Spring naar bijdragen

Maandag, 9 maart 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Mij helpt de Refusal heel erg Agnieta. Heb je daar al eens over gedacht? Dan heb je de keus niet. Hoewel ik regelmatig te laat neem met de bedoeling om dan te wachten tot ik kan drinken. Maar dat heb ik maar 1 keer in de afgelopen (ruim) 5 maanden nu gedaan. Vandaag was ik weer van plan om hem niet te nemen, maar na even lezen hier heb ik hem toch genomen. Maar ik vind het wel super van je dat je niet gehaald hebt vandaag. hoe oud is je kleindochter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

blekje ik zou graag gehaakte kussenhoezen willen met een gewone katoenen stoffen achterkant twee stuks in de maat 50x50 en 1 in de maat 80x80.....

O, dat klinkt als leuke kleinere projectjes. Zullen we anders verder gaan met een pbtje waarin je aangeeft of dat allemaal van die kleine vierkantjes moeten zijn of heb je misschien een foto voorbeeld? En of het losse kussens moeten zijn of meer zoals je in een bank doet om op te zitten? Ik geloof dat ik mijn haaknaalden vast klaar ga leggen, lalalala. Leuk onderwegwerkje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe ik.

Maar op mijn manier waar ik mij prettig bij voel.

Anders werkt het niet.

Natuurlijk moet je je niets op laten dringen en het kan allemaal op je eigen manier. Ik was een jaar geleden ook niet bereid om Refu te slikken. Maar als het zo veel hoofdbrekens kost en je bent er zo mee bezig dan maakt refu het wel makkelijker. En inderdaad, als wij er nog over door willen discussieren, zijn we daar natuurlijk vrij in.  :P Maar dan hoef je niet mee te doen hoor. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, wat erg voor je Eline. 32 graden. Hm, kun je niet wat ijsblokjes meenemen.

Agnieta, je hoeft niet of of, het kan ook en en. Ik sta op de wachtlijst voor de internetbehandeling en ik ben ook nog in behandeling bij mijn psycholoog en daarnaast zie ik ook regelmatig een SPV-er. Want alleen met een pil ben je er ook niet. Maar het is een hulpmiddel dat je uit vrije wil kunt nemen als je besloten hebt dat je niet wilt drinken, maar te vaak 'zwakke' momenten hebt waardoor je de verleiding niet kunt weerstaan. toen ik er niet aan wilde, wilde ik eigenlijk ook dat achterdeurtje openhouden. Ik wilde wel graag van het alcoholprobleem af, maar ik wilde toch kunnen drinken als ik echt het idee had dat ik niet zonder kon. Het idee dat ik niet zou kunnen drinken omdat ik dan ziek zou worden stond me enorm tegen. Totdat ik het op een gegeven moment zo zat was dat ik erom smeekte bij mijn psychiater. Ik voelde me compleet machteloos tegenover de drank staan. Ik vond mezelf een zwakkeling dat ik het niet uit mezelf kon laten staan, maar toen ik het middel eenmaal gebruikte was ik zo blij dat ik de keus niet meer had. Ik was enorm opgelucht. Maar ik kan nog steeds kiezen of ik die pil neem of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitbuiken hier.

Agnieta, achterdeurtjes blijven open staan.

Waar ben je bang voor?

Dat je het niet alleen kan?

Dat is inmiddels toch wel duidelijk!

Ik ga afsluiten...

Droog.

Moeizame dag vandaag.

Trekkend duiveltje.

Jammer dan.

Ik wil niet, dus ik kan...

Klinkt simpeler dan het is, maar het is...

Dan maar vaag en zweverig...

Tot morgen.

Fijne avond

bewerkt door blondie6173
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik ben me toch een partij moe zeg. Heb het keukenplafond en de muren bij de buren afgewassen terwijl ik eigenlijk al moe was. Een beetje over m'n grenzen gegaan, ook omdat de buurvrouw het leven niet meer zo ziet zitten, en ik probeer haar het werk uit handen te nemen zodat ze een beetje gelukkiger wordt maar doordat ze alles vergeet en flink aan het dementeren is, wordt ze toch flink somber. Haar man en zoon weten zich ook geen raad meer. Zo sneu om te zien mensen. Toch heb ik besloten om niet nog meer te gaan doen als wat ik nu doe. Alles goed schoon maken en dan is het een kwestie van bij houden.

Zo nu ga ik hangen en genieten omdat ik nog gewoon kan leven en niet mezelf verlies zoals de buurvrouw. Wat kan ik dan nog gelukkig zijn zeg. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp nog altijd niet waarom je die andere pillen wel slikt Agnieta, toch achterdeurtje?

 

 

Ben overigens wel van mening dat je niet zomaar refusal moet gaan slikken. Het is en slikken en aanpakken oorzaak.

Bij mij is de overtuiging gekomen na laatste opname. Dat nooit weer.

 

Tevens doe ik het niet alleen, genoeg ondersteuning, wat dachten jullie van dit forum oa.

 

Hier uitsmijtertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Bolletje,

Muren en plafond afnemen.

Dat is wel, heel,heel clean he :) ,

Geen wonder dat je moe bent.

En het ergste is..

Je buurvrouw, is het morgen misschien alweer vergeten dat je dat gedaan hebt.

Let op je grenzen hoor!

Maar dat was je al van plan las ik ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Rapi. Ja het gekke is dat ze sommige dingen wel erg goed onthoud. Net nog ff geweest omdat ze klaagde over pijn in haar linkerarm en haar been. Tja het is ook zo'n mager poppetje. Nee maar ik ga echt mijn grenzen proberen te blijven handhaven hoor anders gaan ze erg steunen op mij, en dat kan ik niet aan denk ik.

Hoe is het met de pootjes van je? Wat minder pijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Bollie,

Dat is vaak het rare van dementie Soms zijn ze ineens weer heel helder.

 

Pootje, nog steeds niet goed.

Vanmiddag bijna een uur bij de fysio geweest.

Ze had het over een scheef stand van mijn voet, doorgezakt ook, waardoor ze het niet gek vond dat ik al deze klachten had.

Steunzolen bekeken die ik van de podotherapeut had gehad, en die zijn volgens haar dus niet goed.

Moet er mee terug (voor de derde keer dus)

Ze schrijft er nog een brief over.

Nou, moet het allemaal nog zien hoor.

Ook de shock-wave raadde ze nog even af.

Eerst moet de oorzaak opgelost worden, zei ze, en dat kan met goede steunzolen

 

Pfff, wordt er een beetje moedeloos van, want de podo, zal het ook wel niet leuk vinden, dat zijn werk wordt afgekeurd, en dan moet ik nog maar afwachten, of hij het dan wel goed maakt.

Ze wil er daarna wel weer naar kijken, maar is zwanger en stopt binnenkort voorlopig met werken.

Haar vervangster keek mee vandaag.

Maar die wil ik dan helemaal niet, krijg ik weer een ander, en had net vertrouwen in haar gekregen.

Nou ja, komt tijd komt raad (hoop ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé grote broer :heart:

 

Poeh wat een geklooi toch Rapske, ja en het rotte is dat jijzelf er niets aan kunt doen, maar jij bent wel de klos. Bah. Ik hoop dat het toch gauw weer beter wordt zodat je gewoon normaal kan lopen zonder iedere keer weer aan je voeten herinnert te worden :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

Hier ook uitsmijter

verder niets bijzonders te melden.

Ik maak het niet laat vanavond, dat weet ik wel.

En meld me weer droog af

Al wil ik eigenlijk nog even naar de ldiL voor Chocolade met sinaasappel 0.69 cent ;)

Verwennen mag toch wel es soms? en kilokiller hoef ik (nog niet) aan te doen.

Truste allen alvast :moon:

tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...