Spring naar bijdragen

Goededag


EmmaPeel

Aanbevolen berichten

Welkom hier! Ik hoop dat je gebruik blijft maken van dit forum: het is erg waardevol.

 

Zelf ben ik er een week, na 4 a 5 jaar geleden actief te zijn geweest hier.

 

Hoe heette die serie ook al weer waar emma peel een rol speelde?

Ik weet niet hoelang je nu gestopt bent... hoe gaat dat je af?

Ik wens je iig alle succes en sterkte en tot ziens hier!

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, en natuurlijk hartelijk welkom hier, EmmaPeel. 

 

Ik kwam destijds op dit forum terecht toen ik zo'n negen maanden droog stond, na opname in een verslavingskliniek.

Uiteindelijk ben ik tijdens mijn "forumtijd" teruggevallen na anderhalf jaar droogstaan. Een tijdje doorgemodderd,

een tijdelijke ban opgelopen door mijn "dronkemansgezever" alhier, door een (persoonlijk) diep dal gegaan,

weer hulp gezocht EN gevonden. Ik vond mijn richtlijnen om nuchter en clean te leven in het twaalf-stappen-programma.(oorspronkelijk van AA)

 

Dit programma is nog steeds mijn leidraad om nuchter en clean te kunnen blijven. Ook blijf ik maar terugkeren op dit forum.

Want ook al gaat alles zonder drank nóg zo goed, de verhalen en processen waar andere verslaafden doorheen gaan

wanneer ze eenmaal hebben besloten om (in dit geval) drank te laten staan zorgen bij mij voor herkenning en vergelijkingsmateriaal.

Ik moet het helemaal zélf doen, maar helemaal alléén kan ik het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

 

Nadat ik mij door aanmelden met wachtwoorden enzo heen zwoegde zie ik nu jullie berichten.

Dat doet me goed.

 

Met terugwerkende kracht :)

Ik ben nu 1 week droog.

Daarvoor 3 dagen gedronken. 

Twee weken droog.

9 dagen gedronken en wiet.

6 weken droog

een jaar gedronken en wiet

een half jaar droog

5 jaar gedronken en wiet

 

Steeds met wisselende hulp

 

Deze week ervaar ik hoofdpijnen en nachtmerries.

Die gaan...

Dat weet ik

 

Ik merk dat ik het 'lief' vind dat jullie reageren.

Dat doet me goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi EmmaPeel, welkom hier :rose:

 

Ik begrijp dat je een probleem had met drinken en blowen? Hoe lang ben je er nu vanaf en hoe heb je dat gedaan?

 

Voor mij was het alcohol en met de internetbehandeling (van Tactus) en het forum kon ik na lang rommelen de drank wél laten staan.

Ik ben hier iedere dag wel even te vinden, het forum helpt mee om me scherp te houden. Dat is nodig denk ik.

 

Na dit bericht stuur ik je een pb, een persoonlijk bericht, met daarin wat algemene informatie over het forum. Misschien heb je er wat aan.

Als je aangemeld bent, zie je het envelopje rechts bovenin je scherm rood kleuren, ten teken van het ontvangen van zo'n bericht.

 

Veel succes en ik hoop je regelmatig te lezen.

Dank mijn gerrit, ook voor je privé bericht. Ik geloof dat ik het nu een beetje begin te snappen hoe het hier werkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma, wij zijn verslaafd. Het is alles of niks. Uit of voluit.

Stoppen met roken is heel dapper. Maar het lijkt mij wel eng nu. Omdat ik al heel vaak heb gehoord van mensen dat ze uitgleden op alcohol doordat ze het stoppen met roken belangrijker vonden dan gestopt blijven met alcohol.

Misschien hebben ze gelijk.

Ikzelf vind gestopt zijn met alcohol belangrijker dan gestopt zijn met roken, ook al zou er wellicht geen verschil moeten zijn.

Je hoeft niets met deze posting.

Ik ben allang blij dat je weer schrijft. Sterkte met de nachtmerries.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ervaar dat het stoppen met roken moeilijker was dan stoppen met drinken nu. maar dat geld alleen voor mij persoonlijk natuurlijk.

ik denk ook, doe het jezelf niet aan, 2 verslavingen, wiet en alcohol lijkt mij meer dan genoeg om te bestrijden.

 

en trots zijn op je eerste week, he!

leila

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...