Spring naar bijdragen

you may see me struggle but you'll never see me quit

MaFlodder

Aanbevolen berichten

die tekst vind ik zo mooi,  Ik kamp al 20 jaar met verslaving.. Vanaf mn 14e. Toen ik jong moeder werd , kreeg ik na 5 jaar te maken met de kinderbescherming... Tuurlijk , ook ik heb mega veel megemaakt, niemand drinkt volgens mij overmatig omdat die gelukkig is, meer om te vergeten in mijn geval. De alcohol is mijn bete vriend, sociaal geaccepteerd, staat er voor me als ik  m nodig heb. Steunt me, begrijpt me, troost me,  Nu zoveel jaar later ben ik niet meer bang voor de kinderbescherming maar bang dat mn kids (17 en 12 jaar)  me nog meer gaan haten, dat ze uit zichzelf bij me weggaan. Ik was 8 jaar geleden anderhalf jaar helemaal clean maar nu drink ik stiekem minimaal 5 x per week de hele fles apfelcorn leeg + altijd een kater. Soms lukt dat stiekem niet goed en zijn mn twee hartjes zo boos/teleurgesteld/verdrietig  :'(  

Gisteravond was het weer zo ver... Mam snik je had het beloofd.... We geloven je nooit meer...

Ik probeer zo snel mogelijk een weekje weg te gaan naar een camping, ff uit mn omgeving proberen de eerste week door te komen. Zoveel terugval preventie gehad, zoveel geleerd in die klinieken, In Wolfheze het meest...

En toch plaats ik hier een bericht. De link stond me wel aan : Verslaving de baas... Bamm

Ik ga ervoor (al voel ik me niet stabiel)  en hoop dat het me lukt en ik hier veel kan lezen/leren en kracht uit kan putten

bedankt voor het lezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom MaF

al snap ik je posting niet helemaal;

je schrijft dat alcohol je beste vriend is.

Hoe zou je dan op de camping niet drinken?
Dan zou je wel heel stevig in je schoenen moeten staan

en ik lees dus niet die echte keus om te stoppen.

Of lees ik verkeerd, of bedoel je het sarcastisch ofzo?

Met 2 pubers heb je een hele verantwoording en zou je juist

het goede voorbeeld willen geven, toch? Als zijn hun moeder niet

kunnen vertrouwen, wie dan wel? Ik vind het wel zorgelijk zo.

Misschien i.p.v. de camping een weekje Wolfheze? succes met wat je kiest/doet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ma,

Welkom hier!

Ik ben vandaag de 4de dag gestopt. Ook nog nieuw hier dus. 't Is echt wel fijn hoe de mensen hier mee denken en ondersteunen! Ik hoop echt dat het je helpt. Je hebt tenslotte 2 goeie redenen: de kinderen en geen katers meer.

Ik wens je veel succes!

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier! Je verhaal raakt me...... Denk in eerste plaats door je nickname...... Kan natuurlijk humoristisch bedoeld zijn, maar voelt voor mij een beetje als jezelf te veel naar beneden halen... misschien later aanpassen? Is zomaar een gedachte die op komt....

Mijn dochter begon ook te merken dat ik dronk.... En wat ik normaal in haar ogen zag, liefde, vertrouwen..... De momenten dat ze mij laat in de nacht beschonken aantrof als ze eens wakker werd.... Las alleen afwijzing in haar ogen, en; mam je praat anders, doet anders..... verdrietig, boos.... God wat heeft dat er in gehakt.

Lieve ma, hoop dat je weer alles uit de kast kunt trekken, want zoals je dat zo mooi zegt; het zijn je 'hartjes'. De verslaving is hardnekkig, moeilijk te verslaan, maar er is een weg. Een weg naar een beter leven en een fijne band met de twee.... Toevallig keek ik eind vorig jaar mee met een tv-programma waar mijn dochter wel eens naar kijkt: 16 and pregnant... Moeder alcoholist, dochter al gevormd door het verleden, en zwanger geworden toen ze 16 was... Ze stierf nog liever dan de baby ook maar een minuut aan de zorg van haar moeder overlaten, weer zo'n moment dat ik door de grond zakte. Het heeft impact op zoveel lagen in het leven, heden en toekomst.

Ik heb sinds begin dit jaar elke dag mijn tanden gezet in: vandaag NIET, ongeacht wat er voorbij komt in dit leven. En het wordt soepeler allemaal, en wat prachtig is: mijn dochter kijkt me niet meer wantrouwend aan als ze een keer wakker wordt 's nachts.. Ziet ze me met een glas Icetea, kan ik haar nuchter troosten als ze een nachtmerrie heeft gehad.... Ik kan er nu met 24/7 voor mijn beide kids zijn, kan op elk moment in de auto stappen als het nodig mocht zijn, stel er is iets aan de hand met een van beiden, met spoed naar het ziekenhuis oid.... Ik kan vertrouwen op mezelf, eindelijk.

Doe je mee, dag voor dag, vandaag NIET. Heel verhaal geworden terwijl ik eigenlijk geen tijd heb, ga met kids zwemmen. Maar het is zó ontzettend de moeite, het vertrouwen dat terug komt, de band die weer heel fijn is..... Go for it!!  :rose:  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oe...Royco, da's een vinger op een  zere plek.....maar wel goed dat je dat doet!

Je wilt het anders voor je kinderen.....maar de drive moet je uit jezelf halen...geen beloftes naar buiten,

beloof het aan jezelf....MaFlodder...kies voor jezelf, dan volgt de rest ook. 

Welkom, succes en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...