Marilou01 Geplaatst 9 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2015 Hallo allemaal, Ik ben dus nieuw Ik zie alcohol niet als iets waar ik verslaafd aan ben, maar wel een probleem mee heb. Vanmiddag melde ik me op de website aan en melde ik me ook maar aan voor het forum. Ik ben me ervan bewust dat de manier waarop ik nu met alcohol omga niet oké is en wil dan ook gaan minderen totdat ik me sociaal drinker kan noemen. Het grootste probleem is eigenlijk de avonden alleen thuis wanneer ik geen maat kan houden en drink totdat al mijn gevoelens zijn uitgedoofd. Ik dacht en denk op sommige vlakken nog wel dat het mee valt maar aan de andere kant probeerde ik vandaag 1 dag alcoholvrij en dat is niet gelukt. Morgen weer een nieuwe kans Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 9 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2015 Hee Marylou. Welkom ! Succes in jouw proces ... Hoe dat er dan ook uit ziet. Iemand die verslaafd is hoeft niet onder een brug te liggen of in een doos. Verslaafden zijn gewone mensen zoals jij (?) en ik! Die hun gevoelens niet willen voelen en de boel dempen. En daar hoeven soms ook geen kratten aan te pas te komen maar als je elke dag iets nodig hebt om door te komen dan zou dat ook al gewenning kunnen zijn. Ik kwam tot ontdekking dat ik niet meer zonder kon. Ik probeerde het een dag maar vond aan het einde van die dag toch dat ik het weer had verdiend...nou ja en zo zijn er nog tig voorbeelden. Het boek " nou nog eentje dan ... " was mijn inspiratie bron om ook eens zonder te proberen. Leuk om te lezen ! Hou je ons op de hoogte hoe het je vergaat ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 10 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2015 Hoi Marilou, Welkom hier! Ik ben benieuwd welke kant je opgaat... Minderen heb ik ook geprobeerd, maar vond dat erg moeilijk. Stoppen is ook niet makkelijk, maar wel duidelijk. 'Vandaag de eerste niet'... Het boek door Skip genoemd heb ik meerdere malen gelezen Kan het je aanraden. Veel succes!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 10 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2015 Welkom Marilou, Minderen, stoppen, het zal je mettertijd duidelijk worden wat voor jou het beste werkt. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2015 Welkom Marylou. verslaafd zijn, alcoholist zijn, afhankelijk zijn, drank misbruiken, probleemdrinker. Het zijn woorden. Wat belangrijker is, je daden. Je komt er nu achter hoeveel moeite één dag je kost. Dat zegt al veel voor nu. In het hier en nu blijven dus, eerlijk worden en blijven naar jezelf, en vooral niet opgeven. je doel stellen en bereiken, het is mogelijk. We zijn hier bijna allemaal gekomen met goede voornemens, samen kunnen we die ook waarmaken, soms met vallen en opstaan, maar zo lang we doorgaan is de vicieuze cirkel met drank doorbroken en wie weet de spiraal omhoog al ingezet nu. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marilou01 Geplaatst 10 februari 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 februari 2015 Thanks voor de reacties! Ik zal het boek eens gaan lezen Ik denk dat ik inderdaad wel duidelijkheid nodig heb. Ik heb een tijdje gehad waarin ik de afspraak met mezelf had om niet alleen thuis te drinken (ik woon alleen). Daar wil ik eigenlijk naar terug. Een avondje stappen is oké, of met een vriendin een wijntje bij het eten, zolang het maar bij dezelfde hoeveelheid houd als haar. Alleen niet meer grotere hoeveelheden in mijn eentje. Het zogenaamde 'verdriet verdrinken' Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden