Monster Geplaatst 16 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2015 Harry gefeliciteerd! Je bent een winnaar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 16 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2015 Dat klinkt erg goed, harry! En erg sterk van je dat je nuchter bleef tussen alle drank en drinkende mensen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Harry001 Geplaatst 25 augustus 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2015 Het afgelopen weekend was alcohol mijn beste vriend..Ik had een leuk feest in Alkmaar en we waren met een grote vriendengroep aanwezig.. nou dan weet je het wel.. veel bier en wijn en wat niet meer..En die ene dame was ook mee.. ik heb al een tijdje een oogje op haar maar dit was helaas niet wederzijds.. hoe later het werd hoe meer drank er door heen ging en hoe gezelliger het dan ook werd.. een top avond.. maar het beste moest nog komen.. Ik bleef bij een vriend slapen en mijn leuke dame had zoveel op dat ze vroeg of ze daar ook mocht blijven slapen.. tuuuurlijk! Gezellig en ik zag mijn kans schoon.. afijn.. bij thuis komst heeft ze heerlijk op de bank tegen mij aan gezeten., hebben we geknuffeld en een beetje gezoend.. dat werk ik weet zeker dat dit zonder drank niet was gelukt!! Dan was ze gewoon naar huis gegaan en was ik alleen geweest.. maar nu had ik door de drank een top avond.. !De volgende ochtend kwam ze brak naar beneden.. wallen onder dr ogen en hoofdpijn.. toen ik refereerde naar ons laatste uurtje.. gaf ze aan zich er niet veel van te kunnen herinneren.. ze ging meteen naar huis en ik heb dr sinds dien niet meer gezien of gehoord..Goed.. moraal van het verhaal.. drank bij een ander kan tot leuke dingen leiden.. en nee.. ik heb niets gedronken en toch een top avond gehad.. en die leuke dame.. ach.. die komt wel een keer.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 25 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2015 Dus heerlijk dubbel en dwars genoten van jou eigen nuchteheid..top Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wisse Geplaatst 25 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2015 leuk verhaal harry met een lach op mijn gezicht gelezen. zo zie je maar dat je zonder drank op wel degelijk kunt genieten! en een leuke nuchtere dame komt er ook nog wel, alleen dat geduld is het moeilijkste. top dat je het nuchter kunt houden bij die zatte torren! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Harry001 Geplaatst 30 augustus 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2015 Hoewel velen er hier last van hebben gehad dacht ik dat het wel mee zou vallen en dat het een fabel was.. nou de "drie maanden gestopt zijn blues" bestaat echt.. wat een slechte week qua stoppen heb ik gehad.. niet dat ik gedronken heb maar ben er veel mee bezig geweest en zelfs een keer 's nachts van wakker geworden.. en toen ik het gister avond aan mn stap maten probeerde uit te leggen was hun reactie.. ach joh.. je bent er nou al zolang vanaf.. nou kan het wel weer eens.. pfff. even een dipje dus maar aan de andere kant ook op de helft van mn doel.. sterkte iedereen hier.. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2015 Goed gedaan Harry. Ik denk dat iedereen op enig moment wel in een dip terecht komt. En dat we ook allemaal wel mensen om ons heen hebben, die er weinig van begrijpen. Je bent er goed doorheen gekomen. Ga goed Harry! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 30 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2015 Gestopt blijven is de kunst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2015 Herkenbaar Harry! Maar je bent goed bezig! !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 31 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2015 Harry, and still going strong.....................good for you! Sterkte in deze periode. Het is herkenbaar; bij 3 maanden wilde ik zelf ook vruchten plukken van mijn inzet. Ik wilde blij zijn want ik toonde immers 100 % inzet. Nu even verder op karakter, het wordt weer makkelijker. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wisse Geplaatst 1 september 2015 Rapport Share Geplaatst 1 september 2015 ja heel herkenbaar !!! waar blijft nu de beloning?? na al die jaren drinken heeft het zijn tijd nodig. herstel gaat nooit zo snel als dat je het zelf wil, bij mij althans ik sluit me geheel bij monster aan. zet hem op !