Spring naar bijdragen

Hallo allemaal

Canuck1977

Aanbevolen berichten

Ik ben Maarten (38) en worstel al een tijdje met een alcoholprobleem. Na diverse verwoedde pogingen om hier zelf een einde aan te maken, mezelf toch maar ingeschreven bij een kliniek. De wil om te stoppen is bij mij heel erg aanwezig. Toch merk ik aan mezelf dat ik na n paar weken zonder alcohol te hebben gedronken terug val in mijn oude patroon. Misschien dat praten met lotgenoten helpt, vandaar mijn aanmelding hier. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom hier Maarten

stoppen is niet moeilijk

schrijven we hier vaker

maar gestopt blijven vaak wel.

Kom lekker mee schrijven en lezen

en liefst vóór je een uitglijder gaat maken

mèt hulp kan dat je net behoeden

en weer trots maken op een nuchter

en helder leven, zonder afhankelijkheid van alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Canuck, welkom op dit forum :rose:

Je leest het vaker hier: mensen die op eigen kracht een tijdje van de drank af kunnen blijven, maar dan toch weer terugvallen. Ik heb dat zo vaak gehad, dat ik de moed aan het verliezen was.

Net als jij heb ik hulp ingeroepen, toen ik eindelijk door had dat ik het weliswaar zelf moest doen, maar niet alleen. Jij gaat naar een kliniek (als ik je goed begrijp), ik heb de internetbehandeling van Tactus gevolgd. En eigenlijk iedere dag hier op het forum. Ik heb veel gelezen, veel geschreven, veel meegedaan aan een aanrat dingen. Tegenwoordig bezoek ik eenmaal per week zelfhulpgroep en ook dat ervaar ik als heel steunend.

Ik hoop dat je hier gaat vinden, wat je nodig hebt. Er is genoeg. Ik wens je heel veel succes!

Wanneer word je opgenomen?

Na dit bericht stuur ik je een PB, een persoonlijk bericht, met daarin wat algemene informatie over het forum. Misschien helpt het je wat met wegwijs worden hier.

Als je aangemeld bent, zie je het envelopje rechts bovenin je scherm rood kleuren, ten teken van het ontvangen van zo'n bericht.

Hey Gerrit ik heb me aangemeld bij een kliniek ja, maar niet voor opname, ga daar 1x per week langs voor een sessie en heb n werkboekje mee gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een warm welkom van mij Canuck,

Het is inderdaad bij de les blijven met lezen, deelnemen, schrijven en doen.

Ik heb ook een geschiedenis van uitglijders naar terugvallen. Dat is uiteindelijk

zeer vermoeiend en betekent ook stilstand. Naast dat ik ook de I-behandeling

van Tactive heb gevolgd, woon ik ook wekelijks de Buitenveldert praatgroepen

bij.

Zie je ook graag af en toe eens terug op de dagdraad, maar het is natuurlijk

aan jou waar je aan wilt deelnemen. Er zijn zeer uiteenlopende onderwerpen,

tips en adviezen, en dus ook een virtuele huiskamer. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...