Gast Geplaatst 30 december 2015 Rapport Share Geplaatst 30 december 2015 Willem, wees verstandig. Uitdagingen daar kun je twee dingen mee doen. Aangaan of omdraaien. Beide manieren van aanpakken kunnen verstandig zijn. Een hele fijne tijd wens ik je toe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 31 december 2015 Rapport Share Geplaatst 31 december 2015 Fijn vakantie...goed dat je bent gegaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 december 2015 Rapport Share Geplaatst 31 december 2015 als je vrienden goeie invloed hebben op jou en je niet drinken bleef ik lekker daar Willem zet m op en fijne jaarwisseling Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem99 Geplaatst 1 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2016 (bewerkt) De beste wensen voor iedereen en een alcoholvrij jaar gewenst! 1 januari 2016 bewerkt door Willem99 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2016 Och ja. Schrik me naar natuurlijk van je herinnering. Jij ook. (ben zelf vroeger slachtoffer geweest van id....hakt er in) Wat goed dat het je gelukt is Willem. En hopelijk kun je dat stuk verleden los laten straks. domweg omdat je weet dat je de goede weg vooruit volgt. Top man! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2016 goe gedoan jochie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2016 Goed bezig Willem. En doorrrrrrrrrrrrr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
leila Geplaatst 1 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2016 goed gedaan willem, pfff wat een heftig verhaal........ en nu verder, gewoon doorgaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 1 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2016 Willem is wakker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem99 Geplaatst 2 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 (bewerkt) Zo. Leuke dagen in gehad in Warschau, maar ik ben toch vandaag door gereden naar de Oekraïne ( 500 km)! Als ik dan toch bezig ben ga ik dit ook overwinnen ( hoop ik dan) mijn goede vriend hier vind het echt heel dapper van mij. Nu weet ik nog niet of ik vanavond al op stap ga of eerst rustig wat uitrusten....De weg naar de club is niet zo ver maar het is hier nu -16 dus best koud... Ow wacht! Ik kan nu gewoon met de auto gaan, wat een luxe! Haha☀️ 2 januari 2016 bewerkt door Willem99 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 HALT, waarin de t voor Tired staat Willem als één van de vier algemene belangrijke triggers, risicosituaties. Let je op? Fijne tijd daar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem99 Geplaatst 2 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 januari 2016 Jazeker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2016 en de kat op het spek binden is ook risico nemen Willem je hoeft niets te bewijzen hoor. Wel bij jezelf blijven, en contact houden met wat jij echt wilt en je grenzen herkennen. heb het goed daar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem99 Geplaatst 3 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 januari 2016 Dat is waar. Ben nog niet weg geweest. Lekker uitrusten is het hotel is ook fijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 3 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2016 Ik ben benieuwd naar het reizen daar. Is het moeilijk, gevaarlijk, spreken ze er engels? Voel je niet verplicht hoor, maar als je zin hebt om te schrijven... ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem99 Geplaatst 4 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 januari 2016 Zeker, zodra je de grens overkomt ben je echt van de wereld af... ( daarom wil ik dit altijd meemaken met de auto,met het vliegtuig ben je er na 2 uur) Ja, eigenlijk gaat alles moeilijk hier en duurt het lang, even snel iets doen is er eigenlijk niet bij en bij alles moet er wat geld bij voor omkoping.ik bedoel dan als je iets van handel wilt doen/ auto of huis kopen of visum geregelen voor de mensen hier. Als toerist heb je hier geen last van. Angst heb ik gelukkig nog nooit gehad, je moet natuurlijk niet naar het oosten gaan waar de oorlog is natuurlijk.ik ken hier een aantal mensen wie Engels en Duits spreken , en ik kom hier al 11 jaar dus weet een beetje hoe het werkt. Maar over het algemeen is Engels en Duits slecht ( in de grote steden stuk beter) en vaak is het menu bv ook alleen in het Russisch. Doordat het geld niks waard is kun je nu hier super goedkoop leven. Terug de alcohol, dat is hier heel erg met het aantal alcoholisten.in de tijd dat ik hier gewoond heb ( regelmatig bedoel ik dan met mijn ex vriendin) Woonde in de flat langs ons ook een echte alcoholist, verschrikkelijk . Hij werd elke dag uit het huis Gezet door zijn vrouw en sliep op de gang. Heel luidruchtig , stinken ed ongelooflijk.ja dan vind ik het natuurlijk heel normaal van die 4 halve liters bier per dag, ik denk hij dronk 2 flessen wodka per dag... Ik Zit nu in het hotel, kerstmis is hier 7 januari, dus iedereen is druk met alles klaar maken. Heb gisteren 6 km gelopen met een koffie pauze. Heel goed, maar het was wel even -14!! S'nachts is het -20. Ben na de club gereden maar toch (nog) niet naar binnengegaan, nee heb geen angst voor de drank, maar alleen gaan is niet leuk, normaal kwam ik altijd al met genoeg op naar binnen,( ook vaak genoeg alleen) dat was toch een stuk fijner... ( nergens angst voor) Ben nu misschien wel veel te terughoudend , dat wil ik ook niet, daar weet ik nu nog niet mee om te gaan. Dus na 11 jaar hier nu voor het eerst geheel alcolvrij in de Oekraïne, moeilijker kun je het jezelf niet maken toch?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem99 Geplaatst 4 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 januari 2016 Politie is makkelijk om te kopen voor snelheid ( als je de regels weet) Met alcohol niet!! 0.0% toegestaan. Ik ben hier met een Nederlandse vriend voor opgepakt. ( 7 jaar geleden) we hadden mijn auto midden voor de disco gezet, en eind van de avond vond hij dat hij nog wel kon rijden ( ieders een fles vodka en nog wat meer) Na de eerste bocht had de politie ons al te pakken.veel geld moeten betalen, en de politie heeft mijn auto naar huis gereden!! Ik zat op de bijrijdersstoel en was zo zat dat ik tijdens het rijden met mijn hoofd op de benen van de politie agent lag te slapen terwijl hij aan het rijden was!!!! Echt niet normaal meer. Die agenten hadden de dag van hun leven natuurlijk, zo veel geld gekregen van een paar Nederlanders ( 350 dollar , zal nu vast veel meer zijn) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 4 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2016 Dat lijkt me moeilijk zo. Ik liep meer omheen in het begin, maar zo kan het ook. Denk ik. Veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem99 Geplaatst 4 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 januari 2016 Gerrit, meer afstand nemen? Ik wil niet als ik dadelijk weer terug ben in Nederland tegen mij zelf zeggen , had ik dit maar wel of niet gedaan. Ik vind juist dat ik er goed mee om ga, maar het werkt natuurlijk ook voor iedereen anders! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2016 Er komen veel eerste keren als je zonder alcohol door het leven heen gaat. Toch merk ik dat het met de tijd ook zonder weer gewoon word. En wat echt niet goed voelt hoef ik ook niet te zijn. Het is gewoon vreemd om zonder door het leven te gaan. Ook dat is weer een ervaring Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem99 Geplaatst 4 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 januari 2016 Zo, net terug van een hele avond verjaardagsfeest. Hele tafel vol met vodka, wijn, champagne , cognac etc Heb een zeer leuke avond gehad, ZONDER alcohol! Ook echt niet het gevoel gehad dat ik iets "nodig" had En nu nog steeds fit ( hier andere tijdzone ) ❄️☀️☀️ Sislyn, huttula en lady jane reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 4 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2016 Waanzinnig goed Willem. Zijn er op zo'n verjaardag meer mensen die niet drinken? En weet je hou ze aankijken tegen het feit dat jij het droog houdt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem99 Geplaatst 4 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 januari 2016 Eigenlijk drinkt iedereen (veel) 1 man een enkel wijntje omdat hij morgen een belangrijke dag heeft ( heel verstandig ) het was niet heel laat geworden anders was iedereen echt dronken geworden. Een ander stel had de telefoon vergeten, die kon Ik net nog mooi even nabrengen aan de andere kant van de stadt.genoeg voordelen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem99 Geplaatst 4 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 januari 2016 Was meteen geaccepteerd dat ik niet meer drink, goed bezig was het antwoord.ik zei dat ik bang was voor de politie hahaha en klaar. Eigenlijk veel makkelijker als bij ons in Nl ( drink er dan 1 of vandaag mag het wel etc) tomtom2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 4 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2016 Opvallend, had ik niet verwacht, die acceptatie. Je gaat goed. Hou het vast en geniet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden