Spring naar bijdragen

Het moet nu lukken

Gabrielle1948

Aanbevolen berichten

Ik zie dat ik me hier eerder heb aangemeld omdat ik na het overlijden van mijn man meer ging drinken. Toen nog in de overtuiging dat ik het met minderen zou redden. Is ook een tijd goed gegaan maar ben nu mijn rem kwijt. Kan niet meer stoppen met drinken totdat de fles leeg is. Moet gewoon helemaal stoppen. Vind het een vreselijk gevoel ... alsof ik mijn beste vriend ... mijn houvast kwijt raak. Ik heb gevraagd aan mijn vriend mij te helpen maar die schenkt gezellig op zaterdagavknd een wijntje voor mij in. Hij tilt er niet zo zwaar aan.

Doordeweeks ben ik alleen en drink ik normaal niet.

Maar ik ben een emodrinker ... gisteren ging dat dus helemaal fout omdat ik ergens heel blij over was. Op naar de winkel en 2 flessen wijn gehaald. Die waren vannacht dus op.

Ik schaam me dood ook al heeft verder niemand er iets van meegekregen.

Ik moet dus gewoon HELEMAAL stoppen voordat er dingen kapot gemaakt worden door mijn drankgedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Gabrielle,

Ik vroeg me af of 1948 jouw geboortejaar is?

Zelf van 53, merkte dat het drinken ook echt niet meer ging. Ja de rem kapot.

Resultaat van lang en soms ook teveel drinken.

Heb je al een plan voor hoe je het gaat aanpakken?

Wat heel ondersteunend kan zijn is het filmpje van Mw. Noorlander.

Dat kun je vinden onder Tips en adviezen bij presentaties (geloof ik)

Erg de moeite waard om te zien wat er in je lijf gebeurd bij alcoholgebruik/misbruik/verslaving.

Ik ga het zelf ook even weer bekijken!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik ben van 1948. Ja die rem ... vreselijk dat die er niet meer is. Als ik ergens op bezoek ben drink ik keurig sociaal mee.

Ik heb geen plan van aanpak. Denk gewoon niet meer drinken. 's Morgens boodschappen doen en dan het wijnvak overslaan. Heb wel vriendlief verteld dat ik me heb aangemeld.

Hij gaat me helpen alhoewel hij niet vindt dat ik teveel drink. Snap niet dat hij het niet ziet maar hij drinkt zelf zo weinig dat het waarschijnlijk geeneens bij hem opkomt dat ik dit doe.

De vreselijke filmpjes over wat er met je lichaam gebeurt kan ik zo voor mijn ogen afdraaien.

Ik ga nu idd eerst maar aar eens bij tips en adviezen kijken,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug Gabrielle,

herkenbaar, het moet op. Heb ook eea geprobeerd, linksom, rechtsom, maar moest uiteindelijk erkennen dat mijn rem toch echt kapot was.

Niet meer drinken brengt veel, vind het vooral een verademing om niet meer op dat glijdende pad naar beneden te hoeven stuntelen, 'vriend' alcohol kreeg steeds meer grip. Bleek toch echt niet mijn vriend te zijn

Succes Gabrielle   :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gabriella

Welkom weer

Zelf doen inderdaad. Als je vriend de noodzaak niet ziet ( de mijne zag dat ook niet ) ben je op jezelf aangewezen

En dat kan heel eenzaam zijn en toch zul je merken dat het je sterker maakt.

Je doet het dan echt helemaal zelf

En met ons natuurlijk .......

Succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie.

Vandaag meteen in het diepe. Een meeting waar altijd rijkelijk witte wijn geschonken wordt. Uitleggen? Nee! Ik zeg gewoon dat ik geen alcohol wil. Heb me gisteren suf gelezen aan de in opkomst zijnde rage ... "thee in een wijnglas past heel goed bij hartigheden".

Ik sta nu nog stevig in mijn schoenen dus het zal wel lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is goed gegaan en het leukste is dat mijn groepje na 2 glazen wijn stopt met de alcoholische versnaperingen en ook aan de thee gaat. De hartigheden gaan prima samen.

Zou nu wel een glas wijn willen maar dat heb ik niet in huis ... op naar bed dus.

Morgen dag 3. Vriendlief nog eens duidelijk verteld dat ik echt geen alcohol wil. Hij heeft dus ook niets gekocht dat ik lekker vind. Dat wordt samenwerking t/m maandag. Dinsdag moet ik het alleen doen maar zover is het nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij vielen de reacties bij feestjes en bijeenkomsten eigenlijk altijd mee. Ik heb maar een keer iemand gehad die flauw deed met 'joh, doe niet zo ongezellig'. Maar drinkt zelf te veel. Succes vandaag!

(En nu hou ik op met spammen ;))

En dan kun je met een glimlach antwoorden: "Ik spreek je wel over een paar uur, als je dat nog kunt dan ;)  "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...