Canuck1977 Geplaatst 11 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2015 Ik ben Maarten (38) en worstel al een tijdje met een alcoholprobleem. Na diverse verwoedde pogingen om hier zelf een einde aan te maken, mezelf toch maar ingeschreven bij een kliniek. De wil om te stoppen is bij mij heel erg aanwezig. Toch merk ik aan mezelf dat ik na n paar weken zonder alcohol te hebben gedronken terug val in mijn oude patroon. Misschien dat praten met lotgenoten helpt, vandaar mijn aanmelding hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2015 welkom hier Maarten stoppen is niet moeilijk schrijven we hier vaker maar gestopt blijven vaak wel. Kom lekker mee schrijven en lezen en liefst vóór je een uitglijder gaat maken mèt hulp kan dat je net behoeden en weer trots maken op een nuchter en helder leven, zonder afhankelijkheid van alcohol. carpedium33 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
carpedium33 Geplaatst 11 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2015 Welkom en hoop dat je hier steun zult vinden in je herstel . Je hebt de goede stappen al gezet . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Canuck1977 Geplaatst 11 juli 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juli 2015 Hoi Canuck, welkom op dit forum Je leest het vaker hier: mensen die op eigen kracht een tijdje van de drank af kunnen blijven, maar dan toch weer terugvallen. Ik heb dat zo vaak gehad, dat ik de moed aan het verliezen was. Net als jij heb ik hulp ingeroepen, toen ik eindelijk door had dat ik het weliswaar zelf moest doen, maar niet alleen. Jij gaat naar een kliniek (als ik je goed begrijp), ik heb de internetbehandeling van Tactus gevolgd. En eigenlijk iedere dag hier op het forum. Ik heb veel gelezen, veel geschreven, veel meegedaan aan een aanrat dingen. Tegenwoordig bezoek ik eenmaal per week zelfhulpgroep en ook dat ervaar ik als heel steunend. Ik hoop dat je hier gaat vinden, wat je nodig hebt. Er is genoeg. Ik wens je heel veel succes! Wanneer word je opgenomen? Na dit bericht stuur ik je een PB, een persoonlijk bericht, met daarin wat algemene informatie over het forum. Misschien helpt het je wat met wegwijs worden hier. Als je aangemeld bent, zie je het envelopje rechts bovenin je scherm rood kleuren, ten teken van het ontvangen van zo'n bericht. Hey Gerrit ik heb me aangemeld bij een kliniek ja, maar niet voor opname, ga daar 1x per week langs voor een sessie en heb n werkboekje mee gekregen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 12 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2015 Welkom Maarten en succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 12 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2015 Waar een wil is,is een weg Daar maak jij nu al gebruik . Welkom hier en succes Maarten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 12 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2015 Welkom Maarten! Veel schrijven en lezen maakte voor mij het verschil om eindelijk (vandaag) niet te drinken. Heel veel succes en laat vooral van je horen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 12 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2015 welkom, maarten Af en toe praten en lezen hier op het forum heeft mij zeker geholpen in het begin (en nog steeds) om alcoholdebaas te blijven. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 13 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2015 Ook een warm welkom van mij Canuck, Het is inderdaad bij de les blijven met lezen, deelnemen, schrijven en doen. Ik heb ook een geschiedenis van uitglijders naar terugvallen. Dat is uiteindelijk zeer vermoeiend en betekent ook stilstand. Naast dat ik ook de I-behandeling van Tactive heb gevolgd, woon ik ook wekelijks de Buitenveldert praatgroepen bij. Zie je ook graag af en toe eens terug op de dagdraad, maar het is natuurlijk aan jou waar je aan wilt deelnemen. Er zijn zeer uiteenlopende onderwerpen, tips en adviezen, en dus ook een virtuele huiskamer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Canuck1977 Geplaatst 16 juli 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juli 2015 Verdikkeme, probeer mezelf beter voor te stellen, maar kennelijk lukt het niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2015 wat gaat er mis dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden