Gabrielle1948 Geplaatst 27 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2016 Ik zie dat ik me hier eerder heb aangemeld omdat ik na het overlijden van mijn man meer ging drinken. Toen nog in de overtuiging dat ik het met minderen zou redden. Is ook een tijd goed gegaan maar ben nu mijn rem kwijt. Kan niet meer stoppen met drinken totdat de fles leeg is. Moet gewoon helemaal stoppen. Vind het een vreselijk gevoel ... alsof ik mijn beste vriend ... mijn houvast kwijt raak. Ik heb gevraagd aan mijn vriend mij te helpen maar die schenkt gezellig op zaterdagavknd een wijntje voor mij in. Hij tilt er niet zo zwaar aan. Doordeweeks ben ik alleen en drink ik normaal niet. Maar ik ben een emodrinker ... gisteren ging dat dus helemaal fout omdat ik ergens heel blij over was. Op naar de winkel en 2 flessen wijn gehaald. Die waren vannacht dus op. Ik schaam me dood ook al heeft verder niemand er iets van meegekregen. Ik moet dus gewoon HELEMAAL stoppen voordat er dingen kapot gemaakt worden door mijn drankgedrag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2016 welkom terug dan Gabrielle. Je beste vriend de drank en je echte vriend die dat schenkt?Beiden niet helpend voor jou. Zelf aan de bak dus. Dat zie je goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gabrielle1948 Geplaatst 27 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 2016 Nee dat werkt inderdaad niet. Dus vanaf nu geen drank meer en ik ga hem toch vragen geen witte wijn in huis te halen. Zal zijn hulp toch echt nodig hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 27 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2016 Goed bezig. Door stappen zelf te ondernemen kon je verder. Emoties mag je hebben en niet je niet te onderdrukken of versterken Daar zijn de voor. Welkom terug en succes Gabriella Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 27 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2016 Welkom Gabrielle, Ik vroeg me af of 1948 jouw geboortejaar is? Zelf van 53, merkte dat het drinken ook echt niet meer ging. Ja de rem kapot. Resultaat van lang en soms ook teveel drinken. Heb je al een plan voor hoe je het gaat aanpakken? Wat heel ondersteunend kan zijn is het filmpje van Mw. Noorlander. Dat kun je vinden onder Tips en adviezen bij presentaties (geloof ik) Erg de moeite waard om te zien wat er in je lijf gebeurd bij alcoholgebruik/misbruik/verslaving. Ik ga het zelf ook even weer bekijken! Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gabrielle1948 Geplaatst 27 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 2016 Ja, ik ben van 1948. Ja die rem ... vreselijk dat die er niet meer is. Als ik ergens op bezoek ben drink ik keurig sociaal mee. Ik heb geen plan van aanpak. Denk gewoon niet meer drinken. 's Morgens boodschappen doen en dan het wijnvak overslaan. Heb wel vriendlief verteld dat ik me heb aangemeld. Hij gaat me helpen alhoewel hij niet vindt dat ik teveel drink. Snap niet dat hij het niet ziet maar hij drinkt zelf zo weinig dat het waarschijnlijk geeneens bij hem opkomt dat ik dit doe. De vreselijke filmpjes over wat er met je lichaam gebeurt kan ik zo voor mijn ogen afdraaien. Ik ga nu idd eerst maar aar eens bij tips en adviezen kijken, smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 27 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2016 Welkom terug Gabrielle, herkenbaar, het moet op. Heb ook eea geprobeerd, linksom, rechtsom, maar moest uiteindelijk erkennen dat mijn rem toch echt kapot was. Niet meer drinken brengt veel, vind het vooral een verademing om niet meer op dat glijdende pad naar beneden te hoeven stuntelen, 'vriend' alcohol kreeg steeds meer grip. Bleek toch echt niet mijn vriend te zijn Succes Gabrielle smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 27 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2016 Hoi Gabriella Welkom weer Zelf doen inderdaad. Als je vriend de noodzaak niet ziet ( de mijne zag dat ook niet ) ben je op jezelf aangewezen En dat kan heel eenzaam zijn en toch zul je merken dat het je sterker maakt. Je doet het dan echt helemaal zelf En met ons natuurlijk ....... Succes!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gabrielle1948 Geplaatst 28 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 januari 2016 Dank jullie. Vandaag meteen in het diepe. Een meeting waar altijd rijkelijk witte wijn geschonken wordt. Uitleggen? Nee! Ik zeg gewoon dat ik geen alcohol wil. Heb me gisteren suf gelezen aan de in opkomst zijnde rage ... "thee in een wijnglas past heel goed bij hartigheden". Ik sta nu nog stevig in mijn schoenen dus het zal wel lukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 28 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2016 Succes Gabrielle1948 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 28 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2016 Die thee in een wijnglas rage ken ik niet. Wel nieuwsgierig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 28 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2016 Verrek, dat is inspirerend zeg! http://www.foodlog.nl/artikel/kaas_met_thee/ ronja reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 28 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2016 Mij vielen de reacties bij feestjes en bijeenkomsten eigenlijk altijd mee. Ik heb maar een keer iemand gehad die flauw deed met 'joh, doe niet zo ongezellig'. Maar drinkt zelf te veel. Succes vandaag! (En nu hou ik op met spammen ) Gabrielle1948 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibi1974 Geplaatst 28 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2016 Welkom Gabrielle en succes☺ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibi1974 Geplaatst 28 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2016 Weet precies wat je bedoeld met dat emo drinken dat heb ik zelf ook.Of ik nou blij,verdrietig of boos ben maakt niet uit altijd pak ik die fles smart en Gabrielle1948 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gabrielle1948 Geplaatst 28 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 januari 2016 Verrek, dat is inspirerend zeg! http://www.foodlog.nl/artikel/kaas_met_thee/ Ja hè. Vandaag uitgeprobeerd en het was heerlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gabrielle1948 Geplaatst 28 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 januari 2016 Het is goed gegaan en het leukste is dat mijn groepje na 2 glazen wijn stopt met de alcoholische versnaperingen en ook aan de thee gaat. De hartigheden gaan prima samen. Zou nu wel een glas wijn willen maar dat heb ik niet in huis ... op naar bed dus. Morgen dag 3. Vriendlief nog eens duidelijk verteld dat ik echt geen alcohol wil. Hij heeft dus ook niets gekocht dat ik lekker vind. Dat wordt samenwerking t/m maandag. Dinsdag moet ik het alleen doen maar zover is het nog niet. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gabrielle1948 Geplaatst 28 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 januari 2016 Wat kan je dan trots op jezelf zijn Bibi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2016 Ook van mij nog een verlaat welkom terug. En alvast veel succes met de dag van vandaag. Remmetje kapot, ik herken dat zo goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 29 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2016 Hoe gaat ie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gabrielle1948 Geplaatst 29 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 januari 2016 (bewerkt) Prima ... heb mijn thee gevonden. http://www.hipenhot.nl/thee-en-kaas-een-gouden-combinatie-met-winactie/ 29 januari 2016 bewerkt door Gabrielle1948 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gabrielle1948 Geplaatst 29 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 januari 2016 Ben alleen meer gaan roken maar dat pakken we dan later maar eens aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 29 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2016 De link werkt niet. Welke thee is het? Ziet er wel mooi uit in zo' n glas! Meer roken... ik ken het!! Gabrielle1948 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gabrielle1948 Geplaatst 29 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 januari 2016 (bewerkt) Google even op thee en kaas en je krijgt tig berichten. Link aangepast. 29 januari 2016 bewerkt door Gabrielle1948 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 31 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2016 Mij vielen de reacties bij feestjes en bijeenkomsten eigenlijk altijd mee. Ik heb maar een keer iemand gehad die flauw deed met 'joh, doe niet zo ongezellig'. Maar drinkt zelf te veel. Succes vandaag! (En nu hou ik op met spammen ) En dan kun je met een glimlach antwoorden: "Ik spreek je wel over een paar uur, als je dat nog kunt dan " Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden