Spring naar bijdragen

Hoi, ook nieuw


ExFeestbeest

Aanbevolen berichten

EFB
Je verhaal is indrukwekkend en je schrijfstijl intrigerend
Het leest als een goed boek, ware het niet dat het geen
fictie is, maar realiteit.
Je wilt een waarschuwing afgeven en ik hoop dat het
bij sommigen ook zo overkomt. Mij heeft dat
nooit geholpen. Las alles over de gevolgen van drank
levercirrose, ascites idd, hersenbeschadigingen, poortaderproblemen etc.
Altijd met een goed glas wijn of port erbij.
Toen ik ook van alles begon te voelen en ook de leverwaarden stegen
dacht ik nog: ach, valt wel mee, geldt niet voor mij
Boeken van ex alcies las ik als romans en ik kreeg er alleen
maar meer dorst van.
Ben uiteindelijk recent volledig gestopt na 30 jaar dagelijks drankgebruik.
Dus ik hoop dat je verhaal effect heeft
en meer teweeg brengt dan een schrikeffect.
Verder wens ik je veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ex Feestbeest,

Heeft even geduurd voordat ik kon antwoorden op je vraag wat de reden was dat ik in ene realiseerde dat het genoeg was en dat ik mezelf ten gronde aan het richten was...

Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik er zelf niet echt mijn vinger op kan leggen wat precies de doorslaggevende druppel was die de emmer deed overlopen...
Wat misschien al wel een antwoord geeft op je vraag !!!

Ik heb de laatste paar jaar aardig wat voor mijn kiezen gehad en nog steeds lijkt het wel of ik geen controle heb over alles wat er in mijn leven gaande is...
Nu ben ik en dat weet ik heel goed van mijzelf iemand die altijd en eeuwig de touwtjes in handen wil houden en controle over mijn leven en wat er allemaal gebeurt wil houden !!!
Aan de ene kant een goede eigenschap, maar daardoor kan ik vaak moeilijk omgaan met de dingen die ik niet in de hand heb...
Een beetje tegenstrijdig nu ik mijzelf dat zo zie opschrijven dat ik dan mijn alcoholgebruik niet in de hand kan houden !!! :huh:

Afijn, realiseerde me op die donderdag met aardig wat alcohol achter de kiezen en voor de zoveelste keer woorden met mijn partner en dierbaren dat mijn overmatige alcoholgebruik meer kapot maakte dan dat ik er wat aan had...
Lekker hoor zo'n roes en geen zorgen of piekeren, maar daarmee kwam van uitstel afstel !!!

Daarnaast was een opmerking van mijn dochter denk ik wel het pijnlijkste... "Mama, drink je nu alweer wijn, je stinkt uit je mond, ik geef je geen knuffel nu !!! "
Een paar dagen ervoor had ze ook al huilend op de bank gezeten tegen me aan... Huilend dat we in het weekend nooit wat leuks deden behalve dan filmpjes kijken op de tv... Wilde zo graag eens een leuke avond spelletjes spelen zoals vroeger, leuk en gezellig aan de keukentafel !!!

Afijn, realiseerde me dat ik niet alleen mijzelf maar ook anderen door mijn overmatige gebruik aan het afstoten was en dat de drank me dat niet waard was...
Hoop dat ik op zijn minst mijn drankgebruik kan matigen, al zou ik het liefst stoppen, want realiseer me heel goed dat het geen meerwaarde geeft in mijn leven !!!
Stap voor stap zal ik ooit zover komen...
En jouw verhaal heeft me daarin gesterkt, al weet ik niet of ik net zo sterk kan zijn als jou om dan ook direct alles te stoppen ( rook namelijk ook aardig wat, al is dat wel stukken minder nu ik niet of nauwelijks meer drink)
Een voor een zal ik maar zeggen !!!

:sun:
Blondie6173

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, blonie6173, Het is wel héél belangrijk dat je er zelf 100% achter gaat staan en geen 80 of wat dan ook.
Enerzijds zeg je dat je het verschrikkelijk vindt dat je je familie er veel verdriet mee doet, anderzijds vindt je jezelf toch weer drinkend terug.
Daarom ben ik een voorstander van de cold-turkey methode, stoppen, helemaal stoppen en blijvend stoppen met zuipen, zwart - wit.
Dat je het gevoel hebt de touwtjes niet in handen te hebben in je leven dat klopt.
Op dit moment is drank de baas, drank, de grote verdover.
Ga eens bij jezelf te rade en vraag je eens af; 'Heb ik nou zoveel problemen in mijn leven en drink ik daarom zo veel?' of 'Ik drink veel, heb ik daarom zoveel problemen?'
Het probleem van alcohol is dat het problemen "verdoofd", Het kleine probleem drink je een avondje weg maar ze komen altijd groter terug.
Op het laatst zijn ze onnoemelijk groot en ben je de controle volledig kwijt.
Ik lijk wel een plaat met een overschietende naald maar ik blijf het roepen: Stop met die zooi!
Wordt nuchter, veeg de scherven bij elkaar, gooi weg wat problemen maakt en ga zitten lijmen!
Je moet er nu mee afnokken, wachten op het "Goede moment" is bloody onzin, het is altijd het verkeerde tijdstip.
Of je het nu of vanavond doet, morgen of volgende week, het wordt toch een rotperiode dat afkicken.

Als ik dan weer hoor dat je donderdag gewoon weer eens lekker hebt zitten zuipen, wetende dat je je dochtertje er verdriet mee doet, je gezin ontwricht en jezelf kapotmaakt, weet ik eigenlijk niet wat ik moet zeggen.
Moeten de mensen in je omgeving nog harder hun best doen om je te bereiken?
Moet ik het nog een keertje uitleggen?
Of kan het je allemaal stiekem toch niet schelen als jij maar aan je dagelijkse dosis komt?
Of moet je nou eindelijk de touwtjes weer in handen nemen, met je kont tegen de krib, je hakken in het zand en je poot stijf houdend, weerstand bieden aan die alcohol-verslaving.

Maar helaas, in je laatste alinea bouw je voor jezelf maar weer een ontsnappingsclausule in, je schrijft 'Hoop dat ik op zijn minst mijn drankgebruik kan matigen, al zou ik het liefst stoppen....' , daar zou moeten staan: 'Ik ga stoppen...'
Lees die laatste alinea nog eens een paar keer door.
Nou meid, blijven stoppen dus en neem dat maar aan van deze clown, heel, heel veel sterkte. G.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EFB,

Ik merk dat ik (en ook een aantal anderen) de alcohol niet direct bij de volle naam noemen. Misschien omdat dan de draad zo vol komt te staan met steeds hetzelfde woord (en nu is het fles, drank, bier, A, rotzooi etc.).
Maar misschien is het ook wel om het beest niet bij de naam te willen noemen (dan lijkt het minder erg, of juist om weer te geven dat ik er al afstand van heb genomen).
Zoals je Crestomanzie of Voldemort ook niet hardop moet uitspreken (anders wordt het weer een levend gevaar).
Wie houd ik nou voor de gek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

God allemachtig ExFeestbeest,

Wat verschrikkelijk wat er met je gebeurt, maar ijzersterk die humor en zelfspot die je nog hebt.
Wat zijn je toekomstverwachtingen nu?

Ik heb mezelf net aangemeld bij de Jeliinek internet behadeling en op dat forum werd naar hier verwezen.
Ik ben 58 en drink gemiddeld 1 a 1.5 fles wijn per dag, echt dronken word ik daar niet van.
Was al gemotiveerd om te minderen maar nu ik jouw verhaal lees overweeg ik ernstig om helemaal te stoppen, dat heb je dan ik elk geval bereikt...

Heel veel sterkte waarde vriend en hou vol,

Groet,
Teveel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Teveel,
De toekomst weet ik niet, één van die maagbloedingen wordt de laatste.
Ik ben niet bang om dood te gaan maar als ik dan toch een bloeding moet krijgen, dan liefst een slokdambloeding.
Die doet niet zo zeer, je loopt gewoon leeg en op den duur raak je bewusteloos en dan heb je dikke kans dat je dan "verdrinkt" in je eigen bloed.
Dat gaat allemaal vrij snel, niet langer dan een minuutje of 5.

Als ik jou was zou ik het niet eens overwegen, je moet gewoon stoppen man!
1 tot 1,5 fles is ruim boven wat je lever kan verwerken per dag en doe je het dagelijks dan stapelt het gif zich op in de lever.
Ik weet niet of de Jellinek het met me eens is, maar ik ben geen aanhanger van "minderen", want dat is gewoonweg jezelf voor de gek houden.
Je bent een alcohol-verslaafde, daar moet je rekening mee houden.
Op dit moment ben je een gebruikende verslaafde en waar je voor moet zorgen is dat je een niet gebruikende verslaafde wordt, één ding staat vast, je blijft je leven lang verslaafd
Dat weet ik ook van mijzelf, ik ben en blijf verslaafd en ik weet dat als ik één keer zou toegeven, dat ik weer tot onderin de drekkige put val.
Het "minderen" is in feite iedere dag een beetje toegeven aan je verslaving.
Ik sta nu 5 jaar droog en heb daar totaal geen moeite mee, wel pas ik op dat ik geen enkele vorm van alcohol nuttig, dus ook geen glaasje champagne met oud en nieuw, geen kersenbonbons of wat dan ook, echt helemaal niets.
Ik ben als de dood want het wordt mijn dood als ik weer zou gaan drinken.

Ik wens je veel "Droge" dagen en veel geluk, groeten EFB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo teveel, leuke toepasselijke naam trouwens; welkom hier.
Als je van plan bent hier te blijven is het wel leuk als je je bij
de draad wie is wie even voorstelt, dan reageren er meer op je.
En net als exie hier, kan ik je ook stoppen aanraden, zoveel makkelijker
en duidelijker, en voor je lijf en gemoedsrust ook echt beter.
Minderen is soms de manier op weg naar stoppen, maar de meesten vallen terug en zijn er dan erger aan toe dan daarvoor. net als bij lijnen ga je dan jojo-en. En het faalgevoel, de schaamte, de eenzaamheid daarin. het is het gewoon niet waard.
Dus scherp je motivatie om te minderen en kijk eens een weekje wat stoppen je oplevert. per dag de eerste niet nemen is prima te doen, en als je wat onrustiger slapen erbij incalculeert dan zullen de afkickverschijnselen ook best meevallen. Bij Tips, kun je ook wat dingen weghalen die je behulpzaam kunnen zijn over bijv. ontgiften. Persoonlijk zweer ik bij yerba maté een thee die je maakt van gedroogde gemaken lianen uit Zuid Amerika. Je kunt via google online bestellen of direct kopen bij Argentijnse restaurants. Ik haal de mijne in Scheveningen (Santos), maar er zijn er vast meer. Via google kun je erover lezen; het helpt versneld ontgiften en geeft veel energie, niet echt lekker, dus ik doe er meestal een kruidentheebuiltje bij.
Nou succes en wie weet tot schrijfs/lezens op de dagdraad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan je voor je feed back Feestbeest.

Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb maar het kwam er gewoon niet van.
Tot en met zaterdag toch weer het oude patroon aangehouden.
Hoewel, had zaterdagavond een verjaardag en heb maar 2 wijntjes op... (van de hele dag)
Gisteren helemaal niets gedronken, nou ja, geen alcohol dan...

Ga het echt proberen, ben zo geschrokken van jouw verhaal.

Kan me alleen niet voorstellen dat ik op een terrasje zitten leuk vind zonder biertje of wijntje.
Maar het duurt nog even voor we op het terras kunnen zitten en wie weet tegen die tijd.

Fijne dag wens ik je en bedankt voor je goede raad en steun.

Groetjes,
Teveel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jane4,

Die naam is iets te toepasselijk dus daar moet ik vanaf.
Ik heb gekeken bij die "Draad" en "Wie is wie"gezocht maar helaas ik snap niet hoe ik daar in kom.
Mijn hersens zullen toch al niet zo ver aangetast zijn, geintje...

Gisteren helemaal geen alcohol op, nou is dat niet zo bijzonder, dronk wel meer een dag niet, bijvoorbeeld als ik middagdienst heb, maar zie het toch als HET begin.

Ik wil je danken voor je steun en je tips, tot later??

Och ja, ik vind je slogan heel goed, positief blijven en doorgaan al ga een keer onderuit.

Groetjes,
Teveel.

PS: Als ik er achter ben hoe het moet vul ik dat Wie is wie in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Teveel, er is nog niets mis met je naam hoor, er is nog niets veranderd.
Als je bij jezelf te raden gaat en je stelt jezelf de vraag of je nou echt 100% zeker te weten wilt stoppen, wat voor antwoord krijg je dan?
Als je echt wilt stoppen dan is het niet moeilijk meer om het eerst volgende glas wijn of wat dan ook niet te nemen.
Twee glazen op een avond is ook drinken.

Ik hoor het antwoord wel van je, veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien wel exie?
Ik heb de 4 in mijn naam
voor mij is dat genoeg
maar het is natuurlijk
meer symbolisch bedoeld.
Ik ben er nog niet uit of ik m
moet laten staan, want het is niet
als toestemming bedoeld om maar door te blijven gaan
met proberen.
Ik ben zelf meer een van niet praten maar doen-type
maar ben in het verleden ook gestruikeld
en wil daar mild op terug kunnen kijken
en tegelijkertijd naar de toekomst juist wat strikter in blijven.
sta open voor suggesties hoor en blijf wel zoeken naar nwe ondertitel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Exfeestbeest,

Je verhaal is dermate indrukwekkend dat ik eigenlijk niet goed weet hoe ik kan reageren.
Je hebt duidelijk gemaakt dat je met medelijden niets opschiet...Nee natuurlijk niet!
Ik vind het echt heel droevig om te horen dat nadat je eenmaal hebt besloten om met de drank definitief te stoppen, je alsnog een keiharde trap na krijgt. Als er wonderen bestaan zou ik echt een wonder voor je wensen.

Wat ik enorm aan jou waardeer is dat je met jouw bagage, mededranklotgenoten probeert te stimuleren in hun stoppogingen. Je laat ons een afgrijslijke keerzijde van langdurig alcoholgebruik zien. Je houdt ons de spiegel voor waarvoor we maar al te graag onze ogen sluiten. We weten het allemaal wel maar we willen het niet weten.

Je verhaal heeft erg veel indruk op me gemaakt. Meer nog dan de neef van mijn vriendin die op z'n 30e aan alcoholmisbruik is overleden. En het feit dat we beide even oud zijn (40/41), gelijktijdig zijn begonnen en dus ongeveer even lang een zuipgeschiedenis hebben, maakt dat je verhaal heel dicht bij me komt. Waarom jij, waarom niet ik?... Je maakt me heel duidelijk dat zoiets (vroeg of laat) iedereen kan/zal overkomen. En je smeekt ons om te stoppen omdat je ons niet toe wenst wat jezelf meemaakt.

Mijn beste Feestbeest, je bent echt een heel goed mens met je hart op een goede plek!
Ik hoop op een wonder voor je!

Jan
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*****Go 4 it om nu ook eens iets (tijdelijk) zonder winstbejag voor je medemens te doen.
Je bent intelligent en weet hoe geld te verdienen maar doe nu eens iets zonder dat want je hebt nu ook een warm hart nodig en dat begint vaak met geven.******

Hi Kit, Oei..., kijk uit eer je oordeelt, ik heb altijd al een gedeelte van mijn tijd en/of geld besteed aan mensen die het in mijn ogen nodig hadden.
Dat bracht mijn werk ook vaak met zich mee, niet iedereen krijgt de kans om door de baas naar Afrika of het het Verre Oosten te worden gestuurd.
Ook in Nederland ben ik actief bij enkele organisaties, patiëntenverenigingen en daklozenzorg.
Dat ik me veel te vaak te buiten ben gegaan aan veel teveel drank, staat daar geheel los van.
Nu ik lichamelijk niet goed meer in staat ben een substantiële lichamelijk actieve bijdrage te leveren, vindt men mij vaker achter de computer om op die wijze mijn ervaringen te delen en geef ik op deze manier mijn tijd.
En tijd heb ik niet echt in overvloed, in dat licht gezien mag ik je misschien een kleine levenstip meegeven;
Het leven is niet het meeste uit jezelf halen, het is een plaats innemen in de harten en de levens van zo veel mogelijk mensen.
Want wat maakt het uit als je alles bereikt wat je met geweld kon bereiken als niemand je kent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kit

Mijn leus: Het meeste uit jeZelf halen ... is juist bedoeld om aan anderen te kunnen geven en totaal geen egocentrisch proces.




Zo zie maar hoe snel miscommunicatie kan ontstaan.



Ha ha ha, ik wilde je eens lekker op de kast jagen, just for fun.
Da's volgens mij aardig gelukt niet?
Overigens meen ik wel wat ik zei over iets voor anderen doen.
Nog effe een nieuwtje tussendoor, via familie die in de verslavingszorg van één van de grote steden werkt, kan ik waarschijnlijk ook bij het Bouwmanhuis mensen helpen door met hen te schrijven.
We zullen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Exfeestbeest, als jij mensen die je amper kent, "just for fun" op de kast wil jagen, vind ik jou een bijzonder kinderachtig type en vraag ik me af wat je voor andere verslaafden kan doen.
Humor is leuk, maar voor de lol iemand uitdagen is ronduit puberaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, rem nou eens effe af, dat grapje was gewoon goed bedoeld en er steekt voor de rest niets achter.
We bespraken de hulp aan een ander en om het gesprek een leuke draai te geven aan het eind, maakte ik die opmerking over haar slotzin.
Kit kwam er serieus op terug dus heb ik haar op de hoogte gebracht van dat het als grap bedoeld was en dat het niet serieus genomen diende te worden.
Kit heeft gelijk, zo ontstaat miscommunicatie, achter de computer kan een gedachtengang misschien wel leuk lijken, aan de andere kant van de lijn kan het wel eens heel anders opgevat worden.
Volgens mij is Kit er al gewoon overheen gestapt (zo niet, moet je snel doen hoor Kit!)
Rest mij alleen te vragen waarom jij Vie zo agressief (verwijderd) jezelf blindelings in dit gesprek tussen Kit en mij stort.
Of is het ook de bedoeling na mijn andere aanvaring om me in diskrediet te brengen?
Hang je het hardst in de touwen van de torenklok om mijn gangen rond te bazuinen?

***vind ik jou een bijzonder kinderachtig type en vraag ik me af wat je voor andere verslaafden kan doen.*** Je durft nogal, (verwijderd)
Wat een gezemel zeg, dat ik er überhaupt nog op inga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals EFB zelf al aangeeft in een post van enkele dagen geleden:

...maar tot nu toe ben ik met zo'n beetje iedere moderator in Nederland in oorlog.
Ik heb een nogal ongeremde manier om me over bepaalde gevoelige onderwerpen te uiten.
Ik denk niet dat ik het erg lang uit zal houden.


verloopt het volgens plan...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...