Spring naar bijdragen

voor het eerst op het forum

Bacha

Aanbevolen berichten

Hallo,
Vandaag voor het eerst op het forum. Aangezien ik nu een tijdje bezig ben bij ADB en het me redelijk afgaat, wil ik me ook eens op het forum wagen. Tot nu toe heb ik nog niet besloten of ik wil stoppen. Eigenlijk gaat mijn voorkeur uit naar drastisch minderen, maar ik vrees dat me dat nog niet gaat lukken.
En ik vind het te risico-vol om het voorlopig te proberen. Ik ben nu ruim 2 weken alcohol-vrij. Hetgeen me overigens goed bevalt....al erger ik me nog geregeld aan mijn zin in een wijntje. Dan ga ik maar naar bed.
Begin maart ben ik begonnen bij ADB, ik had toen net een avond achter de rug met zoveel drank op, dat ik walgde van mezelf. Al langer was ik van plan om er iets aan te doen, maar ik wou niet naar een zcad. Toen ik dit op TV hoorde, en ook hoe succesvol de behandeling was, heb ik meteen mezelf aangemeld. Gelukkig maar, want sindsdien gaat het wel beter met mij.
Ik ben een vrouw en heb een lat-relatie. Heb nogal wat hobby's, waaronder zingen, dansen, film kijken, sporten en bezig zijn met kunst.
Ik woon in een toeristisch gebied, dus hier komt een drukke periode aan.
Ik zit graag op een terrasje, dus het wordt wennen als ik daar geen wijntje meer op het tafeltje heb staan.
Gelukkig is er veel strand en kan ik lange wandelingen maken, zwemmen en/of genieten van de zon, door lekker in het zand te liggen.
Als afleiding probeer ik me te richten op het lezen van boeken. Maar het lukt me lang niet altijd om geconcentreerd te blijven lezen. De aandacht is snel weg.
Wel, dit was het voorlopig. Ik ben benieuwd wat dit forum me gaat brengen. Eerst zag ik het niet zo zitten om mijn zucht naar alcohol hier tentoon te spreiden, maar inmiddels hoop ik dat het me kan steunen in mijn poging om alcoholvrij te blijven.
Mijn naam Bacha is natuurlijk afgeleid van de componist waar ik recentelijk de Johannes Passion van heb gezongen. Nu zijn we bezig met Brahms en Puccini, was Puccina ook leuk geweest.
Afin, ik wacht maar eens af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bacha,
Welkom hier op het forum. Het is goed vertoeven hier, je kunt je verhaal hier kwijt en er wordt met je meegeleefd en gedacht.
Wat goed van je dat je al twee weken alcoholvrij bent, dikke pluim hoor:present:
Mooi om te lezen dat je ook veel hobby's hebt en dat je dus wel een manier hebt gevonden om afleiding te zoeken. Ik kan me echter ook voorstellen dat de concentratie weg gaat, vooral als je trekmomenten hebt.
Als je zin hebt, schrijf dan mee bij ditjes en datjes, de dagdraad. Hier reageren we allemaal op elkaar, voel je welkom.
Succes en zet 'm op!
Liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bacha, een warm welkom hier op ons forum.
Je klinkt goed, overwogen en realistisch.
gewoon maar aangaan zou ik zeggen.
Ik ben ook vanuit walging begonnen, maar i.p.v.
gecontroleerd te gaan drinken ben ik droog gebleven en
dat bevalt meer dan uitstekend. Ik heb het wel zwaar
maar nuchter kan ik het aan. Ik dronk ook niet voor niets.
Zin in een wijntje heb ik niet meer, de slechte slaap en zweet periode is voorbij en
ik kan me weer concentreren op boeken en lukt het af en toe niet, dan kijk ik vaker
naar een mooie film. Ik heb heel wat 2e helften van films gemist in mijn drankjaren
dus voorlopig nog zat te zien, eh genoeg dus.
Je hebt veel en creatieve hobbies, en een relatie, dus er is evenwicht.
Dit moet gaan lukken, samen met ADB en het forum, als ik het kan, dan jij zeker:present:
Je hebt misschien al meegelezen, maar op de dagdraad is onze huiskamer-samenkomst,
daar is meestal wel iemand om mee te kletsen of om steun en hulp te bieden, tot daar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bacha,
Welkom op dit forum. Nu je zal denk ik wel aansluiting vinden w.b. jou voorkeur voor klasieke muziek. Ik meen dat Soothe daar ook zo van houdt maar zeker nog meer mensen hier.
Schaam je niet, om toe te geven dat je niet tegen de drank opgewassen bent, je ziet dat je niet de enigste bent.
Ik hoop je gauw te zien bij ditjes en datjes.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen,
Bedankt om mij welkom te heten, dat geeft meteen toch een prettig gevoel.
Zelf ben ik nooit actief geweest op forums, dus het is erg wennen voor mij.
Voordat ik mij hier had aangemeld was ik er zelfs nog nooit wezen kijken, k ben dan zeker niet ingelezen.
k Ben wel ff naar ditjes en datjes geweest, maar het lijkt dat jullie ellkaar al zo aardig kennen, dat ik er nog even van tussen blijf.(zeg ik nu he ;-))
Tot nu toe doe ik de internetbehandeling ADB, die net iets te voorspoedig gaat (klinkt gek natuurlijk, maar toch voel ik dat zo) Dus ff pas op de plaats. Eerst mijn gewoontes doorbreken. Ik worstel vooral met het feit dat ik sociaal wil kunnen drinken, en dit was ook mijn doel van de afgelopen 3 weken, 1 dag niets en derest van de week max 10 glazen met een limiet op 2/dag. Ik begon met een alcoholvrije dag en daarna ben ik alcoholvrij gebleven. Ik vond het elke dag weer een 'uitdaging' om te proberen er een dag aan vast te plakken. Inmiddels vind ik het zonde om te proberen of ik nu wel een glas kan drinken om daar na 1 a 2 glazen genoegen mee te nemen. Stel dat het me niet lukt. Dit geeft wel een rustiger gevoel. Ik zorg dat ik steeds voldoende crodino met jus in huis heb. Daar doe ik het sindsdien mee en alleen thuis. Verder drink ik overal of jus, of spa. Uit wat ik tot nu toe heb gelezen in de vlugte, is dat dit natuurlijk voor iedereen anders ligt. Zelf heb ik nog aardig wat alcohol staan en vind het wel strak dat ik daar af blijf. Ook wil ik dat mijn vriend wel wat kan drinken en ik niet. Geldt ook voor andere situaties. Ik denk dat het voor mij makkelijker is dat ik duidelijk ben voor mezelf en voorlopig gewoon niks drink. (gewoon tussen haakjes dan he).
Dan ben ik ook bezig mijn dagpatroon, de invulling van vrije tijd anders in te delen, het anders 'doen'. Afin je leest t al, ik ben nog niet klaar met de ADB. Weet ook nog niet waarheen het gaat. Wel be nik tot nu toe er tevreden over de behandeling en best wel trots op het resultaat tot nu toe.
Dit wou ik laten weten, en dat ik probeer alvast eens wat te lezen van anderen. Niet dat ik niet wil reageren, maar het moet ook wel een beetje zin hebben. Dus nu even zo. Grtjs Bacha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Crodino??? MMMMMMMM lekker.
Ja kijk maar hoor of en wanneer je wilt reageren op ditjes en datjes hoor. Je bent niets verplicht, en heu, we hebben allemaal zo moeten beginnen. Ik bedoel, de stap zetten op ditjes en datjes.
De een heeft er wat meer moetie mee dan de andere. Maar als het je nog niet lukt om daar te schrijven, doe je het gewoon lekker hier, wij komen wel naar jou toe hoor. Geen punt.
Lieve groet Bol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oja, ik ben gestopt op 5 april j.l. Laatste drank op 4 april.
hoe vul je dat onderin in bij je bericht? Heb ik ook geen idee van.
Waar ik trouwens benieuwd naar ben, tegen wie vertelt iedereen dat ie gestopt is, dan wel geminderd?
Ik heb het mijn vriend/partner nog niet vertelt dus. In het begin wou ik perse dat dit mijn actie was en zelf sterk zijn. Ik had ook geen behoefte aan extra aandacht of rekening houden ermee van zijn kant. Wel heb ik 1 vriendin vertelt dat ik ging meedoen aan internetbehandeling. Nu weten intussen 3 vriendinnen dat ik geminderd/gestopt ben. Wsl weet mijn vriend het toch wel,omdat hij overal die flesjes crodino ziet staan (leeg of vol :-)), maar hij zegt er niets over.
Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie is. grts Bacha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo bacha,
Ik ben precies zo begonnen als jij (4 aug. eerste droge dag,) met dezelfde intentie. Voelde me zo sterk en trots, dat ik dit niet wilde riskeren kwijt te raken aan een paar glazen die mijn grenzen na een paar dagen toch zouden doen vervagen. Minderen lukte me immers alleen tijdelijk.
In het begin wel oppassen voor de euforie hoor, je komt de triggers absoluut nog tegen. Ik zou je willen aanraden dan niets in huis te hebben. Dus je voorraad bij een van de vriendinnen stallen, dan ligt de drempel weer net iets hoger. Weet niet hoe jukllie relatie is, maar vriend lijkt me beter wel op de hoogte, want bij etentjes ed kan hij je steunen, niet of weinig te drinken. Ik ben ook bij vriendinnen begonnen, en daarna zussen, en sommigen weten het nog steeds niet. het is nu ook niet meer belangrijk, want ik taal er niet meer naar. maar vanavond ben ik uitgenodigd voor een borrel waarvan ik weet dat het een trigger gaat worden, dus heb een reden gevonden om eerder naar huis te gaan. Want ik vind het zonde om alles op het spel te zetten en ken mezelf. Eén wordt meer en daarna steeds makkelijker.
Je kunt als je bent ingelog via profiel, onderaan bij handtekening of zoiets een spreuk en/of stopdatum neerzetten. Mij stimuleert het erg, eerst dagen, weken en nu maanden. Na een jaar heb ik alles een keer nuchter en fris meegemaakt, feestdagen, vakantie, feestjes, moeilijke momenten enz, dan haal ik het misschien weg om in jaren te gaan tellen, maar dat weet ik nog niet zeker hoor. Ik houd alles open en per dag, als ik er al aan denk, neem ik me voor vandaag neem ik die eerste niet. En als ik het moeilijk krijg, gauw naar de dagdraad, en dan is dat trekmoment zo voorbij.
Veel succes met de behandeling, je gaat lekker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah Jane, Dank je wel, ga ik straks eerst even naar het profiel en kijken of het me lukt om mijn stopdatum erin te zetten.
Het is overigens prettig om geluiden van herkenning te lezen.
Ook tips zal ik ter harte nemen, want ik wil feitelijk onder geen beding een terugval.
Dus de voorraad Jillz en wijn zal ik om te beginnen naar zolder brengen, is de drempel meteen ook wat hoger, al kan ik er tot nu toe goed afblijven. En dat sterkt me ook weer.
Goed van jou dat je al zo'n tijd gestopt bent en dat je dus blijkbaar niet meer veel moeite hebt om de drank te laten staan. En begrijp ik goed dat je zin erin ook weg is? Bij mij is het de ene dag minder dan de andere dag. Mijn vriend mag het wel weten nu, maar het komt er niet van het te vertellen en daarbij is het ook iets minder belangrijk. Gisteren zijn we nog samen boodschappen wezen doen, w.o. crodino, maar hij geeft geen krimp. hahaha. Bij de Tango (we zitten samen op les voor argentijnse tango) vraagt hij niet meer of ik een wijntje wil, maar of ik wat wil drinken (wordt dan altijd spa).
Je hebt gelijk om nog niet in jaren te gaan tellen, dat stimuleert niet, maar het aantal dagen wordt natuurlijk wel steeds indrukwekkender. Zelf zit ik nu in de laatste 3 dagen van mijn doel om 3 weken de max 10 glazen te drinken, dat is hopelijk maandag a.s. 3 weken/21 dagen geen enkel glas geworden. Daarna moet ik weer opnieuw een doel stellen.
Jij schrijft over het feit dat je na een jaar alles nuchter hebt meegemaakt, dat zal wel verhelderend zijn, weet je meteen ook wat het moeilijkste was. Zover ben ik nog niet, al probeer ik wel goed te ervaren hoe het is om een ander te zien drinken, of om zelf spa te bestellen terwijl de ander een wijntje drinkt (bij etentje ofzo). Afin, ik ga maar gewoon door. Wel tof toch hier op dit forum. Grtjs,Bacha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...