Spring naar bijdragen

Stoppen met nicotine


JaNina

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben Janina, 57, en druk bezig grip te krijgen op mijn leven.

Op het alcoholforum ben ik al langer actief: 5 december vorig jaar heb ik mezelf een geweldig sinterklaascadeau gegeven: een leven zonder alcohol. Soms valt het mee, soms valt het tegen, maar terug drinken is geen optie.

 

Roken doe ik sinds november 2013 al niet meer, en met de wiet ben ik een paar maanden later gestopt.

 

Nicotine gebruik ik nog wel, maar eigenlijk wil ik vrij leven, en ook daar mee stoppen.

Dampen is weliswaar een stuk minder ongezond, maar het is niet mijn gezondheid waarom ik met dampen wil stoppen.

Het is meer de afhankelijkheid die me stoort: ik wil vrij de deur uit kunnen stappen zonder me af te vragen of mijn batterijen wel opgeladen zijn, en of ik wel genoeg liquid bij me heb. Dat lijkt me teveel op vroeger, toen ik me afvroeg of ik wel genoeg aanstekers en sigaretten op zak had.

 

Omdat ik nog druk bezig ben te wennen aan een alcoholvrij leven, neem ik geen risico, en ga ik niets overhaasten.

2016 nicotinevrij ingaan is de planning.

 

Ik zit er zelf over te denken het gefaseerd aan te pakken: eerst de handelingen van het dampen uit mijn systeem werken, met behulp van nicotinekauwgom, en daarna de nicotine rustig afbouwen.

 

Tips zijn welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Janina, 

Knap dat je er nu helemaal van af wilt... 

Als ik het goed begrijp rook je geen shag of sigaretten meer maar gebruik je een e sigaret? 

Ik heb op dat gebied geen tips om heel eerlijk te zijn, ben indertijd gewoon gestopt met roken. 

Maar misschien handig om naar het dagdraadje hier te komen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvonne, wat stoer dat het je op die manier gelukt is!

Klopt, ik gebruik nu een e-sigaret, ipv roker ben ik nu damper.

Voor nu ben ik me psychisch aan het voorbereiden door me steeds voor te houden dat het binnenkort gedaan is, dat het dan niet meer hoeft.

Op deze wijze beginnen heeft me bij het stoppen met alcohol ook geholpen, uiteindelijk moet je een mind-switch maken.

 

Zodra ik daadwerkelijk begin zal ik me idd eens aanmelden op de dagdraad.

Hopelijk valt het op dit gedeelte mee met de kliekvorming :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal me tzt zeker aanmelden Yvonne.

 

Echt verschrikkelijk negatief is het niet bedoeld hoor, er staat niet voor niets een vrolijke smiley achter.

Maar een beetje waar is het wel,  jammer genoeg.

Mensen die niet tot het vaste clubje behoren, daar wordt vaak totaal niet op gereageerd.

 

Gelukkig heeft dit forum genoeg te bieden, ook zonder dat je meedoet aan de dagdraad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jammer dan dat je het daar niet meldt Janina

we proberen juist ook nieuwere mensen aandacht te geven.

En het is een huiskamer he, als ik ergens kom en ik ken er

al mensen, stap ikzelf idd vaak af op bekenden.

En vind ik het als onbekende ook even lastig om dan opgenomen

te worden als ik dat wil. Daar moet ik dan wat moeite voor doen en

meestal lukt het dan ook. Maar weet je er welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh maar ik heb het wel gemeld hoor lady jane.

Onder tips en adviezen, het topic: hoe om te gaan met het forum....en andere zaken.

Jij hebt daar ook nog gereageerd :)

 

Maar het is zoals het is, en zoals gezegd heb ik evenzogoed veel steun aan het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...