Spring naar bijdragen

Turning point!


Lucide

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Mijn naam is Bas en nadat afgelopen zondag thuis voor de zoveelste keer de bom gebarsten is heb ik eindelijk aan mezelf en mijn omgeving toegegeven dat ik een alcoholist ben. Ik ben altijd al gevoelig geweest voor verslaving en om de zoveel tijd loopt het volledig uit de hand. De laatste maanden dronk ik elke dag sterke drank, ook in de ochtend. Het ritme was drinken, slapen, drinken en vooral alles doen om er voor te zorgen dat mijn partner het niet zou ontdekken.

Mede omdat ik 11 maanden geleden vader ben geworden en ontzettend veel van mijn vriendin hou ben ik meer en meer gaan inzien dat ik met dit gedrag alles aan het verwoesten ben wat belangrijk voor mij is. Mijn gezondheid, mijn gezin, mijn werk enz..

Ik ben nu 36 en ben ontzettend bang om mijn vader achterna te gaan. Vrouw kwijt, kind kwijt, geen baan, zwaar alcoholist en dood op mijn 41e.

Ik ben gemotiveerd om er eindelijk echt werk van te maken en hoop wat steun te hebben aan dit mooie platform.

Het begin is er, vanaf zondag niet gedronken en na wat zweetbuien en trillerige handjes begin ik nu wat op te knappen.

Ik zie dit als een turning point. Natuurlijk wordt het pijnlijk om op zoek te gaan naar de precieze redenen van mijn drang naar verdoving maar als ik de vader, partner en persoon wil zijn die ik voor ogen heb moet ik daar doorheen.

Nou, ik merk dat het prettig is om dit weg te schrijven en ben blij dat dit forum bestaat.

Fijne avond allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Bas,

en ja je hebt veel om voor te stoppen.

En weet je, stoppen is voor velen hier

gemakkelijker gebleken dan minderen.

Je bent jong genoeg om volledig te herstellen

en nog iets moois te maken van je leven.

Zelfs al zit verslaving in de familie, met jouw wetenschap,

dit forum, extra hulp zonodig, kun jij de rode draad doorknippen.

Jouw kind kan een heel andere vader als voorbeeld krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bas, welkom hier op dit forum :rose:

 

Als je morgen wakker wordt, dan heb je je eerste week te pakken. Met een beetje mazzel wordt het dan al iets makkelijker; zo ging het bij mij tenminste.

 

Naar wat ik van je lees, is het hoog tijd dat je je alcoholprobleem inderdaad nu aanpakt. Je hebt alvast een goede start gemaakt.

Hoe ga je dit aanpakken? Ga je het helemaal alleen doen, heb je hulp van bijv. verslavingszorg, de AA, ... noem maar op. Er is veel hulp voorhanden, inclusief dit forum. Dat was erg belangrijk voor mij in het begin.

 

Ik heb hier heel veel gelezen en ook geschreven in het begin en daar steun aan gehad.

 

Ik wens je heel veel succes. Na dit bericht stuur ik je een PB-tje, een persoonlijk bericht. Je ziet het envelopje rechts bovenin je scherm dan rood kleuren ten teken van het ontvangen van zo'n bericht. Ik zet daar wat algemene informatie over het forum in; misschien heb je er wat aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de lieve reacties mensen! Volgens mij gaat dit forum echt extra motiveren als het nodig is. Top!

En MijnGerrit, het is inderdaad hoog tijd voor verandering. Ik heb al vaker periodes niet gedronken maar ben altijd terug gevallen, heb nooit toegegeven alcoholist te zijn en heb het stoppen altijd zonder begeleiding aangepakt. Geen succes. Het is alleen maar verergerd.

Deze keer pak ik het anders aan. Ik ben open naar mijn dierbaren en ben een traject opgestart bij binnen de verslavingszorg.

En verder ontzettend bedankt voor je PB, erg nuttige info!

p.s. morgen een week onderweg is een mooie eerste overwinning ja ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@1977, thanks! Jij ook heel veel succes!

@Joris, bedankt joh. Ik ga zo direct de artikelen bekijken.

@MijnGerrit, doorpakken is de enige optie op dit moment. Lastige beslissing wel maar sinds ik die genomen heb ook een hele opluchting. Net als het open kaart spelen naar anderen. Het is zo fijn om de leugens en geheimen niet meer te hoeven dragen.

@de rest, geniet van de rest van het weekend. Heel veel kracht gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Dag frummers,

het zal misschien al een beetje zijn opgevallen dat ik steeds minder op het forum kom.

Dat zal de komende periode ook zo blijven maar ik leg graag uit waarom.

Ik ben nu bijna 5 maanden clean en dat bevalt me heel goed.

Wel ben ik gaan nadenken over mijn aanpak.

