Spring naar bijdragen

Denk dat ik hulp nodig heb


Miriam

Aanbevolen berichten

word er ongeduldig van dat ik nog niks van Tactus heb gehoord... maakt me onzeker, bang dat de hulp waar ik op hoop niet komt, dat er weer iets is waardoor het op laatste moment niet door gaat.

Ik heb ze een mail gestuurd en automatische reactie is binnen 2 dagen krijg ik antwoord op me mail, daar was ik juist bang voor, het weekend ingaan zonder defenitief antwoord te hebben dat alles rond is en ik kan starten

 

zwaarste week ooit, een paar momenten heb ik gewonnen... 

ik  ben wel blij dat het steeds in me hoofd zit, ik wil stoppen.. normaal lukt het me een dag, tweede dag ben ik al weer naar de shop, derde dag al vergeten dat ik wilde stoppen

 

Ik moet en ik zal , ergens diep van binnen weet ik ben sterk genoeg, maar heb handvaten nodig

 

iedereen een fijne dag gewenst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gerrit

 

sta nu in de wacht bij me huisarts, verwijs brief is niet binnen, meteen achter aan

ik had net een reactie van Tactus dat ze die nog niet hebben, oke werk ik nu aan, tja wachtlijst zegt Tactus, had zoiets van o nee he... oke doorbijten

 

dank je voor je reactie, oke wachtlijst is dus gewoon, ik merk wel dat ik nu echt wil doorzetten, oke wacht ik nog ff, niet mezelf frustreren, 

 

fijne dag gewenst

 

pff duurt bij huisarts ... haha kom wel aan de beurt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb gisteren weer enorm toegegeven aan me zwaktes.. 

probeer er over na te denken waarom weer zo makkelijk ... geloof dat ik me zo gefocust heb op het starten en dan moet wachten me weer zo doelloos maak en moe van het steeds in hoofd hebben van wil stoppen.. nu ik er over nadenk, moet het gewoon als tijdelijke pauze zien en vandaag er gewoon weer helemaal voor gaan..

en helemaal zonder hulp ben ik niet, ik heb veel steun aan jullie... echt hartstikke bedankt lieve mensen, fijn dat jullie me blijven aanmoedigen

eerste stap is zwaar, ben  gisteren onderuit gegaan maar ben er n u weer met frisse moet.

 

ja Lady Jane, ga ik zekers doen :)

 

bedank iedereen hier, ik kom binnenkort bij iedereen op zijn pagina kijken, ben op het moment niet zo'n grote supporter, mijn concentratie is heel laag dus lezen is best lastig, werk ik aan, tot gauw :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je daar best gelijk in kunt hebben Huttula, dat mijn ongeduld deel van mijn verslaving is, ik kan namelijk heel geduldig zijn in situaties waar anderen juist heel gestrest of in paniek van raken... nou hoop zeker dat het slijt :)

 

Gerrit, ik houd heel trouw me online cannabisschrift bij, dat hoort bij de cursus... alleen gisteren had ik daar ff geen zin in... maar heb het vandaag weer bijgehouden..

Ja klopt wat je zegt, zie nu al veel dingen, van wanneer zijn mijn zwakste en sterkste momenten... en waarmee kan ik me op sommige momenten goed afleiden, proberen momenten te creeren dat het onmogelijk is of me hoofd ergens zo bij moet houden dat de gedachte aan een joint me niet eens door het hoofd gaan..

 

langzaam aan begin ik licht te zien

frustratie van gisteren is over, ben al heel blij vandaag weer me kans te wagen.. pakken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Gerrit.

 

de afgelopen twee jaar blow ik dus de hele dag, van dat ik wakker word tot naar bed gaan

's ochtend vind ik het moeilijkst , dan is het eerste waar ik aan denk een joint, nu is het tweede wat ik denk, 'smorgens mag je toegeven en dan tot vanavond ga je proberen vol te houden,  's middags kan ik het aardig volhouden... voelde me er goed bij gisteren dat het toch weer gelukt was ,dus dat sterkt me nu het weer te kunnen.

heb me middag zo geplant dat ik en me hoofd en me handen nodig heb, 

dinsdag komt mijn  zus, vuurdoop voor mij dan ook nee te zeggen, zonder haar in te willen lichten.. zeg wel wil fit blijven voor de yoga 's avonds... mhh goede rede eigenlijk haha.. 

 

fijne zondag 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja belachelijk veel kun je wel zeggen

heb de laatste twee jaar ook niks zinnigs gedaan.. is bij mij een cirkeltje, ik blow omdat ik niks zinnig te doen heb en dan doe ik niks zinnigs omdat ik blow.. ik ben veel alleen dus blow ik veel en dat zorgt er weer voor dat ik veel alleen ben... behalve voor me gezondheid, ik ben altijd bezig geweest om vooruit te komen, altijd wel moeten knokken maar ben ook een vechter die vaak het positive weer uit iets wat totaal uitzichtloos lijkt kan creeeren..

twee jaar weg gegooid, kan mezelf een stom voor me kop geven, wil weer mezelf zijn, heb een goed stel hersenen,  die heb ik nodig en moet ik niet naar de knoppen werken

minderen en dan helemaal stoppen is mijn plan, ineens stoppen lukt me gewoon niet.. maar wil er voor altijd van af... voegt niks meer toe, remt me alleen maar af

en het geld wat het me gaat besparen, ja das ook leuk

bewerkt door Miriam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik blow normaal altijd in me uppie, alleen met me zus samen dan blowen we samen eens zoveel ...mijn  zus heeft er een handje van om als ik het met  haar over heb met al haar sjoris te komen, ik kan geen steun van haar verwachten dus wil ik haar ook geen kans geven het te ondermijnen, dan gaat ze onze jeugd er weer bijhalen en daar wil ik gewoon niet op ingaan, niet in mee laten trekken, me zus is heel labiel en haar problemen kan ik haar niet mee helpen omdat ze niet wilt, niet ziet... .. ik weet gewoon zodra ik over mijn plan/probleem begin me zus met heel veel negative energie komt, ik kan haar niet helpen dat doet me al veel pijn maar moet bij dit echt aan mezelf denken, alleen mensen die me kunnen en willen steunen vertel ik het, mensen die me kunnen of willen ondermijnen verzwijg ik het voor.

bewerkt door Miriam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

met horten en stoten begin ik me eigen (blow)gedrag steeds meer te begrijpen. en weet ben er nog lang niet maar dat komt heus wel

gisteren een rotdag gehad dus ja dan ga ik weer, blij tegen de avond naar yoga te kunnen gaan en tegen mezelf te kunnen zeggen, dat was deze dag, morgen weer met frisse moet beginnen. heb er vanmorgen eens goed over nagedacht waar het gisteren nou aan lag dat ik weer zo onderuit ging, heeft me toch weer inzicht gegeven.. en een goed gesprek met iemand met veel levenservaring heeft me ook goed geholpen

gewoontes breek je door ze te vervangen.. ga nu bijna elke dag sporten, sporten was wat me op de gedachte bracht te stoppen met dat zinloze geblow

morgen voor het eerst naar de sauna, ben benieuwd hoop dat goed bevalt, kan ik daar ook een gewoonte van maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet je helemaal gelijk geven Lady Jane,

de sauna was heerlijk.. eerst ander half uur sporten, dan lekker paar baantjes getrokken in zwembad, o lekker 30 graden en toen sauna gepakt, dat was zo heerlijk

hahaha begin nu echt goede gewoontes te creeren en het is ook nog leuk ook wat ik doe, 5 keer in de week sporten en ga nooit met tegenzin, ben  aan dingen begonnen die ik een tijd heb laten liggen heb ik nu ineens de drive voor om af te maken.

maandag afspraak bij huisarts, nog niet rond, ze moest van mij nog info hebben, mooi, huisarts werkt ook fijn mee

juist Gerrit, ben nu al flink bezig, heb me gerealiseerd word best zwaar maar zie dat ik al stapjes maak.. en een gesprek met een goede vriend die naar 20 jaar sterke drank het helemaal beu was heeft me goed geholpen, heeft me kunnen uitleggen hoe zo'n proces gaat en dat als je doorzet vanzelf meevallers en successen boekt en dat sterkt je weer... dat hou ik in me hoofd de momenten dat ik het weer moeilijk krijg..

 

ben nu twee weken me aan het focussen op ik wil stoppen, voor mij is dat al heel lang, dat geeft me moed dat ik het ook drie weken kan.

 

fijn weekend hier ieders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was heel interessant, dank je Gerrit, ga hem van de week nog eens bekijken.

 

Vanmorgen bij mijn huisarts geweest, eindelijk de verwijsbrief ingevuld en ze zou hem vandaag meteen faxen.

Ging er met een goed gevoel weg, huisarts zei als online niet helpt dat ik dan moet terug komen dan stuurt ze me door naar de verslavingszorg dat je dan ook oog in oog met iemand komt en daar gesprekken hebt, ... hou ik in me achterhoofd, misschien zou  dat beter voor me zijn.

