strongenough Geplaatst 11 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2010 Hallo,Ik ben strongenough 33 en werkzaam in de zorg. Na het overlijden van mijn moeder 3 jaar geleden ben ik begonnen met drinken. Voordien dronk ik ook wel maar dan verantwoord. Langzaamaan werd het steeds meer. Inmiddels een fles wijn elke avond. Ik vind dit gewoon te veel. Elke keer zeg ik tegen mezelf 2 wijntjes en dan stoppen. elke keer gaat toch die fles leeg eerder ben ik niet rustig. Daar ik hierdoor steeds veel te laat naar bed ging ben ik het tijdstip van drinken met een uur gaan vervroegen. Fles gaat nog steeds leeg maar ik lig wel eerder in bed. Wat voor mijn energie natuurlijk niet veel uitmaakt. Ik functioneer nog steeds goed op mijn werk. Vraag geregeld aan collegas of ze op of aan merkingen hebben maar krijg alleen positieve feedback. Dit gaf mij het idee dat het allemaal wel mee viel. Tja als je een verslaving hebt heeft dat invloed op je funtioneren. Wat natuurlijk ook weer neit zo is. Ik heb voor mezelf een stopdatum ingepland. Zaterdagavond drink ik mijn laatste wijntje. Vanaf zondag wil ik niet meer drinken. Bewust een stopdatum om er zo naar toe te kunnen leven. Ik las bij het stoppen met roken geregeld deze tip dus waarom hier niet bij.Het stoppen met roken is trouwens gelukt. Na tig stoppogingen was ik het roken ineens beu en ben inmiddels bijna 1 jaar gestopt zonder problemen ondanks de nodige ellende die ik voor mijn kiezen heb gehad. Een jaar van alleen maar negatieve punten. Misschien vertel ik dat hier nog wel een keer als dat kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 11 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2010 Hallo Strongenough,Wat een toepasselijke naam en welkom op dit forum. Ik hoop nog veel van je te lezen en hoop je ook terzijde te kunnen staan.Desi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2010 Hallo StrongenoughJe zet hoog in met zo'n naamdus ik verwacht wel van je datje na zaterdag bij de stoppers hoort:present:3 jaar drinken is betrekkelijk kort om al funktionerenzichtbaar te beiinvloeden, dus het klopt dat je nog een kommentaar kreeg.Bovendien zijn mensen erg tolerant en beschermend als ze je graag mogendus om echt eerlijke antwoorden te krijgen moet je daarom vragen met eerlijke vragen.Ik weet niet of je je drankgebruik daarbij noemde, maar denk het niet. Schaamte speelt vaak mee bij ons alci's. En onszelf voor de gek houden ook.Mocht je er behoefte aan hebben, dan kun je je aanmelden voor de ADB training,ikzelf had er baat bij en velen hier met mij. Er zijn verschillende draadjes voor thema's tips en adviezen en op de dagdraad is onze "huiskamer",daar kun je bijna altijd terecht met vragen, voor een praatje of om hulp.Ik wens je veel succes en hoop dat je je hier snel thuis zult voelenen natuurlijk dat je sterk genoeg zult blijken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 11 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2010 Van harte welkom SE,ik hou het bij een afkorting.Goeie naam, goeie plannen.Ik wens je heel erg veel suc6!Je kunt er nooit te vroeg bij zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
strongenough Geplaatst 11 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 maart 2010 Dank jullie voor het welkom.tja ergens heb ik mijn nick al eer aangedaan in een ander opzicht. Nu nog hiermee het waar maken maar ook dat gaat lukken. Is het hier ook mogelijk om een persoonlijke topic te openen waar je alles van je af kan zetten??? En dan bedoel ik niet alleen qua drinken maar ook andere dingen. dingen die de reden zijn waarom je drinkt bv. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 11 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2010 Hoi SEWelkom op ons forum!Hopelijk gaat het jou ook lukken vanaf zaterdag om ADB te worden.Dit is je eigen draadje. Hier kun je al je persoonlijke dingen op kwijt.Natuurlijk ook op ditjes en datjes, maar dat draadje wisselt heel snel.1 tip nog:Realiseer je wel dat dit een openbaar forum is en dat bij wijze van sprekende hele wereld je info kan lezen.Beter dus om geen herkenbare dingen neer te zetten, zoals namen en plaatsnamen.Ik ben benieuwd naar je:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 11 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2010 Dag SE,Wat ben je mooi op tijd met je nu al aanmelden!En ook al gestopt met roken, sterk hoor!Het helpt hier soms om de dingen niet groter te maken dan ze zijnDus niet: ik mag nooit meer drinkenMaar: vandaag pak ik de eerste nietEn morgen is weer een dagOm zo dag na daggestopt te blijven.Sommigen vinden zelfs een dag in het begin te lang om te overzienen die doen het uur na uur met een kookwekker.Misschien lukt het je om te minderenMaar vaak voelt dat als een eeuwige strijd na die eerste twee glazen.In dat geval is volledig stoppen dan gemakkelijker.Veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dim Geplaatst 13 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2010 Hallo SE,Dat is pcies de reden dat ik wou stoppen met drinken want ik had ook het gevoel dat ik niet meer goed funtioneerde op mijn werk.Niemand merkt wat aan je want jij verandert heel langzaam en daarom heeft niemand het in de gaten.Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ALTIJDLAM Geplaatst 21 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2010 HALLO EERSTE X DAT IK HIER BEN WEET EIGENLIJK NIET ZO GOED HOE IK BEGINNEN MOET IS EEN BEEETJUH TE NIEUW VOOR MIJ KAN JE MIJ EEN BEEETTJUH WEG WIJS MAKEN AUB GRSS NICK Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden