Spring naar bijdragen

Vloeibaar afbouwen


shakemarieke

Aanbevolen berichten

Hej allemaal

 

Ik heb van Diazepam afgebouwd van 10 mg naar 4 mg. Ik wil hierna graag over gaan naar de vloeibare versie omdat ik zo trager kan gaan en mijn lichaam zich meer kan aanpassen. Ik heb pilletjes van 5, 2, 1.5, 1 en 0.5.  Op benzobuddies praat iedereen over wodka maar ik verdraag geen alcohol. Het kan naar het schijnt ook in volle melk. Heeft iemand ervaring met het verdere afbouwschema en hoe alles stapsgewijs in z'n werk gaat ? Dat zou me al heel wat geruster stellen.

Graag iemand die het op dezelfde manier deed want wil alles juist doen zoals het moet zodat ik geen fouten maak.

Alvast bedankt voor het antwoord !

Dikke kus

Sh x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Hoi Shakemarieke,

 

Weet niet of je dit nog leest maar je schrijft dat je geen alcohol verdraagt. Heb je dit altijd gehad? Of alleen tijdens benzogebruik?

Ik vraag dit omdat ik mijn hele leven niks met alcohol heb gehad. Ik kan er ook niet goed tegen, ik wordt niet dronken of zo. Pas na grote hoeveelheden begin ik wat te merken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Gaba,

 

Bedankt voor je antwoord ! Ik heb dit altijd al gehad hoor... dus drink het nooit, geen druppel, sta op water en thee.

Nu met de benzo's laat ik de koffie en cola maar even staan.

Ik ben ondertss de vloeibare afbouw begonnen... ik gebruik deels pil deels vloeibaar opgelost in volle melk en dit lukt op die manier. Ik ben wel haast nooit volledig symptoomvrij maar ik kan nog functioneren en dat is echt wl nodig met 2 kinderen in huis. Ik ben gestart op 10 mg in december 2015 en zit nu op 3.07 mg... voel dt het wat moeilijker wordt maar wl nog handelbaar tot hiertoe.

Groetjes

x Sh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hey Gaba,

 

Bedankt voor je interesse ! Voor het ogenblik op 2.98 mg. Gaat dus echt ontzettend traag. Er zijn weinig dagen dat ik helemaal niks heb. Misselijkheid, hoofdpijn en diep ademen (net als astmagevoel blok op rechterribbenkast) zijn dingen die af en aan doorkomen. Van zodra ik ergens teveel last v krijg blijf ik staan voor een paar dagen op dezelfde dosis. Ik probeer 2x te wandelen, doe stretchoefeningen en yoga oefeningen en als ik niet te moe ben dans ik eventjes. Het enige wat ik vervelend vind is de angst dat het alleen maar erger zal worden eens ik lager ga. Ik probeer de hoop te houden dat niet iedereen verslechtert maar er ook mensen zijn die verbeteren naarmate ze lager gaan. Ik probeer 'r maar van uit te gaan dat ik hier niet zal bij horen dan word ik ook niet teleurgesteld. Zolang ik nog genoeg kan functioneren om mijn kinderen overal naartoe te brengen en ik zelf s buiten kan... ben ik blij. Dit kon ik met mijn tolerantie en te snelle afbouw allemaal niet meer, vandaar de angst ! In dit proces leer je alleen maar geduld hebben. Iets wat ik vroeger nooit deed : luisteren naar mijn lichaam is ook een les die ik nu ervaar maar dat is een positieve les want in deze val zal ik nooit meer lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...