Kraanvogel Geplaatst 3 september 2015 Rapport Share Geplaatst 3 september 2015 Hoi, Ook ik ben helemaal nieuw hier. Al zo vaak willen minderen / stoppen maar duurt nooit lang. 's Ochtends zie ik het helemaal zitten maar tegen de middag den ik... Ach ik neem er straks gewoon eentje (wat nooit lukt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 3 september 2015 Rapport Share Geplaatst 3 september 2015 (bewerkt) Hai Kraanvogel, Welkom Schrijf morgen ochtend eens op voor jezelf waarom je dat eerste glas niet wil nemen. Kijk daar naar als reminder als je toch overstag dreigt te gaan. Zou het vooral niet te ingewikkeld maken. Wat dacht je ervan morgen de eerste niet te nemen? Morgen ochtend opent een vroege vogel (niet ik dus) een onderwerp vrijdag 4 september. In dat onderwerp opent iemand een dagpact, daaronder staan namen en daar kan je je naam bijzetten. Dan spreek je af die dag niet te drinken. Het is dan fijn als je gaat slapen je even schrijft dat je je succesvol afmeld en het is naar jezelf eerlijk als je ook schrijft als het niet gelukt is en wat de oorzaak daarvan is volgens jou. Zo heeft iedereen hier een eerste dag beleeft en van 1 komt 2 en wie weet hoe ver we dat volhouden. Doe je mee morgen? Paar tips uit mijn ervaring; schaamte, schuld e.d is heel begrijpelijk maar zo weinig zinvol om constructief bezig te zijn met een dag niet drinken. Heel erg verzetten tegen trek en keihard de strijd aangaan geeft mij meer trek. Trek komt en is vaak na een tijdje weer weg. Zoek bij tips en adviezen eens naar de cirkels van van Dijk en de kookwekker. En probeer de dag te vullen met iets en niet de hele dag te denken aan niet-drinken. Waar denk je aan als ik zeg; je mag niet aan een roze olifant denken? Precies....een roze olifant en zo werkt het met drank ook. Houd jezelf bezig, beloon jezelf, eet goed...... en denk van te voren aan risico situaties zoals de supermarkt met trek en moeheid in de middag.....voorkom door dingen anders te organiseren als je het als risico inschat. 3 september 2015 bewerkt door erik Kraanvogel reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 4 september 2015 Rapport Share Geplaatst 4 september 2015 Goedemorgen Kraanvogel en welkom Kraanvogel reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BillyBob Geplaatst 4 september 2015 Rapport Share Geplaatst 4 september 2015 Welkom Kraanvogel Succes en Sterkte! Kraanvogel reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kraanvogel Geplaatst 4 september 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 september 2015 Goedemorgen, Fijn, zoveel reacties! De kookwekker had ik al ontdekt, de cirkels ga ik uitzoeken. Ik vind het erg spannend om me op te geven voor het dagpact maar goed... het moet er eens van komen. Ik heb me trouwens opgegeven voor de 40 dagen zonder alcohol dus ik kan evengoed wat eerder starten, denk ik dan... Toch blijft ook het dubbele... mag je dan écht nooit meer een glaasje?? Ik lees ook dat je het dag per dag moet bekijken. Misschien is dat inderdaad geen slecht idee. Op naar het pact nu! Groetjes, Kraanvogel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kraanvogel Geplaatst 4 september 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 september 2015 Hoi Kraanvogel, welkom op dit forum Je hebt al een aantal grote stappen genomen. Misschien zie je dat zelf nu nog niet. Je hebt erkend dat je een probleem met alcohol hebt. Je hebt besloten dat je daar wat aan wilt doen. Je hebt hulp gezocht door je hier aan te melden. 's Ochtends goede plannen, die dan 's avonds weer als sneeuw voor de zon zijn verdwenen. Ik herken het zo goed. De twijfel aan jezelf, waarom het jou nou niet lukt om niet te drinken. En inderdaad je daar ook over schamen. Zo heb ik een aantal jaren lopen rommelen en ik ging steeds meer drinken. Voor mij kwam de omslag toen ik echt kon toegeven, dat ik gewoon verslaafd ben aan alcohol. In plaats van daar tegen te vechten, heb ik de strijd opgegeven. In de wetenschap dat ik me rot zou gaan voelen, dat mijn slaap verstoord zou raken, dat ik zou gaan trillen en hoofdpijn zou krijgen. Dat moest dan maar en dat is gebeurd ook. Niet leuk, maar na een paar weken werd het al beter. Het is de beste beslissing die ik de laatste jaren heb genomen. Ik wens je veel succes hier en veel sterkte voor de eerste dagen. Kom maar lekker hier lezen en schrijven. Na dit bericht stuur ik je een PB, een persoonlijk bericht, met daarin wat algemene informatie over het forum. Misschien helpt het je om je weg hier te vinden. Als je aangemeld bent, zie je het envelopje rechts bovenin je scherm rood kleuren ten teken van het ontvangen van zo'n bericht. Hoi Gerrit, Ik begrijp niet goed dat je zegt 'ik heb de strijd opgegeven'. Als ik aan de strijd opgeven denk, dan betekent dat blijven drinken. Is stoppen niet juist 'strijden'? Groetjes, Kraanvogel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 september 2015 Rapport Share Geplaatst 4 september 2015 hoi Kraanvogel, welkom hier! als je je nick n.a.v. The Karate Kid hebt gekozen dan zit het wel goed met je☺ Per dag bekijken, is zeker in het begin belangrijk, in het hier en nu proberen te blijven ook. Later in je proces wordt het vanzelf weer wat makkelijker, en tel je per week, maand of zoals ik inmiddels per jaar! En dat is voor jou ook weggelegd, dus kom maar geregeld op t forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronja Geplaatst 4 september 2015 Rapport Share Geplaatst 4 september 2015 Welkom kraanvogel heel herkenbaar wat je schrijft ochtens nog allerlei voornemens en avonds toch weer drinken .Ik heb nu refusal welke ik ochtens neem dus ik kan avonds niet meer gaan twijfelen ik kan niet drinken met refusal .Ook ik geef nu het gevecht op van minderen iets anders drinken en en en .Ik kan niet meer drinken en daar ben ik nu wel achter gekommen Heel veel succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hummer Geplaatst 4 september 2015 Rapport Share Geplaatst 4 september 2015 Hoi Kraanvogel, Ook ik had het moeilijk toe te geven dat alcohol niet meer bij mij kan. Deze week zelfs nog. Nu ben ik weer super gemotiveerd en kijk ik van dag tot dag. Ik heb veel aan dit forum. Door hun feedback realiseerde ik me deze week waar ik mee bezig was, kijk maar op mijn draadje...... Verder ga ik naar de AA en ben ik bezig met de online behandeling. Ik wens je veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kraanvogel Geplaatst 4 september 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 september 2015 Hello again, Ik meldde me aan op het dagdraadje en kreeg de raad ook eerlijk te vertellen hoe het was gegaan welleuhhhh... Niet goed dus. Toen ik thuis kwam van mijn werk, wist ik niet hoe snel een wijntje te nemen. Het is immers weekend en... Hoe moet dat dan? Zonder drankjes? Ik dacht wel aan mijn belofte maar goed... Jullie zijn ver weg en de troost van een drankje is dichtbij, toch? Ik kreeg al veel goede raad maar met een paar dingen blijf ik toch zitten. Is 'niet drinken' niet waanzinnig saai en hoe kom ik door verplichtingen heen? Morgen bv. Hebben we een lastig feestje. Een paar drankjes helpen dan gestaag. Hoe moet ik daar mee omgaan? Veel vragen dus en vooral ook de overtuiging dat ik hier niet sterk genoeg voor ben. Hoe doen jullie dat toch?? Sjah... Ik ben een beetje teurgesteld denk ik... Vooral in mezelf. Groetjes, Kraanvogel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 4 september 2015 Rapport Share Geplaatst 4 september 2015 (bewerkt) Goed dat je eerlijk bent, jammer voor jezelf dat het deze keer niet gelukt is. Kijk eens wat anders moet om het de volgende keer meer kans van slagen te geven. Waarom koppel je niet drinken aan saai? Wat hebben deze 2 met elkaar te maken? En waarom ga je naar feestjes die lastig zijn en zonder drank niet om door te komen zijn? Waarom ga je daar dan heen? 5 september 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 september 2015 Rapport Share Geplaatst 5 september 2015 Hoi Kraanvogel, alles is al genoemd hierboven; voor mij was het een kwestie van de knop echt om zetten. Na jaren het bij proberen en goede voornemens te hebben gelaten. Toen bleek het echt een stuk gemakkelijker te worden ineens. Ik ben een echte Weegschaal, dus eer ik een besluit heb genomen waar ik achter sta, dat kost me veel energie vaak. Maar eenmaal genomen dan is het juist heel gemakkelijk. Ik hoef niet meer te drinken, ik hoef niet meer te strijden met mezelf hierover en mijn leven is alles behalve saai geworden. Ik sta weer open voor alles wat op mijn pad komt en ik zoek zelf ook weer dingen en mensen op. En ook al zijn de omstandigheden alles behalve gemakkelijk, ik kan er nu wel beter mee omgaan. Enkele nare eigenschappen, uitstellen, snoepen/snacken onmatigheid en een alles of niets houding, ongeduld, oordelen, die blijven opspelen. Gelukkig houd ik niet van perfectie en helaas is enkele niet het juiste woord in vorige zin; het zijn er meer dan ik dacht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 september 2015 Rapport Share Geplaatst 12 september 2015 Kraanvogel, hoe gaat het met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden