Spring naar bijdragen

Ooit, een tijd geleden


hummer

Aanbevolen berichten

Heerlijke dag gehad, lekker met "happinez"op de bank en een muziekje op de achtergrond. Het gaat goed! Even trek gehad toen vriend en zijn zoon hier kwamen eten en vriend een rose pakte. Ging redelijk snel over. 

 

Vanavond belde mijn zoon vanuit Spanje via facetime. Hij is daar samen met zijn vrouw en zijn compagnon. Er wordt dan standaard veel te veel gedronken. Hij was dus ook aardig in de olie. Hij drinkt te veel de laatste tijd. Meestal in de weekenden. Ik maak me zorgen. Hij heeft een goed lopend eigen bedrijf en heeft veel zakelijke uitjes. Ik denk dat ik een gesprek met hem moet aangaan. Hebben jullie tips??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik nu vooral met mezelf bezig moet zijn. Laat me maar een voorbeeld zijn voor hem. We hebben het regelmatig wel over ons alcohol gebruik, maar nooit echt serieus over zijn drinken. Hij is wel heel belangstellend naar mij. Hij wordt volgende week 34 en moet zijn eigen beslissingen nemen. Ik zie wel wat mijn intuitie me ingeeft als de mogelijkheid zich voordoet.Nu vooral maar geen zorgen maken. Helpt me niet in mijn proces.....

 Welterusten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk idd het goed voorbeeld blijven geven.

Mijn dochter is student en ook daar maak ik

me soms zorgen over drinken en de gevolgen.

Maar denk je dat dat indruk maakt? Ik ben oud in haar

ogen en zij is jong en wil mee kunnen doen.

Toch is ze onder de indruk hoe ik het nu doe en dat

dringt wel door. En ik probeer te verduren als ik soms de

verhalen hoor en filmpjes zie. Ze is er open over, dat vind

ik wel een voordeel t.o. van hoe ik was. En ze mag fouten maken.

pffffft.

Moeders moeten ook zorgen maken he(☺), love hurts :musicnote: :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het leven van de jongere generatie ziet er ook heel anders uit dan wij hadden. Klinkt dat oud he....Alles moet kunnen, hoe druk ze ook zijn vooral het sociale leven moet uitgebreid onderhouden worden. En ach, zolang ze gelukkig zijn, pffff Ik maak me ook te druk. Gun je kinderen hun eigen shit, zei ooit een docent psychologie tegen mij. zij moeten ook de lessen leren in dit leven...Makkelijk is echter anders.

 

Vandaag wederom een goede dag! Geen last van trek...behalve in chocolade :D eerste week zit er op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hummer, 't is dat je er naar vraagt, anders zou ik niets aan jou antwoorden. Ongevraagde tips zijn zó irritant.

Jouw zoon vraagt geen advies. Hij is volwassen. Hij heeft ogen en een prima functionerend stel hersens; hij ziet bij jou wat hij wil zien.

 

Het is voor jou wel jammer dat je je niet op je zoon mag storten als redder. Dat je je handen vol mag hebben aan jezelf. Toch denk ik echt dat je zoon meer respect voor jou zal hebben als je geen commentaar levert, en pas je mening geeft als ernaar gevraagd wordt.

 

(help mij onthouden dat ik niet mijn mening geef als jij er niet om vraagt..............ik ben óók moeder)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het gaat goed Akkie, fijn dat je weer terug bent. Hoe was je vakantie..... zag je draadje net.  :( Maar , met mij gaat het goed, niet veel tijd de laatste dagen en ook niet zoveel behoefte aan het forum. Ik merk dat als ik echt heel lang met het forum bezig ben dat ik dan meer trek krijg. Verder naar Rotterdam geweest het weekend, lekker wezen eten bij de Thai. Zelfs wezen borrelen met cola light, :) Ik was er trots op dat ik iedereen in de auto nuchter kon afzetten. 

 

Ik heb wel veel last van lichamelijke pijntjes, veel hoofd en nekklachten. ik wordt s morgens wakker met het idee dat ik heb gedronken en bedenk me dan dat dit niet zo is. Ik merk dat ik meer dingen die ik me eerder aantrok, meer kan laten zijn zoals het is. Ben ook bewust bezig om bij ieder onrust moment bij mezelf te kijken, hoort dit bij mij en kan ik er iets mee. Zo niet, dan probeer ik het van me af te zetten. Ik heb veel aan de yoga die ik op woensdag doe en aan de meditatie en ademhalingsoefeningen. van mijn behandelaar kreeg ik de tip om telkens als ik trek heb in mezelf negen keer STOP te zeggen, geen 8 of 10 keer, maar negen keer.... het werkt  :) Het zou een magische werking hebben. Wat maakt het uit, als het maar werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net mijn laatste opdracht gemaakt van mijn internet behandeling. Als ik de opdrachten terug lees, zie ik dat er veel bij mij is veranderd. Daar had ik niet eerder bij stil gestaan. Ik ben meer mezelf geworden, geen paniek aanvallen meer, niet meer het hopeloze gevoel omdat ik niet kon stoppen. Ik kan weer genieten van een goed boek, lekker ontspannen naar muziek luisteren en bewuste keuzes maken. Ik pak de dingen die ik lastig vind weer beter aan( zou nog beter kunnen)Kom meer voor mezelf op. durf weer makkelijker de auto in te stappen om te rijden. Ik kom steeds meer in mijn kracht en ben trots op mezelf. De bewuste keuze die ik s morgens maak, vandaag drink ik niet, wordt langzaam een vanzelfsprekendheid.

 

Daarnaast ben ik mezelf bewust van het feit dat er altijd onverwachte situaties kunnen zijn die mij in de verleiding kunnen brengen, mijn AA groep helpt mij enorm, het voelt als een veilige haven, meditatie en yoga helpen mij om bij mijn innerlijke kracht te komen. Het bestuderen van de 12 stappen en 12 valkuilen houden me bij de les. Ik houd niet langer de deur op een kier,hij blijft dicht. Ik ga de strijd niet meer aan met Alco, dat is verloren energie en ga ik toch niet winnen....

 

Zeker niet op de laatste plaats helpt het mij om regelmatig hier op het forum te lezen, sommigen van jullie te volgen en af en toe iemand een hart onder de riem te steken. het krijgen van jullie feedback en steun geven mij de kracht om vol te houden! Dank daarvoor.......

 

Hummer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, ja Jane, stoer he.....Maar Hummer was mijn Belgisch trekpaard, bij mij geboren en zo sterk als een Hummer. Helaas heb ik daar afscheid van moeten nemen door mijn scheiding. Hij was veel te sterk voor mij. Gelukkig heeft hij het goed. :) Jane ik zou dat plaatje wel willen gebruiken als mijn avatar of hoe heet zoiets?? zou dat kunnen? en zo ja,hoe?

 

Monster, leuk dat je me volgt.....het is zo fijn om een reactie te krijgen :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, ja Jane, stoer he.....Maar Hummer was mijn Belgisch trekpaard, bij mij geboren en zo sterk als een Hummer. Helaas heb ik daar afscheid van moeten nemen door mijn scheiding. Hij was veel te sterk voor mij. Gelukkig heeft hij het goed. :) Jane ik zou dat plaatje wel willen gebruiken als mijn avatar of hoe heet zoiets?? zou dat kunnen? en zo ja,hoe?

 

Monster, leuk dat je me volgt.....het is zo fijn om een reactie te krijgen :rose:

Wauwwwww, het is zowaar gelukt, ik hoop niet dat ik nu allerlei rechten moet gaan betalen Jane :P  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze vind ik zo mooi!!!!

 

 

 

Onze diepste angst is niet

dat we ontoereikend zijn.

Onze diepste angst is

dat we oneindig sterk zijn.

Het is ons licht, niet onze duisternis

waar we het allerbangst voor zijn.

We vragen ons af:

“Wie ben ik dat ik

buitengewoon,

briljant en

oneindig sterk zou zijn?"

 

Maar waarom eigenlijk niet?

Je bent toch een kind van God?

 

Dat je je kleiner voordoet dan je bent

komt de wereld niet ten goede.

Er is niets verheffends aan

je kleiner voor te doen dan je bent

opdat de mensen om je heen

zich niet onzeker gaan voelen.

Wij zijn geboren om

onze goddelijke kern

tot uitdrukking te brengen.

Niet slechts enkelen van ons,

maar wij allemaal

Als wij ons Licht laten schijnen

geven we anderen onbewust toestemming

om dat ook te doen.

Als wij bevrijd zijn van onze eigen angst,

bevrijdt onze aanwezigheid

vanzelf anderen.

 

Nelson Mandela

Inaugurele rede 1994

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag 4 weken zonder alcohol.  :) Had gisteren weer even zoiets van jammer, helemaal geen gezellig glaasje meer. Maar ik weet dat het niet bij een gezellig glaasje blijft. Nee de deur blijft dicht. Donderdag ook het roken vaarwel zeggen, ik heb me opgegeven voor Stoptober. Verslaving blijft verslaving, dus ook daarmee afrekenen. Afrekenen met afhankelijkheid, van wie of wat dan ook. Het is een moeilijk proces. De laatste tijd droom ik veel, over mijn ex of dat ik aan het drinken ben. Zal bij het verwerken horen.....Lastig!

bewerkt door hummer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een gezellig glaasje kun je ook doen met een glas fris natuurlijk. Het gaat om de mensen en het gesprek, niet om de alcohol.

En die alcohol loopt voor een aantal mensen hier, waaronder ik en zo te lezen jij ook, uit op teveel alcohol. En dat is niet gezellig.

Als ik nu aangeschoten mensen meemaak, dan vind ik daar eigenlijk niets aan. Goed dat jij de deur dicht houdt.

 

Ik wens je succes met stoppen met roken. Denk je dat je er aan toe bent? Als de alcohol nog zeurt en je krijgt er nog zoiets overheen, ben je dan niet bang dat het te zwaar wordt?

 

Hoe dan ook, veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat nog steeds goed, vandaag een nieuwe woning gaan bekijken. Volgende week de sleutel. Nu dus druk met van alles en nog wat voor het nieuwe huis.

Geen problemen met de drank, ik merk dat ik er momenteel niet zo mee bezig ben. Ik ga wekelijks naar de AA en ga trouw m'n benen in m'n nek leggen bij de yoga. Ben nu op zoek naar een praktijk ruimte om te huren zodat ik weer mijn praktijk kan opstarten. Veel dingen tegelijk dus, maar ik doe het rustig aan en weloverwogen. Het stoppen met roken is nu even lastig, gisteren 1 sigaret gerookt, maar vandaag teveel spannende dingen....slap, maar ja morgen nieuwe stopdatum dan maar. Zolang ik maar niet drink!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag 5 weken zonder alcohol. Voel me goed!

 

Zaterdag ben ik naar de AA conventie geweest. Heel indrukwekkend en inspirerend. Met het niet roken gaat het een beetje minder, maar dat komt vanzelf wel. 

 

Voor nu is het belangrijkste om nuchter te blijven. Dag voor dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...