Spring naar bijdragen

Opnieuw Begonnen met stoppen


wopsy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Na een aantal pogingen ben ik weer begonnen met stoppen van elke dag te drinken. Tot 11 jan. jl, de sterfdag van mijn moeder, stond ik 5 maanden droog, het jaar daarvoor zelfs 8 maanden. De sterfdag van mijn moeder was zo aangrijpend dat dat een goed excuus voor mezelf was om maar weer te gaan drinken. Sindsdien heb ik elke dag gedronken. Ik ben een verschrikkelijke lakse slons als ik drink. Ik stel alles uit en (ook indien mogelijk af). Ik drink denk ik uit frustratie en verveling en eenzaamheid. Ik vind alcohol gewoonweg te lekker en bij drankje no. 1 kijk ik al uit naar drankje no. 2 enz enz totdat ik bijna omval en zelfs 's middags mijn roes al uit moet slapen. Ik sta nu sinds 30 sept. jl. droog...ik hou een dagboek bij als ik trekmomenten krijg, maar dit forum lijkt me beter. Ik heb hulp nodig bij het 'droog' blijven, en hoe ik gevaarlijke situaties kan vermijden en hoe ik valkuilen kan overwinnen. Groeten, Wopsy

bewerkt door sorry
Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Wopsy

hier dagelijks schrijven en lezen

helpt mij al ruim 6 jaar.

Ik herken de valkuil van een reden/excuus

zoeken en vinden, wij allemaal hier denk ik wel.

Maar er is geen reden als ik goed nadenk.

En excuses, haha die maak je achteraf

die zijn niet om van te voren te gebruiken.

Een nick als "sorry" gebruik je ook niet zomaar he.

Mooier is het die niet meer nodig te hebben,

weer fier te worden en tevreden met jezelf.

Je weet dat je dit kon eerder,

dus eer jezelf en je moeder alsnog

en ga frustraties, verveling en eenzaamheid op een

gezondere manier te lijf, er zijn zoveel leuke dingen

en mensen als je eenmaal jezelf ook weer de moeite waard vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Wopsy!   :rose:  :present:

 

Herkenbaar, je verhaal. Voor mij maakte het uiteindelijk hét verschil, actief of een forum zijn. Daarvoor ook kort of wat langer droog gestaan, maar op eigen houtje lukte het me op de langere termijn nooit. Nu de langste tijd ooit droog, en nog geen haar op mijn hoofd die overweegt weer te beginnen. Alleen lukte het niet, samen kunnen we het wel! 

Schrijf vooral lekker van je af, wij lezen je graag! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wopsy,

Welkom hier!

Als ik het goed begrijp, ben je intussen alweer ruim een maand nuchter. Proficiat!

Mij helpt het ook om hier te lezen en te schrijven. Het is je dus van harte gegund eruit te halen wat voor jou helpt!

Ondertussen neem ik uit veiligheid refusal. Zo'n moeilijk moment dat ik geloof dat ik het zonder drank niet trek, komt vast nog wel. Maar nu moet ik dus 14 dagen wachten voor ik effectief kan gaan drinken. Volgens mij vind ik in die 14 dagen dan wel ergens een moment de moed om weer refusal te nemen!

Ik wens je veel succes bij het volhouden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag en heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik vind het hartverwarmend en stel het zeer op prijs. Het motiveert me extra nu om 'droog' te blijven staan. Het geeft me een goed gevoel dat ik niet de enige ben met een 'jeweetwel' probleem.

En het doet me goed om tips en adviezen te krijgen van jullie ipv dat sommigen me een drankje in de handen schuiven of tegen me zeggen: "Ach, eentje kan toch geen kwaad".

Ik ben blij dat ik nu al een maand lang geen onnodige boodschappen moet doen rondom de drank, want de drank was mijn prioriteit nummer 1, maar ja.... ik kon toch niet alleen maar alcohol bij de kassa afrekenen omdat ik me daarvoor schaamde (om maar een voorbeeld te noemen). Als ik nu diezelfde supermarkt inloop draai ik gelijk mijn hoofd de andere kant op, zodat ik de alcohol-voorraad daar niet zie staan. Het is al en al een bevrijding en een opluchting. Ook hoef ik niet meer bang te zijn dat ik overdags naar alcohol ruik....of de volgende ochtend. Ook sluit ik me niet meer op in huis. 

Wel moet ik meer structuur krijgen in mijn eetgedrag, want ik heb heel lang mijn honger onderdrukt door maar te drinken, mijn darmen zijn daardoor wel erg in de war. Iedereen vindt me dan ook veel te mager, en eigenlijk zit ik 10 kg onder mijn 'ideale' gewicht.

Ik heb een paar weken geleden hulp gekregen via mijn huisarts, niet vanwege mijn drankgebruik, maar omdat ik de laatste tijd nogal depressief ben. Gistermiddag ben ik voor de 2e keer bij een psychiatrische verpleegkundige geweest, en aan de hand van de vragenlijst die ik in moest vullen blijkt dat ik erg somber en erg gestressd ben. Dat was geen onbekend of schokkend nieuws. Ze heeft me ontspannings-oefeningen meegegeven. 

Ik heb haar ook verteld dat ik een erg kort lontje heb, erg ongeduldig ben, en me dooderger aan bijna alles en iedereen, maar dat alles blijkt dus in verband te staan met mijn stress en somberheid. Dit wordt nog een lang proces maar dat doorbreekt mijn momenten van verveling. 

Het is 'droge' dag nummer 34 vandaag, en binnenkort zal ik de 'droge' dagen niet meer tellen, maar de 'droge' weken. Bedankt voor jullie steun, en ik hoop weer wat van jullie te lezen. Fijne dag verder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed Wopsy, die eerste maand heb je al binnen! 

 

Enneuh, je overtreedt een van de regels hier... Sorry zeggen we hier niet, is mij verteld  ;)  Wat dacht je van een aanpassing van je nickname? Zo maar een opmerking hoor, je hoeft natuurlijk helemaal niks!! Maar niemand zit hier voor zweetvoeten dus wat nou sorry ; )

 

Je weet dat alcoholmisbruik vaak leidt tot depressie? En dat het een behoorlijke tijd kan duren voordat je beloningscentrum daarboven weer in balans komt? Ikzelf vond/vind het een rollercoaster aan emoties, niet meer drinken, maar het wordt allemaal beter. Geduld is een schone zaak enzo... Dag voor dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Wopsy, van harte welkom hier. Ik zit op droge dag 9 en kijk dus me respect naar jou 34 dagen. Hou vol. En schrijf.

 

Wat goed Wopsy, die eerste maand heb je al binnen! 

 

Enneuh, je overtreedt een van de regels hier... Sorry zeggen we hier niet, is mij verteld  ;)  Wat dacht je van een aanpassing van je nickname? Zo maar een opmerking hoor, je hoeft natuurlijk helemaal niks!! Maar niemand zit hier voor zweetvoeten dus wat nou sorry ; )

 

Je weet dat alcoholmisbruik vaak leidt tot depressie? En dat het een behoorlijke tijd kan duren voordat je beloningscentrum daarboven weer in balans komt? Ikzelf vond/vind het een rollercoaster aan emoties, niet meer drinken, maar het wordt allemaal beter. Geduld is een schone zaak enzo... Dag voor dag!

Hallo Indigo, hoe verander ik mijn nickname hier? Die heb ik nu automatisch toegewezen omdat ik hier 5 jaar geleden ook (eventjes) was. Toen heb ik die naam gekozen omdat de hond van mijn vriend zo heette....maar ik ben nu Wopsy en wil graag als Wopsy verder ipv Sorry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Wopsy, van harte welkom hier. Ik zit op droge dag 9 en kijk dus me respect naar jou 34 dagen. Hou vol. En schrijf.

Dankjewel, Meya en jij ook van harte welkom. Ik heb nog wel mijn 'lege' momenten, hoor.....maar ik moet zeggen: het lijkt wel steeds makkelijker om droog te blijven. Vandaag hou ik vol, en morgen waarschijnlijk ook en het aankomend weekend zeker! Jij ook, he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij ook dank. Je schermnaam vernaderen doe je het handigst op je computer (dus niet op je mobiel). Klik op je naam rechtsboven in de hoek. Kies daar profielinstellingen. En dan schermnaam.

Je kunt je naam drie keer veranderen in 30 dagen. Klavertjevier weet daar alles van en heet voor straf dertig dagen lang Geen :-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij ook dank. Je schermnaam vernaderen doe je het handigst op je computer (dus niet op je mobiel). Klik op je naam rechtsboven in de hoek. Kies daar profielinstellingen. En dan schermnaam.

Je kunt je naam drie keer veranderen in 30 dagen. Klavertjevier weet daar alles van en heet voor straf dertig dagen lang Geen :-))

Bedankt, Meya, ik heb aan de hand van jouw uitleg mijn nickname kunnen veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...