Mai Geplaatst 31 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2015 Mijn berichtje over Halloween lijkt daar zo wat onhandig te staan Na het bericht van Sowhat Het was geen reactie daarop Maar een algemeen bericht En betrekking hebbende op mijn privésituatie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 31 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2015 Helloween is leuk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 31 oktober 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2015 N.a.v. de vraag van Klavertje4: Ik heb een behoorlijke periode van drankmisbruik achter de rug. Vroeg mee begonnen en jaren "op karakter" mee doorgegaan. De laatste tien à vijftien jaar had ik wel in de gaten dat ik me een steeds groter probleem aan het bezorgen was. Ik gebruikte stiekum en alleen. Als alleenstaande kon dat gemakkelijk. Ik dacht ook werkelijk dat ik het zo kon verstoppen en verbergen dat niemand in mijn omgeving het inde gaten had. Ik was niet verslaafd, eg nie! Het kwam niet eens in me op. Mijn ego liet me geloven dat ik elk moment kon stoppen of in elk geval minderen. Ik loog en manipuleerde mijn hele leventje linksom en als dat beter uitkwam rechtsom. In werkelijk raakte ik serieus geïsoleerd, familie, vrienden, kennissen en andere sociale structuren stuurde ik de laan uit. Ik wilde gebruiken en daar kon ik geen pottekijkers bij gebruiken. Bovendien haalde ik dan mijn target niet en stel je voor dat ze mee wilden drinken, dan zou mijn hele logistieke plannen in het honderd lopen. Nee, verslaafd was ik niet, eg nie! Verslaafden waren van die junks van de nachtopvang of sliepen in bananendozen op het station. Dat waren geen nette mensen zoals ik: een huurhuis (je moest eens binnen kijken....), een auto, en een baan (jaja, daar gebruikte ik zoveel mentaal en verbaal geweld dat men wel uitkeek me voor de voeten te lopen...) De werkelijkheid was dat ik steeds minder mensen onder ogen durfde te komen. Schuchter zei ik mijn straatgenoten gedag als dat niet anders kon. Ik haalde één bak (sociaal geaccepteerd..) uit mijn auto als ik naar die goedkope groothandel net over de grens was geweest. Daar kon ik even mee vooruit. Die andere kisten pakt ik 's avonds wel eruit als iedereen te bed lag of er niemand meer op straat was. Waarom ik nog met een telefoon rondliep verbaast me nu helemaal: ik had niemand om te bellen en niemand belde mij. In mijn leventje gebeurde helemaal niks meer dan zuipen. Mijn lijf ging er ook aan geloven. Allerlei kwalen, soms ernstige, staken de kop op. Mijn vooruitzichten namen met de week af. Op een zaterdag overwerken zag ik op een kantoor bij verslavingszorg waar ik ICT werk deed, die AA poster tegen een kast hangen van dat paar sombere ogen met de tekst eronder: "Ik wil dit niet meer!" Dat bleef hangen. Ik zou toch niet verslaafd zijn? Nee, toch! In augustus had ik een operatie aan mijn rug waarbij ik wakker moest blijven. Ik heb die operatie bezopen meegemaakt....... Op 9 september zat ik achter mijn pc te zoeken en te lezen. Wat ik las deed me de ogen open: Verslaving is een ziekte in je hoofd van progressieve en terminale aard. Het is een ziekte, geen morele tekortkoming. Bovendien was het verloop van de ziekte te beïnvloeden door te stoppen met gebruiken. Daar waren zelfhulpprogramma's voor. Niemand kan zeggen dat je verslaafd bent, dat is een overweging die je zelf moet maken. Dat deed ik op dat moment en ik nam meteen het besluit erbij ermee te stoppen, helemaal en voor altijd. Ik was verslaafd per 9 september 2012. Later leerde ik dat meteen stoppen medisch volstrekt onverantwoord was, gezien mijn gebruiksduur en de hoeveelheden die ik wegzette. Ik zocht hulp en vond hulp. Alleen zaten daar nog zo'n zes weken tussen, werkelijk helse weken. Bij een bokswedstrijd is nog een scheidsrechter die het gevecht stillegt, die had ik niet. Op 26 oktober 2012 was het net alsof ik met de laatste energie de stap over de drempel van de Detox kliniek zette.Ik was er! Ik had het gehaald! Nu was het over en was ik er helemaal klaar mee. Een einde aan de ellende, Goddank! Het is begrijpelijk dat het pad van herstel vanaf daar niet uitsluitend over rozen liep, maar ik was eraan begonnen. Vanaf die dag drink ik geen alcohol meer. Vanaf die dag heb ik geleerd verantwoordelijkheid te nemen voor mijn eigen leven en het ten volste te genieten. Dat is wat ik nu doe. Ik heb mijn ziekte verslaving in mijn leven geïntegreerd, ga wekelijks naar verschillende bijeenkomsten, heb dagelijks contact met fellow verslaafden, al of niet in herstel en doe diensten voor zowel de AA als de NA. Daarnaast breidt mijn sociale kring, ook met mensen die niet met verslaving bekend zijn, nog bijna wekelijks uit. Ik houd een agenda bij en die heb ik harder nodig dan ooit! Ik leef weer ten volste. Ik ben verslaafd, daar werk ik dagelijks aan, maar in tegenstelling tot ooit toen ik er niets van wilde weten, wordt mijn leven er nu dagelijks beter in plaats van slechter van. Vandaag precies 1100 dagen...... kruidenthee67, Kohtje en tomtom2 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 31 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2015 Ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is Sproetje om zo'n ukkeltje niet te houden, maar misschien toch beter om er ff mee te wachten. Zet eens een foto op het forum als je dat kunt? Ben zo benieuwd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 31 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2015 Lees later bij, meld me droog af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 31 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2015 trusten mensen tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2015 een grandioze dag gehad slaapwel erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 31 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2015 Jopie, mooi. Ik zou bijna tegen je zeggen: hou vol! Maar dat voelt een beetje gek tegen jou. Als de tijd daar is is de tijd daar en anders is het ook weer een ervaring. Doe het lekker toch: hou je haaks! jowan, ik lees je verhaal morgen, als ik weer uitgerust ben. Dan kan ik het de aandacht geven die het verdient. Spud, lief dat je voor dat hondje zorgt. welterusten allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 31 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2015 (bewerkt) Ik schreef eerder dat ik benieuwd ben naar de persoon achter de gebruikersnaam jowan. Door een persoonlijk verhaal als vandaag leer ik die persoon wat kennen. Dank je. 31 oktober 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 31 oktober 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2015 Ik meld me schoon en droog af voor de dagpact. Vandaag een grote foto-opdracht gehad, tot nu toe mee bezig geweest, niet klaar maar ga nu te rust. Welterusten en wellicht tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 1 november 2015 Rapport Share Geplaatst 1 november 2015 (bewerkt) Mooi Joop Ook herkenning Lekker verdwalen en slapen 1 november 2015 bewerkt door Mai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 1 november 2015 Rapport Share Geplaatst 1 november 2015 jowan, ik lees je met een soort van bewondering Ik was benieuwd naar je leeftijd Dus ik heb je profiel bekeken Wat ik normaal gesproken nooit doe Ik ben 47 En ik weet hoe het zit Dank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 1 november 2015 Rapport Share Geplaatst 1 november 2015 (bewerkt) Ik sta nog steeds in dubio Ik ben me bewust van mijn afhankelijkheid Vooral het fysiek En ook hoe het zonder is En dat het goed was De eeuwige twijfelaar Met een heldere kop Ach.. What's the use Bruce? 1 november 2015 bewerkt door Mai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 1 november 2015 Rapport Share Geplaatst 1 november 2015 Ik geloof gewoon nix Soms wou ik dat wel Lekker makkelijk weet ik uit ervaring Lekker knokken En laten zijn .... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 1 november 2015 Rapport Share Geplaatst 1 november 2015 Ik geloof dat ik iets probeer te zeggen dat niet te zeggen valt Nachtbraker lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 1 november 2015 Rapport Share Geplaatst 1 november 2015 (bewerkt) Ik ga iets doen, wat niet mag.... * Omdat muziek en houding en mimiek meer zeggen dan woorden En de moderators kennen me.. Fijne nacht allen! 1 november 2015 bewerkt door moderator erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden