Spring naar bijdragen

intro


Zonnetje

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben een vrouw, 44jaar, woon reeds 15 jaar samen en heb twee kinderen it ex huwelijk (een jongen 22j en meisje 21j.) Mijn alcoholprobleem is begonnen vanaf 2002. Ik begon geleidelijk aan meer en meer te drinken. In de eerste fase was mijn drankgebruik beperkt in een sociale context. Maat één, twee glaasjes werden er al vlug 4 à 5; en daarna merkte ik dat ik bleef drinken tot ik de roes voelde.
Wanneer ik vond dat het écht misging was wanneer ik thuis, op mijn eentje én liefst 's morgens, begon te drinken.
Ik ben nu zover dat ik écht wil stoppen, volledig droog, maar besef (na herhaaldelijke pogingen) dat ik het niet alleen kan.
Vandaar deze introductie.
Wat ik hoop, wil, wens .... is dat in de komende dagen van nuchterheid, ik genoeg steun en begrip zal krijgen bij het stoppen (ik ben vandaag gestopt!). Temeer omdat ik in het verleden al meermaals heb geprobeerd te stoppen met drinken maar na de 3de 4de dag van leegte, lusteloosheid maar vooral hevige prikkelbaarheid, ergernissen tov mijn dierbare gaf ik het op.

Ik ben al sinds een week jullie forum aan het lezen en dacht bij mezelf "misschien kunnen deze mensen mij helpen om van mijn probleem te geraken". Wat heb ik te verliezen? Volgens mij niets enkel dat ik open sta voor verandering in mijn leven en alle wijsheid van ervaringsdeskundige is welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Zonnetje, welkom. Weer een nieuw gezicht, wat leuk.
Goed dat je van plan bent om helemaal te stoppen met alcohol. Mij is het tot dusver ook gelukt, en ik ben echt geen vreselijk gedisciplineerd persoon!
Waarschijnlijk sta je op het punt dat je ergens anders aan toe bent.
Ik hoop dat je geen eendagsvlinder bent, en dat je ons (op de dagdraad als je wil) zo nu en dan laat weten hoe het met jou gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Zonnetje
:rose: het is normaal hoor dat je gauw geirriteerd bent. Je geeft tenslotte een z.g. vriend op, waar je jarenlang gewoon plezier van hebt gehad en je aan vast geklampt hebt. Dus probeer het te accepteren, dit komt bij veel mensen voor, en dus ook bij jou. Ja en verder is het toch hard werken de eerste paar weken, je krijgt zoveel gevoelens ineens weer te voelen en dat kan soms een beetje verwarring veroorzaken.
Maar je bent al op de goeie weg hoor, door je hier aan te melden. Veel vragen als je ergens mee zit, en je zal zien dat je niet de enigste bent met die gevoelens, er is bij ons altijd iemand die dat herkend en je van raad kan voorzien als je het zelf niet meer weet.
Welkom bij ons forum en ik hoop je vandaag bij "ditjes en datjes"te zien.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom zonnetje,
wat een leuke naam en ik hoop dat die zon staat voor een :rose:nige toekomst!

Er is altijd veel te lezen hier; veel ervaringsdeskundigheid, maar ook achtergrondverhalen, bv de Cirkels van van Dijk (vond ik verhelderend). Zie onder tips en adviezen.

Van overdag drinken kun je ook terug gaan naar afbouwen en eerst 's avonds. Cold Turkey lijkt mij altijd wat griezelig, maar... strikt genomen kom je ook daar wel doorheen! In elk geval moet je ergens beginnen hè?

Ik wens je er alle sterkte bij en kom op de dagdraad (ditjes en datjes) praten op de momenten dat het moeilijk is, er is daar eigenlijk altijd wel iemand te vinden.

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Zonnetje :):rose:

Ik ben wel de 2e die het zegt, maar zeg het toch maar want het was het eerste
dat in mij opkwam: mooie naam! Positieve uitstraling!
Zelf heb ik de anonieme adb-internetbehandeling gedaan die mij erg heeft geholpen
en mij inzicht heeft gegeven in mijn drank(mis)gebruik en ook handvatten aangereikt
om ermee om te gaan.
Misschien ook iets voor jou?!

Ik hoop verder dat je gaat vinden wat je zoekt hier op het forum
en ik wens je heel veel succes met stoppen vandaag.
Dat valt niet mee.
Knap hoor!
Go for it!
:present:

groetssss
Cocootje ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo zonnetje
een warm welkom hier op ons forum.
Je zult wel merken dat je af en toe tegengestelde adviezen
of tips leest, want ze zeggen meer over ons dan over jou.
Aan jou dus te kijken wat bij jou past (of niet) want het gaat nu om jou.
Ikzelf ben een stopper en dat gebeurde spontaan toen ik me had aangemeld voor de
ADB behandeling. Ik zette die stap nadat ik overdag had gedronken en dat was over
mijn voorgenomen grens en ik wist, als ik hiermee doorga is het eind zoek.
Ik moest 3 dagen wachten en dronk die dagen niet. dat beviel me zo goed, fysiek had ik geen verschijnselen en psychisch kwam de stress later pas en toen was ik inmiddels voor het eerst in tijden zo trots op mezelf, ik dacht dit wil ik niet meer kwijt. En dat gaat sinds 4 aug. goed dus. Niet dat het gemakkelijk is, want mijn stress is eigenlijk niet echt afgenomen, maar ik ga er anders mee om, ik slaap weer goed, na jaren en voel me fitter. En dan kan ik problemen ook beter aan.
Ik gun jou hetzelfde, kan je aanraden de ADB behandeling aan te vragen, want dan krijg je individueel een begeleider, die jou, zonder oordelen en objectief kan coachen. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...