Spring naar bijdragen

Stap 4 voor mij.


Anna71

Aanbevolen berichten

Ik weet dat ik (niet eens zo'n heel) slecht mens ben en weet dat dit er bij hoort.

Kon ook niet uitblijven na mijn algehele jubelstemming...

Ik kon natuurlijk ook niet door denderen zoals ik gewend was te doen.

Er moet een tijd komen om te voelen en ervaren.

Verstandelijk weet ik dat de dingen moeten komen zoals ze gaan en dat ik ze moet nemen, het moet laten gebeuren.

Maar met mijn eigen  gevoel kan ik zo moeilijk uit de voeten, als nuchter denkend, zakelijk reagerend persoon.

Niet miepen, schouders eronder is/was mijn motto.

Word zo moe van het denken!! en vooral voelen en dat dan weer analyseren.

Drinken zal ik zeker niet en vanavond idd mijn eerste bijeenkomst (en ja daar begint het malen weer!!!)

Voor nu toch maar afleiding zoeken..!..!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zet hem op vandaag. Rotdagen horen bij het leven. We waren gewend om ze weg te drinken, maar daar wil je vanaf. Nu is het een kwestie van opnieuw leren er mee om te gaan, maar dan zonder drank.

Dat zelfverwijt is volgens mij iets om serieus te nemen. Je bent geen slechte moeder/dochter/echtgenoot/werknemer. Je bent iemand die zich op dit moment erg slecht voelt over zichzelf. Da's wat anders. Ik zou denken, kijk er naar (dat doe je, door het hier op te schrijven, goed!) en laat het er verder zijn. Het komt, maar gaat ook weer weg.

Probeer zo lief en mild mogelijk te zijn voor jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren moe maar zeer voldaan terug gekomen van de bijeenkomst.

Veel indrukken maar vooral een warm gevoel, dit had ik eerder moeten doen!!!

Maar toen was ik er niet aan toe natuurlijk.

Ik geloof werkelijk dat de bijeenkomsten mij gaan brengen wat ik nodig heb.

Volgende week ga ik zeker weer!!

En vandaag nemen we de eerste (weer) niet!

Dank jullie wel allemaal voor jullie luisterend oor en support!

XXX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, lieve Anna, zojuist las ik je draadje. Analyticus met zelfhaat en vluchtneigingen............ dat las ik want ik keek ik de spiegel en zag mezelf.

Het komt goed. Niet dat ik de waarheid in pacht heb of in jouw toekomst kan kijken, maar Anna hou je in moeilijke dagen vast aan de wetenschap dat je het goed doet. Dat je het moeilijke van voelen wáárd bent. Dat je nu kiest voor het belangrijkste wat je hebt: jezelf.

Iedereen neemt je zoals je bent. Nu jij nog. (Loesje)

Het is pijnlijk om de afkeurende toon naar jezelf te lezen. Pijnlijk omdat ik het zo herken. En hoe ongelukkig/ontevreden ik me toen voelde over mezelf en over het leven.

Zonder jou is de wereld niet af. Je bent nodig en belangrijk en waardevol genoeg om positief behandeld te willen worden. Bovenal door jezelf. Zonder analyse, gewoon gáán.

Wat fijn trouwens dat de groep je zo goed beviel. Nog veel plezier en herkenning in die groep toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Monster, bedankt voor je lieve woorden!!

 

Kwam vannacht een ander monster tegen:

Ik ben onderweg met mijn step. Heerlijk buitenaf, ik geniet van de dingen om mij heen , zon schijnt, het is rustig op straat.

Heerlijk: "Bek op het stuur en trappen!!! Heerlijk leeg en met mezelf!!!

Ineens zie ik links langs de weg een monster staan, groen met paars en harig, ik krijg de kriebels..

Wat te doen, keihard, langs steppen en negeren? Ik ben bang, raak een beetje in paniek.

Heee Anna, ken je me nog? roept ie.

Uiteraard  ken ik hem,  hij is deel van mij en negeren zal niet helpen, ik zal hem tegen blijven komen...

Ik minder vaart: "Tuurlijk ken ik je nog, wat wil je, wil je mee?" vraag ik vriendelijk.

Dat lijkt hem een fantastisch plan!!

"Ik heb geen bagagedrager maar je kan achter me staan en je moet jezelf vasthouden want ik heb mijn handen aan het stuur nodig"

Zingend en joelend staat hij achter me. Hij hupst van zijn ene been op het andere.

Het is zwaar trappen maar eenmaal op gang valt het best mee, hij wordt steeds stiller. 

Totdat hij heel hard roept: SAAAAHAAAI!!! Gaan we nou eindelijk s iets leuks doen?? Hij klinkt als een klein verwend kind!

Ik beslis hem zo te behandelen: "Ik vind dit leuk en je moet niet mee, ik kan wel even remmen dan kan je afstappen, zeg het maar?!"

Ik step vrolijk door en wordt dan tevreden met mezelf wakker!!

 

Dag, groen, paars, harig monster:  je mag altijd mee en zal deel van mij uit blijven maken maar vergeet niet: Ik ben de baas en ik bepaal!!!

Ik hou je in de gaten!!!!

Je legt mij niet meer in de luren. Tot de volgende keer maar weer "monster"!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

How low can you go!!??

Gisteren vanaf 14.30 verjaardag en aansluitend een kerstborrel, de hele tijd water gedronken.

Leuke gesprekken gehad, veel gezien veel gehoord (veel dubbele tongen ten einde)

Een laatste afzakkertje op de terugweg bij vrienden.

Het water helemaal beu, wetende dat ze speciaal voor mij een heerlijke vintage Port in huis hebben, bestel ik.

Eentje moet toch kunnen??

Na de tweede slok voel ik het zweet mij aan alle kanten uitbreken, even naar buiten, even naar het toilet...

En toen ging het licht uit, flauw gevallen, kwam wel snel weer bij en voelde me helemaal naar.

Na 10 minuten was ik er weer helemaal, toch een heftige reactie op de Refusal?

Waarom bestelde ik dan ook, hoezo was dat nodig?

Een hele harde leer vooral ook omdat mijn kinderen (en vrienden) getuige waren en leg het maar eens uit!!

Weigert onze zoon ook nog eens  mee te gaan in de auto omdat hij dacht dat ik dronken was...

Moest mijn man hem eerst overtuigen dat ik "niks" gedronken had.

Les geleerd, jammer dat ik dat dan eerst weer zelf moet ervaren voor ik er iets mee doe.

Dat Portje was niet eens lekker en van de "roes" was geen sprake, dat doet alcohol dus?

Ben er nu echt wel helemaal klaar mee!!

Nu maar lekker een stukje hardlopen, wind in de snuffel en gaan!!

En vandaag neem ik de eerste (weer) niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

 

Probeer niet zo streng te zijn voor jezelf.

Juist dat je zoiets meemaakt sterkt je in je wil om te stoppen!

Je was de hele avond sterk, en dan hebben mensen speciaal voor jou 'jouw' drankje in huis.

Zwichten is dan heel dichtbij.

 

Maar! Dat had direct een vervelend effect en dat is een ervaring die je meeneemt voor de volgende keer als je in zo'n situatie terecht komt.

Ik doe vandaag ook met je mee en neem de eerste weer niet ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ai Anna, dat lukt dus niet met refusal!

En neem de eerste niet, eentje kan wel? nee dus.

 

maar nu, helaas harde les, weet je he dus, het kan gewoon niet.

en dat de water je de keel uithangt snap ik, ik ben ook nog steeds zoekende naar lekker drinken, blikje cola is dan nog meestal het lekkerste.

 

maar vandaag is weer een dag en gisteren moest zo zijn om weer bij de les te zijn, toch?

fijne dag!

leila

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Anna, 'how low can You go'.. We zijn hier allemaal 'low' gegaan denk ik. Als ik voor mezelf spreek moest ik eerst ervaren dat het niet linksom, niet rechtsom, niet alleen in het weekend, niet alleen 1tje af en toe etc. etc. etc. kon. Dat ik toch ECHT niet met alcohol om kon gaan. 

Zelfs nadat ik volkomen geaccepteerd had dat ik er niet mee om kon gaan kreeg ik na 10 maanden verstandsverbijstering, stonk er nóg 1 keertje in. Blijkbaar is al dat ervaren nodig, tenminste bij mij. 

Schrijf het inderdaad bij, op je lijstje 'dit heb ik geleerd', kijk naar hoe je een dergelijke situatie in de toekomst aan wilt pakken.

En vooral; gewoon doorrrr. Vandaag drinken we niet. We komen er wel Anna   :rose:  :rose:  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja.. zo haast ongemerkt gaat dat. Weet er alles van.

Misschien helpt het je om zoetigheid bij de hand te hebben, stukje chocolade of zo of een zakje nootjes.

Hier iemand die er ook weer voor gaat; het voelt toch echt beter zonder A.

En wat een eng spul dat refusal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,

 

Wat een herkenbaar verhaal helaas. Je mag wel trots op jezelf zijn dat je nu droog sta. Ik hoop over een paar dagen ook weer trots op mezelf te zijn. Wat jij vertelt over je werk en het gaan naar de AA is zo herkenbaar. Ik durf dat ook niet omdat ik zelf in mijn werk met verslavingen en stichtingen voor daklozen van doen heb. Ik zou me dood schamen als ik een bekende zou tegen komen, want op mijn werk weet ik het allemaal zo goed.

 

groetjes en sterkte 

 

Moppie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

och Anna, je weet het nou wel he

 

Iedereen kan zich voorstellen hoe het getwijfel en het denken gaat op zo'n avond. Niemand zal je vertellen wat je 'beter' had kunnen doen. Er is geen beter, er is geen slechter.

Dit leerzame avondje zit niet in het basispakket, hij was optioneel.

 

weet je Anna, we zijn net als kinderen; zo echt, zo mooi, nog zo veel te leren en toch nu al helemaal af.

Wees blij met jezelf Anna, je bent af en tegelijk leer je dagelijks weer bij. Net als wij allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...