Spring naar bijdragen

Voorstellen

ErikB

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal. Ik wil me even voorstellen. Ik ben Erik en ik ben terug van heel lang weg geweest. Een paar jaar geleden was ik hier op het forum en is het me gelukt om een tijd nuchter te blijven. Helaas is gebleken dat alcohol blijft lokken. Bij mij zijn depressie, tegenslagen en eenzaamheid triggers om te gaan drinken. De laatste periode dat ik een paar maanden nuchter was had ik een relatie. Het lukte me toen goed om niet te drinken. Toen de relatie stopte, zat ik binnen no time weer in mijn oude gewoonte. Nu ben ik zover dat ik weer wil stoppen, met behulp van dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Erik,

alleen lukte het mij ook niet, samen des te beter. Je hebt je triggers al goed in beeld, nare gevoelens...

Duurde bij mij ff voordat het echt zo voelde, maar alcohol is nooit een oplossing, alleen maar een enorm probleem erbij. Nuchter kan ik het leven een stuk beter het hoofd bieden.

Heel veel succes, en schrijf vooral lekker van je af! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He naamgenoot :) welkom

Toen je stopte met drinken in een relatie deed je dat voor jezelf of voor je relatie?  Nu doe je het voor jezelf en daar wens ik je veel succes mee.

Hoe ben je het van plan om aan te pakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook van mij een hartelijk welkom weer, Erik.

Ik ken je niet vanuit het verleden denk ik. Je hebt je triggers in beeld zo te lezen.

Voor mij is voorlopig het recept om hier dagelijks op het forum te zijn. Ook bezoek ik wekelijks een zelfhulpgroep; in mijn geval Intact.

Zo blijf ik alert. Als ik dat niet doe denk ik dat ik zo terugval.

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het welkom allemaal. De breuk in relatie is al een tijdje geleden. Was een onmogelijke relatie maar wel heel fijn. Nu alweer een tijd alleen. Zie haar nog wel vaak en dat maakt het niet makkelijk. Alcohol lijkt dan een manier om gevoel te verdoven.

Hoe ga ik het aanpakken....ben nog onder behandeling bij psychiater cq psycholoog. Sinds een poosje eindelijk zonder antidepressiva...nu de alcohol nog. Denk dat ik gewoon streng moet zijn...doorbijten en dan merken dat ik me zonder alcohol beter voel dan met.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent deze fase al eerder doorgekomen en weet dus wat je te wachten staat.

Het gaat even duren voordat je je zonder drank wat beter gaat voelen. Doorbijten dus, zoals je zegt.

Doordeweeks was mijn vast moment om met drinken te beginnen als ik thuiskwam uit mijn werk. Ik heb dat patroon doorbroken door iets anders te gaan doen.

Hardloopschoenen aan en lopen, een klusje doen, het forum op en lezen en schrijven. Veel water gedronken, wat eten en snoepen (niet goed, maar ja).

Veel succes ErikB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dankjewel Meya. Gisteren viel op zich mee. Ik had een vrij drukke dag en laat thuis. Vandaag wordt gevaarlijker en lastiger. Ik ben net thuis uit mijn werk en normaal gesproken begin ik nu aan mijn eerste...Zal me snel nog aanmelden bij dagpact voor vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trek is een lastig fenomeen. Er zijn zoveel momenten op een dag dat hij de kop opsteekt. Vooral de loze momenten. Op werk of school heb ik er geen last van. Het zijn de vrije dagen en weekenden die vaak te lang en te leeg zijn die het moeilijk maken. Of de avonden waarop ik niet direct een tijdbesteding heb. Feit is dat ik me vaak wat alleen en eenzaam voel, de drank lijkt dan een goede vriend, terwijl ik weet...al tijdens het drinken ga ik me alleen maar depressiever voelen.

Ik kan het allemaal beredeneren en heb alle argumenten tegen alcohol paraat, maar toch...die trek.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien op internet eens kijken

wat voor leuke vrijwilligersklusjes zijn?
Ook op projectbasis kun je inschrijven, dus je

hoeft je niet meteen vast te leggen op een dagdeel.

Je krijgt er een netwerkje bij, leert nieuwe mensen

kennen en bent echt super welkom, want je komt

wat brengen. En dat is ook nog eens goed voor

je zelfvertrouwen.

Ik ga bijv. elke woensdagmorgen fietsen met een gehandicapte,

zo kom ik zelf ook nog eens in de natuur; maar ook schrijf ik me wel eens in

als het Ned. opruimdag is, of ik loop mee en ga speeltuintjes mee cleanen

of bollen en viooltjes planten. Hele simpele dingen vaak, maar oh zo leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lady Jane. Bedankt voor je tip. Op dit moment volg ik volwassenenonderwijs, loop ik 2,5 dag stage per week bij een dagcentrum voor gehandicapte kinderen. Ik doe nog een dag vrijwilligerswerk: dagbesteding voor gehandicapten en ga regelmatig wandelen met iemand uit een verzorgingstehuis. Dus ik ben wel bezig en kom onder de mensen. Alleen zodra ik dan thuis kom, val ik in mijn isolement. Contacten die ik op het werk etc. ontmoet zie ik privé nooit. Ik werk veel samen met vrouwen, de meeste met gezin en druk leven. Ik hou er dus niet echt contacten aan over. Ja een goede vriendin, totdat haar man jaloers werd. Kan ik me ook wel iets bij voorstellen.

Nou ja, ik maak denk ik niet zo makkelijk vrienden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan ben je genoeg actief lijkt me Erik

misschien dat je, eenmaal langer gestopt,

wellicht héél selectief, toch je vrienden clubje uit kunt breiden?
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het zelf ook "bewust" klein houd,

ik ben thuis nogal een einzelganger en de vriendschappen via

sporten en vrijw.werk zijn precies vrijblijvend genoeg voor mij om

te weten, dat er wel mensen zijn voor me, als ik dat zelf wil.

Thuis kan ik dan ook wel rusteloos zijn of ronduit lui, en dan gaat nu

de droppot eraan, daar waar ik vroeger me verheugde op mijn slaapmutsjes.

Het is lijkt me dat we verschillend omgaan met/kijken naar een soortgelijke situatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...