Spring naar bijdragen

Vrijdag, 26 juni 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Flink doorgestapt in de polder.

Hond kon me amper bijhouden.

Flink gejankt van boosheid, frustratie en naar ik dacht mijn machteloosheid...

Maar niks machteloosheid.

Paspoort van kids veilig nu in de kluis bij mijn ouders.

En effe flink van leer getrokken tegen ex.

Lucht op!

Er is weer ruimte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat moet dat "fijn" zijn Kabouter. .. rust !!!!!

 

 

ik was heel stoer ICT-achtig bezig met een nieuwe printer

maar nu blijk ik een kabel nodig te hebben vóór ik hem in wifi-netwerk kan hangen. Die heb ik dan weer niet geloof ik :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen even halen ja
jammer dat ik dat niet vandaag helemaal kan afronden :)

 

ach

niet dat ik nu persé iets geprint moet hebben hoor

 

Kan ik wel nu beginnen aan de pita-broodjes met rauwkost en gebakken kip !

bewerkt door Vol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond mensen.

 

We hebben een super lieve kanjer gehaald. Wat zijn het toch ontzettende lieverds hé. maatje had z'n eigen Newie mee genomen en toen de nieuwe hond en Roeschie elkaar zagen was het kwispelen snuffelen en hij was gelijk geaccepteerd. Hij heeft wel op de terugweg veel geblaft maar dat kan ook niet anders. Hij is 6 jaar en wordt zelf maar eens van je geliefden gescheiden als je 42 jaar hebt samen geleefd. Maar Labradors, Goldies, en Newfoundlanders staan bekend om hun zachte lieve karakter. Daar zit nog geen cent kwaad in. De nieuwe hond lijkt op de hond Diesie die maatje moest laten inslapen. Dus was hij wat geemotioneerd toen hij de foto's liet zien van Dies.

Maar de mensen hadden een heel goed gevoel over ons dus die waren ook dik tevreden.

Nou op zoek naar een 3e Newie want maatje wil er weer 3 hebben.

Kreeg net even een beetje zin in drank, net of ik veel te vieren had. Maar dat was zo weer weg. Niet echt last van gehad.

Zo nu eens wat eten.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk Spruitje dieren worden vaak heel lief geboren of er moet een kronkel in hun hersenen zitten, vaak door inteelt. Maar ik bedoel het lieve zachte karakter van deze dieren. Als je b.v. die chiwafjes van mij neemt, dat zijn schatjes maar er zit pit in. als je een pit bul hebt, zijn dat ook honden met pit. Ze zijn nergens bang voor en gaan er voor als er gevochten moet worden. Mijn nichtje heeft nu zo'n pit bul extra large (nu weer helemaal in) nou is die nog jong hoor maar nu al een dominante hond dus moeten ze die constant onder de duim houden. Maar een Newie een Goldie of een labrador zijn van karakter al heel zachtaardig.. Maar natuurlijk zijn bijna alle honden scheten. :)

Ja en zeker niet vergeten de Hazewindhond. Dat zijn weer heel bescheiden honden, vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij jou vind ik een Herder erg goed passen Sproetje. Inderdaad een hond ook met pit en voor de duvel niet bang. Een hond waar je lekker mee kan ravotten maar die heel erg trouw is en z'n baas beschermt :)

Hahahaha Kate. :D

Labradoedel zijn ook erg lief Fruit, maar de Poedel is weer wat eenkennig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu schrijf jij in dit verband op de draad van Vino:

 

“Ik ben 8 maanden adb en heb in die periode 3x 1 glas gedronken en 1x 2 glazen. Na een keertje drinken, is er een soort van gevarenzone. Je denkt dan dat je sterk genoeg bent om vaker minder te drinken, maar dat is niet waar. Ook moet dat ene keertje drinken weer een plekje krijgen in de stoppoging. De gebeurtenis moet dan een beetje slijten en na 1 maand ben je weer uit de gevarenzone.”

 

 

He, dat klopt helemaal niet. Ben helemaal geen 8 maanden adb. Maar ruim 10. Ik begin al te vergeten hoe lang ik gestopt ben, haha. Dat is een goed teken.  :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig dat je dit zegt Bol!  Ik heb veel met herders. Maar als men mij  adviseert raden ze me ook simpelere honden aan als beginner.Maar wel altijd grote. 

Herder zal het worden wrs maar eentje die zijn kont ook nog overeind heeft en oude herder formaat heeft.

Ach Sproet, jij voelt haarfijn aan hoe je dieren moeten behandelen, je hebt mensen die jarenlang honden hebben en nog steeds niet weten hoe ze er mee om moeten gaan. Nee jij kan gelijk een Mechelaar nemen hoor. Hele trouwe dieren die graag voor hun baas willen werken, erg leergierig zijn, en heel erg gericht op hun baasje. Heerlijke dieren maar dat is iedere hond. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik heb geen hard bewijs dat de gevarenzone een paar weken tot een maand aanhoudt na 1 glas. Geen bronnen. Het is iets wat ik bij mijzelf  opmerk. Af en toe een flits van een gedachte: zal ik, of oh wat lekker aks ik in de supermarkt sta. Of een alcoholdroom. Niet heftig, ook niet erg.  Het is gemakkelijk om weerstand te bieden als je weet wanneer je zelf niet moet geloven.

 

Ik ga er vanuit dat de gevarenzone geleidelijk aan minder heftig word. Het lichaam moet op fysiek en moleculair niveau leren dat  er na 1 glas geen stoot alcohol komt en dat zelfs maand lang daarna geen alcohol krijgt. Net zoals met hooikoortsprikken. In het begin heftige reactie. En na een aantal jaren is de reactie na een maandelijkse prik vrijwel verdwenen.

 

Daarnaast moet het minderen ook een plekje krijgen. Net zoals parachute springen. Als je dat voor de eerste keer doet, dan duurt het weken voordat de ervaring en het besef "ik ben 3 kilometer naar beneden gevallen" een plekje heeft gekregen en is verwerkt in de hersenen. Als men vaker springt, wordt het gemakkelijk om het te verwerken. Meer van oja, was weer leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is alcohol veel meer een gevoelskwestie...noem het tussen de oren. Ik begrijp graag fysiologische processen maar mijn drinken voor het stoppen wordt er niet door verklaard. Alcohol is voor mij geen hooikoortsprik met wel een duidelijk verklaarbaar fysiologisch verloop. En die extra trek van weken is mij teveel om het nog een keer te proberen.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meen je dat nou Erik? Dat een hooikoortsprik een duidelijk verklaarbaar fysiologisch verloop heeft? Ik heb tot nu toe 8 jaar aan hooikoortsprikken gehad, en men wist dat het werkte, maar niet hoe het werkte. Er was toen zelfs een discussie gaande of men wel tot hooikoortsprikken moest overgaan terwijl men niet echt wist wat er nou precies gebeurde.

 

Het immuunsysteem leert uiteindelijk dat een graspol niet veel kwaad kan. Als je me dat kan uitleggen hoe het precies werkt, graag.

bewerkt door ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...