Harry001 Geplaatst 11 juni 2015 Rapport Geplaatst 11 juni 2015 Hallo mijn naam is Harry001 en ben een 45 jarige man uit Den Haag, Ik ben ZZP'er, vrijgezel en een regelmatige drinker.. Ik wil volledig stoppen met drinken (dit heb ik het afgelopen jaar eerder gedaan maar na een maand ben ik toch weer terug gevallen). Mijn grootste probleem is dan ook dat ik nu wel inzie dat ik moet stoppen en mij daardoor beter zal voelen.. alleen maak ik mij vooral zorgen dat ik over een maandje mijzelf sterk vind en denk dat ik het wel weer bij af en toe een keertje kan houden.. ik drink momenteel een flesje rode wijn per dag en tot voor kort 2 dagen per week niets.. door spanningen de afgelopen tijd lukte die 2 dagen onthouding overigens niet :s nu ben ik moe van het slechte slapen, vervelende tinteling in mijn handen en voeten al meer dan een jaar en hartkloppingen.. ik ben dr klaar mee.. twee maanden niet drinken zou een grote overwinning zijn en daarna verwacht ik dat het makkelijker gaat./.
Harry001 Geplaatst 11 juni 2015 Auteur Rapport Geplaatst 11 juni 2015 Dank je wel voor je bericht! ik vraag mij af er of meer mensen zijn met deze klachten?
Harry001 Geplaatst 11 juni 2015 Auteur Rapport Geplaatst 11 juni 2015 okey.. pittig :s moet ik ook langs de huisarts denk je als het me lukt om te stoppen met drinken ?
plof Geplaatst 11 juni 2015 Rapport Geplaatst 11 juni 2015 (bewerkt) Welkom Harry001 Ik heb ook tintelingen gehad in mijn vingertoppen. Samen met af en toe rare trekbewegingen van de ogen. Dit kwam door overmatig alcoholgebruik en het zijn beschadigingen van de zenuwen. Er zitten ontzettend veel zenuwen in de uiteinden van de vingers, vandaar dat het daar begint. Als je er te lang mee doorloopt (lees: overmatig blijven drinken), dan raken de zenuwen op den duur onherstelbaar beschadigd en herstelt het niet meer. Bij mij is het uiteindelijk genezen. Dus als je tintelingen krijgt in je vingers dan is weghalen van de oorzaak de enige remedie, in dit geval stoppen met drinken. Voor mij gold de eerste twee weken met stoppen is fysiek een ramp. Daarna ietsje beter tot 2 maanden en dan wordt het geleidelijk steeds beter. Dat is dan qua fysiek. Weer leren met problemen omgaan die door het drinken zijn genegeerd dat leerproces duurt langer. Het wel een glaasje kunnen drinken als je sterk voelt is een misleiding. Want als je je sterk moet voelen om het bij 1 glaasje te kunnen houden, betekent dat als je je normaal voelt het niet bij 1 glas kan houden. Het is eerder andersom. Als je je erg zwak voelt én je kunt het bij 1 glaasje houden dan ja, misschien is er een kans dat je in staat bent tot minderen. In mijn optiek, als je rookt of je bent niet in staat tot volledig stoppen, dan hoef je niet eens het minderen te proberen. Dat gaat sowieso dan mis. Daarnaast zorgt alcoholverslaving voor een verhoogd cortisol gehalte. Een cortisol is een stress hormoon die je krijgt bij langdurige stress. Veel drinken met een stressbaan, zorgde bij mij voor een burnout. Hopelijk gaat het stoppen jou lukken. Succes! 11 juni 2015 bewerkt door ploffie
lady jane Geplaatst 11 juni 2015 Rapport Geplaatst 11 juni 2015 Welkom Harry in je laatste zin, 1e bericht schrijf je dat het beter moet gaan na 2 maanden niet drinken. wat moet dan beter het gestopt blijven of denk je oprecht dat je dan kunt minderen? Ik hoop op het eerste, en velen die je voorgingen ook denk ik. Het is te doen Harry, en het wordt ook makkelijker na verloop van tijd. Maar eerst worden je klachten misschien even erger als ontwenningsverschijnselen. Slapen blijft vaak ook nog ontregeld en concentreren en de klachten die jij beschrijft. Logisch ook als je jaren gif in je lijf gooit is de nodem verontreinigd en om die weer als schone stevige bodem te kunnen gebruiken is er even werk aan de winkel nodig. Je doet het niet alleen want wij weten waar je doorheen gaat en jij weet waar je het voor doet!!
Harry001 Geplaatst 11 juni 2015 Auteur Rapport Geplaatst 11 juni 2015 @lady jane, na twee maanden hoop ik sterk genoeg te zijn om niet terug te vallen.. dat lukte me afgelopen jaar ook voor een maand. maar toen voelde ik me zo goed dat het toch wel weer lekker zou zijn om wat te drinken en dat ik het wel onder controle kon houden.. het leek wel of ik daarna alles wat ik niet had gedronken die maand weer wilde inhalen.. :s ik kon het tot vorig jaar volhouden om twee dagen in de week (chagrijnig) niet te drinken.. nu lukt dat ook al weer niet omdat ik 'redenen' denk te hebben om te moeten drinken... ik heb ook een hoop stress momenteel.. kans op baan verlies, een vervelende rechtszaak met een oude compagnon.. zeg maar allemaal redenen om 's avonds even 'tot rust' te komen.. @ploffie, die burn-out ligt voor mijn gevoel ook op de loer.. vandaar dat ik het gevoel heb nu wel te moeten gaan stoppen.. aan de andere kant lijkt een flesje wijn 's avonds de stress wat te ontlasten :s
Indigo Geplaatst 11 juni 2015 Rapport Geplaatst 11 juni 2015 Hoi Harry, welkom hier! Hoop dat ook jij gaat merken dat niet drinken heel veel goeds oplevert. Niet alleen een gezond lijf maar in t geheel steeds wat sterker in je schoenen staan. Heel veel succes!
plof Geplaatst 11 juni 2015 Rapport Geplaatst 11 juni 2015 (bewerkt) Harry, Het is gemakkelijk om met alcohol te ontspannen. Alleen bij regelmatig gebruik zorgt het er weer voor dat je extra gespannen bent wanneer je nuchter bent. En dan kan je niet eens op een normale manier meer ontspannen. Als je stopt, moet je rekening houden met slecht slapen, niet goed kunnen ontspannen. Totdat de hersenen weer in balans zijn. Dat duurt wel maanden. Met een rechtzaak aan je broek, is ontspannen een lastige zaak, zelfs voor gezonde mensen zonder ooit verslaafd te zijn geweest. Kleine stapjes nemen, stap voor stap, dag voor dag. Boerenverstand oplossingen. Uurtje minder lang werken op een dag, zodat je minder spanning opbouwt door te werken en een uurtje extra hebt in de avond om te ontspannen. Elke dag max een kwartiertje besteden aan de rechtzaak. Meer kan je toch niet doen. En dan gelijk daarna 10 minuten touwtje springen. Of elke dag even uitwaaien op het strand, Zee ruiken, visje eten. Als het al maar een beetje werkt. Het is niet de gemakkelijkste moment voor je om nu te stoppen. Maar wel heel erg nodig om een burnout en onherstelbare zenuwbeschadiging te voorkomen. Leuk zal het niet zijn. Het genieten komt wel weer als alles achter de rug is. 11 juni 2015 bewerkt door ploffie
Harry001 Geplaatst 12 juni 2015 Auteur Rapport Geplaatst 12 juni 2015 doet me goed om deze berichten allemaal te lezen! ik heb de eerste nacht zonder drank overleeft.. kon pas rond 1.00 uur slapen (normaal bewusteloos rond 11) gister avond voelde ik me depressief en naar (terwijl ik een ras optimist ben) ik werd om 6 uur wakker en moet zegen dat ik ondanks de korte nacht wel wat beter voel.. Vandaag een dagje thuis werken en vanavond een etentje in Eindhoven.. (zonder drank) ik heb zin in de dag en ga nu eerst eens het filmpje bekijken van MijnGerrit. lady jane reageerde hierop 1
Harry001 Geplaatst 12 juni 2015 Auteur Rapport Geplaatst 12 juni 2015 Het is een mooi en duidelijk filmpje idd @mijnGerrit en eigenlijk schets het waar ik mij ook het meeste zorgen over maak.. hoe gaat het over een maand? of twee maanden? ik betrap mijzelf er steeds op dat ik die eerst tijd wel doorkom maar zodra mijn lijf is hersteld, slaap weer goed is en mijn energie terug is dan denk ik dat ik sterk genoeg ben om alleen in de weekenden wat te drinken.. ik weet inmiddels dat dit niet zo is hoor! maar ik hoop daar wel wat handvatten voor te vinden hier..
vino Geplaatst 12 juni 2015 Rapport Geplaatst 12 juni 2015 Hoi Harry01, Ik had je nog geen welkom geheten. Bij deze: WELKOM!
Harry001 Geplaatst 13 juni 2015 Auteur Rapport Geplaatst 13 juni 2015 gister avond uit eten geweest. twee biertjes gedronken.. alcohol vrij voelde me er prima onder maar ik denk ik nog in de euforie van het gestopt zijn zit.. (twee dagen pas..) alleen.. toen ik thuis kwam kreeg ik zwaar koorts en rillingen en kon amper nog op mn benen staan.. ik ben snel mn bed in gedoken en heb een beroerde nacht achter de rug met koorts en rare dromen en hoofdpijn.. ik neem aan dat dit niets met de drank te maken had maar gewoon een griepje is? het gaat nu wel weer beter trouwens.. en hallo Vino
Harry001 Geplaatst 14 juni 2015 Auteur Rapport Geplaatst 14 juni 2015 goedemorgen.. drie dagen niet gedronken inmiddels en ook het griepje (want dat was het toch wel denk ik) is weer redelijk voorbij.. ik heb jullie verhalen inmiddels gelezen en het sterkt me dat ik niet de enige ben ik ben nu ook het boek aan het lezen van Mariette Wijne (Nou, Nog eentje dan) met daarin ook veel portretten van mensen die het zelfde hebben meegemaakt of eigenlijk nog steeds meemaken.. ik krijg idd steeds meer het idee dat ik bepaalde patronen moet gaan doorbreken die mij met drinken in verband brengen alleen is dat niet makkelijk aangezien ik een thuis drinker ben (was) hardlopen of sportschool werkt voor mij niet helaas aangezien mijn gewrichten dat niet meer trekken en zwemmen vind ik niks.. (kan niet tegen kou en chloor) nou moet ik zeggen dat het tijdens mijn vorige keer stoppen ook niet het probleem was om thuis niet te drinken aangezien ik gewoon niets in huis had en dat werkte prima.. ik ben alleen overstag gegaan toen ik een weekendje Antwerpen kreeg aangeboden met een vriendin waarmee ik daar een super leuke tijd had altijd maar dat ging wel gepaard me drank.. dus waarschijnlijk zal het 'm meer zitten in dat soort gelegenheden of uitjes voorlopig niet doen tot ik strek genoeg ben? heeft iemand daar ervaring mee? is er in het algemeen te zeggen hoelang het duurt dat je sterk genoeg bent? :s (ik denk dat ik het antwoord al weet) fijne dag allemaal!
vino Geplaatst 14 juni 2015 Rapport Geplaatst 14 juni 2015 Harry, je vraagt of je uitjes voorlopig even moet mijden. Tsja lastig. Ik ga binnenkort op vakantie wat normaal gesproken met drank gepaard zou gaan. Ik heb daardoor ook wel mijn bedenkingen gehad. Zo van: hoe ga ik dit doen. Nu ben ik zover dat ik weet dat ik niet ga drinken. Ik heb besloten dat ik dat niet wil. Het is het me niet waard om die weken die ik niet gedronken heb nu te verknallen. Vorige week zag ik daar nog tegenop. Nu heb ik rust wat dat betreft. Ook al was het hard werken in mijn hoofd. Misschien dat ik een andere situatie gewoon uit de weg zou/ zal gaan door niet te gaan. Maar die vakantie wilde ik niet laten schieten :-) Misschien de dingen doen waarvan je weet dat je ze op dit moment aankunt? Andere dingen even uitstellen? Je moet doen wat bij je past en waarvan je weet dat het lukt. Stapje voor stapje. Je hoeft niet ineens weet ik wat te doen of te laten. Denk dat kleine succesmomenten je ook meer zelfvertrouwen geven. Hoe klein dan ook. Je zelfvertouwen groeit daardoor. En over een poos kan je grotere situaties aan. Succes! We volgen je. kruidenthee67 reageerde hierop 1
Harry001 Geplaatst 15 juni 2015 Auteur Rapport Geplaatst 15 juni 2015 goeiemorgen, weer een dag niet gedronken en ondanks het feit dat ik nog steeds ziek ben voel ik me wel beter.. de tintelingen in mn handen zijn minder en in mn voeten zijn ze weg.. ook mn hartslag is weer rustig gelukkig, ik ga vandaag maar eens flink uitzieken en dan hoop ik dat ik er morgen weer helemaal ben en ook weer eens goed geslapen heb want dat gaat nog niet echt :s fijne dag allemaal. lady jane reageerde hierop 1
Harry001 Geplaatst 16 juni 2015 Auteur Rapport Geplaatst 16 juni 2015 Goede morgen allemaal.. we zijn weer een dagje verder en ondanks dat ik nog steeds niet lekker ben voel ik me wel goed.. de tintelingen zijn verdwenen en ook mn hartslag is weer normaal.. ik vind het bijna jammer aangezien dat me er continu aan herinnerde dat ik teveel dronk waardoor het makkelijker lijkt om er af te blijven.. ach.. hoe dan ook.. vanavond weer een uitdaging, mn drink vriend komt langs.. op zich geen probleem om nee te zeggen maar hij heeft altijd iets van "ach joh.. maak je niet druk.. eentje kan best" ik zal het niet doen maar ik merk dat veel mensen die er zelf geen last van hebben en graag een drankje drinken je nu opeens maar raar en saai vinden.. ach.. en daarnaast natuurlijk de opmerking.. waarom zou je.. je houdt het toch niet vol... maar goed.. verder mag ik 'm graag Wat me opvalt is dat veel mensen hier.. en ook in het boek dat ik lees op zoek zijn naar de reden van hun drinken? moet er een reden zijn dan? :s ik heb een prima jeugd gehad geen minderwaardigheidscomplexen of angststoornissen.. ik neem aan dat het toch ook gewoon kan komen door dat je het lekker vind om te drinken en dit op een gegeven moment uit de hand loopt? want dat is wat er bij mij aan de hand is volgens mij.. ik zou niet weten wat ik er "achter" moet zoeken.. fijne dag allemaal en succes met stoppen
lady jane Geplaatst 16 juni 2015 Rapport Geplaatst 16 juni 2015 bij allemaal is de rem meestal stuk gegaan Harry wat er de oorzaak ooit van was, dus dat probleem blijft hetzelfde. Maar als er wel een reden te achterhalen is, dan komt die vaak na het stoppen bovendrijven en moeten we daar alsnog mee leren dealen, zonder drank ditmaal. Dan helpt het wel als je er weet van hebt. Of je krijgt er weet van in therapie als je die doet. En dat geeft dan weer wat duidelijkheid. Net zoals je je laat onderzoeken bij klachten en dan aan het werk kunt als er een mankement(je) is gevonden. In alle gevallen blijft ook weer de boodschap van alert blijven en niet denken dat een gerepareerde rem ook gegarandeerd weer gaat werken, want verslaving is hardnekkig. Indigo reageerde hierop 1
Indigo Geplaatst 16 juni 2015 Rapport Geplaatst 16 juni 2015 Er hoeft niet altijd iets achter te zitten denk ik.... Het spul is dermate verslavend dat bij overdadig/te vaak er simpelweg iets mis gaat in ons hoofd. Wat Lady Jane ook schreef, wat we allemaal gemeen hebben is dat we een grens over gegaan zijn, de stopknop kapot gedronken hebben... Als ik voor mezelf spreek heb ik jaren geprobeerd terug te keren naar vóór dat moment, gewoon af en toe, gewoon sociaal drinken. Was niet meer mogelijk, tot in den treure 'uitgeprobeerd'. Wat ik een enorme toegevoegde waarde van niet meer drinken vind, is de groei, verandering van hoe ik omga met het circus dat leven heet. Want of er nou wel of niet een aanleiding was om verslaafd te raken, de weg zonder al die glazen is een nieuwe weg, al die leuke en minder leuke zaken nuchter aangaan. Jaren met alcohol geleefd, nu zonder, maak andere beslissingen, ga anders om met zaken en als ik voor mezelf spreek; op een veel betere manier. Alcohol staat er nou niet bepaald om bekend dat het wijsheid brengt (is de wijn in de man, is de wijsheid in de kan). Er is zoveel te winnen bij niet meer drinken, en ook zo veel te verliezen bij doorgaan...
Harry001 Geplaatst 16 juni 2015 Auteur Rapport Geplaatst 16 juni 2015 Ja MG, dat herken ik dan wel.. ik heb het gevoel dat juist het drinken mij in bepaalde situaties heeft gebracht.. domme beslissingen heeft laten nemen en dat ik daardoor nu op een kruispunt sta.. ik wil een ander leven, ik wil het leven wat ik de afgelopen 15 jaar heb gehad achter me gaan laten.. ik wil een carrière switch en doen waar ik blij van word ipv waar ik veel geld mee verdien.. ook bij mij zijn relaties een heikel punt.. ik ben 12 jaar geleden gescheiden van mijn vrouw en eigenlijk heb ik er sindsdien maar een beetje op los geleefd.. was leuk hoor.. maar achteraf ben ik niets opgeschoten en sterker nog.. ik ben alles wat ik had kwijt geraakt (in materieel opzicht, maar dat is geen ramp) mijn vrienden zijn jaloers op mijn leven van (in hun ogen) vrijheid, vrouwen, geld, drank en feesten.. maar ze weten niet dat ik elke dag de stress die dat leven met zich mee brengt met een fles wijn probeer te vergeten.. hm.. beetje onsamenhangend verhaal maar de boodschap is wel duidelijk volgens mij
huttula Geplaatst 16 juni 2015 Rapport Geplaatst 16 juni 2015 Dan word het nu tijd om het anders te gaan doen. Drank voegt niks toe. Wat je had willen doen,kan je gaan doen! Dat is misschien wel het probleem dat je doorsloeg met drank Dromen ,durven,doen Succes.. Indigo reageerde hierop 1
Harry001 Geplaatst 17 juni 2015 Auteur Rapport Geplaatst 17 juni 2015 Goedemorgen allemaal, ik ga richting mijn eerste week zonder en voel mij prima gisteravond samen met mijn drinkmaat nog even naar een vriendin geweest die net een nieuw huisje had en er werd daar direct champagne onder mijn neus gehouden. Ik merkte dat ik even moest omschakelen maar viel niet voor de verleiding en heb de avond keurig aan de cola doorgebracht.. en was net zo gezellig als anders.. het voordeel was dat ik gewoon naar huis kon rijden en vanochtend heerlijk helder opstond.. wat ook een prettige bijkomstigheid is dat mijn negatieve gevoelens naar de achtergrond verdwijnen.. ik voel me goed vandaag.. lekker fijne dag allemaal
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden