Spring naar bijdragen

Karin (29) meldt zich ook

Karin1985

Aanbevolen berichten

Hai allemaal,

Ook ik wil me even voorstellen. Ik ben Karin, 29 jaar en sinds enkele dagen acuut gestopt met alcohol.

Sinds mijn 23ste dronk ik bijna elke dag maar dat bleef 9 van de 10 keer bij 1 glaasje wijn na werk; 'lekker even genieten voor het eten'. Sinds twee jaar ben ik een echter dagelijks aangeschoten geraakt en 1,5 jaar geleden ging dit over in excessief drinken. Rust in mijn hoofd; dat kreeg ik erdoor.

Ik ben er zoveel door kwijt geraakt, te veel om op te noemen. Ik schaam me ervoor om te vertellen hoe veel ik dagelijks dronk maar geloof me: onvoorstelbaar veel. 

Twee weken geleden merkte ik dat het 2 voor 12 was: ik werd wakker met pijn in mijn zij waar mijn lever zit. Omdat ik mij die dag toch niet kon inhouden (en de pijn zelfs verdween als ik dronk) ben ik nog een week doorgegaan. Een week geleden wist ik het zeker: het moet stoppen. Na drie dagen ongelofelijke ontwenningsverschijnselen ben ik nu dan echt nuchter. Ik heb nog wel spanningsklachten maar hunker vooralsnog niet naar alcohol. Het is bijna een verademing, maar ik hoop dat ik het wel kan volhouden. Vandaar mijn aanmelding hier.

Ik hoop dat we veel voor elkaar hier kunnen betekenen!

Groetjes, Karin

bewerkt door Karin1985
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Karin en welkom hier.

Alcohol verdoofd...spanning..pijn..emotie

En nog verslavend ook

Dus niet gek dat je meer gaat drinken.

Goed van je dat je het aanpakt.

En knap van je dat je zover bent gekomen.

Alcohol voegt niks toe.

Breekt alleen maar af.

En dat is een belangrijke om te onthouden.

Succes jij...je bent het waard :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Karin!

Wat goed dat je gestopt bent en dat je hier bent gekomen!

Schrijf vooral alles van je af hier.

Ben je in behandeling bij de verslavingszorg?

Sterkte, hou vol en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Hattula en NBW!!

Wat leuk dat er al gelijk reacties komen  :heart:  :rose:  En wat een lieve, bemoedigende reacties!

Ik ben vandaag wel voor het eerst bij de huisarts geweest (doodeng om voor het eerste te vertellen hoe het zat) en heb oxazepam gekregen tegen de angstige gevoelens en om 's avonds wat beter te kunnen slapen. Ik zat daar helemaal te trillen van de zenuwen omdat ik nog nooit met iemand over mijn verslaving gesproken had. Gelukkig reageerde ze bijna applaudisserend dat ik de stap genomen heeft en zegt dat ik bij (angst voor) een terugval contact met haar op moet nemen. Ook al is het logisch dat ze dat allemaal zegt; ik raakte toch stiekem beetje ontroerd door haar reactie.  

Omdat ik dit mijn eerste serieuze poging om te stoppen is hoop ik het met behulp van dit forum en mijn wilskracht vol te houden. Ook zijn hier 500 meter verderop wekelijks AA-meetings, dat neem ik ook in overweging maar ben bang bekenden tegen te komen. Dus dat is nog even een brug te ver.

Het alcoholgebruik werd bij mij ook steeds erger omdat ik last had van paniekaanvallen. Eerst ging ik drinken tijdens een paniekaanval. Al gauw werd het preventief drinken om de paniek voor te zijn. Resultaat: bijna 24 uur per dag onder invloed. Ook mijn zorgen om eventuele lastige confrontaties verdwenen en plotseling durfde ik meer...

Ik hoop dat ik het volhoud!! En bij twijfel bestook ik dit forum gewoon met berichten  :)  

Liefs van Karin!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karin, welkom.

Ook ik dronk onvoorstelbaar veel vlak voordat ik stopte; dagelijks. Het is mogelijk om te stoppen en het is heerlijk om geen slaaf meer te zijn.

Het halen van drank, het lozen van het afval ervan, het liegen, het verstoppen van mezelf...................... geen mens kan weten hoe onvoorstelbaar bevrijd ik ben.

Het stoppen is niet moeilijk, het volhouden vraagt natuurlijk doorzettingsvermogen. Met name natuurlijk omdat, eenmaal zonder verdoving, alles zo verpletterend echt binnen komt. Die verpletterende indrukken worden langzaam weer normaal.

Langzaam.

Dat woord zal nu heel vaak terug komen. Herstel gaat langzaam, de slaap wordt langzaam weer normaal, het leven wordt langzaam weer behapbaar. Neem de tijd want je hebt je hele leven nog de tijd. Het begin is er. Dat heb jij zelf gedaan. De eerste en belangrijkste stap.

Heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Monster,

Wat je zegt: het halen ervan, het lozen van het afval... Ik wisselde ook vaak van supermarkt om maar niet bekend te staan als 'de alcoholist'. (Werkte als tiener zelf achter de kassa en wij wisten precies wie er te veel dronk.) Ik ging zo veel mogelijk naar winkels waar je zelf kan scannen en kocht bewust soms juist geen alcohol zodat mensen (dat haal ik me dan in mijn hoofd) hopelijk dachten dat het wel meeviel allemaal. Bij het afrekenen zocht ik naar caissières die ik (dacht ik) nog nooit gezien had. Zo ingewikkeld allemaal. Ik wisselde zelfs vaak van glasbak of gooide in meerdere glasbakken steeds 1 of twee flesjes weg terwijl mijn fietstassen vol zaten. Echt een route op de fiets was dat zeg...

Stiekem drinken als ik met mensen was. Ging de ander naar de wc, nam ik snel paar grote teugen uit mijn glas en schonk mezelf dan snel bij. Ik dronk uit een koffiekopje zodat voorbijgangers dachten dat ik aan de thee of koffie zat. Pffff, als ik het zo opschrijf wil ik dit NOOIT meer... Maar goed; de tijd moet het helaas leren en ik ben erg blij dit forum gevonden te hebben!!!

Mijn huid in mijn gezicht is erg rood geworden door de alcohol maar ook daar heb ik pillen en zalf voor gekregen vandaag. Om wat schade te herstellen. De dokter hoopt dat als het totaal wordt aangepakt dit me stimuleert. Maar ik weet ook uit ervaring dat m'n rode koppie mij niet eerder heeft tegengehouden (make-up camoufleert goed). Dus fingers crossed!!

Nogmaals: erg fijn dat jullie er zijn!!

bewerkt door Karin1985
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Karin.

Wat goed dat je nu al aan de bel trekt,

je bent nog jong en zal goed kunnen herstellen nog.

Dit forum heeft mij 6 jaar geleden gered van terugvallen

en ik mag hopen dat jij er net zoveel aan hebt.

Aan mijn aantal berichten kun je zien dat bestoken

ook een van mijn overmatige gewoonten is. Maar

wel een die helpt, dus ik blijf hier nog wel even.

Het eerste bosje bloemen krijg je van het huisanimaatjes-bloemen-8091614.gif

maar vergeet niet ook jezelf af en toe te belonen,

de beloningen van een betere huid, een gezonder lijf

en psyche komen van binnenuit en zijn heel motiverend straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat lief Lady Jane!!  :rose:  Dank je wel!

Ik dronk vaak meerdere liters per dag, en dat in combinatie met de pijn in mijn lever was het echt tijd voor verandering. Ik heb mooie diploma's op zak (toen dronk ik ook al, maar niet zo overdadig), maar geen bal aan die diploma's tot nu toe. Ik lag soms alleen maar hele dagen op bed buiten westen te zijn en als ik dan wakker werd, nam ik meteen een paar flinke slokken wijn. Dat pepte me in het begin nog op maar de laatste tijd merkte ik dat dat me juist alleen maar suffer maakte. 

Goed dat je me er even aan herinnert dat ik mezelf ook moet belonen af en toe. Ik ben echt iemand die dat anders gaat vergeten. Ik ben dol op lekkere hapjes maar bij gebrek aan eetlust heb ik de laatste tijd niet/nauwelijks gegeten. Ik hoop alleen van harte dat ik me niet ga belonen met een wijntje als ik straks weer helemaal gezond ben... Maar dan kom ik gelijk hier naartoe!

Wat goed dat jij al zo lang zo goed vaart!! Trots op je  :rose:  :rose: Hopelijk kan ik dat over zes jaar ook zeggen. En ik zal blijven bestoken zo vaak en lang als het nodig is  ;)  We gaan elkaar hier nog wel tegenkomen vermoed ik zo.

Liefs

bewerkt door Karin1985
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Karin,

Ook een warm welkom van mij  :rose:

Hierboven is al veel gezegd en ook mijn complimenten en felicitaties dat je deze grote stap(pen) gezet hebt.

Neem het per dag en neem je vandaag voor niet die eerste te nemen. En idd. beloon jezelf. Gewoon dagelijks

een schouderklopje en bedenk hoe je jezelf mag belonen na één week, één maand, 3-maanden, etc.

Onderschat niet je hersenen (ze zijn nog steeds gewend om terug te grijpen naar het oude patroon) en de

fysiologische reacties. Een CGT leert je om te gaan met risicosituaties, gedrag en gedachten.

Je kunt hier online ook het e.e.a. lezen. Ik zal deze artikelen zometeen even voor je omhoog zetten:

- TIQ's op herhaling; en

- De Vijf Cirkels van Van Dijk.

Naast de (in mijn beleving wat dogmatische en erg Amerikaans) AA, heb je ook Zelfhelp (nieuwe website!) praatgroepen.

Daar ga ik sinds kort wekelijks naar toe. Ze zitten verspreid in heel Nederland en staan ook wel bekend

als de 'Buitenveldert praatgroepen'.

Veel succes en deel met ons je proces, want na alle euforische gevoelens, zullen ook straks de minder prettige

emoties boven komen drijven.

Vandaag nemen we die eerste niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van harte welkom hier!

dapper dat je bent gestopt

de lichamelijke afkick moet je eerst door

de oxazepam zal je daar bij helpen maar slik het niet te lang.

schrijf maar lekker van je af hier.

goed dat je het voor jezelf doet dan heb je meeste kans

dat je het volhoud en je bent het waard :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Karen ook van mij een warm welkom. Heel goed dat je er bent en ik sluit me aan bij de vele mooie dingen die al gezegd zijn.

Heel veel succes! Pumpkin

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 weeks later...

Ik ben weer even terug van weggeweest. Ik heb namelijk een enorme terugval gehad en ben door de huisarts enorm op mijn vingers getikt afgelopen donderdag.

Sinds een paar dagen weer 'claen' en ik ga, behalve dat ik nu de eerste dagen aan de oxazepam zit tegen de afkickverschijnselen, ook aan de dagelijkse medicatie voor mijn paniekaanvallen. Ik gebruikte alcohol op een gegeven moment alleen maar om dat tegen te gaan. De geur, de smaak en de roes staan me tegen maar ik ben gewoon een zwakkeling geweest.

Mijn lever doet pijn, heb paniekaanvallen, ik heb geen eetlust en sta door gebrek aan voedsel te tollen op mijn benen nu. 

Dat wilde ik even kwijt. Ben beetje ten einde raad... Hoop dat ik me nu sterker gedraag. Dit forum gaat in elk geval voorlopig in mijn dagelijkse routine. Al is het alleen maar om jullie succesverhalen te lezen om mezelf sterker te maken en waar ik kan wat steunende woorden uit te spreken (typen). Ik ben echt bang dat ik de afgelopen jaren mijn eigen graf gegraven heb :(

bewerkt door Karin1985
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Gerrit,

Toen ik me hier aanmeldde stond ik een week droog (vol goede moed) en daarna nog maar een kleine twee weken volgehouden  :blush:  :blush: Twee weken geleden weer begonnen nadat ik tijdens een etentje braaf 1 wijntje ophad. Ik dacht: dat kan wel. Na het eten echter meteen een avondwinkel opgezocht om nog twee flessen te kopen en die op te drinken. Het ging wederom van kwaad tot erger, maar nu in hoog tempo. De liters vlogen er 24 uur per dag doorheen. Ik had binnen een paar dagen ook maling aan of de supermarkt mij op een dag vier keer terug zag komen. 

Omdat ik nu ook in hoog tempo echt lichamelijke (en nog grotere sociale) problemen heb gekregen, is het niet twee voor twaalf maar gewoon twaalf uur. Ik ben alleen zo bang dat als mijn lever zich (hopelijk kan dat nog) hersteld heeft, dat ik toch weer stiekem ga drinken. 

Knap dat je al anderhalf jaar droog staat, of je nu 60 bent of niet. Een hele prestatie!! ! :rose:  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer joh van die terugval en schrikken dat het gelijk meer drinken dan ooit wordt bij een terugval. Dat had ik ook elke keer bij een terugval.

En over je lever, dan doe je het nu voor je lever en bedenk je ondertussen vast heel veel nieuwe redenen om niet te drinken. Niet tever vooruit denken. En bang zijn je eigen graf gegraven te hebben....met zulke woorden en doemdenken kom je niet verder.

Ga wat eten en slapen anders of nog net even buiten de zonsondergang kijken als je heel rap opschiet. Wellicht helpt even buiten even lichamelijk wat doen met honger krijgen.

Goed dat je hier dagelijks komt. Zou het niet alleen bij lezen laten. Schrijf gewoon elke dag een paar regels alsof het een dagboek is.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Gerrit,

Twee weken geleden weer begonnen nadat ik tijdens een etentje braaf 1 wijntje ophad. Ik dacht: dat kan wel.

Vandaag neem ik de eerste niet.

Grote klasse dat je je hier weer hebt durven melden. Blijven doen, wat er ook gebeurt. Zet m op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...