Spring naar bijdragen

Woensdag 6 mei

Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Bernd, Top!

Met vallen en opstaan......de kracht zit m in het opstaan.

Er weer voor gaan.

Niet achterom blijven kijken.

Ook niet teveel vooruit.

Vandaag telt.

Ik ga nog steeds goed en wil dit nu eens vasthouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag deze middag!

Ben nog steeds niet mijn oude vertrouwde begripvolle en geduldige zelf, maar het risico dat ik ongecontroleerd mijn geduld verlies is geloof ik wel geweken.

Omdat ik weet waar het aan ligt, ik ben veranderd en er is iets mis met mijn hormoonhuishouding dat laatste laat ik mooi onderzoeken door de gynaecoloog omdat ik er geen kaas van gegeten heb.

Dat eerste kan ik wel iets mee. Ben gewoon nog een beetje meer van mezelf gaan houden, en veranderingen bij mij gaan meestal nogal extreem. Van het ene uiterste in het andere om daarin uiteindelijk een balans te krijgen. 

Toen ik 18 jaar geleden in therapie ging omdat ik het leven echt niet zag zitten. Leerde ik daar bijvoorbeeld dat ik soms ook nee kan zeggen. Omdat ik meestal altijd ja zei.

Dat werd toen ook extreem, omdat ik begon met op alles nee te zeggen. Onmogelijk was ik toen. :)

En zo ging het nu dus ook. Bewust van het feit dat ik mijn leven soms on hold zet voor anderen, ach mijn ding kan nog wel een maandje wachten, die heeft er nu meer aan.

Werd ik ineens nogal landje pikkerig en extreem mezelf niet meer aan willen passen aan de ander.

Omdat ik het blijkbaar te lang wel gedaan had en ineens inzag dat het me niks opgeleverd had behalve stilstand.

Dus als een opmerking maar proefde naar dat ik een stapje terug moest doen en dus voor mij stilstaan. Jep dan moest die kop afgebeten worden.

De afgelopen tijd heeft mijn familie daar ook best last van gehad hoor! Maar gelukkig was ik toen al zo ver dat ik mezelf een beetje onder controle had. Hier heb ik het wel laten escaleren denk ik. En daarvan was Jane vaak de dupe. Hoop dat ik je daarmee niet teveel gekwetst heb. En wat ik nu zeg klinkt misschien heel dom. Maar misschien vertrouwde ik jou wel het meest van allemaal om zulke streken te leveren. Je was op dat moment elke keer weer een trigger voor me, terwijl ik ook weet dat je een goed mens bent. Een sorry zou nu op zijn plaats zijn, maar dan zou ik liegen. Dat kan ik nog niet overtuigend genoeg zeggen vind ik. Maar de confrontaties tussen ons hebben wel zeker een bijdrage geleverd in mijn bewustwording en daarvoor wil ik je wel alvast bedanken. Mijn sorry komt pas, als ik het duidelijk heb wat precies de triggers waren.

En verders, heb ik gesolliciteerd voor een droomjob en dat gevoelsmatig verprutst omdat ik mijn best er teveel voor gedaan heb. Maar kan nog alle kanten op, volgende week hoor ik de uitslag.

Elke uitslag is goed wat mij betreft. Al gaat mijn voorkeur natuurlijk uit naar aangenomen worden. ;)

Die liefdesboodschap eigenlijk gewoon een hulpkreet was. Hij had zijn schizofrenie niet onder controle. De tig jaar geleden afspraak werkt dus.  Als hij niet naar je luistert en maar gewoon doorgaat in zijn betoog. Hoef ik alleen maar te zeggen, moeder bellen. En dan beseft ie dus weldegelijk dat hij in een waan zit. Voor zijn eigen rust is hij dus opgenomen en de vriendschap zit snor.

Gek genoeg heb ik iemand via het internet ontmoet, die me wel een toffe vriend lijkt. Dus vrijdag heb ik daar een afspraak mee. Want nee, ik wil niet weer tig jaar schrijven met iemand waarbij het klikt en in het echt blijkbaar niet. En hij is veilig, hij zoekt geen partner. Om ongeveer dezelfde rede als ik.

Ik probeer dus weer mee te doen hier. Maar zal niet elke dag zijn. Beviel me ook wel om afstand te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik ook nachtdiensten draai en dan overdag moet kunnen slapen (vind ik) heb ik ooit blinderingsgordijnen aan laten meten. Een zégen. Maar dat helpt inderdaad niet tegen klussende buurmannen. Gelukkig is mijn ene buurman een kluizenaar die zo lui is   zo weinig lawaai maakt dat hij nog met ademhalen zou stoppen als dat energie zou kosten, en de andere buurman draait uitsluitend nachtdiensten. Dat maakt dat ik nooit herrie maak :blush: , en nooit gestoord wordt door herrie. (met uitzondering van Kermis, Circus, Hooifeest, Eiermarkt, Braderie, Zomerfeest, Schaapscheerfeest enz ) . 

Mijn buurman daarentegen wordt wakker van mijn motor. Maar hij is dol op het merk dat ik rijd en heeft aangegeven dat het als muziek, nou ja enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Jopie, twee jaar! Toch? Well done!

Kleine goed gegroeid, weegt nu 4.750 gram 1 kilo zwaarder na twee maanden dus dat is netjes.

Tijdens de vaccinatie prikken had mijn moeder haar vast, ik heb haar daarna gelijk gepakt en aan de borst gelegd. Snikkend drinken, maar heel mooi gooide haarzelf na 5 min lachend vd borst en was daarna een prima dame, ook vanavond gezellig aanwezig. Trots!

Mijn moeder slaapt hier, morgen gaan we een dagje naar mijn zus.

Hondjes van haar liggen achter mij te piepen, krijgen wat lekkers voordat ik naar bed ga, dus liggen geconditioneerd te doen.

Lieve beesten en ga er misschien bij zitten, aandacht gaat naar de kleine, dus af en toe wat extra aandacht voor ze kan geen kwaad.

Ik heb bij jullie allemaal door de plaatjes en namen een beeld gecreëerd van hoe jullie eruit zien, grappig!

Slaap lekker, bedje lonkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...