Anette69 Geplaatst 8 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2015 (bewerkt) Pfff lastig hoor, ik heb ook een beetje zo'n dag. Alleen, slecht weer, beetje onrustig in mijn lijf. Uitzitten en op tijd naar bed, t is ff niet anders. Morgen voelt t weer anders! 8 juli 2015 bewerkt door Anette69 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Hoe is het nu Harry? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Harry001 Geplaatst 10 juli 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juli 2015 Het is goed nu Vino, dank je wel! het leek idd een dipje te zijn.. vandaag de voorbereidingen om op vakantie te gaan! vannacht vertrekken we met twee auto's 4 kids waarvan drie met aanhang richting Zuid Frankrijk en ik heb er zin in en heb het idee dat ik dankzij het stoppen ook de rit fris en fruitig kan maken.. ik heb super veel zin in een alcoholvrije vakantie en zal jullie na afloop op de hoogte brengen tot over anderhalve week! lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 10 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2015 Harry, veel vakantieplezier!! En zet 'em op, je kan het !!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2015 (bewerkt) heb het heerlijk Harry! 10 juli 2015 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 10 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2015 Goeie reis...fijne vakantie..en droog weer terug Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 10 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2015 Veel plezier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 11 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2015 Een superfijne, droge vakantie Harry! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Harry001 Geplaatst 21 juli 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juli 2015 Goedenavond allemaal.. nou.. het is me gelukt hoor.. heerlijk op vakantie geweest zonder drank sterker nog.. ik heb sinds jaren niet zo'n fijne vakantie gehad.. ik heb gemerkt dat als je niet drink je veel bewuster alles meemaakt en relaxter bent. Als dorstlesser wel een paar maal een alcohol vrij biertje gedronken en dat gaat zonder problemen.. ik heb ondertussen goed na kunnen denken over mijn drink probleem en ik heb het idee dat het feit dat ik er lichamelijk en geestelijk zo op vooruit ben gegaan dat het voor mij niet zo moeilijk is om niet meer te drinken.. en ik weet dat zodra ik weer begin ook direct alle nare lichamelijke problemen er weer zijn en dat wil ik niet meer.. en ik moet zeggen dat ik dit ook 15 jaar geleden had toen ik stopte met roken.. ik kreeg er lichamelijke klachten van en dan maakt het het stoppen toch wat makkelijker.. deze week ben ik 7 weken gestopt en bijna op mijn eerste doel van 2 maanden niet drinken.. ik verleg mijn doel vast tot een half jaar niet drinken ohja.. 7 weken niet drinken x 7 dagen per week een flesje rood van € 5,00 (jaja.. huiswijn van de Jumbo) = toch al weer bijna € 250,00 bespaart ook fijne avond! lady jane, kruidenthee67, huttula en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2015 tot binnenkort op het jaarpact? :rose: :rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 24 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2015 Harry, wat fantastisch he? Jij bewijst dat alcohol niets toevoegt. Dat heb ik nou al zó vaak gelezen, en jij bewijst het wederom. Dank je wel voor het delen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 24 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2015 Hé Harry, knap gedaan man! Zo stoer. Doet goed om te lezen hoor. Ga zo door mijn vriend :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Harry001 Geplaatst 3 augustus 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2015 Jazeker, we hebben de mijlpaal van twee maanden bereikt! En ik moet zeggen dat het erg goed gaat.. het afgelopen weekend niet in de verleiding gekomen tijdens ‘Amsterdamkookt’ en ook een verjaardag van een maat van mij waarbij iedereen flink aan het innemen was koste geen moeite.. jammer dat als je vraagt om een alcohol vrij biertje men met een Radler komt aanzetten met de mededeling “ach.. daar zit bijna niets in” maar al met al weer een prima en droog weekend gehad.. wat ik mijzelf alleen afvraag.. en dat is een vraag aan de al langer droog staanden onder ons.. welke lichamelijke en geestelijke voordelen deden zich na verloop van tijd voor? Is het zo dat je je idd na een half jaar droog staan nog veel beter voelt? En nog meer energie hebt bijvoorbeeld? En na een jaar? Ik kan er niet zo veel over terug vinden op het internet.. wel wat er mis kan gaan als je drinkt maar niet wat er bijvoorbeeld na een jaar of twee jaar niet drinken zich aan verbeteringen voordoet.