 

ben gewoon moe van elke dag bezig zijn met de gedachte ik wil stoppen, soms zit ik er ff door maar de gedachte van ik wil er nu echt van af stuurt me steeds na denken over hoe ik dat kan bereiken, hoe me gewoontes veranderen, en vooral denken van waarom doe ik het nou... en denken wat het me allemaal oplevert als ik eenmaal gestopt ben.. heb me om me op te beuren van de week eens bedacht wat ik de laatste weken al heb gedaan heb, dingen die lagen te wachten en dingen die ik nog nooit had gedaan en best leuk vond.... daar fleurde ik meteen van op, vooruit gang boeken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu op drie blowmomenten op een dag, 's morgens, voor het middag eten en 's avonds als ik naar bed ga.. de rest van de dag kan ik het goed mijden....'s middags sla ik nog wel eens over...of ik ben zo moe en ik rook die van voor slapen gaan niet..... behalve dat ik ze kleiner draai en minder in doe, ik blow nu zeker de helft minder.. elke dag er bewust mee bezig zijn , heel veel er over nadenken... bah soms is dat zo vermoeiend in me hoofd haha... dat filmpje heeft me info gegeven waar ik wat me kan, veel denken, praten met de juiste mensen, actief bezig zijn me gewoontes te veranderen/momenten mijden

...me eerste joint 's morgens , daar zal ik de grootste moeite mee hebben die te laten.. weet ongeveer wel hoezo maar daar moet ik nog heel wat denkwerk op afsturen... ga me deze week concentreren om me middaggewoonte te veranderen... als ik die eenmaal goed vol kan houden dan ga ik kijken waar ik me het sterkst bij voel, de ochtend of de avond, de ochtend lijkt me nu het moeilijkst maar wie weet hoe het er over 2 weken uit ziet, 

Ik blijf positief, sommige dagen doe ik het wat minder goed maar dan denk ik wel weer van vandaag zo en morgen weer met frisse moed beginnen.

Gerrit, net als jij denk ik dat bij een verslaving het waarom ongeveer het zelfde blijft, het effect op je omgeving verschilt denk ik wel bij waar je aan verslaafd bent, ik ben van mening dat alcohol meer negatieve effecten kan hebben op de mensen om je heen...

ik heb in me jeugd nogal wat veel gedronken en dat beviel mij niks, idiote dingen die ik deed waar ik met een nuchter hoofd nooit op was gekomen.. als ik drink verlies ik me verstand, daarom bevalt me drank niet, ben er bang voor, ik ben er van overtuigd, met alcoholisten in me familie.. als ik niet die angst had ontwikkeld ik bij drank was gebleven, alcohol lijkt me een hele moeilijke verslaving, het verdoofd meer dan hasj dus nuchter worden van alcohol lijkt me heel zwaar.. alle respect voor waar je nu ben Gerrit.

 

Fijne tweede paasdag voor de gene die het viert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er nog steeds mee aan het vechten, gistermiddag weer de mist in gegaan, weer gaan halen , joint gedraaid en me rot geergerd op mezelf.. waarom deed ik nou? heb wel meer redenen waarom, een ervan is ik zie het als een beloning, heb daar eens over nagedacht , is geen beloning en ik moet iets vinden waarop ik me kan verheugen wat geen joint is... een joint heb ik gistermiddag gerookt, vroeg naar bed gegaan maar kon maar niet slapen, draaien draaien klok van 2 uur gezien.... pfff oke daar kom ik wel overheen, op gegeven moment val je toch in slaap... vanmorgen tot 10 uur de drang kunnen weerstaan, een kleintje gerookt en werd toch weer zo boos op mezelf.. ben de deur uitgegaan, lekker wandelen en zitten bij het water, goed weer dus voordeel uithalen, goed zitten denken op een mooi plekje, genieten van het uitzicht...oke wil vanavond naar bed zonder joint, ook al slaap ik dan laat in word toch met beter gevoel wakker... ik hoop dat ik het volhoud.. 

Ik geef niet op, denken denken hoe vind ik me weg hier uit.. er is een weg en ik zal hem vinden..

 

heerlijk weertje, ga wandelen naar de winkel , hoelanger ik de deur uit ben hoe makkelijker ik het ontwijk.. moet iets vinden voor als ik thuis ben dat me afleid, voel me gewoon vaak alleen en dat is een van de grootste redenen dat ik zoveel blow..

voel of ik weer heb gefaald maar ook weer alsof ik stapje dichter bij me doel ben.. zit echt in de knoop met mezelf maar elke dag probeer ik een weg te vinden niet te willen/moeten roken... bah moeilijk op moment, opgeven doe ik niet... deze reis niet, ik moet hier van af!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand zei dat stoppen makkelijk is.

De wereld vergaat niet als je niet toegeeft aan je verslaving.

Hoe groot de drang ook is.

Jij bent sterker dan je gedachten

Deze zinnetjes heb ik duizenden keren tegen mezelf gezegd als ik het weer eens moeilijk had

Succes Miriam

Jij bent ook sterker dan je denkt..echt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...