Spring naar bijdragen

Donderdag, 14 mei 2015

jowan

Aanbevolen berichten

Even vraagje van volstrekte leek. Mijn laptop doet het nu nog, moet wel constant aan accu en kan hem niet uitzetten.

Kan ik ook met tablet of weet ik wat via mijn provider tf internetten?

Heb daar geen verstand van dus.

Voor de moderator omdat het adb draadje is, nog droog hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suikertje, raspberry pi 2B, 38 euro. Die is nog sneller dan een oude laptop denk ik. Aansluiten op de tv (hdmi). Ergens een toetsenbord, of voor 10 euro eentje kopen. Misschien heb je al ergens nog een adapter voor de stroom. Zo ben ik ook begonnen vorig jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als alles mee zit binnenkort paar honderd euro vakantietoelage, maar niet alles hieraan besteden. Veel achterstallige dingen kopen na 2 jaar. Maar zie wel.

Kan er ook veel drank van kopen, maar dat gebeurt niet.

Eerst nieuw gebit, dan nieuw zelfvertrouwen en toch maar eens reageren op vrouwen die contact met me willen, Daarna zie ik wel verder.

Stapje voor stapje, werkelijk hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had een paa haanden geleden een sony laptop vaio van 8 jaar oud gekregen. Deed prima. Ook batterij, gek genoeg. Bij het grof vuil gedaan, want oude rommel. Ben ik allergisch voor. Had je gratis mogen hebben, mwaja dat is achteraf. Helaas heb ik het ding weggegooid :(

bewerkt door ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag frummers,

het analyseren van mijn verslavingsgedrag is, naast zwaar, ook heel nuttig. Dat is de afgelopen 24 uur wel gebleken.

Ten tijde van mijn gebruik was ik een gemene manipulist die smerig misbruik maakte van de kwetsbaarheden van zijn lieve vriendin. Ik deed er alles aan om haar weg te krijgen. Als zij op visite, in bad, in bed of ergens anders was kon ik namelijk lekker mijn gang gaan en toegeven aan mijn verslaving, stiekem!

Omdat ik weet dat ze veel moe is speelde ik daarop in. Als ze overdag had aangegeven dat ze heel erg moe was en vroeg naar bed zou gaan die avond, greep ik mijn kans. Als ze, in mijn ogen, te lang bleef zitten in de avond (ik wilde tenslotte ongestoord drinken) gaf ik aan dat ik me aan haar irriteerde. Zij vroeg dan waarom en ik gaf aan dat ik vond dat ze niets deed om van haar oververmoeidheid af te komen. Als je niet vroeg naar bed gaat moet je morgen ook niet zeiken zei ik dan.

Vervolgens voelde zij zich enorm schuldig en slecht over zichzelf en ging ze (geheel in mijn straatje) vroeg naar bed en ik kon weer drinken. Alléen drinken, lekker in mijn eigen bubbel.

Ik heb ontzettend veel spijt van dit lage gedrag, heb haar dat ook verteld, mijn excuses gemaakt ( voor wat die waard zijn) en mijn maniertjes tot in detail aan haar uitgelegd.

Ik ben nu 3 weken droog en toch vertoonde ik gisterenavond ditzelfde gedrag. Omdat ik nu weet dat dit verslavingsgedrag is ben ik eens goed na gaan denken. Ik drink toch niet, hoe kan dat nou, dacht ik eerst. Nu ben ik er achter dat ik een vervanger heb gevonden in gamen op mijn spelcomputer. Ieder vrij moment vlucht ik achter dat ding en ik kan niet wachten tot mijn vriendin naar bed gaat zodat ik de tv voor mezelf heb om weer te vluchten voor alles wat zwaar is.

Ik heb direct alles uitgelegd aan haar ( deed ik eerder nooit ) en vooral aan mezelf beloofd dat ik de spelcomputer maar even laat voor wat het is.

Het feit dat ik het gedrag herken, dat ik direct open ben naar mijn partner en mijzelf en dat ik er direct iets mee doe geeft me hoop voor de toekomst.

Het is mooi om mezelf te leren kennen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig Agnieta!

Een goede stap om het oude gedrag om te buigen. En fijn dat je man je kan bijstaan hierin. Eten is toch wel belangrijk ja.

Je had buiten niet afgemaakt zei je. Jouw kijk daarop is anders dan die van je man begrijp ik. De klassieker " is het glas half vol of half leeg " schiet mij te binnen.

Je bent er in ieder geval mee bezig geweest. Dat op zich is al voldoende toch? Al herken ik het wel hoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me nuchter af voor de dagpact.

Welterusten en misschien tot morgen.

Ik hoop dat de mormels en andere beesten me met rust laten vannacht.

Alle ramen en deuren dubbel gecontroleerd: in het nachtslot.

Het is een erg lange dag geweest, dus ik zal wel slapen als een blok hout en dan is de kans minder dat ik van iets wakker wordt wat er niet moet zijn.

Vanmiddag een heerlijke fietstocht met een vriendin gemaakt, koffie met vlaai op een terras en vanavond naar een NA meeting geweest.

Ik ben dankbaar voor deze dag. (Ondanks het mormel vanmorgen erg vroeg....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeieavond

Nog weinig gelezen hier vandaag

Slechts een klein begin

Daarom typ ik nu

Dingen als vervelend zien

Een (on)gewone dag markeren

als ongewone dag

Mensen die werken

Stil op straat

Feest in de stad

En je ega die elders is

Sinds dik een jaar nu weer een relatie/een samen-zijn

Een muzikant, dus veel op "ongewone dagen" weg

Elkaar kunnen laten en er samen voor elkaar zijn

Heel goed en tevens moeilijk alleen kunnen zijn

Ondertussen weten dat dit een mind-set is

Dus ook hier altijd en immer

het toverwoord

Vertrouwen

In jezelf

En alles, het hele universum om,- en in je

Meer is er niet

Vooruit kijken

Dus voor vandaag een goede vriend uitgenodigd

Om samen onkruid te wieden

bij te kletsen en kijken waar, hoe en met wie ik nu deel.

Pauzeren met een shaggie, eten koken, terwijl de ander

gewoon de afwas doet als vanzelfsprekend

Plassen met de deur open

Vertrouwen

Omdat je elkaar gunt en weet

En daarmee tevreden kunt zijn

Blij wezen met wat je hebt

Eerlik, open

Onbevangen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mooi, alles

Ik als zondags (pinkster) kind

De mensen die mij al langer zien

Zo is het altijd geweest

Ook met guitarman, de scheiding die er op volgde

Alles in de tussentijd met nu inbegrepen

Want het is altijd nu

Vind mezelf meestal nog prima ok

En ben blij met vriend

En hij met mij

Met onszelf en ons

Link naar opmerking
Deel via andere websites

na een onbevredigende

loze dag

wat spijt dat ik niet toch

naar het strand ging, al was

het om te wandelen/fietsen in

de duinen of op de boulevard

desnoods.

Ach, dan waardeer ik morgen weer extra

als ik zorg dat ik wel wat actiever ga worden weer.

slaapwel :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...