Hope Geplaatst 14 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2010 Hallo allemaal,Na lang zoeken, heb ik jullie site gevonden. Ik hoop hier mijn plek te kunnen vinden.Ik ben een vrouw van 55 jaar en alcoholiste.Ik drink nu bijna 4 jaar niet meer en ben daar heel blij mee.Gedurende deze jaren ben ik heel actief geweest binnen de AA.Jammer genoeg kan ik me niet meer vinden in het programma en heb afscheid moeten nemen van mijn groep en alle sociale banden eromheen.ik was zo verweven met dit alles, dat ik nu in een gat terechtgekomen ben.Gelukkig heb ik geen behoefte aan drinken.Ik heb wel de behoefte met mensen te praten over leven zonder alcohol.Sinds ik gestopt ben met drinken, ben ik weer gaan roken(heel veel).Ook mijn gewicht is toegnomen.Flessen frisdrank (light) slobber ik weg, per dag.Ik ben nog steeds super verslavingsgevoelig.Ik wil en moet voldoende vertrouwen in mezelf krijgen, en me realiseren, dat ik nu niet meer machteloos sta tegenover alcohol. Ik kan mijn leven in eigen hand nemen.Zolang ik maar van het eerste glas afblijf, is er niks aan de hand.Fijne dag allemaal en groet,Hope Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2010 Hallo Hope,wat een prachtnaam heb je uitgekozen en welkom hier.Wat zal dat wennen zijn zonder je cluppie van gelijkgestemden,4 jaar is niet niks, alle cicli 4 keer droog meegemaakt en danineens moet je het anders gaan doen. Wat een tests heeft het leven soms in petto he.Van dat gewicht die ken ik, ik heb nog nooit van mijn leven zoveel kg's meegesjouwden de knop moet om, want mijn gewrichten protesteren steeds meer; ben 56, dus dat wordter niet vanzelf beter op en ik wil nog wel wat jaartjes kunnen meesporten, want anders weetik het ook niet meer. verslavingsgevoelig blijven we, hoe we daar mee omgaan, daar moeten we dus nog een weg in vinden.En ik maar denken dat rokers minder last hebben van dikker worden, niet dus. Had altijd nog het idee om dat in uiterste nood eens te gaan proberen, maar vind het zooo vies, dat het eigenlijk geen optie is.Als je naar de dagdraad (ditjes en datjes) van vandaag komt, leer je de mensen in een soort van huiskamer beter kennen en kun je ook meeschrijven als je daar aan toe bent.Als drankje ipv al die chemische zoetstoffen kan ik je gemberthee met zoethout aanraden, lekker pittig en zoet. Heb je aanleg voor hoge bloeddruk, dan geen zoethout, maar bijv. avondthee of steerenmix, ook erg lekker.succes meiud, we gaan het redden!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hope Geplaatst 14 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 maart 2010 Hoi Jane,Van zo'n snelle reactie word ik blij!!!! Dank je wel.Dank je wel voor je suggestie om andere onderdelen van de site te gaan bekijken.Ga ik zeker doen, op mijn gemak.s'Avonds drink ik altijd al groene thee, dus dat is al wat. Misschien is de gemberthee ook een idee.Geen alcohol is eigenlijk nog steeds het belangrijkste. Ik ben zo blij dat ik van die verschrikking af ben!Leuke naam heb je! Deze naam heb ik ook jaren gebruikt op een andere site. Moet aan mijn nieuwe naam nog wennen.Ik hoop de forumleden van deze site snel te leren kennen. Ben benieuwd naar ieders verhaal.Groet, Hope. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2010 Je kunt meelezen en als iemand je aanspreektvia de zoekfunctie lezen; berichten aanklikken en dan de draad (wie is wie, d&d), maar al gaandeweg leer je meer dan genoeg hoorhet is geen moeten, gewoon inhaken.ik moet zo wegfijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chapie47 Geplaatst 14 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2010 Hallo,Blij jullie te zien op de forum.Ik heb een keer 5 maanden droog geweest en kwa gewicht ging het juist super goed. Ben kilo's afgevallen en toch dronk ik veel cola (niet eens light). Ik rookte ook dat is zo. Ik ben iemand die bier drinken en met bier kom je heel snel dik.Het is ook een goed reden voor mij om weer stoppen of minder drinken want ik weet dat de kilo's vliegen weg. Het is natuurlijk ook leuk. Misschien jullie bedoeld dat jullie komen aan met combinatie van stoppen met drinken en stoppen met roken ?Wil ik graag weten want heb niet zoveel zin om aankomen als ik nog stoppen met bier.Alvast bedankt voor jullie antwoord en prettig zondag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 14 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2010 Hope,Kon je je niet meer vinden in het AA-programma of kon je je niet meer vinden bij de groep ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soumy Geplaatst 14 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2010 Hallo Hope, al 4 jaar gestopt, knap hoor, lukte je dit in een keer, of heb je ook wel eens een terug val gehad?Ik weet niet hoe het bij de AA gaat, ga je daar iedere week naar toe?Ik hoop dat dit forum het gat voor je op gaat vullen.Gr. Soumy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 14 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2010 Ik word ook erg benieuwd naar de teleurstelling. Visieverschillen.Vertel je er eens iets meer over? Discussies zijn goed hier!Wij hier zijn ook maar mensen. Hier botert het ook niet altijd.Al is het een wereldsite natuurlijk! Welkom Hope! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hope Geplaatst 14 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 maart 2010 Ik had daarnet een reactie gegeven op vragen van jullie, maar helaas heb ik iets verkeerd gedaan, waardoor mijn bericht is verdwenen:angry:Nog maar een keer dan:Toen ik wist dat ik moest en wilde stoppen met drinken, heb ik de AA gebeld. Hier ben ik heel goed opgevangen en begeleid om door moeilijke perioden te komen.Elke week ben ik naar een groep gegaan.Bij de AA werkt men met een 12 stappen programma.Hier heb ik heel veel aan gehad en ik kon me hier goed in vinden.Ik was een heel enthousiast en actief groepslid.Jammer genoeg zijn er dingen gebeurd, waardoor ik niet meer achter het programma kan staan en dus ook niet meer naar de groep ga.Ik zal de mensen die er voor me waren, toen ik het niet meer zag zitten en niet meer kon stoppen met drinken, altijd dankbaar blijven.Mijn leven is nu zoveel beter en rustiger geworden, zonder mijn continue gezuip!Ondanks dat ik voor mezelf niet meer bij de AA kon blijven, mis ik het erg.Het voelt leeg en ik heb een gevoel van heimwee.Dit heeft tijd nodig. Ik blijf naturrlijk wel een, niet drinkende, alcoholiste en wil heel graag dingen delen met anderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 14 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2010 Hope,wel jammer dat het zo gelopen is, maar dat zal niet aan het programma liggen, denk ikNiwi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2010 Chapie, ik kom nog steeds aan, want ben meer gaan snoepen en snacken.Nu ik niet meer naar de alcohol taal, ga ik dat ook aanpakken, want hetemo drinken is nu emo eten geworden, dus dat schiet ook niet op.Maar liever even veel te zwaar dan weer gaan drinken, dus ik beschouw dit als een tussenfase. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hope Geplaatst 14 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 maart 2010 Toen ik net gestopt was met drinken, ben ik heel veel afgevallen.Dat was ook niet gek, want ik kreeg veel minder calorieën binnen, toen ik geen wijn meer dronk.Ik at niet veel.(dat lukte me niet meer door het vele drinken).Later, toen ik me beter ging voelen, kreeg ik ook meer zin in eten en ging ik daarin weer doorslaan.De kilo's vlogen eraan.Zoals Jane zegt, zie ik dit ook als een tussenfase.Ik kan niet altijd streng zijn voor mezelf en niet drinken is voor mij het allerbelangrijkste.Hope Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2010 helemaal mee eens Hopeen ooit zijn we weer tevreden met ons figuurzelfs al is dat dan geen ïdeaal"maatje, afgesproken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hope Geplaatst 15 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 maart 2010 Hallo Avalon,Ik ben benieuwd hoelang jij bij AA bent geweest.In het begin was ik heel bang voor het behouden van mijn nuchterheid, zonder AA.Het zit er zo ingeramd, dat je op eigen houtje wel een "droge"alcoholist kunt zijn, maar geen "nuchtere".Inmiddels krijg ik nu wat meer vertrouwen in mezelf en ben minder angstig.Anderhalve maand geleden, was ik op vakantie in het buitenland, met mijn vriend.Het was onze eerste vakantie samen, dus best wel spannend, of we het gedurende langere tijd ook met elkaar konden vinden.Na vier dagen, kreeg hij een ernstig ski-ongeluk, belandde in het ziekenhuis daar en moest geopereerd worden.Ons verblijf moest dus verlengd worden en er was veel te regelen.De uren na het ongeluk, toen hij op de EHBO lag, kreeg ik verschrikkelijk dorst.Ik was helemaal aan het plannen, hoe ik die avond zou gaan drinken in het hotel.Ik kon me niet meer voorstellen, dat ik zonder alcohol de komende dagen zou doorkomen.In het hotel aangekomen, probeerde de eigenaar me gerust te stellen en zei me dat het alleen lichamelijk letsel was en vast wel weer goed zou komen.Ik heb hem eerlijk verteld, dat ik niet in paniek was over het ongeluk, maar wel over mijn behoefte aan drank.Die avond heb ik vrienden gebeld en verteld over mijn struggle.De volgende dag voelde ik me gelukkig een stuk beter.Ik ben hier erg van geschrokken en realiseer me heel goed, dat ik erg alert moet blijven, want alcohol blijft heel gevaarlijk voor me.Ik moet echt van het eerste glas afblijven.Groet, Hope Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2010 Welkom Hope. Heb je geen zin om bij ditjes en datjes te komen. Lekker gezellig bij onze groep in de huiskamer van het frum? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2010 Nou Hope,het is goed dat je bent geschrokkenniets is vanzelfsprekend voor een alcieEn je hebt 2 hele sterke dingen gedaanuitgelegd waar je paniek over gingen de juiste mensen gebelden ik vergeet nr 3 natuurlijk: je hebt die eerste NIET genomen:present:ben je nu naast alert ook een beetje trots op jezelf? Dat mag nl hoor: je bent een kanjerIk heb mijn eerste droge vakantie nog voor de boeg en ben er ook best huiverig vooren als ik terug kom en nog droog sta, reken maar dat ik dan trots ben!Ik hoop dat het goed gaat met je vriend, meestal als je samen zoiets heftigs meemaakten er toch bent voor elkaar, zelfs in zo'n pril stadium, dan heeft je relatie ook meteen een stevige bodem.Hoop dat dat bij jullie ook zo is,wat een hoop he Hope:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hope Geplaatst 15 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 maart 2010 Hoi Bolletje,Ga ik zeker doen. Lijkt me leuk.Ik ga me eerst een paar dagen "inlezen"en dan kom ik misschien in het weekend ff buurten.Groet, Hope Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hope Geplaatst 15 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 maart 2010 Hoi Jane,Ik ben heel blij dat ik de eerste niet heb genomen en natuurlijk best wel een beetje trots, dat ik deze storm heb doorstaan.Met mijn vriend gaat het naar omstandigheden redelijk. Hij is nog bij mij in huis, want hij is volkomen afhankelijk van anderen.Het is dus een flinke relatietest, maar het gaat hartstikke goed en daar ben ik heel blij om.Ik was elf jaar alleen geweest, dus het is best wennen, om rekening te houden met de ander.Dat geeft dus hoop voor de toekomst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2010 gimme hope joannavan eddy Grant (you tube)zou ik hier voor je neerzettenals ik kon(jane komt van Johanna) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hope Geplaatst 16 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 maart 2010 Lief van je, Jane:heart:Dank je wel.Groet, Hope Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 17 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2010 Hallo Hope,Loop door drukte een beetje achter en daarom dit late welkom.Voordeel is dat ik nu al wat van je weet en ik moet, zeggen ik vind je een kanjer.Ga door zoals je bezig bent en beterschap voor je vriend.Tot ziens op het forum,Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 17 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2010 Hallo Hope,Ook ik ben een beetje laat met reageren, had je al wel bij de ditjes en datjes draad gespot;)Welkom hier! Wat goed dat je al 4 jaar niks meer hebt gedronken! Ben zelf nog maar een groentje in die zin...Je zult je hier vast snel "thuis" voelen.Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ALTIJDLAM Geplaatst 21 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2010 HALLO CATHY ZOU JIJ ME WAT MEER WEG KUNNEN MAKEN OP DEZE SIDE WANT IK KOM ER NIET ECHT UIT.ZOU GRAAG OVER MN PROBLEMEN WILLEN PRATEN MAAR WEET NIET MET WIE.HELP HELP HELP Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden