Spring naar bijdragen

Ook ik wil me even voorstellen


Cheyenne

Aanbevolen berichten

Goedenavond allemaal,

Ik ben een jonge vrouw, en helaas drink ik veel te veel. In de loop van de tijd ben ik aan steeds meer drank gewend geraakt.

Zo'n tien jaar geleden lag ik, nadat ik de avond ervoor een hele fles wijn had opgedronken, de hele dag thuis ziek in bed vanwege een kater (mijn verdiende loon!). Ik had barstende hoofdpijn en was de hele dag door misselijk. Op zo'n dag wilde ik absoluut geen druppel alcohol, zelfs bruisend mineraalwater hield ik niet binnen en ik was superblij als ik op de avond van zo'n katerdag wat yoghurt of een kiwi kon binnenhouden!

In de loop der jaren ben ik steeds meer gewend geraakt aan drank. Zo bijvoorbeeld afgelopen zondag. Ik had die dag een fles droge witte wijn en een fles rode wijn gekocht, beide 0,75 l. In de middag begon ik al aan de witte wijn, na een paar glaasjes ben ik er even uitgeweest om het drinken te doorbreken. De rest van de fles witte wijn en dus de hele fles rode wijn was afgelopen zondag helaas voor acht uur in de avond al weer helemaal op! Ik zat in tweestrijd, aan het begin van de avond zijn er hier in de stad nog eeen aantal gewone supermarkten op zondag open, en verder kun je iedere dag tot twaalf uur 's-nachts bij de AH op het station voor drank terecht. Ik heb echt gevochten! Aan de ene kant wilde ik nog dieper in een roes komen, aan de andere kant was ik te moe om nog te gaan fietsen, en ik dacht aan de volgende dag op mijn werk. Ik ben dus niet gegaan. Tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik op maandagochtend het gevoel had dat ik na twee flessen wijn nog 'fris' was, omdat ik niet nog meer wijn was gaan kopen en opdrinken!

Ik weet dat ik teveel drink, en ik wil graag gaan minderen. Voorlopig wil ik niet helemaal stoppen met drinken, maar in ieder geval minderen. Hopelijk is dat mogelijk.

En wat vinden jullie van het feit dat ik me na twee flessen wijn toch nog trots voelde dat ik niet nog meer heb gedronken omdat ik de volgende dag moest gaan werken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Mandy,

Allereerst welkom op het forum!
De eerste stap naar zelfcontrole hervinden is gezet; goed van je!

De trots die je voelde is terecht; je had inderdaad ook alsnog meer wijn kunnen gaan kopen, maar dat heb je niet gedaan. Daar mag je best trots op zijn.
Ik leef ook op de kleine successen: elke dag weer een dag erbij waarop ik niet gedronken heb (nu bijna 4 maanden). Als het bij één van de forummers toch een keer misgaat hopen we dat hij/zij de rest van de drank in de gootsteen kiept en dan de draad weer oppakt.
Als je op 'ditjes en datjes-dagdraad' kijkt vind je de lopende discussie; als je mee wilt praten of je rot voelt en steun wilt kun je het beste hier naar toe gaan.

Sommigen kunnen minderen. Voor mij werkte dat niet, omdat die grens dan toch weer werd overschreden en ik mezelf dan niet meer kon afremmen. Ik merk dat het voor mij beter werkt, rustiger is, door helemaal niets te drinken. Dat schept duidelijkheid.
Is de internet begeleiding van ADB iets voor jou? Die heeft velen van ons geholpen, naast het forum.

Veel succes! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mandy,

Ik heb hier ook nieuw, maar wil je toch graag welkom wensen.
Wat goed van je dat je toch niet naar de AH bent gegaan om een fles wijn! Hoe klein de overwinning ook, het is er toch een. Een die je in de juiste richting wijst en je laat zien wat er moet gebeuren om verandering teweeg te brengen.
Succes met alles wat je jezelf toe wenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Mandy,
Welkom op ons forum hier.
Het is een overwinning en tegelijk een nederlaag.
Een fles erbij had je misschien zo ziek gemaakt dat je radikaal kon stoppen, maar nee zeggen
is toch knap want je grenzen zijn weg dan. ik herken het, heb 2 nachtwinkels in de buurt, een om de hoek
en vaak datzelfde dilemma gehad. Soms te moe, soms schaamte, vaak te duur, en toch te vaak wel geweest.
Ik wil je wel waarschuwen voor het idee te kunnen minderen.
Voor veruit de meesten hier is het een desillusie. Als je dat kon was je waarschijnlijk niet hier.
De beste kans om het misschien toch te leren is met een goed plan en goede begeleiding.
Dat is denk ik de ADB behandeling hier, samen met het forum.
Ik wilde dat ook doen in augustus, maar het niet drinken beviel me zo goed en gaf me zo veel rust, na al die jaren slaaf van mijn gedachten aan drank, ik wil dat nu niet meer kwijt.
Ik zou dat jou ook gunnen, maar weet dat je je eigen pad loopt. Fijn als we een stukje mee kunnen lopen
met je en ik hoop je vaak te lezen op de dagdraad. Succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Mandy,

De eerste stap heb je gezet. Toegeven dat je niet met alcohol kunt omgaan.

