Florida60 Geplaatst 14 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2015 Ik ben een vrouw van zestig die al jaren met de alcohol worsteld. Na 22 jaar droogestaan te hebben kreeg ik kanker en ik ben weer gelijk gevlucht naar de fles. Ik heb een schat van een man die me al jaren probeert te helpen en nu heb ik de eerste stap gezet en onze huisarts gebeld. Ik weet dat dit mijn laaste kans is op een ander leven. Het gekke is dat ik weken achter alkaar geen druppel hoef te drinken en ineens vliegt er weer iets naar mijn keel, raak ik in paniek,word ik bang en dan zoek ik rust in mijn hoofd door te drinken. Ik hoop hier een beetje steun te vinden. Alleen kan ik het niet en zal ik alles hopeloos verliezen. Bedank voor jullie luisteren oren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2015 welkom Florida, 22 jaar droog en dan weer drinken, hier ben ik toch wel even stil van. Fijn dat je ons hebt gevonden en ik hoop dat je blijft. Je hebt zoveel in huis om te delen. En het is een win-win plek hier♥ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 14 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2015 Welkom Florida, alleen kon ik het ook niet, alles veranderde toen ik op een forum met mensen kon spreken die met hetzelfde worstelen. Veel van je afschrijven, herkenning vinden, samen sta je zo veel sterker. Ik wens je veel kracht, en dat je maar heel veel steun mag ondervinden hier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Florida60 Geplaatst 14 augustus 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2015 Dank jullie wel. Het ergste is eigenlijk de schaamte die je voelt als anderen en vooral familie de waarheid hoort. Ik kom uit een familie van veel alcoholmisbruik. Ik weet dat ik zoveel van mijn geliefden pijn doe en ik haat mijn zwakte. Kanker kon ik zonder enig centje pijn bestrijden. Daar was ik oersterk in. Mijn verslaving kan ik niet niet bevechten maar het moet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 14 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2015 Welkom hier en succes Florida. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2015 Je hoeft deze keer niets te bevechten meer meis. Alleen iets te "laten" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mari67 Geplaatst 14 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2015 Welkom hier en moedig dat je de strijd opnieuw aangaat! Ik wens je alle succes. Groeten, Mari Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Akkordeon Geplaatst 15 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2015 Ook van mij welkom Florida! In bovenstaande posts kom ik al verschillende voordelen van niet drinken tegen. Het kan je helpen hier een lijstje van te maken. Je zegt dat je de de kanker hebt bestreden. Bedoel je daarmee dat je nu weer veilig bent? Of kan je ook daarin nog steun gebruiken? Succes met he stoppen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 15 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2015 florida, welkom hier succes met stoppen en sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 16 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2015 Welkom Florida. Ik wens je kracht om het tóch weer te laten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 16 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2015 Van mij ook een hartelijk welkom Florida. Succes en veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Florida60 Geplaatst 22 augustus 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2015 Na een hoop heftige dagen met vooral vechten met mezelf ben ik gisteren bij de huisarts geweest. We hadden een lang consult aangevraagd en kon ik mijn verhaal duidelijk en vooral zonder gehaast vertellen. Tjee wat was dat heftig. Mijn naaste familie was al op de hoogte maar dan moet je dus nog met je last naar iemand die je eigenlijk totaal niet kent. In de loop van de week is er al zoveel boven water gekomen dat het wel duidelijk was dat er veel meer problemen waren. Zelf wilde ik dat eerst niet erkennen maar in moest mijn eigengebouwde burcht steen voor steen afbreken. Na een goed gesprek met de huisarts ben ik op medicatei gezet. Voorlopig een lichte dosering venlaflaxine en later zwaarder. Ook is er een afspraak gemaakt voor een spychologe. Eindelijk een beetje rust in mijn hoofd en het moest zestig jaar duren voor ik mijn demonen durfde te gaan besrijden. En o nee het is nog steeds geen excuus om te drinken. Drinken deed ik helemaal zelf en het was mijn eigen schuld maar toch zijn er zoveel mensen die om je heen staan, van je houden en je steunen. Ik zie weer een beetje zonneschijn aan de einder en ik moet en zal er hard aan werken om weer te kunnen genieten van alles. Fijne dag nog verder voor jullie allemaal. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 22 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2015 Mooie stap gemaakt...succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 22 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2015 Mooie stap gemaakt.. En het is nooit te laat Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 22 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2015 Zo ... veel gebeurd! Je hebt nu de hulptroepen ingeschakeld, die drempel ben je over. Goed gedaan. Veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden