Logisch dat je huiverig bent voor wat er gaat gebeuren. Laat het gebeuren en hou jezelf bijeen. Wees niet bang, ook nare gevoelens gaan voorbij. Je kunt dit.
Begeleiding gaat je ondersteunen dus je zorgen maken over rampscenario's is nergens voor nodig. Benut die energie voor het visualiseren van jezelf als nuchtere persoon! Maak daar een mooi beeld van en hou je daaraan vast, want daarheen ben je onderweg.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties. Gisteren een complete paniek aanval.

Het nu echt aangaan geeft angsten die ik nog niet eerder heb gekent. Alles lijkt onder een vergroot glas te liggen en ik denk er de gehele dag over na.

Ik baal enorm van mezelf en heb geen idee hoe alles zo ver heeft kunnen komen.

Het gaat mij ook lukken, maar de weg er naar toe is een balen van mezelf zoals ik dat niet eerder heb ervaren.

De gehele dag denk ik erover hoe dit ooit zo ver heeft kunnen komen en ik realiseer mij als nooit eerder hoe groot mijn probleem is.

Ik ben het aan het opschrijven, voor straks, als het beter gaat. Ik mag dit nooit meer vergeten.

De gevangenis waar ik al jaren in zit.

Ik kan niet wachten om vrij te zijn. Even doorzetten.

Goede tip; mezelf visualiseren als een nuchter persoon.

goed om hier te kunnen schrijven en steun te ervaren. Dank aan iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Gerrit.

Dat ik het aanga staat als een feit.

Mijn omgeving heb ik al op de hoogte gebracht en alles is geregeld om daar 5 dagen per week aan de bak te gaan.

De weg er  naar toe is zwaar, zwaar omdat ik het zo goed zie nu. En dat geeft angst: Ben ik dit? wie ben ik? Waarom ben ik de controle kwijt? Waarom drink ik nog?

Ik ben nu niet trots op waar ik terecht ben gekomen en op wie ik ben geworden.

Ik ben bang voor wie ik ben geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn vele vragen Mikki,

en misschien is het nog niet tijd voor antwoorden.

De angst zou ze in elk geval kleuren.

Je gaat het aan, er is beweging.

Dat is in mijn overtuiging de enige manier om met angsten

om te gaan. Er niet in bevriezen. De aanval er op is niet

altijd nodig, maar ermee in beweging gaan wel.

Elke beweging verschuift nl al iets. Soms wordt de angst paniek,

soms zal de angst minder worden. Maar hetzelfde blijft die niet.

Angst is een oergevoel die ooit levensreddend kon zijn. En in de natuur nog.

Voor ons nu, misschien ook wel, dat weet ik niet. Maar het is altijd een signaal.

Jij gaat leren je signalen te ontrafelen en ermee te doen wat jou goed doet.

Dat is een heel proces en het is goed dat je daar hulp bij hebt.

Het is geen makkelijk proces. Maar je bent sterk. En je bent sterk bedoel ik. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verleden kan je/niemand niet meer terug draaien.

Maar je kan er wel van leren.

Iets groots aanpakken gaat in stapjes.

Het hoeft niet morgen al opgelost te zijn.

Het is ook niet van de ene dag op de andere aankomen waaien.

Je bent sterker dan je denkt❤

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Huttula en Jane. Ja, klopt, kleine stapjes. Het is meer dat ik voor het eerst sinds jaren een enorme bewustwoording heb qua drank en drinken.

Ik weet dat het mij gaat lukken met de behandeling die ik aan ga. Ik wil altijd alles goed doen, dus ook dit. Een enorme perfectionist ben ik.

Ik maak mij meer zorgen voor daarna, zonder het perfect te doen voor mensen buiten mijzelf kan ik het niet goed.

Wie ben ik eigenlijk? Ben ik ooit gelukkig geweest voor de drank? Of was er toen al veel mis en is drank mijn medicijn geworden? Er dolen zoveel vragen rond in mijn hoofd.

En de angst, de angst om te stoppen, de angst om te gaan slapen en niet meer wakker te worden door alle roofbouw die ik jaren en jaren op mijn lijf hebt gepleegd.

Kortom; ik barst momenteel van de angsten en vragen. En de grootste angst is de angst voor ik. Ik vertrouw mezelf niet. E nvooral mijn emoties niet.

Maar ik zal inderdaad, stapje voor stapje en voetje voor voetje moeten leren lopen.

Er is geen weg terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nadia,

Ik heb kalmerende medicatie gehad. Een soort valium in lage dosering. Dit kan ik dan de eerste dagen nemen om heftige emoties tegen te gaan waardoor ik bijvoorbeeld weer zou kunnen gaan drinken.

Ik heb ze tot nu toe nog niet genomen, maar hou ze achter de hand.

De arts belt mij een aantal keer om te vragen hoe het gaat.

Ik heb voor nu niet het idee dat ik weer ga drinken, omdat ik de behandeling als stok achter de deur heb. Ik wil ook echt niet meer drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed, Mikki. Fijn dat de arts de vinger aan de pols houdt, zo hoef je je denk ik minder zorgen te maken over wat het met je lichaam doet. Heb je zelf ook een telefoonnummer bij de hand?

En vanmiddag weer terugkomen bij de arts? Of later pas?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie.

Nee, Nadia, ik hoef niet terug te komen bij de arts. Er wordt met mij gebeld over hoe het gaat.

Mijn zorgen over heftige afkichverschijnselen zijn wel weg genomen. Zowel hier als als daar is mij op het hart gedrukt dat er niets ergs kan gebeuren.

Aangezien ik vaker ben gestopt en dat ook gewoon goed ging.

Nachtzweten etc. dat heb ik wel, maar ik weet dat dat met een paar dagen voorbij is. Ik begin volgende week maandag met de behandeling en dan ga ik dan ook pas weer terug.

Ik bel mensen in mijn omgeving als ik het moeilijk krijg. Moet lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...