Ik ben een beetje actief op het forum.

Ik krijg huiswerk mee van de bedrijfsarts.

Ik volg samen met mijn vriendin relatietherapie.

Ik wacht nog op de start van mijn eigen deeltijdbehandeling (1 dag in de week).

Ik ga naar minstens 2 NA meetings in de week.

Ik ben weer gedeeltelijk aan het werk.

Dit alles, samen met de zorg voor ons zoontje van 18 maanden is een behoorlijk volle agenda. De hoeveelheid verschillende onderdelen van deze aanpak zorgen ervoor dat ik alles maar een klein beetje doe.

Ik sta wel op het dagpact maar lees nauwelijks meer mee.

Het huiswerk van de bedrijfsarts raffel ik af.

De opdrachten van relatietherapie komen niet af.

Ik ga wel naar de meetings maar doe geen stappenwerk met een sponsor.

Dat zit mij niet lekker. Het is tijd voor een wijziging in de aanpak en die wordt als volgt.

Het belangrijkste voor mij word het stappenwerk van NA. Ik vind dat ik hier volledig voor moet gaan om te kijken wat ik hier mee kan bereiken. Ik vecht nog tegen de overgave aan dat programma maar hoop die te bereiken door er mee aan de slag te gaan.

We gaan ook meer energie steken in de opdrachten van relatietherapie.

Daarnaast zal ik binnenkort starten met een deeltijdbehandeling om achterliggende problemen aan te pakken.

Om voor deze aanpak ruimte en energie te hebben zal ik 2 andere onderdelen laten vallen.

Huiswerk van de bedrijfsarts doe ik niet meer. Hij is niet mijn behandelaar. Hij bedoeld het goed maar het helpt mij niet in deze vorm.

En dan blijft het forum nog over. Ondanks dat ik heel veel gehad heb aan het forum zal ik mijn prioriteiten ergens anders gaan leggen. Ik ben dus voorlopig niet meer actief op het forum.

Voor mij (met al mijn onzekerheden) is het uiteindelijk ook beter om meer direct contact met mensen te hebben en te oefenen. Leren praten, mensen dichtbij laten komen, daarbij mezelf proberen en durven zijn. Bellen en afspreken!

Misschien is het tijdelijk, misschien ook niet. De tijd zal het leren.

Ik wil jullie bedanken voor jullie steun en wens jullie veel kracht toe in jullie strijd en herstel.

Liefs,

Lucide

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Goedemorgen lieve frummers,

toch maar weer eens kijken of het forum nog bestaat. Gelukkig wel, zie ik!

Ik heb niet terug gelezen maar had wel van iemand het nieuws over Kaboutertje gehoord. Onvoorstelbaar! Ik ben blij dat ik haar nog heb mogen ontmoeten op de meeting in Nunspeet.

Verder wilde ik toch even laten weten dat ik oke ben. Gisteren heb ik kunnen vieren dat ik 6 maanden clean ben. Daar ben ik trots op maar ik besef me maar al te goed dat ik dat voor een deel aan jullie en mijn fellows bij NA te danken heb. Alleen was dat nooit gelukt.

Bedankt voor jullie aandeel daarin!

Langzaam aan word ik sterker in mijn herstel en begin ik dingen anders aan te pakken.

Laatst had ik bijna een terugval en is het me voor het eerst gelukt om daar doorheen te komen met behulp van anderen. Bellen vond ik altijd lastig maar het is me nu gelukt om fellows te bellen op een moeilijk moment.

Mijn keuze om het forum voorlopig even achter me te laten heeft goed uitgepakt. Het lukt me nu om me te focussen op het 12 stappen programma en mijn NA meetings. Dit bevalt heel erg goed.

Mijn relatie loopt redelijk. We groeien samen en komen dichter bij elkaar. Mede door de relatietherapie maar ook omdat zij naar AL ANON meetings gaat. We zijn laatst ook samen naar een AA conventie geweest en daar hebben we allebei een kijkje in elkaars keuken kunnen nemen wat meetings betreft. Heel bijzonder om te zien hoe een meeting van de ander er aan toe gaat.

Qua werk kwakkel ik nog een beetje. Zodra ik merk dat mijn herstel in gevaar komt doe ik een stapje terug. Dat is vervelend maar ook verstandig als ik wil slagen in mijn aanpak.

Nou, dat was het wel zo’n beetje. Hoop dat het jullie goed gaat.

Veel liefs

Lucide.

p.s. Kaboutertje, rust zacht...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi man.

Een half jaar is lang en daar feliciteer ik je mee.

Een half jaar is kort en je hebt dan waarschijnlijk nog even te gaan voordat je nog stabieler bent en bijvoorbeeld je werk helemaal "gewoon" kunt doen.

Goed bezig zo en fijn dat je je even hier meldt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...