Spring naar bijdragen

Intro 1977 (een goed jaar!)


1977

Aanbevolen berichten

welkom intro,

en nu maar hopen dat je onthoudt

waar je inloggegevens staan. ;)

Het lijkt hoog tijd om jezelf als een kompleet

mens te zien zonder drank.

Je psychische problemen, je slechte relaties, jeugd,

kleine wereldje nu, (geen sport?), je lijf, geestelijke groei,

en je drinken. Alles hangt met elkaar samen, en jij bent het geheel.

Hier komt alles dus juist ook samen, hoeft niet op het forum,

maar kan bijv. ook door de online training te doen.

Meer privacy nog en individueel de aandacht van een prof.

Pak het aan 1977 en zorg dat 2015 een nog beter jaar wordt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom 1977 :rose:

 

Je zou kunnen zeggen dat het meerdere malen vergeten van je inloggegevens in het verleden misschien te maken heeft, met hoe serieus je toen van plan was te stoppen met drinken of te minderen. Misschien heeft jouw "drankduiveltje" de informatie zoek gemaakt?

 

Zoals jij het beschrijft is het ook bij mij gegaan: langzaam maar zeker, vanaf een vrij vroege leeftijd, steeds wat meer gaan drinken en drank inzetten in bepaalde situaties, in plaats van er als een "normaal" mens op reageren. Je hebt jezelf nu in een soort van isolement geplaatst. Hoog tijd om het aan te pakken!

 

Is het al duidelijk wat je wilt? Stoppen, minderen, sociaal en gematigd drinken? Dat hoef je nu nog niet duidelijk te hebben hoor, dat komt dan misschien later wel.

Vanuit verslavingszorg wordt altijd wel aangeraden om altijd te beginnen met gedurende een lange periode (liefst een jaar) te stoppen met drinken. Je lichaam ontgift dan goed en je wordt gestimuleerd om andere oplossingen voor situaties en problemen te zoeken.

 

Ik ben de eerste weken doorgekomen door het van dag tot dag te bekijken. "Vandaag drink ik niet" was voor mij de start van een nieuwe dag. Ik keek vooruit naar die dag, bracht mijn risicomomenten in beeld en verzon er een alternatief voor.

 

Ik wens je veel succes hier en hoop, dat je gaat vinden wat je nodig hebt of zoekt.

 

Je bent hier al vaker geweest, dus misschien weet je al hoe het forum een beetje werkt. Voor het geval dat niet zo is, stuur ik je zo een PB-tje, een persoonlijk bericht. Je ziet het envelopje rechts bovenin beeld dan rood kleuren, ten teken van het ontvangen van zo'n PB. Ik kopieer er een stukje tekst in over de globale werking van het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals jij het beschrijft, heb ik het een aantal jaren geprobeerd. Alleen in het weekend, alleen met visite, feestjes en andere gelegenheden.

Het weekend begon dan natuurlijk op vrijdagavond en liep al snel door tot én met zondagavond. Ach, de donderdagavond kon er eigenlijk ook wel bij.

Alleen met visite? Dan ging ik zelf wel op visite; en natuurlijk naar iemand die ook flink dronk. Mij is het dus niet gelukt.

 

Verder is het me opgevallen, dat er veel meer mensen zijn die niet of nauwelijks drinken. Ik zocht kennelijk altijd de drinkmakkers op.

 

Je gaat nu dus kennelijk een periode in van minder en gecontroleerd drinken. Ga je dan ook duidelijke afspraken met jezelf maken? Zodat je in ieder geval voor jezelf helder hebt, als je je er niet aan houdt?

 

Nogmaals heel veel succes! Als jij hier schrijft, ga ik je lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo 1977,

 

aangezien je hier anoniem bent, heb aub geen spijt van hoe je jezelf heb beschreven, als je het zo eerlijk voor jezelf opschrijft is het juist goed om het terug telezen, vaak helpt het je vooruit.

 

Ik ben nieuw hier, had me per vergissing op verkeerde forum aangemeld, maar denk dat dit toch ook een goede plek is om er achter te komen aar het bij mij zit, gewoonte, verveling, eenzaamheid, juist dat zijn bij mij ook de 3 dingen.

 

Ga voor je duimen dat dit je eerste stap naar vrijheid is

 

groetjes Miriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi 1977

Ik ben er achter gekomen dat stoppen lukt als je dit voor jezelf doet...voor een ander had ik het niet gered.

Weet ook dat het een gevecht met en van mezelf is geweest

Maar ik kan je vetellen..tis de moeite waard

Mijn hele proces inclusif puinruimen heeft 5 jaar geduurd.

En ik mag er wezen..ben sterker als ooit te voren

Dat wil ik je meegeven...geef nooit op..twijfel niet aan jezelf

Je doel is dichterbij dan je denkt

Schroom niet om hulp te vragen..daar zijn ze voor.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...