Spring naar bijdragen

Even voostellen


Akkie

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ben Akkie, nieuw op het Forum en ben benieuwd naar ervaringen van anderen met betrekking tot alcoholgebruik en of er veel mensen zijn die "binge" drinken en hoe ze daarmee om zijn gegaan.

Ik hoop vele ervaringen op te doen en hopelijk heb ik er ook wat aan.

 

Groetjes. 

bewerkt door Akkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gerrit,

 

Ik heb je mail inmiddels ontvangen, bedankt!

De afgelopen tijd heb ik al de nodige stappen gezet om in ieder geval te zorgen dat ik niet meer zulke periodes zal hebben.

Enkele weken Ambulante Detox hebben mij niet geholpen, 2x in de week een bijeenkomst van 1,5 uur hielp mij niet om echt in te zien dat het probleem wat dieper lag dan ik had gedacht.

De echte eye-opener kwam toen ik 2 weken intern zat bij Amethist.

Wat ik om mij heen zag qua wat alcohol met een mens kan doen heeft diepe indruk op me achtergelaten. Fysiek, maar ook geestelijk.

Vanuit hier een plan getrokken om anders met mijn problemen om te kunnen gaan, dingen anders aan te pakken en zaken in een ander perspectief te zien.

Dat gaat me nu aardig af moet ik zeggen. Is het niet dat ik nu Refusal heb als een stok achter de deur om niet de fout in te gaan als het tegen zit. 

Het is best zwaar om nu andere afleiding te zoeken als het even niet meezit in plaats van de oude gewoonte op te zoeken, maar elke dag gaat dit een beetje beter.

 

Sinds kort ben ik ook weer aan het werk, dit helpt heel erg om nare en sombere gedachten van me af te zetten....

 

Wat ik graag wil: Terug gaan naar het sociale drinken, niet meteen, ik heb voor mijzelf afgesproken om minimaal een jaar niet meer te drinken. Wie weet wil ik het daarna helemaal niet meer, wie weet wel.

Weer meer sociale contacten opbouwen in kringen waar het niet alleen maar om drank en feesten gaat.

Mijn toekomstplannen doorzetten en bereiken waar ik mee bezig was voor ik een paar jaar geleden ben afgegleden.

 

Door tijdgebrek zal ik niet veel online zijn en waarschijnlijk niet veel actief meepraten, maar ik hoop dat ik inderdaad veel zal leren en wie weet hou ik hier ook wel leuke contacten aan over.

bewerkt door Akkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Akkie,

Ik loop nu anderhalve maand mee op dit forum en heb inderdaad heel veel kennis en ervaring opgedaan. En steun gekregen, en tips. Superveel geleerd.

Ik weet niet precies wat je met 'binch' drinken bedoeld. Ik ben de afgelopen twee jaar ongemerkt steeds vaker en steeds eerder op de dag gaan drinken. En ook steeds meer. Dat bevalt me niks (en mijn vrouw ook niet). Daarom ben ik hier.

Van harte welkom, doe lekker mee zou ik denken, en ik hoop dat je net zo veel aan het forum hebt als ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Akkie,

 

Welkom hier. Goed dat je de weg naar het forum hebt weten te vinden. Ook goed om te lezen dat je op een aantal punten de draad aan het oppakken bent. Het lijkt erop dat je best helder voor ogen hebt wat je wil bereiken,

 

Ik ben nu een week of 3 op het forum, wat mij vooral helpt is het dagpact, dat is te vinden onder het kopje "ditjes, datjes & dagdraad". Elke dag zijn er wat mensen die zich bij het dagpact aansluiten en elkaar beloven die dag niks te zullen drinken. Dat is lekker overzichtelijk: een dag tegelijk.

 

Succes hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Akkie,

yep hier ook een bingedrinker. Ooit begonnen alleen op de zaterdagavond, kon het heel lang 'goed praten', want ach 1 keer per week. Maar het werd meer, vaker, tot ik merkte dat de trek om de dag/twee dagen kwam. Heeeel goed om op tijd in te grijpen, veel succes, en schrijf vooral lekker van je af. Je bent hier in goed gezelschap  :rose:  :rose:  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gerrit,

 

Met mij gaat het eigenlijk prima! Nog steeds geen trek, mijn nieuwe baan bevalt prima en ik blijf lekker druk bezig. Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik best moeite heb om uit mijn schulp te kruipen op sociaal vlak.

Mensen die ik al ken benader ik wel makkelijk, maar nieuwe contacten leggen gaat me moeilijk af..

Niet onlogisch na behoorlijk in isolement geleefd te hebben de afgelopen jaren....

Ik heb een oproep geplaatst voor een maatje in de buurt, wie weet zal dat me wel helpen en verder is het maar gewoon je angsten en onzekerheden opzij zetten en hopen dat je geen teleurstellingen krijgt..

 

We gaan gewoon lekker door en 1 ding is duidelijk: Alcohol is voorlopig helemaal verbannen uit mijn leven :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Gegroet medemensen!

 

Weer tijdje niet ingelogd geweest. Drukte ook in december met feestjes etc. etc.

Ging allemaal eigenlijk wel goed, helaas op oudjaar met in gedachten 2016 is alcoholvrij, dus we gaan ervoor, een behoorlijke downer gehad.

Inmiddels weer opgekrabbeld en nu volhouden om 2016 echt het jaar van niet alcohol te maken.

 

Bij deze iedereen die dit leest alsnog een gelukkig nieuwjaar gewenst!

 

Ik zal vanaf nu wat actiever bezig zijn op het forum, heb wat meer tijd om handen want werken ging me niet goed af met in 2 weken tijd 100 uur draaien als je langer als een jaar thuis hebt gezeten.

 

Dus nu ben ik op zoek naar een part-time job en flink hobbymatig bezig zijn zodat ik me niet ga vervelen en weer wil drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Akkie,

 

ik hoop dat je je sociale ongemakkelijkheid - waar ik weinig van zie trouwens- opzij zet, en hier mee komt doen.

 

Oudjaar. Ik was om half 2 droog thuis en was zo blij dat... enfin. :( .. terwijl; ik toch ook erg positief ben over 2016!

 

En positief ben ik nog steeds!

 

Ondanks drukte ( en je wens om parttime werk) hoop ik je hier te zullen zien blijven te schrijven.

 

Over werk gesproken: nu ga ik me even politiek uitspreken: laten ze maar eens werk gaan maken van een onvoorwaardelijk Basisinkomen!!

De wereld veranderd, de maatschappij moet ik zeggen.

 

Werk is goed, wanneer je er happy -ook- van wordt. Maar niemand leeft om te werken. :musicnote:

 

Lezen we snel weer wat van jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Daar ben ik weer! Ondanks alle negatieve dingen waar ik tegenaan loop vooral door het blijven worstelen met het drankgebruik, gaat het echt prima!

Af en toe ben ik wel in een bui en wil ik graag een drankje drinken. Soms doe ik dat dan ook gewoon. Het is geen gewoonte meer. Door veel afleiding te hebben ebt het gevoel om te moeten toch echt wel weg. Wanneer ik echt wel wil en voel dat ik moet drinken heb ik een nieuwe uitlaatklep: Spelletje Southpark!

Daarin lekker mensen slaan en even afreageren en dan voel ik me toch wel weer helemaal prima. Misschien een beetje raar, maar je moet toch wat als je in de avond thuis zit en niks om handen hebt ;-).

 

Hoor graag wat jullie doen op het moment dat je echt het gevoel hebt dat je moet, maar dat je weet dat je dat eigenlijk niet moet doen....

 

Heb mijn werkplekje gevonden, is helaas niet wat ik gewend ben, maar het is toch lekker een dagbesteding! Hopen dat ik dat volhoud en kan opbouwen naar fulltime op een gegeven moment. 

 

Stapje voor stapje ... Gaan we vrolijk door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe gaat het nu?

Houd je het de meeste tijd bij niet-drinken?

En je hebt je doel van een jaar niet drinken los gelaten?

 

Mijn ervaring is toch dat ik doorschiet als ik er eentje neem....

Hopelijk pakt dat bij jou beter uit.

 

Jouw vraag:  De  momenten "dat het moet" zijn lastig. Vaak zit er al iets voor en wist je eigenlijk tevoren al dat het moeilijk zou gaan worden.

Voor die momenten is eigenlijk een streng plan nodig, een soort van SOS. En je bewust zijn van je gedachten en gevoelens...

 

Iemand bellen kan (heb ik nog nooit gedaan, maar zou kunnen)

Vroeg naar bed gaan

Alcohol in de buurt: weghalen!

Vaak het filmpje van Mw. Noorlander bekijken (hier op het forum onder Tips... presentatie etc)

Iets in je mond stoppen, scherp snoepje; nootjes eten of chocolade (puur)

Veel water drinken

Wit bier 0,0% is ook een prettige vervanger.

Goed doordrongen zijn van :how bad" the stuff is...

 

groetjes Smart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Hoor graag wat jullie doen op het moment dat je echt het gevoel hebt dat je moet, maar dat je weet dat je dat eigenlijk niet moet doen....

...

 

Akkie, ik zie nu pas dat ik je vraag heb gemist. In tegenstelling tot jouw geval, had ik me voorgenomen helemaal niet meer te drinken toen ik me hier aanmeldde.

Om in het begin aan de drank te ontsnappen, ging ik andere dingen doen dan ik gewoonlijk deed. Ik doorbrak daarmee mijn ingesleten patronen en dat hielp best goed.

In plaats van op de bank te gaan zitten als ik thuis kwam, ging ik aan mijn bureautje zitten om op het forum te lezen en te schrijven. Ik ging wandelen, hardlopen, een klusje doen. Onder de douche, even iemand opzoeken. Alles om te doorbreken. Misschien is dat jouw spelletje South Park wel.

Na een aantal weken werd het makkelijker om niet te drinken. De trekmomenten werden minder sterk en kwamen minder vaak voor. Dat was overigens voor mij wél de periode om juist extra gas te geven, want eerder had ik al vaak meegemaakt dat ik juist in die periode weer begon te drinken.

 

Ben jij niet bang dat je de trek in stand houdt door af en toe te drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...