Spring naar bijdragen

introductie


strider

Aanbevolen berichten

Halo iedereen
Ik ben een Belgische man, word dit jaar 47..
Ook ik heb nu (eindelijk en rijkelijk laat) beslist om te gaan stoppen met alcohol drinken, dit omdat ik een onverantwoordelijke loser ben wanneer ik gedronken heb.
Zit momenteel alweer met -de zoveelste- kater, met gaten in het geheugen en veel te veel geld opgemaakt. Typisch.
Het is zo dat ik na een of enkele glaasjes niet meer kan of wil stoppen, meestal eindigt dit met heel dronken worden. Ik kan dagen, weken zonder probleem geen druppel aanraken, maar als ik er dan aan begin.. tja.
Daarom, hoe moeilijk het ook kan worden, toch deze beslissing.

Grtz ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Strider,

Je bent net binnen zie ik.
Welkom!

Wat ik zo bijzonder vind: dat je zegt dat je best lang zonder A kunt, maar eenmaal bezig, los gaat!
Van die fase zonder A moet je dus weten hoe heerlijk het is om gewoon jezelf te zijn, met een redelijk fris hoofd!
De 1e laten staan zou heel goed kunnen werken voor jou. Kennelijk lukt het je niet om het bij 1 of 3 glazen te houden. Pijnlijk, maar dat zij dan zo.

Kijk hier eens rond op de site. Medestriders genoeg! En véél informatie over wat drank met je doet etc. etc.
Ik wens je veel succes om van die rottige katers af te komen en jezelf te hervinden.

xxx
Cathy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Strider,
ik googlede je naam en zag stapper/reiziger
misschien niet helemaal toevallig, dat stapper?
Laten we het maar op reiziger houden, wel
zo gezond. Ja en periodes niets en dan weer alles
die ken ik ook. In feite weet je dan al lang, dat je
niet sociaal kunt drinken, en als je eenmaal je besluit hebt genomen
om voor niets te gaan, is de reis wat gemakkelijker. Want gewoon de eerste niet nemen
en per dag gaan leven, is te doen hoor. Stap voor stap dus, dan kun je ook weer een stapper worden
of een stopper dus, een lettertje verschil. Ik kan je aanraden je aan te melden bij de ADB, gratis en anoniem, dan heb je een individuele begeleider, die je coachet en zonder oordelen helpt te leren zien
wat je triggers zijn, waar de zware momenten liggen en wat de helpende gedachtes en ahndeling kunnen zijn om vol te houden. En je langzaam terugkerende gezondheid, zowel fysiek als geestelijk zijn natuurlijk
de beste stimulans. 47 is nog jong, misschien ben je op de helft van je leven en laat dit dan maar je betere helft worden!
Op het forum bij ditjes en datjes kun je voor steun en begrip en een kletspraatje terecht, we zijn allemaal ervaringsdeskundigen. Ik hoop daty je je snel thuis zult voelen hier, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey bedankt ook Jane
Ik ben nogal een reiziger ja, ook een soort verslaving maar dat plan ik nog een tijd te doen... raar is dat ik op reis ook wel bier drink maar dat het dan bijna nooit zo uit de hand loopt.
Stapper.. ja zo begint het steeds, thuis eigenlijk zelden veel gedronken, meer op café.. Ik was steeds een eerder stille en verlegen persoon, met alcohol vallen de remmingen weg, je denkt dan dat je interessanter en vlotter bent maar dat is helemaal niet zo, meestal ben je gewoon vervelend voor anderen..
Als het weer eens is gebeurd heb ik er steeds spijt van... dus eigenlijk dom van me om het steeds zover te laten komen.
Dank voor de tips, ik denk ook dat het zal meevallen om de eerste niet te nemen, ik hou jullie op de hoogte ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo en welkom Strider,

hier reageer ik ff op, dit is voor mij 'n heel herkenbaar verhaal. Bij mij stonden de sluizen ook open of dicht, redelijk hanteerbaar. Tot m'n 45e. toen slopen de wijntjes thuis erin, en werd de neerwaartse spiraal ingezet. Maar ook de bevrijding.
3 jaar geleden hier aangemeld, tijdje droog, nu hanteerbaar. Af en toe paar wijntjes.
Maak er wat van, en hou 't zo droog als je wilt.

Groets, Haddock

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Strijder, Welkom!

Heel goed dat je ook bij het forum zit met vele mede strijders!
Dat helpt echt weet ik nu na slechts een paar dagen.

Ik dronk vooral thuis, een wijntje met mn vriendin en dan stiekem 1,5 of 2 flessen wijn nadat ze op bed was of gewoon in een ander kamertje. Liegen over hoeveelheden.
Ik kende mezelf niet (althans mn nuchtere zelf). Ze kwam erachter en na een aantal stoppogingen was voor haar vorige week de maat vol:
ze pikt het niet langer en gaat bij me weg.

Nu pas word ik echt wakker.
We schijnen kennelijk een aantal maal op onze bek te moeten gaan en het liefst keihard, zodat onze ogen echt geopend raken. Hoe langer we wachten, des te harder op onze bek, des te meer we eerst kennelijk moeten verliezen...
Dat was vorige week bij mij eindelijk gelukt.
Ik ben nu gestopt voor de vierde dag en ben vastberaden!
Tja en nu volhouden en leren omgaan met trek, moeilijke situaties ed.

Hopelijk is voor jou ook het moment gekomen dat je ECHT een beslissing neemt.
Op het forum staan zoveel verhalen van ervaringsdeskundigen.
Een ervan is de bekende vraag: "moet ik nu echt helemaal stoppen of kan ik op den duur een sociaal drinker worden?"
Bij mij heb ik gemerkt dat ik in de loop van de jaren naar een (voor mij) geschikt antwoord ben gegroeid. Dat is een persoonlijk leerproces.
Voor mij geldt dat ik het beter vaarwel kan zeggen. Basta!
Want bij die andere stoppogingen liet ik de achterdeur altijd op een kier. Ik durfde/wilde nooit voor de 100% NEE zeggen. Dat heeft uiteindelijk altijd weer geresulteerd in heel veel zuipen.

Sorry Strider, het is een heel verhaal geworden.
Maar ik wens je heel veel succes en sterkte toe. En je staat niet alleen, we zijn met zn allen!
Groeten


:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje haddock; 3 jaar is knap. Ok voor jou succes gewenst jandoedel, ik herken veel in de verhalen hier. Ook mij heeft de alcohol veel gekost (relationeel en financieel) Zal er ook wel voor iets tussen gezeten hebben bij mijn echtscheiding, zo'n 13 jaar geleden. Helemaal ophouden zal het toch moeten worden voor mij, net zoals jij liet ik de deur op een kier, heb meermaals aan stoppen gedacht maar nooit concreet iets gedaan, hoewel er redenen genoeg waren/zijn. Een jarenlange gewoonte abreken is best moeilijk, maar we gaan ervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...