Spring naar bijdragen

Terug op herhaling...


CarpeNoctum

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik was lange tijd geleden hier, toen ook bij een terugval.

Helaas ben ik na een periode van 7 maanden soberheid teruggevallen en dit duurt nu ongeveer zo'n 4 maanden voort.

Ik heb terugvallen waarbij ik maximaal 2 dagen drink en het dan probeer te handelen wat na veel moeite lukt, er zijn echter ook momenten waarbij ik dagen zo'n 4-5 dagen achter elkaar drink en dan ben ik helemaal de klos, zowel psychisch als lichamelijk kapot.

De laatste drankperiode duurde letterlijk 1 week en ik ben nu 2 dagen nuchter. Ik hoop het echt vol te houden.

Heb met veel angst en paniek te maken rillerig warm koud gevoelens.

Ik probeer me toch naar buiten te dwingen en te lopen gwn rondjes het park in of wat dan ook.

Ben heel vermoeid en weet wat me nog te wachten staat omdat ik al 3 keer cold turkey zelf ben gestopt, maar het lijkt of het elke keer moeilijker wordt? Iemand ervaringen hiermee?

Heb me alweer aangemeld bij Tactus en de intake gehad, vervolgens was ik zo trots op mezelf dat ik mezelf beloonde met een drankje... Terwijl ik beter had moeten weten, bij eentje kan ik het niet laten.

In ieder geval voor tips en adviezen omtrent deze eerste moeilijke dagen hou ik me graag aanbevolen!

 

Met vriendelijke groet Sam. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Carpe Noctum,

Welkom.

De adviezen die ik heb voor de eerste dagen staan hierboven al beschreven.

Ik ben één keer gestopt, dus ik kan je geen advies geven betreffende het moeilijker worden bij vaker stoppen.

Goed dat je je hebt aangemeld bij Tactus. Ik ben er ook geweest, het was heel helpend voor mij.

Sterkte en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Carpe Noctum,

 

Goh...heftig om zulke terugvallen te hebben,

telkens de strijd opnieuw aangaan.

Kan me voorstellen dat het steeds meer kruim kost,

je het gevoel krijgt dat het je nooit gaat lukken.

Gelukkig heb je het forum weer gevonden en

hulp gevraagd...en hierboven al de nodige tips gekregen.

 

Ik kan je alleen maar enorm veel succes wensen!!!

En sterkte om het weer op te pakken en er voor te gaan.

 

Lekker veel hier komen kan je ook steun geven om de komende dagen vol te houden...

Hou vol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sam welkom terug!

Ik heb ooit een terugval gehad na ook 7 maanden niets

en was toen weer 5 jaar aan het jojo-en.

En idd het ging steeds moeilijker.

Maar nu is de knop om. Ik hoop bij jou ook.

Je bent bij Tactus, dus zorg dat je he voor 200% geeft daar.

Eerlijk zijn naar jezelf en hen, durven kijken naar waarom je dronk

en het steeds mislukte tot nu, en alert blijven. De eerste die neem je niet meer.

Dag per dag. En als het nodig blijkt misschien (tijdelijk) met refusal?

Het is het zoooo waard joh, ik kan het niet vaak genoeg schrijven. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sam, welkom terug op dit forum.

 

Ben hier zelf ook pas een paar dagen aanwezig, ofschoon wel al 7 maanden aan het lezen.

 

Lezen.

Dat moet je hier vooral doen. Al de goede informatie, die men je hier boven al gegeven heeft

zijn heel belangrijk.

 

Ikzelf ben ook begonnen met 5 maanden geen druppel. Dan een flinke uitglijder. 10 dagen in

een keer een flinke hoeveelheid sterke drank er tegen aan. Gestopt. Na 14 dagen weer een

"voorraad" ingeslagen, maar de goden zij dank na thuiskomst toch nog de geest gekregen en

meteen, hupsa, alles weer de toiletpot in gesmeten. En dàt, Sam, heeft me een geweldige kick

gegeven.

Nu, nadat ik me bij ADB forum heb aangemeld, krijg ik zoveel sympatiemeldingen

van iedereen, dat ik het gevoel heb "het kan nu niet meer mis gaan".

Dat moet jij ook doen: lezen, lezen en nog eens lezen. Dat geeft moed. 

Kijk voor jezelf wààr het precies mis gaat en probeer er dan wat aan te doen. Neen niet proberen

DOEN.

Succes Sam. Het gaat jou beslist lukken.

Tony. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen bedankt voor de reacties! Ik kan melden ook vandaag is goed gegaan! :D Op naar een nuchtere morgen!

Ik begin de glans in m'n ogen terug te krijgen, de misselijkheid is gelukkig bijna helemaal weg, wat fijn om zonder misselijkheid wakker te worden! :)

De slaap wil nog niet echt ... maar ook dat verwacht ik terug te krijgen, qua angsten depri zijn en perspectief gaat het ook iets beter, alhoewel het soms met pieken nog steeds erg heftig is allemaal... :face-icon-small-shocked: maar probeer mezelf aan goede dingen vast te houden dus ik sluit deze update af met te melden dat de eetlust ook aan het toenemen is!

 

@Gerrit  Ja graag Sam en bedankt voor je reactie. Ik weet en begrijp dat ik terugval door mijn onderliggende depressies, onvrede en irritaties. Ik kan me dus goed vinden in je uitleg. Ook de beschreven situaties kan ik mijzelf helemaal in herkennen, je houdt jezelf voor dat je misschien wel een sociale drinker kan zijn, waarom niet heel veel mensen kunnen het toch? Niet dus.. De patronen waar jij het over hebt heb ik telkens vermeden maar misschien is het goed om juist wel je ding te doen? Daar bedoel ik dan mee met de hond het park in of langs de waterkant zitten dan nam ik ook vaak alcohol mee.. ik heb vandaag ondervonden dat het nuchter eigenlijk ook heel lekker kan zijn, gwn met water of een sapje mee..

De emotionele triggers zijn idd erg moeilijk om mee om te gaan, ik kan me vinden in bijvoorbeeld dat je zegt dat je je irriteert aan mensen of misschien wel spontane gevoelens. Het is dan zo moeilijk om adem te blijven halen en met de situatie om te gaan. Ik heb het over mijn hele heleee verse herstel, zelfs angst aan een terugval is een emotionele trigger, gek klinkt dat eigenlijk hé?

Ik ga zeker je advies opvolgen, super bedankt ! :sun:

@LadyJane  Dank je, I'm trying! :) Idd die eerste neem ik niet meer! Dag voor dag is de manier!

@Jesse Thanks!

@Tony Daar kan ik me helemaal in vinden! En over die 10 dagen, wat een aanslag op je lichaam en geest hé>? Ik ben te angstig om het spul weg te gooien, bang dat ik doordraai als er niets meer voorhanden is! Daarom vind ik het super moedig en sterk van je dat jij dat wel kan! Misschien doet voorbeeld wel volgen! :D Dank je voor je advies en positieve woorden! Dat geldt trouwens voor iedereen! Ik brei er maar eens een eindje aan want deze reactie is wel erg lang geworden, ga lekker een filmpje opzetten leidt lekker af... Kijk hele avonden aaneen films om afleiding te zoeken, gedachten te verzetten, het werkt tot nu toe wel!

 

Groetjes,   Sam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...