Voor mij was de enige weg helemaal te stoppen. Te vaak had ik geprobeerd te stoppen of te minderen. Maar na kortere of langere tijd ging het toch weer mis. Ik heb mijn lesje geleerd.

Bij de AA leerde ik hoe te stoppen. Ik leerde mezelf te zien als alcoholiste en niet alleen als iemand met een drankprobleem. Ik trof daar lotgenoten. Mensen die net als ik door hetzelfde waren heen gegaan. Ik ontdekte dat ik het alleen niet kon en dat ik deze lotgenoten nodig had en heb.

Ook leerde ik dat ik mij een heel nieuwe manier van leven, van denken moest eigen maken. Daartoe waren de 12 Stappen van de AA die me leerden hoe dat te doen. En ik weet dat ik er mijn leven lang aan zal moeten werken.

Ik wens je veel sterkte.

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor al jullie reacties! De internetbehandeling lijkt me wel wat.

In het verleden heb ik al heel vaak geprobeerd om te minderen. Ik nam me voor om bijvoorbeeld niet te drinken als ik alleen ben, alleen buitenshuis, of alleen op vrijdag- en zaterdagavond een kleine hoeveelheid wijn. Het gaat dan even goed, maar toch ga ik iedere keer de mist in en zijn echt droge dagen zeldzaam.

Ook ben ik in het verleden een paar keer ongeveer een maand gestopt, maar dan denk ik dat ik na een tijdje gestopt te zijn met drinken dat ik dan wel maat kan houden, maar niets is minder waar.

Het minimum wat ik nu drink is 1/2 liter per dag, en dat vind ik weinig. Twee flessen is dus niets voor mij, zoals ik schreef over afgelopen zondag.

Aan de ene kant zou het goed zijn als ik de volgende dag weer eens flink ziek zou zijn. Ik was dus vroeger de volgende dag heel erg ziek als ik een hele fles wijn op had, en dan haalde ik het echt niet in mijn hoofd om die dag weer te drinken!

Nu is het, als ik bijvoorbeeld zondag toch nog wijn er bij had gekocht en had doorgedronken, dat ik dan in slaap val. De volgende dag voel ik me dan alleen wat suf, verder niet, geen kater meer of zo. Wel heb ik dan de neiging om opnieuw te drinken om me weer beter te voelen.

Sorry voor dit lange verhaal, maar zelf vind ik het geen goed teken dat ik zo aan drank gewend ben dat ik nooit meer een echte kater heb!

Mijn gevoel zegt nog steeds dat ik wil minderen, maar mijn verstand zegt dat (voorlopig) helemaal stoppen op dit moment het beste is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mandy
Het is de verslaving die je voelt.
Je hoofd en verstand hebben echter het juiste antwoord.
Stoppen.
Je moet het natuurlijk zelf weten maar uit ervaring weet ik dat minderen
niet lukt als je drinkt zoals jij aangeeft. Hoewel er altijd uitzonderingen
op de regel zijn.
Ik heb ervaren dat ik niet kan minderen want als ik er 1,2 of 3 drink kan ik
het daar niet bij laten, dan wil ik doordrinken en is de rem ook weg.
Waar een sociaal drinker kan stoppen ga ik door.
Ik heb veel baat gehad bij de anonieme internetbehandeling van adb.
Geweldig veel inzicht en handvatten aangereikt gekregen
Ik hoop dat je verstand het wint van je gevoel in deze ;)
de eerste stap is in ek geval gezet door je hier aan te melden. Knap van je!!
Succes hoor en welkom hier op het forum.
Groetssss
Coco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mandy,

Fijn je bericht te lezen. Ik herken me in jouw verhaal het meest van alle verhalen die ik tot nu toe op het forum heb gelezen. Pak 'm beet zo'n dikke 100%. (ik neem iedere dag even een kijkje maar heb over het algemeen niet zoveel toe te voegen)
Heel goed dat je je hebt aangemeld op het forum en overweegt deel te nemen aan de behandeling. Vraag me niet hoe het kan maar ik ben door de AdB behandeling een heel eind op de goede weg. Op 8 maart heb ik me aangemeld. De laatste 2 weken drink ik zoals een normaal mens zou moeten drinken. En het mooiste is dat het heel natuurlijk voelt. Het blijft natuurlijk de kunst om dit de komende 50 jaar vol te blijven houden maar ik heb er zeker goede hoop op.
Als je denkt dat je er wat aan hebt wil ik je graag meer vertellen over het pad dat ik bewandeld heb. Je kunt me ook via bereiken.

Heel veel succes, kracht en liefs gewenst.

Max

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Max
Ik wil je er even aan herinneren dat dit een openbaar forum is.
Dit betekent dat iedereen je mailadres nu kan lezen!
Haal het even weg en stuur eventueel een pb ;)
groetsss
Coco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mandy welkom

Ik vind het knap van je hoor,
dat je niet meer alco bent gaan halen
en daar mag je best wel trots op zijn

verder fijn dat je deze stap hebt gezet
je zult zien dat je er heel wat aan hebt

het zal heus niet makkelijk worden ,
maar het is de moeite waard

wens je hierbij heel veel sterkte

Knuffel van Meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...