jowan Geplaatst 13 november 2015 Rapport Share Geplaatst 13 november 2015 Iemand vroeg me vandaag naar mijn avatar. Daar staat in: "Spreading the Word" Dat slaat niet op de ene of andere geloofs- of religieovertuiging die ik wil uitdragen. Ik ben niet kerkelijk (kerks?) en ik ben niet georganiseerd wat geloof betreft. Iedereen die dat wel is naar zijn/haar eigen vrije keus, respecteer ik. Waar het wel op slaat is dat ik de zelfhulpgroepen van AA en NA heb leren kennen en daar bijzonder blij en gelukkig mee ben. Dat heeft mijn leven gered en dat doet het nog steeds. Als iemand me daar, direct of indirect, naar vraagt, kan ik daar enthousiast en overtuigd over praten. Ik maak ook wel eens praatjes met mensen die nog vol in hun gebruiksperiode zitten, daarbij soms dakloos zijn zelfs of zwerven. Die probeer ik dan te vertellen dat er hoop is, hoop op verbetering van hun situatie. Dat er een oplossing is. Dat het kan: je verslaving machtig te worden. Dat je kunt stoppen met je zelf naar de vernietiging te helpen. Ik vind namelijk dat ik dit niet voor me kan en mag houden. Iedereen heeft daar recht op. Verder schrijf ik mijn schermnaam met een kleine j: jowan Dat doe ik omdat ik ervan overtuigd ben dat nederigheid een heel grote factor is in mijn nuchter worden en blijven. Die kleine j heeft dus niet echt iets met nederigheid te maken, maar staat er voor mij als symbool voor. Omdat ik uit een lange periode van middelenmisbruik kom, wil het bij mij met die zo gewaardeerde nederigheid ook niet altijd even goed lukken, zoals ook met andere gewaardeerde karaktereigenschappen, die ik wel nastreef, maar waar ik niet steeds succesvol in ben. Ik probeer mijn leven te beteren. Ik probeer te blijven groeien, spiritueel actief te blijven. Als er hierover nog vragen zijn, wil ik daar graag aandacht aan schenken. Voorts meld ik me af voor de dagpact, succesvol. Vanavond een bijzondere NA bijeenkomst bijgewoond, daarvoor dankbaar. Welterusten en wellicht tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 13 november 2015 Rapport Share Geplaatst 13 november 2015 Wijfie als het kan hulptroepen inschakelen!!!! Sterkte en truste Pumpkin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 november 2015 Rapport Share Geplaatst 13 november 2015 nou het komt anders wel dichtbij ons schijnveilige wereldje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden