Spring naar bijdragen

Happiness


Happiness

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Na veel meegelezen te hebben, meld ik me eindelijk ook aan. Het forum heeft me al veel geholpen en inzichten gegeven, waarvoor veel dank. De steun in goede en slechte tijden is mooi om te lezen.

Morgen dag 100. Voelt als een mijlpaal op een of andere manier.

Sinds ik gestopt ben op 1 juni heb ik twee terugvallen gehad en sinds 25 juli dus droog. Ik vind het fijn en word er erg gelukkig van. Ik heb echt het gevoel dat ik er weer ben, degene die ik ook wil zijn. Geen katers meer, geen schaamte, niet krampachtig je anders voordoen dan je bent omdat een ander door kan hebben dat je de avond ervoor gedronken hebt etc. En ik moet zeggen dat er ook allemaal fijne dingen gebeuren. Ik ben overigens gelijktijdig met stoppen flink gaan sporten en gezond gaan eten. Dat werkt ook wel mee.

Soms word ik wakker trouwens alsof ik de avond ervoor flink doorgezakt heb. Daar baal ik wel een beetje van. Zowel gisteren als vandaag een katterig gevoel wat vandaag bijna een migraine werd. Herkennen meer mensen dat na drie maanden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je welkom MijnGerrit. Ik heb al zoveel hier gelezen dat ik je bijna meteen al Mg zou noemen maar dat is iets te familiair. Gelukkig dat jij het ook af en toe hebt. Kan me niet heugen dat ik het vroeger ook had. Misschien ook te diep slapen? Het herstel is natuurlijk nog steeds in een beginfase, al denk ik zelf van niet...

Goede vraag van de terugvallen. Heb er door het forum natuurlijk ook toen al over nagedacht.

Beide keren toch de gedachte: eentje kan wel en dan stop ik morgen meteen weer. Dusss... De eerste keer duurde de terugval 11 dagen en de tweede keer vier. Beide keren na het werk en de eerste keer was onverwacht en snakte er ook bijna naar ( na 24 dagen) en tweede keer in een euforische stemming door een klus goed afgerond, mooi weer, op een terras en ik kreeg gewoon hartkloppingen bij het idee een wij te te nemen. Ik nam namelijk de eerste niet en vond het zo oneerlijk dat ik niet mocht...tja.

Toen Els Noorlander bekeken en zo werkt het voor mij gewoon. Punt.

Heb vandaag trouwens voor het eerst weer wijn in huis, wat ik dronk, want ik krijg morgen bezoek. En ik taal er niet naar. Best apart vind ik. Overigens al best veel etentjes en andere festiviteiten gehad en soms doet het een klein beetje pijn dat anderen wel kunnen stoppen na een of twee. Maar de opluchting overheerst altijd en de vrijheid. Wetend dat je hoofd fris is s ochtends ( behalve gisteren en vandaag). Ook daarvoor is sporten goed, met een kater doe je het niet.

Hmm...sorry voor het lange verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Meya en Lady Jane.

Oef Meya, meteen de vinger op een zeer plekje ;-)

En Lady Jane, wat een lieve post, dank je wel! Ik voel me bij veel van jullie nog een heus groentje die ik met bewondering volg met een vleugje jaloezie en bovenal herkenning. Dat voelt fijn.

Ik hoop dat ik tzt wat kan brengen als ik echt oudgediende ben :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi happiness...je klinkt al behoorlijk happiness

100 dagen sterk..mooi begin en zo sterk al

Ik weet nog goed dat ik honderd dagen droog stond ben toen opgehouden met dagen tellen..het werden weken ..maanden.

Niet drinken word steeds makkelijker.

Het niet mogen word niet willen.

Succes jij

Maak je verhaal net zolang als jij wilt.

Dus tenslotte jou verhaal en die telt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Huttala. Mooie brieven plaats je in jouw topic.

De omslag van niet mogen naar niet willen komt steeds vaker en ben er ook bewust van. Dwz dat ik me die vraag dan ook stel. En ik verbaas me erover hoe het niet willen steeds sterker wordt en dus makkelijker. Ik was een paar maanden geleden de eerste die een wijntje zou bestellen. Ik geniet nu ook van m'n cola light (net zo slecht ;-)) of water.

Ik hoop dat ik net als jij ook de tel kwijt raak. Hoewel mijn autistische trekje dat denk ik niet toelaat :-).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Happines,

Ook van mij welkom hier!

Voel je vooral geen groentje. Ik ben minder lang nuchter dan jij, en ik mag ook mee spelen.

Van harte proficiat met je 100 dagen!

Een kater gevoel in de ochtend had ik nog niet. Wel migraine de eerste 2 maanden. Nu alleen nog maar hoofdpijn af en toe. Gaat dus beter. De dromen zijn wel vaak eng en heel realistisch. Vorige week bij het ontwaken was ik er zeker van dat ik die nacht op spoed was geweest :-)

Veel succes de komende tijd! En vooral vandaag. Want vandaag nemen we de eerste niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi en welkom!

Dat gevoel had ik zeker nog met drie maanden, maar wilde ook liefst binnen een paar dagen al me helemaal top voelen. Ik heb nu geleerd om geduld te hebben, alles komt zoals t komt, maar elke dag dat je niet drinkt is herstel voor je lichaam!

Wat betreft die smileys: ik schrijf altijd alleen met mn phone dus gebruik gewoon die smileys. En volgens mij werkt dat ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Happiness,

 

En ik kan weer jaloers op jou zijn... Ik zit vandaag op 52 dagen sinds mijn laatste terugval.

Volg momenteel wel een intensieve semi-online CGT (dus ook wekelijks een face-to-face met

een behandelaar en onder begeleiding van een VA), en zit in de eindfase. Voor mij wel een

risicofase, aangezien de aandacht weer zou kunnen verslappen. Ik weet voor mezelf dat

ik de vinger aan de pols moet houden of anders gezegd bij de les moet blijven. Dus ik

ga ook wekelijks naar een Buitenveldert praatgroep, dat is anders dan de AA.

 

Over dat 'oneerlijke', naast dat wij altijd meenden te zeggen: "Ja, maar ik mag toch ook 

gewoon drinken?", mogen we ook zeggen: "Ja, maar ik heb ook het recht om NIET te

drinken".

 

Ik ga straks fijn wandelen en praten met andere Frummers. Dat is ook een ander positief

iets wat ik van het Forum heb 'opgelopen' en ook een 'vinger aan de pols'-actie  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank JoAnn. Fijn (klinkt raar) om te lezen dat jij het ook enigszins had. Voel me vandaag gelukkig alweer beter.

Klopt van dat gelijk top willen voelen. En hoewel ik de eerste maand echt moe was, voelde ik me ook gelijk wel aardig energiek.

Ach...af en toe zulke dagen is stukken beter dan al die katers. Zeker met de wetenschap dat het herstel iedere dag doorgaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helpt het jou goed Burchill, de CTG en de praatgroep? En dan bedoel ik ook dat je je sterker voelt worden zodat je niet terug gaat vallen?

Mooie inderdaad: het recht om niet te drinken, zo is het ook. Ik raak het oneerlijke gevoel ook steeds sneller kwijt gelukkig want ik wil dat gevoel van falen niet meer. Ik voel me zo stuk door het stoppen en daar word ik happy van :-)

Leuk ja, dat wandelen! Heel veel plezier, de natuur is prachtig. Wie weet ga ik de volgende keer mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Happiness,

 

De meeste 'stoppers' focussen veel op het alleen maar willen 'goed voelen',

terwijl ze zijn vergeten dat het om het VOELEN gaat van ALLE emoties, dus ook

het verdriet, eenzaamheid, somberheid etc, immers we hebben jarenlang (soms

wel 10, 20 of dertig jaar) deze gevoelens willen verdoven.

 

Alcohol is dan ook een downer, en geen upper (een algemene misvatting

van het grote publiek).

 

Wees verbaasd maar ook accepterend, als je ook spontaan een huilbui krijgt.

Ik ben weer blij dat ik weer zo langzamerhand alles voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Happines,

Ook van mij welkom hier!

Voel je vooral geen groentje. Ik ben minder lang nuchter dan jij, en ik mag ook mee spelen.

Van harte proficiat met je 100 dagen!

Een kater gevoel in de ochtend had ik nog niet. Wel migraine de eerste 2 maanden. Nu alleen nog maar hoofdpijn af en toe. Gaat dus beter. De dromen zijn wel vaak eng en heel realistisch. Vorige week bij het ontwaken was ik er zeker van dat ik die nacht op spoed was geweest :-)

Veel succes de komende tijd! En vooral vandaag. Want vandaag nemen we de eerste niet.

Vandaag neem ik de eerste inderdaad niet.

Heb je veel migraine gehad? En had je dat daarvoor ook?

Dank voor je felicitatie trouwens.

Ik droom inderdaad ook weer veel helderder. Net of ik in een parallel universum leef in mijn dromen. En zoals ik me gisteren voelde dacht ik echt dat ik stiekem ergens had zitten zuipen... Maar het had inderdaad ook migraine-achtige trekjes.

Jij ook succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ging de CGT in met de hulpvraag dat ik chronisch moe werd van de

3 a 4 terugvallen per jaar, en dat nu voor de laatste 10 a 12 jaar (ja, zo lang

ben ik er al mee bezig). Laat je dit niet ontmoedigen, sommigen hier kunnen

stoppen en gestopt blijven... voor jaren. Iedereen is daar weer uniek in

en heeft zijn/haar eigen verhaal.

 

De CGT zet weer de puntjes op de 'i' en heeft ook weer nieuwe inzichten 

gebracht. De praatgroep is vertrouwd en je leert er ook weer van. Je kunt

delen maar ook aanhoren hoe anderen het doen of hebben gedaan.

En, het is inspirerend en geeft mij een warm gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Burchill,

Dat Is interessant wat je aanhaalt. Ik voelde me juist met alcohol heel erg eenzaam, somber en niet goed over mezelf. Ik wist dat er veel meer inzat en dat kwam er gewoon niet uit waardoor ik nog meer een hekel aan mezelf kreeg, me eenzamer voelde, onzeker en mislukt.

Nu stroomt het weer en dat is geen focus op het goed voelen, het is er gewoon. Dat bedoel ik ook in mijn eerste post: ik heb het gevoel dat ik weer ben zoals het bedoeld is: authentieker. En voor mij heel erg belangrijk: ik hou me aan de afspraken die ik met mezelf heb gemaakt en ik kan mezelf weer vertrouwen. Dat vind ik zo fijn! Tuurlijk gebeuren er ook vervelende dingen maar die komen (nog) niet harder binnen dan toen ik wel dronk. Want toen viel ik mezelf namelijk ook nog af want ik had immers toch gefaald, ik deed maar wat.

Nu ik me veel krachtiger voel, sta ik echt achter keuzes die ik maak omdat ik me veel krachtiger voel.

bewerkt door Happiness
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij ook fijne dag Mg met wandelen.

Wat ik bedoelde te schrijven is dat er bij mij al heel veel naar boven kwam tijdens de laatste twee jaar drinken. Vragen als: waarom drink ik eigenlijk, waarom voel ik me niet goed genoeg etc. Dat soort dingen heb ik al aardig onderzocht gelukkig maar door drank kom je daar niet echt uit omdat je jezelf steeds negatief bevestigd. Terwijl ik wist dat het niet zo was en dat positieve komt nu steeds meer terug. Ik mag er zijn, ik ben er al en ik vind mezelf best leuk ;-) (meestal)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...