Spring naar bijdragen

Even voorstellen...

Gizmo

Aanbevolen berichten

Goedenavond allemaal,

Toen ik 18 was begon ik vol goede moed aan mijn studententijd. Al snel voelde ik mij op veel gebieden niet op mijn gemak, ik had spijt van mijn studiekeuze maar durfde dat aan niemand te vertellen, zat enorm met mezelf in de knoop omdat ik erachter kwam dat ik lesbisch ben. Ik ging op kamers wonen en zat bijna alle avonden alleen thuis. Ik weet niet meer precies wanneer en hoe, maar ik begon steeds meer en vaker te drinken. Ik vond het heerlijk om in mijn eigen wereldje even lekker niks te hoeven voelen. Maar het liep behoorlijk uit de hand.

Rond mijn 21e zag een gemiddelde doordeweekse dag er voor mij zo uit: wekker rond 08.00 -> fles wijn kopen in supermarkt en leegdrinken-> in slaap vallen -> 's middags wakker worden -> fles wijn kopen en leegdrinken -> 's avonds wakker worden -> fles wijn kopen en leegdrinken -> in slaap vallen. Ik ging niet mijn naar college, zonderde mij af van vrienden. In het weekend werkte ik dan nog in de horeca en hield ik me enigzins in maar de laatste tijd toen ik nog dronk kwam het geregeld voor dat ik onder invloed op het werk kwam, niet kwam opdagen door de drank, mezelf bezoop tijdens/na werktijd. (Ik schaam me kapot als ik hieraan terugdenk. Tegelijkertijd ben ik blij dat mijn werkgever mij nog een kans gunt en blij dat ik niet ben weggevlucht maar ben gebleven, ondanks veel ongemakkelijkheden.)

Zo sukkelde mijn leven een tijdje door. Ik heb zelf een keer geprobeerd aan de bel te trekken door naar mijn (studenten-) huisarts te gaan. Hij zag de ernst niet echt in (alle studenten drinken immers veel)en liet me een paar keer praten met de POH-GGZ, waar ik na een paar keer niet meer naartoe ging.

Ik raakte dieper en dieper in de knoop, verwondde mezelf vaak door bijvoorbeeld vallen van de fiets onder invloed, mijn ouders hadden het door maar wisten geen raad. Mijn eye opener was afgelopen februari. Ik ging dronken naar mijn werk. Onderweg met de fiets daar naartoe ben ik in een weiland gaan liggen. Twee mannen vonden mij en hebben de politie en ambulance gebeld. Ik moest mee naar het politiebureau, in een cel. Daarna hebben de agenten mij thuisgebracht naar mijn ouders, die zich door zijn geschrokken.

Toen ben ik gestopt met drinken, met ontwenningsverschijnselen, slapeloosheid, hallucineren, alles. Verschrikkelijk. Na 3 nachten niet slapen ben ik toen naar een andere huisarts gegaan, een die de ernst wel inzag en mij meteen heeft doorverwezen naar verslavingszorg, waar ik nu onder ambulante behandeling ben. Ik een paar flinke terugvallen gehad al maar heb nu al een dikke week niet gedronken. Sinds gisteren gebruik ik Selincro. Daar kan ik nog niet zo veel over zeggen maar daar wil ik binnenkort wel een stukje over schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, Gizmo :rose:

Tsjonge, ook jij hebt een heel verhaal hier in je voorstelrondje. Maar je bent in goed gezelschap hier.

Die laatste huisarts, die houden we maar in ere.

Je bent nog heerlijk jong en hebt je hele leven nog voor je liggen. Dat zul je nu niet zo voelen, maar dat komt nog wel.

Je hebt nu ruim een week niet gedronken en dat is een compliment waard!

Ik weet niet wat de ambulante behandeling inhoudt. Wat een aantal mensen hier doen, is het van dag tot dag bekijken.

Ook ik zeg eigenlijk nog iedere dag tegen mezelf "vandaag drink ik niet" en "ik neem de eerste niet".

Ik kan nog veel meer tegen je zeggen, maar dan wordt het zoveel tegelijk. Ik hoop je hier vaak te lezen, waant ik geloof er erg in dat dat erg helpend kan zijn.

Ik wens je heel veel succes, op weg naar een nieuw begin en een nieuw leven.

Na dit bericht stuur ik je een PB-tje, een persoonlijk bericht, met daarin wat informatie over het forum. Misschien heb je er wat aan.

Als je aangemeld bent, zie je het envelopje rechts bovenin je scherm rood kleuren, ten teken van het ontvangen van zo'n bericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Gizmo,

wat een harde lessen

op zulk een jonge leeftijd.

En wat een kans nu dus

op een toekomst, zoals jij

wilt, kunt en jouw leven eindelijk gaat leven.

En niet het leven van een drank-afhankelijke zombie.

Goed dat je nu serieus genomen wordt en jij jezelf ook

serieus bent gaan nemen.

Ik hoop op een waardevol vervolg te lezen van je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gizmo,

ik vind het heel erg moedig van je! Je hebt de eerste stappen gezet!

Ik hoop dat je hier ook de steun en support vindt die ik hier ook heb gevonden. Ze snappen hier alles en vinden niets gek. Dus wees jezelf en schaam je nergens voor!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal! Ik zie de toekomst wel positief tegemoed. In september ga ik een opleiding beginnen en daar kijk ik erg naar uit, weer een doel in mn leven.

Het lastigste vind ik toch dealen met de schaamte en mensen die niet precies weten wat er met me aan de hand is (me bijvoorbeeld verwijten dat ik nooit meer mee naar de kroeg ga, of doodleuk vertellen dat ik eens rode wijn moet proberen omdat het zo lekker is).

Ik wil graag weer gezellig op stap kunnen met vrienden en toch lol hebben zonder te drinken, genieten van de mensen en niet van de roes. Dat is wel iets wat ik de komende tijd wil gaan proberen. maar gevaar ligt natuurlijk dichtbij op de loer dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Gizmo,

Welkom hier! Zelf ben ik ook pas nieuw hier maar wil je graag een hart onder de riem steken. Je bent jong, dus nog een heel leven voor je.En jij kunt dat, echt waar! Je bent geen dommerik hou je dat voor ogen. Vandaag niet drinken is een heel goed begin.Morgen is morgen. Maar vandaag niet. Heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Gizmo! Wens je veel kracht en wijsheid. Er valt zo veel te winnen bij het stoppen met drinken en je hebt nog zo veel jaren voor de boeg. Helder en fris worden, in september lekker sterk in je schoenen aan de opleiding beginnen, ga ervoor! Lees hier maar veel, veel inzichten en wijsheid te vinden. Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las hier van de week: 'ik ben een spelbreker' niet drinken, in een gezelschap van mensen die wel drinken.

Er kwamen allerlei emoties op bij mij...want ik denk dat het andersom is. De mensen die (te veel) drinken zijn spelbrekers.

En ook dat klopt niet, want iedereen moet natuurlijk doen waar hij/zij zich zelf prettig bij voelt. Daar hoeft geen oordeel op te zitten 

Leven en laten leven... :)

Het is soms wel wennen, ook voor je omgeving dat jij niet meer drinkt. Maar dat gaat ook weer over. Laat je schaamte maar snel voorbij gaan,

je bent hartstikke goed bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...