Spring naar bijdragen

Vitamientjes


shakemarieke

Aanbevolen berichten

Hej iedereen,

 

Zijn er eigenlijk mensen die bij de afbouw een extra vitamine-supplementje slikken die helpen wat meer energie te hebben , wat minder last te hebben van ontwenningsverschijnselen ?

Zelf gebruik ik grintax : elke morgen . zit syberische ginseng in, s middags supplement magnesium en drink ook een kop groene thee omwille van de theïne. Eens ik stop met mijn avonddosis diazepam zou ik weer l-tryptofaan willen gebruiken omdat dit me hielp mijn slaappatroon weer op orde te krijgen en ev sedinal plus waar valeriaan inzit.

Wat is voor jullie een goeie oplossing ? Wat geeft jullie weer een beter gevoel ? Ik voel me zo moe soms maar probeer toch elke dag te sporten !

Liefs

S x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mij door iemand van de verslavingszorg hierover laten informeren.

Hij vertelde, dat extra vitamine supplementen, de heftigheid van ontwenningsverschijnselen niet zouden doen verminderen.

Ik slik zelf magnesium, maar ik heb geen idee of dit iets doet.

Ook vitamine D kan goed zijn, Vitamine D kan depressiviteit verminderen.

En we krijgen in deze periode van het jaar te weinig zon.

Als je een donkere huid hebt, dat zou je het hele jaar door vitamine D moeten slikken.

Mensen met een donkere huid maken het te weinig aan.

Depressie en weinig energie hebben vallen herlaas onder de batterij aan ontwenningsverschijnselen.

Als je je beter denkt te voelen met extra vitaminen, dan kunt je het nemen.

Als je er in gelooft, dan helpt het je misschien.

Bewegen, veel bewegen is het allerbelangrijkste, ook al kom je lamlendig en beroerd uit je bed, met hartkloppingen enzovoorts van Amsterdam tot Tokio, blijf in beweging, als je kunt. en dezelfde tijd naar bed en dezelfde tijd opstaan. Structuur aanbrengen in je dag.

Als dit niet lukt, maak het jezelf dan zo "comfortabel" mogelijk.

Raak je in nood, trek aan de bel.

Goed, dat je dagelijks probeert te sporten.

Zwemmen hielp mij de dag door te komen, in een badje van 33 graden.

Fijn tegen stramme spieren en pijn.

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie antwoordje ! Net weer een akelige nacht achter de rug... net aan de tweede afbouw begonnen en 3/4 vd nacht wakker gelegen en met de vorige afbouw was dit volledig voorbij  :( was zo gelukkig. 

Nachtmerries 10 times a night.. ben deze nacht overal in mijn dromen naartoe geweest en zo uitgeput wakker geworden. Ben er helemaal triestig van, wilde graag deze morgen gaan fitnessen maar de vermoeidheid is vandaag echt veel te zwaar, misschien dat er deze namiddag nog iets uitgeperst geraakt maar nu is mijn energie erdoorheen. Daar het vanmorgen goed regende en ik me zo down voelde toch maar even enkele druppeltjes vitamiine d genomen. Voor de rest heb ik altijd gezond geleefd, niet roken, geen druppel alcohol, geen medicijnen en door een stomme fout van een dr geraak je in zo'n shit. Ik sportte 10-12u per week en nu ben ik mijn passie volledig kwijt. Een goeie fruit- en groenteneter, pasta.. aardappelen, weinig snoep... vandaag echt t gevoel dat mijn leven volledig om zeep is  :( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik snap waar je in zit.

Maar echt, het gaat over.

Helaas hoort al die ellende erbij.

ook dat vreselijke gevoel 's morgens en de vermoeidheid enzovoorts.

Heb geduld met jouzelf !

Ik slik een halve mirtazapine (7,5, mg) om te slapen.

3,75 is ook vaak al genoeg om de slaap te vatten.

Mirtazapine is een antidepressivum, maar in zo'n lage doseriring helpt het niet tegen depressie, maar je gaat wel slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik snap het maar ik wil echt.niet graag aan Ad. ik vind dit al zo erg.en ik was.nu net.vd.slaappillen vanaf. ik wil net heel graag met natuurl middelen oplossen. Valeriaan helpt niet vr mij.. Soms wel relax muziek op de ipod. maar ik neem nu nog 4 mg diazepam s.avonds maar 1 mg.afgebouwd kam toch niet dat.ik nu al niet meer slaap. Bedankt.vr jullie steun x

bewerkt door shakemarieke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik snap het maar ik wil echt.niet graag aan Ad. ik vind dit al zo erg.en ik was.nu net.vd.slaappillen vanaf. ik wil jet heel graag met natuurl middelen oplossen. Valeriaan jelot niet vr mij.. Soms wel relax muziek op de ipod. maar ik neem nu nog 4 mg diazepam s.avonds maar 1 mg.afgebouwd kam tocgh niet dat.ik nu al niet meer slapen. Bedankt.vr jullie steun x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou SM,

 

Als je dat niet ziet zitten, die mirtazapine...niet doen dus.

MIsschien is het een idee, dat je bij een volgende stap steeds eerst wat van de diazepam voor overdag afhaalt?

Dan gebruik je voor het slapen gaan het meeste en dat maakt misschien, dat je wat slaapt.

Maak je nog niet te druk, dat het slapen niet lukt, hoort er ook bij.

Wat ik wel; eens doe, als het mij ondanks de mirtazapine niet lukt om te dutten is, een halve of een kwart paracetamol slikken.

Niet dagelijks, want ook paracetamol is verslavend en niet zo onschuldig als het lijkt.

Je kunt ook af en toe een hele nemen. Wel die zonder cafeïne.

Aan valeriaan heb ik niets, krijg er zelfs hoofdpijn van.

Melatonine kan helpen, maar dan moet je wel de echte hebben, via de huisarts, want die pilletjes van de drogist, daar zit niks of heel weinig in.

Pas op met koffie en thee en chocolade.

Als ik na 4 uur in de middag thee drink, doe ik al geen oog dicht, maar dit hoeft voor jou niet te gelden natuurlijk.

Een warme douche of bad(als je zo'n ding hebt) voor het slapen.

Verwen jezelf met een geurtje waar je van houdt.

Sterkte...sterkte

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sneeuwhoen,,

 

Dat zou idd een oplossing kunnen zijn. Ik wacht nu nog even af want nog al 's zo'n nachtje of 2 gehad met de afbouw vd slaaptabletten dat ik bijna niet sliep maar kwam nadien wel steeds weer in orde. Was gelukkig met 5u. Ik drink na 12u s middags geen thee meer, geen koffie en eet geen chocolade dus daar kan het niet aan liggen. Ik neem ook elke avond een heet badje met lavendel en doe yoga-oefeningen maar ik zie wel hoe het vanavond gaat en anders proberen we eerst de rustgevende bodyscan-muziek op de iPod. Soms helpt dit... eerst sliep ik er een ganse nacht mee, nadien een halve nacht, soms één liedje... en 'k had het al niet meer nodig. Hoop dat dit ook weer mijn reddende engel is ... en anders is jouw optie ook een mogelijkheid. 5 / 4 is nochtans niet zo'n verschil. Dikke kus x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...