Kate Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 Ja Toine, op het moment is alles goed. Ik heb hier al een voorjaarstuintje. De narcissen steken hun kopjes schril in de wind. De hyacinten liggen plat. Met jou alles goed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 met mij best hoor, dag voor dag.. mijn handen jeuken om in de tuin wat te gaan doen, maar goed, moet het eerst mooier weer worden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jette28 Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 Gesprek op eventuele nieuwe school voor mijn zoon ging goed. Nu moet hij zelf gaan beslissen (met ons) of hij de overstap gaat maken van "speciaal naar gewoon". Ach ach wat liep hij gespannen rond mijn lieve jongen, (hij heeft licht autisme maar dat valt best op op zo'n 'gewone" school). Hij wil zelf heel graag maar nu hij het zelf gezien heeft ben ik toch heel benieuwd! Afwachten maar! Nu even tijd voor mezelf, beetje sporten en dan is de dag ook zo weer om! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 Pfff... Eindelijk weer ingelogd,met een nieuwe samsung 5 mobiel en een galaxy tab 4 rijker... Het is wat, dat je abonnement verloopt. Loop je in ene met ruim 1000 euries aan apparatuur over straat. En dan weer alles nieuw installeren en instellen! Maar ben er weer, al was het effe paniek want wat was nu ook alweer mn wachtwoord... Koffie nu. En zo mijn mams effe blijmaken met mn ouwe mobiel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 (bewerkt) Pfff... respect Jette. Ook mijn zoon is autistisch,maar ook bovengemiddeld begaafd. Hij doet het volgens docenten te goed op speciaal onderwijs dus ik zie al aankomen dat hij zijn eindexamen straks op regulier moet doen. Vrees dat hij dat niet gaat trekken. Alle verandering is onrust bij hem. Succes in ieder geval met je manneke, fijn om te lezen dat het kan. Aanpassing: mobiel drijft eigen zin door 2 april 2015 bewerkt door blondie6173 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 Helaas niet agnieta... Degene die indiceert voor onderwijs-net als in de zorg, wat ik dus doe-schijnt tegenwoordig te gaan bepalen of je kind op speciaal onderwijs moet/mag of niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 En weer verder... Mijn zinnen effe verzetten met een bakkie koffie bij mijn ouders... Mams zal wel uitzinnig zijn na ontvangst van mijn mobiel waarop ze al haar spelletjes kan spelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 vraagje.. heb het gevoel zelf licht autistisch te zijn ( heeft in zekere mate iedereen, denk ik ) maar goed.. wanneer ik fysiek contact heb met mensen, je begrijpt wat ik bedoel, ben ik zeer terughoudend en nooit echt mijzelf. maar via mail of brieven kan ik altijd echt mijzelf zijn en duidelijk mijn mening geven en communiceren. voelt iemand zich met autisme zich vrijer om te communiceren zonder echt contact te hebben. of maakt dat bij autisme niet uit, dus via brief of mail communiceren is net zo moeilijk voor iemand met autisme? bij mij is ook elke verandering even een vorm van paniek, alles moet bij mij hetzelfde gaan en verandering word ik zo nerveus van, leg ook alles recht - op volgorde - klein naar groot tot het bizarre af, maar dat is meer neurotisch bleh, ga wat doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jette28 Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 Bij ons is het uit initiatief van onszelf en ons kind gegaan. Onze zoon is wat betreft intelligentie nogal disharmonisch, erg sterk in de zaakvakken en talen en niet zo goed in wis-kunde/rekenvakken. Maar tot nu toe heeft hij over het algemeen goede cijfers (vmbo 3) Daarnaast vindt hij het moeilijk om initiatief te nemen en zich te uiten. Maar hij heeft dus wel aangegeven dat hij graag weer terug zou willen naar regulier. Hij is destijds naar het speciaal basisonderwijs gegaan omdat hij vastliep op de reguliere school (driftbuieen, overprikkeling), daar heeft hij nu geen last meer van. Op de speciale school wordt niets tot bijna niets gedaan aan die sociale kant, geen vaardigheidstraining, geen toneellles of iets dergelijks om de kinderen wat meer te leren hoe ze zich houding kunnen geven of gesprekken kunnen aangaan. Het grootste verschil is de kleinere klassen. We hebben de indruk dat daar op de school waar hij nu eventueel heen zou gaan meer aandacht voor is. Is een relatief kleine vmbo school, die vaker kinderen aanneemt vanuit speciaal onderwijs (autisme spectrum). We hebben binnenkort een tweede gesprek met de huidige school, mentor/orthopedagoog, en dan ervoor zorgen dat er een goede overdracht komt. Tenminste eerst nog vandaag na gaan praten met onze zoon, hij moet het zeggen, als hij graag wil dan gaan we ervoor! Een risico is het natuurlijk altijd wel, maar hij is 15 en hij moet de stap naar 'gewoon' een keer gaan maken! Is dat bij jullie anders Blondie en Agnieta? Zijn jullie wel tevreden over het speciaal onderwijs? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 Zal ik eens uitzoeken agnieta. Thnx Toine, zou best kunnen dat je wat licht autistisch bent (whatever dat ook is) Maakt jou nog geen minder mens! En nu echt naar ouders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 tsja dat was mijn vraag niet, voel mij zeker geen minder mens hoor, voel mij juist meer. mijn vraag was of autisme puur te maken heeft met contact met mensen voelen mensen met autisme zich dus vrijer in het communiceren met mensen via mail of brief dan het echte contact ;)or whatever... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 Nog even voor Jette. Bij de school van mijn zoon juist veel aandacht voor de sociale vaardigheden die hij juist mist. Al moet ik zeggen dat qua communicatie er nogal wat scheelt. Rommelig. En juist voor een autist is rust en regelmaat zooooo belangrijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 Toine bij mijn man (asperger) moest ook alles recht liggen. Dat had bij hem ook te maken ook met controle. Onverwachts bezoek daar hield hij ook niet van dat moest altijd via een afspraak zodat hij zich er goed op kon voorbereiden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jette28 Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 Toine, Autisme is een spectrum, je kunt dus hoog of laag in dat spectrum zitten. Iedereen heeft dus in feite in bepaalde mate autistische trekjes, althans je kunt ze helemaal niet hebben, of heel erg of alles ertussen. Het is de mate waarin je het hebt, en de mate waarin jij, je omgeving er last van hebben die maakt hoe goed je kunt functioneren in de maatschappij. Wat betreft ons kind tja ik denk dat hij heel graag terug wil naar gewoon als dat enigszins kan en wij willen hem dat vertrouwen graag geven, zonder daarin te erkennen dat het niet altijd makkelijk zal gaan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 tsja... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jette28 Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 en dat communiceren dat doet hij ook het liefst over de computer, als het aan hem lag zat hij daar de hele dag achter te mine craften Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 Bolletje en Jette, dat heb ik dus ook, onverwachts bezoek en ik sluit me op of beter gezegd ik kom niet naar beneden. afspraak bij tandarts of wat dan ook, moet ik weken plannen en voorbereiden en alle eventueel mogelijke gesprekken vooraf over nadenken tot het doemdenken af achteraf valt het altijd mee en zeggen ze dat ik zo lekker kan praten, heel raar.. meer de zenuwen vooraf bij dingen en bij het actuele doe ik het vaak prima, maar goed, de mens is een raar wezen en ik leg mij daar bij neer al is het recht leggen van dingen en volgorde van acties zeer vermoeiend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 zeg ik onderstaande dan juist? autisme is het niet kunnen handelen van communiceren interactie van mens tot mens en wel via mail - brief - computer enz....? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jette28 Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 nou het is een kenmerk..t, heb hier even een definitie voor je opgezocht: Bij mensen met autisme werkt de informatieverwerking in de hersenen op een andere manier. Met autisme word je geboren, en blijft gedurende je hele leven een rol spelen. Het wordt niet veroorzaakt door de opvoeding. Alles wat mensen met autisme zien, horen, ruiken etc. wordt op een andere manier verwerkt. En dat brengt een andere mix van sterke en zwakke kanten met zich mee. Zo hebben mensen met autisme vaak een goed oog voor detail, zijn ze eerlijk, recht door zee, analytisch en hardwerkend, maar hebben ze moeite met overzicht houden en sociale contacten en hebben ze een opvallend beperkt aantal interesses of activiteiten. Autisme zie je niet aan de buitenkant, maar het heeft grote invloed op iemands leven. Hoe groot en op welke manier precies verschilt per persoon, en ook per levensfase. Autisme kent vele gezichten. Sommige mensen met autisme zoeken weinig contact met anderen. Anderen doen dit juist heel actief, maar vaak op een manier die ‘vreemd’ overkomt. Er zijn mensen met autisme en een verstandelijke beperking maar ook mensen met een hoge intelligentie. Sommigen kunnen met de juiste begeleidiing een behoorlijk zelfstandig leven leiden, anderen hebben hun leven lang veel hulp nodig. Ruim 1% van de Nederlanders – ongeveer 190.000 mensen - heeft een vorm van autisme. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 qua details klopt helemaal... we hebben een groot huis en als moeders iets heeft veranderd wat niemand ziet, zie ik dat meteen, bizar. kan ook knetter gek worden als iemand tegen mij praat ( en luister ik vaak toch niet ) en die heeft zo een klein mond hoek spuugje hangen hihi en als ik iets leuk of lekker vind sla ik daar volledig in door, werkte vroeger 60 euro per week en at elke dag hetzelfde en dus na een paar jaar, zwaar burn-out. maar goed we zij allemaal uniek en je kan wel alles een naam geven, prima, zolang we maar happy zijn of zit toine neman weer te ratelen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 ben veels te aanwezig hier, ga wat doen en recht leggen ha.... fijne dag en bedankt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 bedoelde 60 uur en niet euro Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jette28 Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 Precies we zijn allemaal uniek en waardevol! Veel plezier met je dag nog ik ga me ook verder nuttig maken voor deze maatschappij :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 hot wat zit je weer zeer slap te ouwehoeren studie om god te worden....?? ben weg.. fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 (bewerkt) Toine wat ik vaak merkte bij mijn man was, dat hij zich heel moeilijk kon verplaatsen in andermans gevoelens, hij kon zich moeilijk inleven. Dat schijnt ook een van de kenmerken te zijn bij Asperger. Verder was hij super eerlijk en in zijn werk een vakman. Hij kon erg goed luisteren maar van de andere kant erg narcistisch. Och zo kan ik nog wel een tijdje door gaan, maar het belangrijkste was dat ik toch heel veel van hem hield. Zo een half uur met m'n toeter in de gezeten en nu maar kijken of ik toch weer wat vrolijker word en minder moe. Ga nog ff verder. T' is lekker in een hoekje van de tuin als de zon schijnt. 2 april 2015 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden