Spring naar bijdragen

Nieuw

Mimi

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier en het heeft mij best veel moeite gekost om mij hier aan te melden omdat ik mij te hard schaam voor mijzelf. Ik weet niet goed hoe het allemaal verder moet. Mijn moeder is iemand die zolang ik mij kan herinneren veel teveel drinkt en ik wou zelf nooit zo worden maar nu ben ik op mijn 27 jaar ook op een punt gekomen dat ik mijzelf nog amper in de spiegel durf bekijken. Het is helemaal niet zo dat ik een dagelijkse drinker ben, verre van maar mijn probleem is vooral dat wanneer ik begin met drinken ik niet meer kan stoppen. Ik word ook helemaal geen aangenaam persoon door drank, ik maak ofwel ruzie met mensen of ik word heel emotioneel of ik probeer mannen te versieren en ik vertel ook allerlei leugens. Ik verander in iemand die ik helemaal niet ben en al helemaal niet wil zijn. Elke week neem ik mij opnieuw voor om geen dronken scenes te veroorzaken en ik blijf het maar opnieuw doen. Ik heb ook altijd een totale black out. Gisteren heb ik weer een nieuw dieptepunt bereikt, hoewel ik er mij amper nog iets van herinner. Ik ben iets gaan drinken met mijn baas, ik denk dat ik hem op het einde van de avond ook heb proberen te kussen, ik weet het echt niet meer, ik weet ook niet hoe ik ben thuisgeraakt, ik weet helaas nog wel dat ik ook nog naar een andere collega gebeld heb om met hem te flirten. Ik ben blijkbaar ook weer eens gevallen want ik heb een blauwe plek. Zo'n zaken heb ik wel meer voorgehad, het is één van de redenen waarom mijn vriend mij heeft verlaten. Ik bel ook altijd mensen op als ik teveel gedronken heb, ik ben altijd bang 's morgens om naar mijn gsm te kijken wie ik weer gebeld of ge-smst heb. Ik schaam mij zo diep dat ik het weer maar eens gepresteerd heb om mijzelf ongelooflijk belachelijk te maken en toch schijn ik het niet te kunnen laten. Daarom heb ik mij geregistreerd, ik weet niet meer wat ik moet doen en ik kan er met niemand over praten omdat ik mij zo schaam. Ik begrijp niet waarom ik het blijf doen want alcohol is eigenlijk hetgene dat tot hier toe verantwoordelijk was voor alles wat er is misgegaan de laatste jaren, waarom kan ik er toch niet van wegblijven? Ik voel mij zo ellendig momenteel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het vriendelijke welkom en de tips.
Ik ga inderdaad eens contact opnemen met een arts. Ik vraag mij ook af of die blackouts eigenlijk wel normaal zijn, ik heb dat heel vaak. Soms herinner ik mij totaal niets van een avond, weet ik zelfs niet of ik bepaalde mensen wel of niet gezien heb. Ik weet alleen dat ik mij heel vervelend ga gedragen dan, dat denk ik toch. Ik denk dat ik echt gechoqueerd zou zijn moest ik mijzelf bezig zien op zo'n avonden. Ik wil mij echt nooit meer zo voelen. Mijn leven zou veel beter zijn zonder alcohol. Te bedenken dat ik tot mijn 22e zo goed als nooit dronk. Ik wil echt terug trots op mijzelf kunnen zijn want momenteel is mijn zelfrespect ver zoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mimi,

Een herkenbaar verhaal, hoor! Ik had zelden blackouts, alleen als ik echt zwaar doorgezakt was, maar de schaamte achteraf was vaak enorm. Zeker als dan in de loop van de dag toch wat flarden terugkeerden... En ik was ook zo'n beller als ik dronken was.

Ik maak een lang verhaal heel kort, maar ik kon ook niet meer stoppen als ik eenmaal begon te drinken. Ik heb hier op het forum ontdekt dat het net dat eerste glas is dat zo gevaarlijk is. Omdat dan de rem eraf is. Eén glas is te veel, 10 glazen te weinig... Na een jarenlange strijd heb ik beslist om dat eerste glas gewoon niet meer te nemen. Zolang ik dat niet doe, gaat het goed. Ik ga de srijd met alcohol niet meer aan, want die verlies ik toch altijd. En dus neem ik dat eerste glas niet. Ik drink met andere woorden dus geen druppel alcohol meer, al 25 maanden niet meer.

In het begin was het zwaar, maar dag na dag werd het beter. Niet drinken begon een gewoonte te worden, net zoals drinken dat altijd geweest was. Ik hoef me nooit meer te schamen omdat ik niet meer weet wat ik de vorige dag uitgespookt heb en ik heb geen katers meer. Het is niet altijd gemakkelijk geweest, en soms is het dat nog niet, maar er gaan weken en maanden voorbij zonder dat ik de behoefte voel om te gaan drinken.

Nu en dan steekt de 'dorst' nog wel eens de kop op, maar ik weet dat dat gewoon overgaat en onderzoek waarom ik mezelf zou willen verdoven, want dat deed ik met drank. Ik probeer nu anders met allerlei emoties om te gaan. Met verdriet, boosheid, teleurstelling, blijheid... Stoppen met drinken alleen was niet genoeg. Maar het heeft me wel heel veel gebracht, en ik ben ontzettend blij dat ik van die bocht af ben!

Zelf ben ik in het begin naar SOS Nuchterheid gegaan, een groep alcoholisten die elke week samenkomt. Andere mensen hier gaan naar de AA. In zo'n groep zit iedereen in hetzelfde schuitje, en daar, of hier op het forum, hoef je je niet te schamen. Je bent hier onder lotgenoten, en de meesten van ons hebben wel van die verhalen... Die lees je vooral op ditjes en datjes. Daar lees je ook hoe mensen proberen om iets te doen aan hun probleem. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes,
Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Francesca,

Knap van je dat je erin geslaagd bent om te stoppen met alcohol. Ik denk dat dit ook voor mij de beste oplossing is want ik slaag er dus niet in om er normaal met alcohol om te gaan. Ik wil inderdaad geen avonden meer hebben waarvan ik mij niks herinner. Eén van mijn grootste dieptepunten kwam vorig jaar al, toen ik geweldig dronken was heeft daar iemand misbruik van gemaakt en het ergste is dat ik het mij niet kan herinneren en ik dus nooit zal weten wie het geweest is en wat er juist gebeurd is. Ik schaamde mij zo toen ik mijn verklaring bij de politie moest gaan afleggen. Ik vind het heel moeilijk om dit allemaal op te schrijven maar het lucht ook op. Ik heb altijd aan iedereen ontkend dat ik een probleem had, ik geef ook zelden toe dat ik teveel gedronken heb. Ik kon het ook gemakkelijk ontkennen omdat ik helemaal niet dagelijks drink maar als ik alles wat ik de laatste 2 jaar gedaan heb onder invloed van alcohol even op een rijtje zet dan moet ik toch vaststellen dat ik er niet normaal mee om kan gaan. Ik ken mensen die veel meer drinken dan ik maar nooit zo'n rare dingen uitsteken. Ik hoop dat mijn baas er niet teveel van gaat zeggen en die andere collega ook niet en dan ga ik vanaf nu een nieuwe weg inslagen. Volgende week komt mijn hondje uit een spaans asiel aan en ik ga mij daarop focussen, een nieuw doel in mijn leven want sinds mijn vriend mij in de steek gelaten heeft is het allemaal nog veel erger geworden. Ik weet zeker dat dit diertje mij kan stimuleren om opnieuw iemand te worden die ik wil zijn en iemand die ik kan respecteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Mimi,
Oei daar raak je gelijk een heel gevoelig punt. Black outs. Ik was ook een type dat iedereen ging bellen en naderhand niet meer wist wie ik gebeld had en wat ik gezegd had. Jemig wat heb ik me wat af gevraagd, wat heb ik beloofd, wat heb ik weer eens weg gegeven. En dan naderhand komen de mensen er op terug en jij weet nergens van. Je kletst je er dan wel uit maar toch. Zat onder de blauwe plekken, of viel zo hard met m'n hoofd tegen iets aan. Of op de w.c. wakker worden, m'n benen en de rest onder de kots. Ja hoor dat kennen we allemaal dus schaam je niet en kom er bij. Hier kun je alles vertellen, er is altijd wel iemand die weet waar je over praat. Wat dat bedreft zijn alki's net mensenvaak.
Welkom op ons forum en ik hoop dat je er nog lang van kunt genieten, op een gezonde manier.:present:
Een hondje Mimi? Dan ben ik je grote vriendin hoor. En nog velen hier. Er zijn veel dierenliefhebbers op dit forum dus daarover praten kan ook.
En zeker kan een dier je veel liefde geven. als je verdriet hebt voelen ze dat haarfijn aan en komen je troosten.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Bolletje,

Het doet deugd om te merken dat ik toch niet de enige ben die zo'n zaken voorheeft, soms lijkt het wel zo want niemand die ik ken schijnt ooit zoiets voor te hebben. Ik vind het ergens wel een heel raar idee dat ik nooit nog een glaasje schuimwijn ofzo op een feestje kan drinken maar ik denk dat het de enige manier is. Ik wil dit echt niet meer, ik denk dat natuulijk elke keer als ik met een kater wakker word maar vandaag is echt de eerste keer dat ik er concreet iets aan probeer te doen. Ik ga straks iets drinken met een vriendin en ik ben vastbesloten om volledig nuchter terug naar huis te keren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk ook dat minderen niet echt een optie is voor mij, ik ken mijzelf en ik vertrek altijd met de beste voornemens op café maar bij het eerste glas is het altijd om zeep, ik ben dan ook totaal niet naar huis te krijgen. Andere mensen hebben precies veel meer een natuurlijke rem, ik heb dat niet. Ik vind het echt beangstigend om te zien hoe ik verander als ik gedronken heb. In nuchtere toestand ben ik verlegen, heel trouw aan mijn (nu ex) vriend en gewoon nogal teruggetrokken en quasi niet boos te krijgen. Als ik dronken word dan verander ik in iemand die direct kwaad wordt, ben ik heel luidruchtig en zou rond elke man gaan hangen. Ik ben heel blij dat ik deze stap genomen heb en kan praten met andere mensen die hetzelfde meegemaakt hebben. Ik denk wel dat ik een beetje jonger ben als de rest hier maar dat vind ik helemaal niet erg, alleen misschien een beetje genant dat ik op deze leeftijd al zover gekomen ben. Maar ik ben echt blij dat ik niet alleen ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mimi,
welkom op dot forum en wees maar blij dat je nog zo jong bent.
Je hebt heel wat jaren minder ervaring in zelfdestructie en dit is een
plek waar je niet trots hoeft te zijn op ervaringsjaren. Staat niet in je CV
en je gezondheid is vast ook veel beter terug te krijgen als je nu stopt.
Het duurt even eer je slaapritme weer normaal is en zoals ik je lees
van afkickverschijnselen zul je weinig last krijgen. Elke dag tegen jezelf zeggen
ik neem vandaag die eerste niet, helpt mij al ruim 6 maanden en ik begin nu pas
te accepteren dat ik helemaal niet meer wil drinken. In het begin wilde ik "normaal"drinken,
maar gelukkig kon ik meteen bij ADB terecht en dacht: zolang ik niet drink heb ik winst en
beginnen kan ik het best maar even uitstellen tot ik weer wat hersteld ben. Dat gaf al zo'n rust.
En pas kort geleden maakte ik er een bewuste keuze van: wat zullen een paar glaasjes nog toevoegen?
Iedereen is al gewend dat ik geen alco meer neem en ik ook. Mijn slaap is hersteld, ik ben eindelijk wat minder somber en meer tevreden.
Wie weet waar jij jezelf (en anderen) voor behoedt door nu je grens te trekken. Je moet wel een engeltje hebben dat je nog niets ergs is overkomen. Want het lijkt duidelijk dat bij jou je schaduwkant naar boven kwam als je dronk. dat is de kant die iedereen in zich heeft, maar die laten we zelden zien, want we willen allemaal zo positief mogelijk door het leven en zeker geen negativiteit laten zien. Maar blijkbaar wilde die kant bij jou erkenning en leit zich niet tegen houden. Als mensen gaan acteren vinden ze het vaak heel fijn de slechterik te spelen, dat is een positieve erkenning van je "negatieve"kant en je krijgt er nog applaus en soms geld voor ook! Misschien een ideetje voor als je gestopt bentB)
Ik zag je al op de draad, dus denk dat je je hier wel snel thuis zult voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
jane4

Hallo Mimi,

welkom op dot forum en wees maar blij dat je nog zo jong bent.

Je hebt heel wat jaren minder ervaring in zelfdestructie en dit is een

plek waar je niet trots hoeft te zijn op ervaringsjaren. Staat niet in je CV

en je gezondheid is vast ook veel beter terug te krijgen als je nu stopt.

Het duurt even eer je slaapritme weer normaal is en zoals ik je lees

van afkickverschijnselen zul je weinig last krijgen. Elke dag tegen jezelf zeggen

ik neem vandaag die eerste niet, helpt mij al ruim 6 maanden en ik begin nu pas

te accepteren dat ik helemaal niet meer wil drinken. In het begin wilde ik "normaal"drinken,

maar gelukkig kon ik meteen bij ADB terecht en dacht: zolang ik niet drink heb ik winst en

beginnen kan ik het best maar even uitstellen tot ik weer wat hersteld ben. Dat gaf al zo'n rust.

En pas kort geleden maakte ik er een bewuste keuze van: wat zullen een paar glaasjes nog toevoegen?

Iedereen is al gewend dat ik geen alco meer neem en ik ook. Mijn slaap is hersteld, ik ben eindelijk wat minder somber en meer tevreden.

Wie weet waar jij jezelf (en anderen) voor behoedt door nu je grens te trekken. Je moet wel een engeltje hebben dat je nog niets ergs is overkomen. Want het lijkt duidelijk dat bij jou je schaduwkant naar boven kwam als je dronk. dat is de kant die iedereen in zich heeft, maar die laten we zelden zien, want we willen allemaal zo positief mogelijk door het leven en zeker geen negativiteit laten zien. Maar blijkbaar wilde die kant bij jou erkenning en leit zich niet tegen houden. Als mensen gaan acteren vinden ze het vaak heel fijn de slechterik te spelen, dat is een positieve erkenning van je "negatieve"kant en je krijgt er nog applaus en soms geld voor ook! Misschien een ideetje voor als je gestopt bentB)

Ik zag je al op de draad, dus denk dat je je hier wel snel thuis zult voelen.

Hallo Jane,

Het doet mij plezier om te lezen hoe goed jij (en de anderen hier) het doen, ik hoop zelf binnen een paar maand zoiets positief te kunnen zeggen. Wat je zegt van die schaduwkant is echt wel 100% terecht. Ik ben nogal een controlefreak in mijn dagelijks leven en bij alcohol laat ik net totaal de controle los. Ik probeer normaal gezien altijd alles heel goed te doen en perfect te zijn maar hoe meer ik dit probeer, hoe slechter alles wordt. Alcohol heeft zelfs mijn laatste jaar universiteit verprutst, een half jaar voor ik zou afstuderen. Ik kan nog altijd niet geloven dat ik het zover heb laten komen maar dat diploma vind ik nog altijd minder erg dan mijn relatie die ik vakkundig om zeep geholpen heb. Ik hoop echt dat ik terug gelukkig ga worden want momenteel huil ik mijzelf bijna elke avond in slaap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mimi, welkom,

Een heel goede beslissing die je hebt genomen.
Ik zit zelf nog niet zo lang op het forum maar vind het erg aangenaam.
Heb nu, over een paar uurtjes, een week niet gedronken en ik denk niet dat het gelukt was zonder dit forum.
Onder andere het verhaal van ExFeestbeest heeft me ontzettend doen schrikken en gemotiveerd.

Ik ben welliswaar een man maar ik herken veel van wat je verteld.
Als ik niets drink heb ik niet zo 'n behoefte maar als ik eenmaal een biertje of wijntje heb genomen is er geen houden meer aan.
En dan de andere dag proberen uit vissen wat ik allemaal gezegd, afgesproken en gedaan heb.
Schaamde me dood als ze doorhad(den) dat ik hele stukken, of de hele avond gewoon kwijt was.

Had ook best na zo 'n dag/avond zuipen pijn in mijn lijf, daar waar je lever zit, vond ik best angstig.
Nu, na die droge dagen soms ook nog even maar het word toch minder.

't Is pas een week maar ik voel me stukken beter dan ik in lange tijd gedaan heb, misschien komt de moeilijke periode nog maar ik wil er door heen.

Ga er voor meisje, je bent nog jong en kunt er nog heeeeel lang plezier van hebben als je nu doorzet.

Ik wens je alle sterkte,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo teveel,

Ik heb je verhaal ook gelezen en ik vind het heel goed wat je nu doet. Super van je dat je het al een week volhoudt.
Ik heb inderdaad al veel steun gehad aan dit forum vandaag en ik ben echt gemotiveerd om aan mijn probleem te werken. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het absoluut niet leuk voor jou dat je ook black-outs enzo had maar ik ben wel blij dat ik mij in je verhaal kan herkennen want zoals ik al zei, mijn omgeving zit vol vrij stevige drinkers maar niemand schijnt er zo slecht op te reageren als ik. Het was ook vaak een excuus voor mij, dat ik eigenlijk minder drink als veel mensen die ik ken. Maar ja, als je bijna waanzinnig wordt na een paar glazen drank is dat wel een probleem. Zeker omdat het al echte schade aan mijn privéleven heeft toegebracht.
Hou alleszins maar vol, je bent heel goed bezig nu, je mag trots zijn op jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mimi
Welkom op het forum. Hier ontmoet je mensen die allemaal een probleem met alcohol hebben.
Verschillend, maar ook zoveel overeenkomsten. Hier kun je delen en je begrepen voelen.

Ik ken een paar mensen, toevallig ook vrouwen, die net als jij heel slecht tegen drank kunnen
en na een paar glazen al om zijn.
Ook heb ik een vriend gehad die een kwade dronk had, nou, daar heeft ie veel
problemen mee gehad en veel mee verloren.
In mijn 35 jaar drinken heb ik een aantal malen flinke black-outs gehad
die achteraf gezien heel slecht hadden kunnen aflopen, maar op de een of andere manier ben ik altijd 'gespaard' gebleven.
Ik ben na meerdere pogingen uiteindelijk helemaal gestopt, het kon niet anders en het is jammer dat
ik dat niet eerder heb gedaan, want drank heeft op den duur toch een verwoestende uitwerking.

Jij bent nog jong en kunt dat voorkomen en je bent goed begonnen door naar je situatie te kijken en
het hier te melden. je schamen is absoluut niet nodig, hier is veel begrip voor je en je kunt
hier veel halen, dat wat je nodig hebt om je leven een andere wending te geven.
Misschien lukt het allemaal niet direct, geeft niets hier kun je onderzoeken wat voor jou
de beste weg is, maar alleen jij kunt beslissen welke kant het op gaat.
Ik wens je veel wijsheid.
Groet
Alf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Alf, verhalen als het jouwe geven mij ook moed. Ik vind het ongelooflijk sterk van je dat je na 35 jaar bent kunnen stoppen. Dat vergt veel moed en doorzettingsvermogen. Als ik jullie verhalen hier zo lees weet ik zeker dat ik nu best al kan stoppen met drinken, nu het misschien nog niet te laat is. Alcohol heeft voor niemand hier iets goeds bijgebracht dus mijn leven gaat er zeker niet minder goed op worden, integendeel. Ik hoop echt dat gisteren de laatste keer in mijn leven geweest is dat ik dronken ben geweest. Ik heb echt veel bewondering voor iedereen hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Mimi,

Jou verhaal over niet dagelijks drinken, black-outs en negatief gedrag bij wel drinken kon mijn verhaal wel zijn. Na de eerste ook niet kunnen stoppen. Mijn relatie is net op het nippertje niet gestrand.
Ik ben nu 8 dagen ADB wel met Antabus als stok achter de deur. Het gaat me heel goed af tot nu toe en merk al dat mijn dagen en relatie veel beter zijn als op de alc. dagen.
Ik hoop dat je ook kunt doorzetten en dat we nog veel aan elkaar kunnen hebben. :present:

Desi

PS Ik ben ook een dierenliefhebster.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Alf, als ik aan die tijd terug denk...
Wakker worden uit een coma op een pallet met multi-plex in een hal op een kade in de haven van Rio, tientallen mensen werken om me heen, kijken naar me terwijl ik op mijn knieën lig te kotsen.
Of midden in de nacht door een brede Afrikaanse vrouw een schuurtje ingesleept worden omdat ze me niet op de zandweg die door de sloppenwijk loopt wil laten liggen omdat ik niet meer op mijn benen kan staan.
Voor 17000 gulden schade aanrichten in mijn stamkroeg waar mijn vrienden kwamen en dat alles omdat ze me geen drank meer wilde schenken die avond...
Het ergste was nog dat ik vaak later wel weer wist wat er gebeurd was of met wie ik had gevochten.
En dan konden we weer excuses aanbieden, rood hoofd en al.
Mensenkinderen, wat ben ik blij dat ik van dat gif af ben al is het voor mijn lijf te laat.
De tijd die me rest is nu in ieder geval van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Desi

Welkom Mimi,

Jou verhaal over niet dagelijks drinken, black-outs en negatief gedrag bij wel drinken kon mijn verhaal wel zijn. Na de eerste ook niet kunnen stoppen. Mijn relatie is net op het nippertje niet gestrand.

Ik ben nu 8 dagen ADB wel met Antabus als stok achter de deur. Het gaat me heel goed af tot nu toe en merk al dat mijn dagen en relatie veel beter zijn als op de alc. dagen.

Ik hoop dat je ook kunt doorzetten en dat we nog veel aan elkaar kunnen hebben.
:present:

Desi

PS Ik ben ook een dierenliefhebster.
:heart:

Hoi Desi,

Wat goed van je dat je al 8 dagen ADB bent. Dat geeft mij moed voor mezelf. Ik ben nu net terug van een avondje café en ben er in geslaagd om alleen maar cola te drinken, ik ben hier echt blij mee. Dat is de eerste keer sinds lange tijd dat ik op café ga zonder iets genants te doen.
Ik ben echt blij dat ik hier hulp gezocht heb want ik was er mij niet van bewust dat ik echt een probleem had, omdat ik niet dagelijks drink maar als ik mijn gedrag onder invloed van alcohol bekijk, dan weet ik dat dit wel zo is. Ik ben blij voor jou dat je je relatie nog hebt. De mijne is kapot en daar zal ik mee moeten leren leven, hoewel mij dat zeer zwaar valt. Maar ik ben heel blij voor jou dat het nog niet te laat was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Desi

Mim is Antabus niks voor jou?. Het bevalt me ontzettend goed. Als je WIL er is is dit een fijne stok achter de deur. Het is een van mijn maatjes geworden. Hij heeft respect voor mij en ik voor hem. Wij zullen elkaar niet dwarsliggen!

Het is alleszins een goede tip Desi, als ik merk dat het mij zelfstandig niet blijft lukken ga ik dat zeker in overweging nemen. Weet je, ik dacht tot op gisteren eigenlijk altijd dat stoppen met drinken niet nodig was voor mensen zoals ik die bijlange niet dagelijks drinken. Ik kan gemakkelijk een aantal dagen zonder alcohol, bij mij is de manier waarop ik drink totaal verkeerd. Nu zie ik in dat dit evengoed een alcoholprobleem is. Nog veel succes trouwens Desi, je bent echt goed bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mimi,
ik deed elk voorjaar een vastenkuur
om me met eten en drinken
te bewijzen dat ik kon versoberen
en mezelf dus in de hand had.
niet dus
de manier waarop ik drink
en ermee bezig ben ook op de niet drinkdagen
bewees dat ik er wel degelijk van afhankelijk was
ben moet ik eigenlijk schrijven
kun je nagaan hoe ik mezelf nog steeds iets wijs
probeer te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mimi,

Wat herken ik me in jouw verhaal. Goed dat je gestopt bent! Ik dacht ook altijd dat ik geen probleem had, omdat ik niet elke dag dronk. Maar heb zo vaak een black-out gehad als ik op stap was geweest, en domme dingen gedaan en gezegd. Terwijl ik in het dagelijkse leven anders ben. Heb je weleens met vriendinnen over gehad. Ik denk dat als ik dit aan vriendinnen vertel dat ze zeggen, dat ik wel te veel drink op een avond, maar dan minder je toch gewoon, en je drinkt toch niet elke dag.. Het lijkt me zo moeilijk om naar de kroeg te gaan en een drankje te weigeren. Misschien lukt het wel de eerste paar keer, maar dan.. sterk blijven denk ik.

Liefs Summer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mimi en Summer.

Ik spreek jullie beide aan omdat jullie verhalen erg veel op elkaar lijken en vanwege jullie zelfde vrij jonge leeftijd.

Welkom op het forum!
Ik hou het kort.
Vind het heel goed dat jullie aan de bel trekken.
Beter vroeg dan laat. Dat wet ik nu uit eigen ervaring.

Zelf word ik morgen 41 en vind dat ik veel eerder aan de slag had kunnen gaan.
Op mn 25e was al overduidelijk dat ik veel te veel dronk.
Maar ach...studentenleven he? Dan mag het, het hoort er eigenlijk gewoon bij.
Het is dus volkomen gerechtvaardigd.
Maarja...na mn studententijd hielden veel mensen met deze levenswijze op, maar ik niet.
Drinken, zuipen, feesten, vaak black outs, etc etc, jullie weten er alles van.

De eerste echte pogingen ben ik begonnen rond mn 30e,
zo van: na je 30e begint t pas echt en begin ik met een schone lei.
Maarja, ik had het achterdeurtje op een kier gelaten....en uiteindelijk sluipt het drinken er dan weer makkelijk in.
Enkele pogingen en jaren verder is het voor me nu heel duidelijk geworden dat ik beter die achterdeur maar hard dicht kan doen. Vandaag sta ik voor de 11e dag droog en het bevalt super! Het is alsof er een nieuw leven op het punt van beginnen staat en ik vind het heel spannend en heb er veel zin in!

Wat ik eigenlijk wil zeggen:
Veel mensen hebben veel lessen nodig om tot besef te komen en daar conclusies aan te verbinden.
Oftewel, we moeten aan aantal keer flink tegen een muur knallen. op onze bek gaan.
Dit kan van alles zijn: werk verliezen, relaties verliezen, jezelf verliezen, problemen met gezondheid, etc.
Op jullie leeftijd had ik nog niet genoeg lessen gehad, maar ik wist wel overduidelijk dat ik veel te veel dronk en dat het onherroepelijk mis zoal gaan als ik zo zou door gaan. (en nu begin ik pas met stoppen op mn 41e).

Ik wens jullie vanaf nu een gezond, helder en volwassen leven toe.
Dat stelt je veel beter in staat op je leven ook echt op te bouwen zoals je dat werkelijk vanbinnen zelf wilt. Veel drank is een hele grote rem hierop, hierdoor raak je achterop! (eigen ervaring)

Lieve Mimi en Summer,
Heel veel succes en sterkte en blijf vooral op het forum.

groetjes Jan

:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...