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Harry001 Geplaatst 30 september 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 september 2015 Morgen zijn we precies vier maanden droog! voor de beginners hier.. ik heb zelf wel eens de vraag gesteld.. wat gebeurd er met je na de eerste weken niet meer drinken.. die eerste periode is zo duidelijk doordat je lichamelijke klachten langzaam afnemen en het slapen steeds beter gaat.. en het niet drinken gaat nog op de euforie van het gestopt zijn.. maar daarna.. als je zelfs de 3 maanden dip hebt overleeft.. hoe gaat het dan? Nou.. dan gaat het prima! ik ben niet in gevecht met de drank maar juist blij dat ik niet hoef te drinken en ik heb niet het gevoel dat het iets toevoegt.. eerder dat het een last ik als ik zou ‘moeten’ drinken.. de drank, daar denk ik eigenlijk niet meer aan en ook niet tijdens uitjes of feestjes.. wat ik de laatste tijd merk is dat alles weer intenser word.. ik heb al maanden geen last meer van somberheid o.i.d. en geniet veel intenser van alles wat er om mij heen gebeurd en het klinkt raar maar ik voel veel meer liefde naar mijn gezin en heb ook veel meer behoefte om bij hen te zijn en dingen met ze te ondernemen.. er beginnen veel herinneringen van vroeger op te komen.. dat heb ik jaren niet gehad en voelt lekker.. en de vermoeidheid? Dat al om 5 uur ’s middags in slaap willen vallen… ook dat is nu wel weg en ik kan echt zeggen dat ik mij goed voel en super blij ben dat ik dit heb doorgezet.. nu op naar mijn eerste half jaar! Ohw.. en ondanks dat het mij voor mijn gevoel redelijk makkelijk afgaat lees ik hier dagelijks mee en helpt mij dit! huttula, lady jane en Monster reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 3 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2015 Harry, wat fijn om te lezen dat het inderdaad makkelijker is geworden. Je steekt beginners een hart onder de riem, je bewijst dat het mogelijk is om te stoppen. Dank je wel voor het delen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Harry001 Geplaatst 30 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 Hallo allemaal, dit zal mijn laatste bericht zijn hier.. ik ben inmiddels 6 maanden droog (en drie dagen) en durf wel te zeggen dat ik het vol ga houden.Ik heb inmiddels voor mijzelf de knop om kunnen zetten en een andere mindset aangenomen waardoor ik niet meer verlang naar drank.. ook niet tijdens feestjes etentjes of andere normaliter lastige momenten. Dit alles garandeert niet dat ik nooit meer terug zal vallen maar ik heb de indruk dat dat ik klaar ben hier. Ik hoop dat nieuwkomers hier net zoveel steun ervaren als ik heb gehad. Niet dat ik nou zo’n frequente schrijver was maar het meelezen en herkennen helpt ook enorm. Ik wil alle stoppers graag meegeven dat het zonder al te veel wilskracht is gegaan.. ik heb niet zwetend in mn bed gelegen of de dagen huilend doorgebracht.. (en ja.. ik dronk ook 1 fles wijn op een avond en vaak nog een paar biertjes). Na een maand of twee krijg je het heerlijke gevoel dat je niet meer HOEFT te drinken.. zodra je dat ervaart weet je dat het gaat lukken is mijn ervaring. Hierna word het makkelijker.. (op het beruchte drie maanden moment na dan :s) voor iedereen die het zo heerlijk vind (wat ik ook vond) om ’s avonds in je uppie die fles wijn leeg te maken en je hooft leeg te hebben en de roes te voelen.. OOK DAT GAAT OVER! echt! Mijn leven is in een hoop opzichten verbeterd. Los van de fysieke voordelen.. geen trillende en tintelende handen meer.. geen hoofdpijn de volgende dag.. geen depri gevoelens meer, stukken energieker, je gaat er een stuk beter uit zien.. mijn relatie met de mensen m mij heen is veel beter geworden.. ik heb weer allerlei gevoelens waarvan ik niet eens wist dat ik ze nog had. Jaaaaaaa ik durf te zeggen dat ik een ander mens ben geworden en echt.. dat depressieve.. dat kl*te gevoel wat je ook telkens weer aanzet tot drinken.. dat gaat gewoon weg! ik voel me gelukkig en jullie hebben hier onbewust aan bijgedragen.. ik wens iedereen hier super veel succes en gun jullie allemaal 6 maanden droogte smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 30 november 2015 Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 Heel erg leuk om te lezen Harry Heel veel succes in je verdere leven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 november 2015 Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 dag Harry het ga je goed! Fijn hoe dat werkt bij jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
leila Geplaatst 30 november 2015 Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 ik als nieuwkomer heb je draadje gelezen, zoals je begon en nu staat super! het ga je goed, leila Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden