Spring naar bijdragen

Zaterdag, 21 november 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Quote:
"Dus voor elke verslaving is wat uitgevonden maar als je cocaïne- verslaafd ben je voor altijd de pineut?"

 

Er is nog voor geen enkele verslaving iets uitgevonden. Met de ziekte verslaving ben je je leven lang "de pineut".

Hooguit zij er wat chemische bestrijdingsmiddelen die symptomen beperken of als stok achter de deur dienen, maar geen enkele helpt tegen de ziekte verslaving.

Het enige wat ik ken wat aantoonbaar werkt is: aan jezelf werken en je spiritualiteit weer activeren. Je eigen verantwoording nemen in dit leven en je eigen aandeel onder ogen zien en vooral: het met jezelf doen. Je hebt geen externe middelen nodig, je hebt al het noodzakelijke al in je. Je bent van nature een goed en compleet mens. Die moet je terug zien te vinden en dan is verslaving een ziekte waar mee te leven is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan je even niet volgen, Agnieta, maar dat heb ik wel vaker. Ligt wellicht aan mij.

 

Voor vandaag mag ik me doodmoe, droog en schoon afmelden voor de dagpact.

Welterusten en wellicht tot morgen.

 

ps: wat is "professionele hulpverlening"? Ten opzichte van welke "andere" hulpverlening?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.............'. Ik lees dat je schrijft over wilskracht en die mening deel ik wel.

Ik denk dat wilskracht 1 is (ik wil stoppen) en hoe je dat doet je eigen weg daarin is. Voor jou de hogere macht, voor mij m'n pilletje.

.........................................

Ik schrijf absoluut NIET over wilskracht. Daarmee heb ik de Elfstedentocht kunnen rijden, maar kon ik mijn verslaving niet de baas.

Ik heb een Hogere Macht nodig om met mijn verslaving om te kunnen gaan. Vandaar ook dat ik spiritualiteit zo belangrijk vind.

Verslaving is een geestelijke ziekte die ik ook op een soortgelijke manier wil aanpakken. En dat is zeker niet met wilskracht.

In de tijd dat ik dacht de wereld aan te kunnen en alles in de hand had, onder andere met wilskracht, maakte ik er alleen maar een groter zooitje van. Ik heb er voor mezelf niets mee op kunnen lossen.

Verslaving en wilskracht gaan bij mij niet samen. Ja, misschien wel om door te gaan met gebruiken, maar zeker niet om te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...