Spring naar bijdragen

terug bij af.


Casper

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ben even niet meer op het forum geweest, heb iets verschrikkelijks meegemaakt, ben erachter gekomen dat mijn ouders mijn ouders niet zijn, hebben mij altijd voorgelogen en nu weet ik het niet meer, ben weer gaan drinken en zie het niet meer zo zitten. Dit wilde ik even met jullie delen. Voel mij heel depressief en ben niet meer zeker wat ik wil.

 

Casper

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Casper, wat traumatisch!

En tegelijkertijd denk ik, jij en zij

zijn nog wel dezelfde mensen.

Het verhaal erachter ken jij hopelijk nu.

Zorg dat je jezelf trouw blijft joh en zoek

hier hulp in, ook m.b.t. drinken.

Het zou zo fijn zijn als je hier niet alleen

mee hoeft te dealen.

het forum is er ook voor je, niet vergeten hoor. :rose: :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Casper, dat is een schokkende ontdekking. Ik denk dat je het gevoel hebt dat de grond onder je voeten verdwijnt en niets meer is zoals het was.

 

Uiteindelijk is er niets aan jou veranderd hierdoor, je bent dezelfde Casper. Alleen zul je de behoefte hebben om je historie opnieuw te bezien.

Dat zal ook niet in een dag of een paar dagen gebeurd zijn.

Ik hoop dat je mensen om je heen hebt, waarmee je dit kunt delen. Waar je tegen kunt vertellen wat het met je doet en hoe je je voelt.

Je zult allerlei vragen hebben. Eén ding weet ik zeker: de antwoorden liggen niet op de bodem van een fles.

 

Ik weet niet of je er nu voor openstaat, maar je moet zo snel mogelijk stoppen met drinken. Dat verdoezelt alleen maar, lost niets op en kan problemen alleen maar groter maken.

 

Ik wens je veel sterkte en je kunt hier natuurlijk van je af schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Casper,

 

Verschrikkelijk...

 

Ik hoop van harte dat de het feit dat je dit hier wilt delen ook betekent dat je eigenlijk 

wel weet dat drank dit nieuws en vreselijke gevoel niet op gaat lossen en toch de stap terug weet te zetten.

Kan je alleen maar veel kracht, wijsheid en moed wensen. Zoek hulp en ga voor jezelf,

want jij bent nog steeds jij!!!  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lady Jane, MijnGerrit en Kruidenthee.

 

Dank jullie wel voor jullie fijne ondersteuning. Ik ben hulp gaan zoeken en ga therapie volgen om hierbij geholpen te worden en tevens krijg ik gelijk hulp voor mijn alcoholprobleem. Vandaag ben ik voor het eerst bij een psycholoog geweest en heb alles van mij af kunnen praten, dit heeft mij al een beetje goed gedaan en ik heb vandaag geen alcohol gedronken en wil dit volhouden en niet meer terugvallen, ik heb daarmee alleen mijzelf en wil mij niet kapot maken maar juist weer helemaal beter worden. Ik ga nu tweemaal in de week naar therapie toe en houd jullie op de hoogte hoe het verder blijft gaan. Inderdaad zoals jij al aangaf MijnGerrit liggen de antwoorden niet op de bodem van een fles.

Ik moet ook een dagboekje bij gaan houden waarin ik alles opschrijf wat mij bezighoudt.

 

Bedankt nogmaals en lieve groeten van mij,

 

Casper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ontzettend goed Casper, dat je meteen hebt doorgepakt door hulp in te roepen. Ik vind dat echt knap.

 

Ik hoop dat je, ondanks wat je nu hebt ontdekt, een goede jeugd hebt gehad. Het een hoeft het anders niet tegen te spreken.

 

Succes met de therapie en behandeling!

 

ps: de uitspraak dat het antwoord niet op de bodem van een fles ligt, heb ik ook weer geleend van een frummer hier. Iemand heeft dat in zijn of haar onderschrift staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi MijnGerrit,

 

Gelukkig heb ik wel een hele goede jeugd gehad, dus daar moet ik mij natuurlijk ook wel aan vasthouden, het had net zo goed zo kunnen zijn dat ik geen fijne jeugd had gehad. Mijn pleegouders zijn altijd schatten van ouders geweest, zij leven beiden niet meer en ik hoorde nu pas van een tante dat het mijn biologische ouders niet waren maar dat mijn biologische moeder nog amper 17 jaar was en een vriendje had die haar zwanger had gemaakt, het vriendje moest toen niets meer van haar hebben en ik ben toen ik nog maar een paar dagen oud was bij mijn pleegouders gekomen, die mij geadopteerd hebben.

Bedankt nog voor het succes wensen bij de therapie, ben blij dat ik de stap gezet heb. Ook aan het forum heb ik heel veel, ook dit geeft steun en kracht om door te zetten.

 

Groetjes,

 

Casper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je een goede jeugd en goede ouders hebt gehad, die nu dan weliswaar pleegouders blijken te zijn geweest.

Het had inderdaad helemaal anders kunnen zijn: wel je natuurlijke ouders maar een rot jeugd.

Ik kan er een heel verhaal over maken, maar alles zal ondertussen wel in je gedachten gepasseerd zijn. Dat zal nog wel een tijd duren voordat de stofwolken optrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed, Casper, dat je hulp gezocht hebt! En ook al niet gedronken! Het zijn de eerste stappen!

Heel veel sterkte en kom praten hier op het forum als je je ei kwijt moet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...