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2015 ja harry er komen nog meer voordelen aan van langer niet drinken ik vier morgen mijn 6e lustrum en mijn konditie gaat nog steeds vooruit mijn humeur wisselt nog maar zelden sterk volgens dochter heb ik al 6 jaar niet meer echt gemopperd en ze zoekt steeds vaker mijn gezelschap op terwijl ze als puber een beetje allergisch was Ik merk zelf ook dat ik een leuker mens ben geworden, milder, sterker en vooral meer tevreden. Met niks haast vaak. Indigo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 3 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2015 Super Harry! Enne... lk ĺees even mee, interessante vraag die je stelde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 4 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2015 Ik sluit me een beetje aan bij Jane, Harry. Ik ben nu bijna anderhalf jaar droog en heb al een paar maanden het idee dat ik nu wel ontgift ben. Ik slaap veel beter, als ik slaap. Mijn slaapproblemen zijn niet meer alcohol gerelateerd. Ik ben veel actiever, alerter, socialer en nog meer en dat begint zich steeds beter te hechten. Ik ben me weer aan het ontwikkelen als mens. Het klinkt een stuk vager als de eerste positieve effecten, zoals geen kater meer hebben, niet meer trillen, noem maar op. Maar de verbeteringen lijken zich wel voort te zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2015 Ik voel nog steeds verbeteringen op mijn persoonlijke groei en ontwikkeling. Deze gaan nu in rap tempo De alcohol raakt steeds meer op de achtergrond. Ik was altijd zeker van mijn besluit om niet meer te drinken en dat is overgegaan in het voegt niks toe. Tis geen strijd meer..tis een bewuste keuze waar ik het goed op doe Indigo en lady jane reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 4 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2015 behalve een beter contact met mijn dochter (zij is nu graag in mijn buurt en dat was in gebruik nog andersom) is mijn allerbelangrijkste voordeel het betere contact met mijzelf. Eerst ontdekte ik wat ik met drank had bedekt. Daarna ging ik weer worden wie ik altijd was geweest maar dat vergeten was.............en kreeg ik weer visie. Al vrij snel was de obsessie van alcohol weg. De slaap liet langer op zich wachten. Mensen in gebruik hebben al laten zien dat zij moeite hebben met matig zijn, grenzen respecteren of überhaupt grenzen hanteren. Daarom blijkt vaak dat een stopper BEKAF is, eenmaal gestopt. Dat wordt dán pas gevoeld. Afhankelijk van het misbruik van de energie zal de accu-lader een bepaalde periode nodig hebben voor het opladen. Dit varieert van 3 maanden tot 3 jaar met een gemiddelde van een jaar. Eigenlijk zoals een burn-out behandeld wordt dus. Ergens in herstel ging ik over van: Ik mág niet meer drinken........................ naar: Ik wil niet meer drinken en ik gá niet meer drinken. Dat hoefde ik niet te forceren, die verandering kwam vanzelf. Indigo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 15 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2015 harry, gefeliciteerd met je verjaardag! hoe gaat het nu? lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Harry001 Geplaatst 16 augustus 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2015 Dank je wel Ploffie heel attent! nou ja ehm.. wat zal ik zeggen.. ik heb gister een BBQ bij mij thuis georganiseerd en een hoop familie en vrienden uitgenodigd.. een hoop drank en eten in huis.. dus dan weet je het wel.. ik ben er trots op te vermelden dat ik voor het eerst in... ik denk... 30 jaar een alcohol vrije verjaardag heb gehad ik kreeg vanochtend berichtjes van vrienden die aangaven erg brak te zijn maar het wel erg leuk te hebben gehad.. en ik was er 8 uur uit.. fris en fruitig en voelde me een winnaar Monster, lady jane, plof en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2015 ben je ook en de prijs was je eigen nuchtere verjaardag kado! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 16 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2015 Nog gefeliciteerd met je eerste nuchtere verjaardag en nog vele jaren Harry001 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 16 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2015 Proficiat! Twee keer Harry001 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 16 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2015 Van mij ook een dubbele proficiat Harry! Top gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 16 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2015 Ha die Harry. Super man! Dat nog maar veel verjaardagen zo mogen volgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden